مهاجرت تحصیلی ایسلند

رشته فیزیک در ایسلند

رشته فیزیک در ایسلند

رشته فیزیک در ایسلند در دانشگاه های این کشور به خصوص در دانشگاه ایسلند با دانش روز همگام بوده و این دانش را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. بسیاری از موسسات آموزش عالی قابل توجه در این کشور واقع شده اند. قدیمی ترین موسسه در سال 1911 تاسیس شد. شما در این کشور یک آموزش مدرن و به روز خواهید دید. روش های سنتی و منسوخ شده بسیار کمی را پیدا خواهید کرد. زیرا، موسسات قصد دارند فقط از مناسب ترین روش های آموزشی استفاده کنند. این شما را برای بازار کار قرن بیست و یکم مجهز می کند و بر قابلیت اشتغال شما متمرکز است. در حالی که کلیه دانشگاه ها از وزارت آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ مجاز هستند. اما آن ها در مورد محتوای دوره های خود آزاد هستند. این بدان معنی است که دوره ای با همین نام در 2 موسسه جداگانه ممکن است بسیار متفاوت تدریس کند.

یک کشور جزیره اسکاندیناوی واقع در جنوب گرینلند، این کشور فقط 350000 نفر را در خود جای داده است. این جمعیت کم، آن را به کم جمعیت ترین کشور اروپا تبدیل می کند. این منطقه یکی از مناطق آتشفشانی در جهان است و بیش از 13% از این کشور توسط مزارع برفی و یخچال های طبیعی پوشیده شده است. بیش از نیمی از جمعیت کشور در پایتخت زندگی می کنند، که بسیار مدرن و پیشرفته است. صنعت توریسم در این کشور بسیار فعال است و بسیاری از افراد برای تجربه شیوه زندگی به این کشور سفر می کنند. شما می توانید از چشمه های آبگرم معروف بازدید کنید. این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده، برای علاقه مندان به رشته فیزیک در ایسلند مفید است.

معرفی رشته فیزیک در ایسلند

رشته فیزیک در ایسلند به عنوان که یک حرفه کاملا مشخص در این کشور شناخته می شود، شاید بیش از یک ربع قرن قدمت نداشته باشد. تاریخچه آن مدرنیزاسیون دوره پس از جنگ است و فقط تعداد اندکی از اسامی در نیمه اول زندگی آن دخیل بوده اند. دلیل نوپا بودن این رشته به جمعیت اندک این کشور و این واقعیت مربوط می شود که فقط در دهه های اخیر این کشور در میان کشورهای پیشرفته صنعتی شمرده شده است. جامعه فیزیکدانان این کشور از حدود 170 نفر تشکیل شده است که باعث می شود نسبت فیزیکدانان به بقیه افراد حتی با توجه به استانداردهای اروپا بسیار زیاد باشد.

بیش از نیمی از این تعداد متعلق به انجمن فیزیکی این کشور است که در سال 1977 توسط 34 عضو تاسیس شد و به سرعت در حال رشد است. در سال 1982 عضو EPS شد. عضویت به طور کلی به عنوان یک پیوند بالقوه مهم برای جریان های اصلی فیزیک اروپا در نظر گرفته می شود. اولین فیزیکدانان این کشور در اروپا، به ویژه در دانمارک و آلمان تحصیل کردند. این فیزیکدانان پایه های فیزیک این کشور را به وسیله افتتاح آزمایشگاه فیزیک در سال 1957، به وجود آوردند. این آزمایشگاه کوچک اما اختصاصی در زیرزمین ساختمان اصلی دانشگاه ایسلند واقع شده بود که در سال 1911 تاسیس شد.

معرفی دانشگاه های رشته فیزیک در ایسلند

در این کشور 7 دانشگاه وجود دارد که 3 دانشگاه خصوصی و 4 دانشگاه دولتی هستند. بزرگترین آن ها دانشگاه ایسلند و دانشگاه ریکیاویک است. که هر 2 دانشگاه در پایتخت هستند و پس از آن دانشگاه آکوریری در شمال شهر آکورایری قرار دارند.

 در نمودار زیر توزیع دانشجویان بین المللی و بومی را مشاهده می کنید:

توزیع دانشجویان بومی و بین المللی در ایسلند

دانشجویان بین المللی حدود 5% از کل دانشجویان در این کشور را تشکیل می دهند. دانشگاه های این کشور به طور کلی مشتاق جذب دانشجویان بین المللی و تبادل بیشتر هستند. بسیاری از آن ها، به ویژه دانشگاه های بزرگتر، تعداد فزآینده ای از دوره ها را كه به طور كامل یا جزئی به زبان انگلیسی تدریس می شوند، ارائه می دهند و همچنین سیستم های پشتیبانی خوبی برای دانشجویان خارجی وجود دارد. به همین دلیل دانشجویان خارجی تحصیل در ایسلند را ترجیح می دهند. بیشتر موسسات آموزش عالی توسط دولت یا احزاب خصوصی با حمایت دولت اداره می شوند.

برترین دانشگاه هایی که برای رشته فیزیک در ایسلند مناسبند عبارتند از:

  • دانشگاه ایسلند
  • دانشگاه آکوریری

تقریبا 18000 دانشجو در سیستم آموزش عالی ثبت نام کرده اند. اطلاعات بیشتر را می توانید در مقاله معرفی دانشگاه های ایسلند بیابید.

تحصیل در دانشگاه ایسلند

دانشگاه ایسلند یک موسسه آموزشی و علمی است.  این دانشگاه به دلیل تحقیقات خود در جامعه علمی جهانی مشهور شده است. این دانشگاه که یک موسسه مدرن، متنوع و به سرعت در حال توسعه است، تقریبا در 400 برنامه که شامل بیشتر زمینه های علمی و بورس تحصیلی است، فرصت هایی برای مطالعه و تحقیق را ارائه می دهد که عبارتند از:

فرصت هایی برای مطالعه و تحقیق در ایسلند

این دانشگاه همچنین نقش مهمی در تحقیقات پایدار انرژی و محیط زیست دارد. این دانشگاه هدف بلند مدت خود را برای قرار دادن در میان 100 دانشگاه برتر جهان تعیین کرده و از استانداردهای کیفیت شناخته شده در سطح بین المللی در ارزیابی کار خود استفاده کرده است. آموزش در این دانشگاه با کیفیت بوده و در تمام جهان مدرک این دانشگاه مورد قبول است. این دانشکده برنامه هایی را در زمینه ریاضیات، فیزیک، شیمی، بیوشیمی، زیست شناسی مولکولی و فیزیک مهندسی با انعطاف پذیری برای برخی از تخصص ها در مقاطع مختلف ارائه می دهد. برنامه های کارشناسی به زبان ایسلندی تدریس می شود اما امکان تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی در این دانشگاه وجود دارد.

رشته فیزیک در ایسلند با هدف ارائه دانش روز در مورد فیزیک معاصر در زمینه های اصلی است که در جدول زیر آمده اند:

ردیفرشته
1فیزیک نجومی
2فیزیک ماده چگال
3فیزیک تئوری با انرژی بالا

همچنین ارائه آموزش جامع در استفاده از ابزارهای ریاضی و عددی که به طور گسترده ای در این زمینه ها استفاده می شود، وجود دارد. این برنامه همچنین دوره ای را برای توسعه مهارت های حرفه ای مانند نوشتن و ارائه محتوای علمی ارائه می دهد. دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به این کشور می توانند از اطلاعات کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره مهاجرت بهره مند شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *