مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته علوم کامپیوتر در مالزی

رشته علوم کامپیوتر در مالزی

رشته علوم کامپیوتر در مالزی به عنوان یک تخصص در دانشگاه ها ارائه می شود. دوره های ارائه شده در این کشور تا مقاطع تحصیلات تکمیلی ادامه دارد. مالزی یکی از کشورهای شرق آسیا می تواند گزینه مقرون به صرفه ای برای تحصیل و زندگی باشد. از آنجایی که در مالزی در مقاطع دبیرستان ریاضیات بسیار سطحی آموزش داده می شود دانشجویان برای تحصیل کارشناسی نیاز به تحصیل یک دوره آمادگی مانند پیش دانشگاهی دارند. این دوره های آمادگی می تواند در خود مالزی و یا سایر کشورهای معتبر سپری شود. دوره های مختلفی در این کشور ارائه می شود که برای آمادگی دانشجویان برای آغاز تحصیل علوم کامپیوتر در مالزی می باشد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه بررسی کاملی درباره رشته علوم کامپیوتر در مالزی انجام داده اند.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مالزی

علوم کامپیوتر مطالعه نحوه کار رایانه ها است، بیشتر از نظر نظری و ریاضی. این دوره شامل 4 حوزه اصلی محاسبات است:

  • نظریه
  • الگوریتم ها
  • زبان های برنامه نویسی
  • معماری کامپیوتر

اگر ریاضی و منطق را دوست دارید، باید علوم کامپیوتر را انتخاب کنید. مهندسی کامپیوتر رشته ای است که چندین حوزه علوم رایانه و مهندسی الکترونیک مورد نیاز برای توسعه سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر را ادغام می کند. این دوره چالش برانگیز است و اگر ریاضی و منطق را دوست دارید، باید آن را انتخاب کنید. مهندسی نرم افزار مطالعه نحوه توسعه سیستم های نرم افزاری از جمله موضوعاتی مانند مدیریت پروژه، تضمین کیفیت و آزمایش نرم افزار است. اگر بیشتر به روش عملی علاقه دارید و می خواهید نحوه ساخت و نگهداری نرم افزار را بیاموزید، باید مهندسی نرم افزار را انتخاب کنید.

فناوری اطلاعات شاید در بین این 4 درس ساده ترین درس باشد. این دوره عمدتا بر موضوعاتی مانند نرم افزار، پایگاه های داده و شبکه متمرکز است. اگر می خواهید وارد حرفه IT شوید، اما نمی خواهید مطالعه شما خیلی چالش برانگیز باشد، باید یک رشته IT را انتخاب کنید. خبر خوب این است که در هر 4 دوره اصول برنامه نویسی و علوم کامپیوتر آموزش داده می شود، بنابراین می توانید هر کدام را برای ورود به حرفه فناوری انتخاب کنید. در جدول زیر می توانید با برخی از دانشگاه های ارائه کننده رشته علوم کامپیوتر در مالزی آشنا شوید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه مالایا
2دانشگاه فنی مالزی
3دانشگاه سینس مالزی
4دانشگاه کبانگسان
5دانشگاه پوترا
6دانشگاه موناش
7دانشگاه آسیا و اقیانوسیه مالزی
8کالج KDU
9دانشگاه بین الملی یونیتار

گرایشات رشته علوم کامپیوتر در مالزی

تمرکز علوم کامپیوتر کاملاً بر روی نرم افزار کامپیوتر است که اولویت آن کارایی برنامه نویسی کامپیوترها با استفاده از الگوریتم های ریاضی است. همانطور که می دانید، فناوری به سرعت در حال پیشرفت است به طوری که علوم کامپیوتر اکنون به یک ضرورت در دنیای امروز تبدیل شده است. بدون آن، حمل و نقل به این شکل و دستگاه های الکترونیکی ما مانند امروز نبودند! از این رو، تقاضای فارغ التحصیلان از دوره های علوم کامپیوتر با توجه به زمینه های مختلف تحصیلی در علوم کامپیوتر، تقاضای زیادی داشته است. زمینه های مختلف علوم کامپیوتر شامل:

زمینهشرح
هوش مصنوعی (AI):به کامپیوترها و فناوری امکان تفکر، درک محیط، تصمیم گیری و اقدام را می دهد.
امنیت رایانهامنیت دستگاه ها و شبکه (از جمله اینترنت)
مهندسی نرم افزارطراحی و توسعه سیستم های نرم افزاری با ترکیبی از علوم کامپیوتر و مهندسی.
شبکه کامپیوتریمهارت های ارتباطات داده ای و فناوری شبکه برای طراحی، نصب، پیکربندی و نگهداری سیستم های شبکه.

در علوم کامپیوتر، این پایه را برای فارغ التحصیلان برای سازگاری با فناوری ها و ایده های جدید ارائه می دهد که در 3 دسته قرار می گیرد:

  • طراحی و ساخت نرم افزار
  • روش های موثر برای حل مشکلات محاسباتی مانند ذخیره اطلاعات در پایگاه های داده، ارسال داده از طریق شبکه، ارائه رویکردهای جدید برای مشکلات امنیتی و ابداع روش های جدید و بهبود یافته استفاده از کامپیوتر
  • رفع چالش های خاص در زمینه هایی مانند رباتیک، دید کامپیوتری و پزشکی دیجیتال

هزینه تحصیل در مالزی در علوم کامپیوتر در دانشگاه های دولتی مالزی 5000$ الی 15000$ (دلار) در سال است. در حالی که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی 2 برابر این مقدار است.

گرایشات رشته علوم کامپیوتر در مالزی

فرصت های شغلی علوم کامپیوتر در مالزی

داشتن مدرک در علوم کامپیوتر، طیف گسترده ای از فرصت ها را از جمله مشاغل تا شرکت های طراحی بازی های ویدئویی به شما می دهد. درست مانند حوزه پزشکی (متخصص قلب، گوش و حلق و بینی دندانپزشکی، پزشکی عمومی و غیره) زمینه فناوری نیز بسیار متنوع است. ما شما را تشویق می کنیم که در طول سال های تحصیل خود چیزهای مختلفی را امتحان کنید تا بفهمید چه چیزی را دوست دارید. برای مثال می توانید امتحان کنید:

  • برنامه نویسی و زبان خوب برای شروع پایتون است
  • توسعه وب با آموزش html ، css ، javascript
  • مدیریت سیستم با مونتاژ شخصی خود، نصب سیستم عامل لینوکس و کسب اطلاعات بیشتر در مورد لینوکس
  • مدیریت شبکه با راه اندازی یک شبکه کوچک، نصب شبیه ساز روتر بر روی رایانه شخصی خود و بازی با آن، درک زیر شبکه، روترها و سوئیچ ها
  • طراحی گرافیک یا انیمیشن

اگر متوجه شدید که در موارد بالا مهارت ندارید یا از موارد بالا خوشتان نمی آید، نگران نباشید می توانید همچنان در زمینه فناوری به عنوان تحلیلگر کسب و کار، مدیر پروژه، مدیر محصول، تست کننده نرم افزار و غیره فعالیت داشته باشید. لیست مشاغل مورد نیاز مالزی را در اینجا بخوانید.

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در مالزی

میزان درآمد کار در رشته علوم کامپیوتر در مالزی با توجه به بازار کار و تقاضا مناسب است. میزان حقوق ماهیانه کار در مالزی در مشاغل مربوط به رشته علوم کامپیوتر به صورت متوسط 66100MYR (رینگیت مالزی) در ماه است که سالانه حدود 79300MYR (رینگیت مالزی) می باشد. همچنین افرادی که تجربه کاری کمی در این زمینه دارند به میزان 3960MYR (رینگیت مالزی) و افراد با سابقه و تجربه در این رشته به میزان 8370MYR (رینگیت مالزی) در ماه درآمد دارند.

در نمودار زیر میزان مقایسه حقوق مشاغل علوم کامپیوتر در مالزی با یکدیگر ذکر شده است:

میزان مقایسه حقوق مشاغل علوم کامپیوتر در مالزی

کارشناسی علوم کامپیوتر در دانشگاه موناش مالزی

این دوره انعطاف پذیر و کاربردی است، به شما می آموزد که چگونه به طور یکسان خلاقانه و تحلیلی فکر کنید. همچنین با مهارت های مورد نیاز برای طراحی الگوریتم ها و ساختار داده ها فارغ التحصیل می شوید. این دوره شامل 15 واحد اجباری (اصلی) در علوم کامپیوتر و ریاضیات، یک واحد انتخابی محدود از لیست تأیید شده موضوعات علوم کامپیوتر، 8 واحد انتخابی رایگان و 1 پیوست صنعت است. انتخابی رایگان می تواند به عنوان یک رشته در یک رشته تحصیلی خاص در دانشگاه یا از رشته ای که توسط دانشگاهی دیگری ارائه می شود گرفته شود. یک پروژه برجسته که هر 2 ترم سال سوم را شامل می شود، مطالعات شما را به پایان می رساند.

این دانشگاه در حال حاضر موضوعات زیر را در صورت تقاضا ارائه می دهد:

  • الگوریتم ها و ساختار داده ها
  • هوش مصنوعی
  • امنیت سایبری
  • یادگیری عمیق
  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • کارآفرینی
  • پردازش تصویر
  • هوش مصنوعی مخرب و امنیت طرف تاریک
  • توسعه برنامه تلفن همراه

برای ورود به دانشگاه موناش، دانشجویان باید شرایط تحصیلی، زبان انگلیسی و شرایط سنی را برآورده کنند. برای بررسی سایر رشته های ارائه شده در این کشور مانند رشته فیزیک در مالزی مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جستجو کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *