دسته بندی نشده

رشته فارماکولوژی در لیتوانی

رشته فارماکولوژی در لیتوانی

علاقه مندان به تحصیل رشته فارماکولوژی در لیتوانی می توانند در دانشگاه های این کشور که در سطح جهانی معتبر و شناخته شده است، ثبت نام کنند. این کشور، واقع در لبه جنوب شرقی دریای بالتیک است. به عنوان یکی از ملل مدرن اروپا، یکی از مکان هایی است که انگلیسی به طور گسترده در آن صحبت می شود. این کشور با هزینه مناسب زندگی و فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی، مکانی عالی برای تحصیل است. این کشور دارای 2 نوع موسسه آموزش عالی است. یکی دانشکده است که بر روی آموزش عملی برای رشته های خاص تمرکز دارد. دیگری دانشگاهی است که مطالعات عالی، تحقیقات، هنرهای حرفه ای و توسعه تجربی را انجام می دهد. این ها بیشتر به صورت دولتی یا غیر دولتی طبقه بندی می شوند.

همانند بیشتر کشورهای اروپایی، تحصیلات عالی لیتوانی شامل 3 دوره می باشد:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

این نگارش درباره رشته فارماکولوژی در لیتوانی می باشد، چنانچه علاقه مند به تحصیل در این برنامه می باشید، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله همراه شوید.

 معرفی رشته فارماکولوژی در لیتوانی

برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فارماکولوژی در لیتوانی پایه و اساس محکمی در علوم پزشکی فراهم می کند و افراد را برای طیف گسترده ای از گزینه های شغلی آماده می کند. فارغ التحصیلان به طور معمول در دانشگاه ها، بیمارستان ها، صنایع داروسازی و بیوتکنولوژی، سازمان های تحقیقاتی خصوصی و دولتی، شرکت های مشاوره و سازمان های دولتی، چه در داخل ایم کشور و چه در خارج از کشور، اشتغال پیدا می کنند. برخی از فارغ التحصیلان علاوه بر آموزش در برنامه های درجه حرفه ای مانند پزشکی (MD)، داروسازی (PharmD یا BScPharm) و دندانپزشکی (DDS) ادامه می دهند.

بسته به آموزش و علایق فردی، فارغ التحصیلان این برنامه ممکن است در نقش های مختلف استخدام شوند. برخی از نمونه ها شامل:

  • مشارکت در تحقیقات آزمایشگاهی یا بالینی مربوط به داروها و مواد شیمیایی (در دانشگاه یا صنعت)
  • طراحی و انجام آزمایشات بالینی است که هدف آن ها ارائه داروهای جدید به بازار است.
  • ارزیابی ایمنی داروها و مواد شیمیایی
  • آموزش
  • بازاریابی یا فروش داروهای درمانی
  • ارتباطات علمی یا پزشکی

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در لیتوانی

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در لیتوانی

دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی تنها دانشگاهی در این کشور است که رشته فارماکولوژی در لیتوانی را ارائه می دهد. دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی (LSMU) یک دانشکده پزشکی در کائوناس، یکی از شهرهای این کشور است. این دانشگاه امروزه ترکیبی از 2 موسسه آموزش عالی، دانشگاه پزشکی کائوناس و آکادمی دامپزشکی لیتوانی است. این بیمارستان از بیمارستان دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی درمانگاه های کائوناس و بیمارستان صلیب سرخ کائوناس به عنوان بیمارستان آموزشی استفاده می کند.

این کشور نقطه تلاقی بین اروپای غربی و شرقی است. علی رغم سابقه پیچیده، فرهنگ منحصر به فردی را توسعه داده است که هم احترام عمیق به سنت ها و هم میل شدید به یادگیری و نوآوری را در بر می گیرد. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو بوده و از جمله 2 زبانه ترین و تحصیل کرده ترین کشورها در اروپا می باشد. با این حال، هزینه های زندگی در اینجا کمتر از کشورهای غربی است. به طوری که، این کشور را برای دانشجویان بین المللی مشتاق ایده آل می کند.

مشاغل داروسازی در لیتوانی

بسیار مهم است که تجربه کاری مرتبط داشته باشید تا به کارفرمایان بالقوه نشان دهید که مشتاق هستید و می توانید مهارت هایی را که در طول دوره آموخته اید در محل کار به کار بگیرید. اکثر زنجیره های خرده فروشی برنامه های استقرار تابستانی را در داروخانه های عمومی بین 6 تا 8 هفته ارائه می دهند. برخی از کارفرمایان کارآموزان پیش ثبت نام خود را از این برنامه ها استخدام خواهند کرد.

شما می توانید در داروخانه بیمارستانی تجربه کنید. اگرچه، ممکن است کار بدون مزد باشد و از چند روز تا چند هفته طول بکشد. داروسازان در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از تیم مراقبت های بهداشتی هستند. داروسازان برای حمایت از پزشکان، به عنوان مثال، با واکسیناسیون به بیماران و اطمینان از آن ها، بیشتر از پزشکان حمایت می کنند. همه پزشکان بیمار در مورد داروهای متنوعی که تجویز شده اند مطلع هستند.

حقوق ماهیانه کار در لیتوانی برای داروسازان در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در لیتوانی برای داروسازان

هزینه تحصیل در لیتوانی

هزینه تحصیل در لیتوانی برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه تلقی می شود. هر موسسه بسته به چرخه تحصیل و رشته تحصیلی، مقررات شهریه خود را دارد. در نتیجه، برای اطلاعات بیشتر بهتر است مستقیما با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید.

جدول زیر هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی را نشان می دهد:

مقاطعهزینه به یورو
مقطع کارشناسیبین 1000€ تا 5300€
مقطع کارشناسی ارشدبین 2200€ تا 6500€
مقطع دکتراین 7000€ تا 8400€

مدارک پزشکی و مدارک ارائه شده توسط موسسات خصوصی هزینه قابل توجهی بیشتری دارند. اگر شهروند اروپایی هستید می توانید برای یک محل تحصیل با بودجه دولتی درخواست دهید و بورسیه تحصیلی دریافت کنید. به این معنی که می توانید به صورت رایگان تحصیل کنید. شما فقط باید شرایط خاصی را برآورده کنید. همین امر در مورد دانشجوی غیر اروپایی نیز صدق می کند. زیرا، آژانس های دولتی و موسسات خصوصی بورسیه های متعدد این کشور را برای دانشجویان بین المللی نیز ارائه می دهند.

کار حین تحصیل در لیتوانی

دانشجویان بین المللی تا زمانی که در یک دانشگاه ثبت نام کرده اند، حق کار در حین تحصیل در این کشور را دارند. دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند به صورت تمام وقت یعنی حداکثر 40 ساعت در هفته کنند. دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند پس از دریافت اجازه اقامت موقت حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. محدودیت زمان کار برای دانشجویان بین المللی در مقطع دکتری اعمال نمی شود.

مکان های مختلفی وجود دارد که می توانید در آن ها کار پیدا کنید. برخی از آن ها به شرح زیر است:

مکان های مختلف کار در لیتوانیشما قطعا نباید از درخواست کار در این کشور تردید کنید. زیرا، به احتمال زیاد با داشتن تجربه کاری لازم برای دستیابی به اولین شغل، اقامتی ثمربخش خواهید داشت. بنابراین، کار دانشجویی در لیتوانی فرصتی است تا شما مهارت های خود را بالا ببرید. چنانچه قصد دارید که اطلاعات بیشتری درباره مهاجرت تحصیلی به اروپا کسب کنید، توصیه ما این است که با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *