مهاجرت تحصیلی انگلستان

رشته فلسفه در انگلستان

رشته فلسفه در انگلستان

تحصیل رشته فلسفه در انگلستان در بسیاری از دانشگاه های معتبر این کشور امکان پذیر است. انگلستان یکی از بهترین نقاط جهان برای تحصیل است. دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل رشته های متنوع هستند. تحصیل رشته فلسفه در انگلستان در دوره های مختلف امکان پذیر است. دانشجویان متقاضی کارشناسی بایستی در دوره های پیش دانشگاهی به نام A Level شرکت کنند و نمره لازم برای ورود به دانشگاه های انگلستان را کسب کنند. همچنین برای تحصیل دوره های مقاطع تکمیلی داشتن مدرک معتبر و مربوط به رشته تحصیلی مورد نیاز است. کارشناسان و وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت بهترین کشورهای جهان راهنمای شما باشند.

تحصیل رشته فلسفه در انگلستان

از قدیم تا معاصر، بزرگترین ذهن تاریخ به دنبال پاسخ به سوالات بزرگ زندگی بوده است. علم می تواند به ما بگوید چگونه، اما نمی تواند دلیل آن را به ما بگوید. مطالعه فلسفه به معنای بررسی این چالش ها در زمینه های نظری، عملی، منطقی و تاریخی است. فیلسوفان متفکرانی بزرگ تربیت شده اند که می توانند ایده های متداول را با عقل و گشاده رویی خود به چالش بکشند. هزاران سال است که دانشجویان با فلسفه دست و پنجه نرم می کنند. این یکی از قدیمی ترین موضوعات دانشگاهی است که در یونان باستان برجسته شد. این روزها، در حالی که واضح ترین راه برای رسیدن به شغل را ندارد، مدرک فلسفه شما را با حجم وسیعی از مهارت های مطلوب مجهز می کند که می تواند در هر تعداد از حرفه ها اعمال شود.

مانند بسیاری از موضوعات دیگر که به طور جهانی در سطح A موجود نیستند، احتمالاً برای مدرک فلسفه هیچ الزام سختی برای ورود پیدا نخواهید کرد. مرزهای نمره بین دانشگاه ها متفاوت خواهد بود، اما می توانید انتظار داشته باشید که موضوعات علوم اجتماعی و انسانی (انگلیسی، مطالعات دینی، روانشناسی، جامعه شناسی) در برنامه شما مفیدترین باشند. شما باید از آنچه درباره فلسفه می دانید استفاده کنید تا برنامه خود را با موضوع متناسب کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید بر مهارت های تفکر انتقادی خود یا دانش خود از تاریخ و ادبیات از موضوعات دیگر تمرکز کنید که هر دو در دوره فلسفه مفید خواهند بود.

در جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل رشته فلسفه در این کشور معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه آکسفورد
2دانشگاه کمبریج
3دانشگاه ساوتهمپتون
4دانشگاه لندن
5کینگز کالج لندن

کار مشاغل رشته فلسفه در انگلستان

فارغ التحصیلان فلسفه با استفاده از مهارت های تفکر خود در موقعیت های مختلف وارد مشاغل متنوعی می شوند:

  • سیاستمدار
  • وکیل دادگستری
  • مشاور مالی
  • روانشناس
  • مدیر هنری
  • معلم یا مدرس
  • افسر دولتی

میزان حقوق ماهیانه کار در انگلستان بالاست. به طور مثال میزان حقوق ماهیانه کار در انگلستان برای یک فیلسوف متخصص در کشور انگلستان به صورت متوسط به میزان 8620£ (پوند) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 103000£ (پوند) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته در کم ترین حالت میزان درآمد سالیانه کار یک فیلسوف متخصص در کشور انگلستان در حدود 53800£ (پوند) و حداکثر 158000£ (پوند) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در برخی از شهرهای انگلستان در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق مشاغل فلسفه در شهرهای انگلستان

تحصیل رشته فلسفه در دانشگاه کمبریج انگلستان

فلسفه به بررسی اندیشه بشری، اساس دانش، ماهیت عقل، آگاهی و شناخت و همچنین مبانی ارزش و نظریه سیاسی می پردازد. سوالات آن جذاب هستند و مطالعه آن نیازمند تفکر انتقادی پیچیده، تجزیه و تحلیل دقیق و در نظر گرفتن دیدگاه های جدید است. کمبریج در تاریخ فلسفه جایگاه ممتازی دارد. در اوایل قرن بیستم، راسل، مور، ویتگنشتاین، رمزی و دیگران سبک تحلیلی فلسفه را درکمبریج توسعه دادند که اکنون در بسیاری از جهان برجسته است. امروزه، دانشکده تعهد قوی خود را به این سنت تحلیلی حفظ می کند و آن را با مطالعه تاریخ فلسفه از افلاطون تا به امروز ترکیب می کند و یکی از گسترده ترین دوره ها در نوع خود را در هر نقطه از جهان ارائه می دهد.

رویکرد این دانشگاه در فلسفه بر ارزش های مکتب تحلیلی تأکید می کند:

  • دقت
  • وضوح
  • و تفکر مستقل.

اما محتوای آن بسیار فراتر از سنت تحلیلی و مشغله های اصلی آن است. به عنوان مثال، در حال حاضر مقالاتی در مورد یونان و روم و فلسفه اولیه و همچنین فلسفه و زیبایی شناسی سیاسی در این دانشگاه ارائه می شود. نیازی نیست که قبلاً فلسفه خوانده باشید، اما توصیه می شود مقداری مطالعه اولیه داشته باشید.

تحصیل رشته فلسفه در دانشگاه کمبریج انگلستان

برنامه کارشناسی فلسفه در دانشگاه کمبریج انگلستان

دوره کارشناسی در این رشته 3 ساله است و دروس زیر ارائه می شود:

سالشرح
سال 1در سال اول، مهارت های استدلالی را به دست می آورید که به شما امکان می دهد با مشکلات فلسفی مقابله کنید و به طور کلی در مورد سوالات انتزاعی هوشمندانه فکر کنید، نه اینکه فقط اطلاعاتی را در مورد اینکه چه کسی چه چیزی گفته است جمع آوری کنید. بخش IA به شما از طریق مطالعه 5 مقاله اجباری اصلی فلسفه شامل متافیزیک، معنای اخلاق و فلسفه سیاسی، روش های رسمی، نیم مقاله در مورد روش های فلسفی معرفی می شود.
سال 2سال های 2 و 3 بر زمینه هایی تمرکز می کنند که به ویژه برای شما جالب است. این بخش درباره جنبه های فلسفی طیف وسیعی از مسائل، اعم از عملی و نظری است. 2 مقاله اجباری وجود دارد: دانش، زبان و جهان و یک مقاله عمومی و شما 3 موضوع دیگر را از بین تاریخ فلسفه تحلیلی، اخلاق، فلسفه یونانی و رومی (از آثار کلاسیک)، فلسفه اولیه ، معرفت شناسی و متافیزیک علم، فلسفه سیاسی و فلسفه تجربی انتخاب می کنید.
سال 3هدف این است که شما را از مباحث مختلف معاصر درک کرده و شما با مفاهیم فلسفی فعلی آشنا شوید. سخنرانی ها موضوعات فعلی و جدید در مورد مناظرات را بررسی می کنند و شما در بحث های سمینار در مورد موضوعات پیشرفته شرکت می کنید. هیچ مقاله اجباری وجود ندارد و شما 4 مورد را از طیف وسیعی از موضوعات انتخاب می کنید.

علاقه مندان به تحصیل در انگلستان و اخذ ویزای تحصیلی انگلستان می توانند با وکلا و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *