مهاجرت تحصیلی اسکاتلند

رشته فلسفه در اسکاتلند

رشته فلسفه در اسکاتلند

علاقه مندان به تحصیل رشته فلسفه در اسکاتلند گزینه های متنوعی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور دارند. اسکاتلند دوره های مختلف را در دانشگاه های معتبر خود در رشته های متنوع از جمله رشته فلسفه ارائه می کند. برنامه فلسفه در اسکاتلند در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. فارغ التحصیلان این رشته می توانند دوره دکترا را سپری کنند و یا وارد بازار کار کشور اسکاتلند شوند. با مطالعه این مقاله که توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده می توانید اطلاعاتی درباره دانشگاه های ارائه کننده این رشته و دوره های ارائه شده بدست آورید.

معرفی رشته فلسفه در اسکاتلند

اگر بخواهیم به یک تعریف کلی بسنده کنیم، فلسفه عشق به خرد است یا فلسفه اندیشیدن است. با این حال، به محض این که مجبور به اعلام موضعی باشیم که فلسفه را از علم، دین یا ادبیات متمایز می کند، با مشکل مواجه می شویم. بدیهی است که برخی از فیلسوفان دقیقاً می دانند فلسفه چیست، اما هنگام تعریف فلسفی فلسفه دچار مشکل می شوند. تا به امروز هیچ کس موفق به ارائه معیارهایی نشده است که می تواند فلسفه را از سایر زمینه های تلاش فکری متمایز کند. ما در جستجوی تعریف هنر با همین موانع مواجه می شویم. تاریخ زیبایی شناسی هیچ تعریفی از هنر نمی داند که برخی از نظریه پردازان آن را نادرست اعلام کرده اند.

هرگاه کسی ادعا می کند معیارهایی پیدا کرده است که فکر می کند برای همه آثار هنری کاربرد دارد، برخی از آثار هنری، جنبش ها یا ژانرهای هنری ذکر می شود که فاقد این معیارها هستند. متناوباً، معیارهایی که نام برده می شوند ممکن است آنقدر کلی باشند که نه تنها در مورد همه آثار هنری، بلکه در مورد برخی اشیاء دیگر نیز صدق کنند و بنابراین معیارها در تعیین ماهیت هنر کاربرد چندانی ندارند.

کار مشاغل رشته فلسفه در اسکاتلند

دوره های فلسفه ای که در طول برنامه خود مطالعه می کنید، مهارت های تحلیلی و تفکر انتقادی را در اختیار شما قرار می دهد که در محل کار بسیار ارزشمند است. فارغ التحصیلان این رشته در این زمینه مشغول به کار شده اند:

  • تحصیلات
  • تجارت
  • روزنامه نگاری
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • قانون
  • محاسبه

برخی از فارغ التحصیلان نیز ادامه تحصیل را ادامه می دهند و حرفه ای تحقیقاتی یا دانشگاهی را دنبال می کنند. شما مهارت ها و ویژگی های قابل انتقال را توسعه خواهید داد که در آینده شغلی شما ارزشمند خواهد بود. اینها شامل توانایی ارزیابی استدلال ها و تفسیر متون، امکان تجزیه و تحلیل، مهارت تفکر و نوشتن واضح و دقیق و ظرفیت زیر سوال بردن مفروضات است. برخی از فارغ التحصیلان برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترای فلسفه و تدریس در دانشگاه ها ادامه می دهند.

حقوق مشاغل فلسفه در اسکاتلند

میزان حقوق ماهیانه کار در اسکاتلند برای یک فیلسوف متخصص در این کشور به صورت متوسط به میزان 3470£ (پوند) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 42000£ (پوند) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته در کم ترین حالت میزان درآمد سالیانه کار یک فیلسوف در کشور اسکاتلند در حدود 35000£ (پوند) و حداکثر 50770£ (پوند) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در مقایسه با سایر مشاغل در اسکاتلند در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق مشاغل فلسفه در اسکاتلند

تحصیل رشته فلسفه در اسکاتلند

فلسفه عبارت است از تلاش سیستماتیک برای دستیابی به پاسخ های روشن به سوالات عمیق درباره مسائلی مانند دانش، زندگی، اخلاق، علم و طبیعت بشر با استفاده از عقل و استدلال است. مطالعه فلسفه به شما امکان می دهد در مورد برخی از سوالات بزرگ فلسفی به روشنی و منظم فکر کنید. اسکاتلند یکی از کشورهای پیشرفته اروپاست. برای تحصیل در این کشور نیاز به دریافت ویزای تحصیلی اسکاتلندکه همان قوانین بریتانیا را دارد خواهید داشت. تحصیل برنامه های ارائه شده در اسکاتلند به زبان انگلیسی و در مقاطع مختلف تحصیلی امکان پذیر است.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه جهت تحصیل در اسکاتلند معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه ادینبورگ
2دانشگاه گلاسکو
3دانشگاه سنت اندروز
4دانشگاه استیرلینگ
5دانشگاه آبردین

کارشناسی ارشد دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند

فلسفه شما را با تفکر برخی از فیلسوفان بزرگ گذشته و حال آشنا می کند. ارتباطات بین زمینه های مختلف تجربه بشری را روشن می کند. برنامه ها شامل:

سالشرح
سال 1از افلاطون تا عصر روشنگری، اخلاق و ارزش، منطق 1. این دوره ها شما را با موضوعات کلیدی تاریخ فلسفه، اخلاق و ماهیت استدلال آشنا می کند. همچنین می توانید فلسفه علم 1 را انتخاب کنید، که به بررسی مشکلات و مفروضات فلسفی پیرامون علم می پردازد.
سال 2شما دو دوره اجباری خواهید گذراند. ذهن، ماده و زبان شما را با برخی از مشکلات و مفاهیم فلسفه ذهن و فلسفه زبان آشنا می کند. دانش و واقعیت شما را با مشکلات اصلی معرفت شناسی و متافیزیک آشنا می کند.
سال 3علاوه بر گذراندن دوره آماده سازی پایان نامه فلسفه، شما همچنین می توانید از بین دوره های مختلف در زمینه موضوعات مربوط به زبان، شناخت و علم، تاریخ فلسفه، دانش و واقعیت و اخلاق و ارزش انتخاب کنید. اینها ممکن است شامل فلسفه زبان، فلسفه علم، منطق های مودال، ذهن و شناخت، فلسفه متاخر مدرن، فلسفه باستان، فلسفه دین، معرفت شناسی، متافیزیک، فلسفه سیاسی، زیبایی شناسی و اخلاق
سال 4شما می توانید یک پایان نامه طولانی 8000 کلمه ای یا دو مقاله 5000 کلمه ای (پایان نامه کوتاه) مربوط به یک موضوع یا مسئله فلسفه انجام دهید. شما همچنین می توانید طیف گسترده ای از دوره های اختیاری فلسفه را انتخاب کنید. این ها ممکن است شامل شناخت اجتماعی، فلسفه ویتگنشتاین، فلسفه ظلم، نظریه تصمیم گیری، اخلاق کاربردی، فلسفه اخلاق، اراده آزاد و مسئولیت اخلاقی، نظریه های باستانی ذهن و فلسفه سفر در زمان است.

درباره تحصیل رشته فلسفه در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند

درباره تحصیل رشته فلسفه در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند

فلسفه در دانشگاه از زمان تأسیس در 1583 تدریس می شود. ادینبورگ مرکز روشنگری اسکاتلند بود و در تاریخ فلسفه جایگاه ممتازی دارد، زیرا دیوید هیوم، که به نوبه خود چارلز داروین و آلبرت اینشتین را تحت تأثیر قرار داد ، دارای جایگاه ویژه ای است. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های QS World در 2023 در 10 دانشگاه برتر انگلستان و در 20 دانشگاه برتر جهان از نظر فلسفه قرار گرفته است. شما می توانید بیش از 40 دوره اختیاری در سال های 3 و 4 را در همه شاخه های اصلی فلسفه انتخاب کنید. دانشگاهیان برجسته در زمینه فلسفه ذهن و شناخت، اخلاق، معرفت شناسی، فلسفه زبان، فلسفه علم و تاریخ فلسفه بسیار قوی هستند.

معرفی فلسفه:

  • به عنوان خانه تاریخی دیوید هیوم و آدام اسمیت، شهر ادینبورگ از دیرباز مکانی مناسب برای مطالعه فلسفه بوده و هست.
  • دانشگاه نیز دارای ارتباط تاریخی قوی با این موضوع است و آدام فرگوسن و سر ویلیام همیلتون را از جمله دانشجویان سابق خود می دانند.
  • مطالعه فلسفه به شما امکان می دهد در مورد برخی از سوالات بزرگ فلسفی، روشن و منظم فکر کنید.
  • این برنامه شما را با تفکر برخی از فیلسوفان بزرگ گذشته و حال آشنا می کند و ارتباطات بین زمینه های مختلف تجربه بشری را روشن می کند.
  • همچنین شما را از مفروضاتی که اساس اعتقادات شما را تشکیل می دهد، آگاه تر می سازد.

در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همکاران ما درباره کار پس از تحصیل در اسکاتلند بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *