مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته فیزیک در مالزی

رشته فیزیک در مالزی

تحصیل رشته فیزیک در مالزی در دانشگاه های این کشور در سال های اخیر رشد داشته است. مالزی یکی از کشورهای شرق آسیاست. این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان فراهم کرده است. رشته فیزیک به عنوان یک رشته پایه و اساسی در دانشگاه های مالزی در مقاطع مختلف ارائه می شود. دانشجویان پس از پذیرش از دانشگاه های این کشور می توانند برای اخذ ویزای دانشجویی مالزی اقدام کنند. جهت بررسی تحصیل رشته فیزیک در مالزی و اطلاعات دیگر درباره این رشته به نوشته های مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

کار در رشته فیزیک در مالزی

فیزیک دیدگاه گسترده ای را برای هر مشکلی به ارمغان می آورد. زیرا آنها یاد می گیرند که چگونه هر مشکلی را، در نظر بگیرند. این تفکر مبتکرانه باعث می شود که فیزیکدانان در هر زمینه ای مطلوب باشند. فیزیکدانان لازم نیست خیلی به موضوع خود پایبند باشند. شما می توانید یک ریاضیدان باشید، یک مهندس در هر رشته ای باشید، در واقع بیشتر موضوعات را در نظر بگیرید. جهان را کاوش کنید ، فناوری لیزر را توسعه دهید، بحران انرژی جهان را حل کنید و غیره.

با توجه به مطالب گفته شده مشاغل مختلفی در رشته فیزیک وجود دارد و میزان حقوق نیز متغیر است. در حال حاضر میزان حقوق یک فیزیکدان متخصص در مالزی 14000MYR (رینگیت مالزی) است. البته این در حالی است که کم ترین میزان حقوق اعلام شده در رشته فیزیک در کشور مالزی حدود 7430MYR (رینگیت مالزی) می باشد و بیشترین حالت در حدود 21300MYR (رینگیت مالزی) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور مالزی را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور مالزی

تحصیل رشته فیزیک در مالزی

سیستم آموزش عالی مالزی روندهای مختلف و بازسازی هایی را تجربه کرده است که امکان کیفیت بالا را فراهم می کند. سیستم آموزش عالی مالزی مطابق با آرمان های اقتصادی اجتماعی و اقتصادی دولت تغییر شکل داده است. اقتصاد مالزی از سال 1960 تا 1980 مبتنی بر فعالیت های کشاورزی بوده است، اما از سال 1980 تا 2000 فعالیت های اقتصادی به دنبال روند مالی معاصر به سمت توسعه صنعتی تغییر جهت داده اند. این امر قبل از ظهور اقتصاد دانش بنیان که خواستار نیروی کار بسیار ماهر و با آگاهی بهتر در سال 2000 و پس از آن بود، اتفاق افتاد. در حال حاضر نگرانی زیادی در مورد نرخ بالای بیکاری در میان فارغ التحصیلان مالزی وجود دارد. البته مشکل اشتغال به ویژه به دلیل عدم مهارت کافی مورد نیاز کارفرمایان است.

تحصیلات عالیه در مالزی قبل از استقلال را می توان در 2 دوره دسته بندی کرد:

  • یکی در زمان حکومت انگلیس
  • و دیگری در زمان اشغال ژاپن.

هر 2 سیستم به طور قابل توجهی بر اساس منافع سیاسی و اقتصادی استعمارگران مربوطه شکل گرفتند. در جدول زیر می توانید معرفی دانشگاه های مالزی برای تحصیل رشته فیزیک در مالزی را مشاهده می کنید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه مالایا
2دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی
3دانشگاه پوترا مالزی
4دانشگاه فنی پوترا

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه مالایا مالزی

گروه فیزیک، دانشگاه مالایا در سال 1961 برای آموزش دانشجویانی که مایل به تحصیل جامع فیزیک و هدایت تحقیقات در فیزیک در مالزی هستند، تأسیس شد. این گروه مدرک لیسانس علوم، کارشناسی ارشد علوم و دکترای فیزیک را ارائه می دهد. دانشجویانی که با مدرک لیسانس علوم از گروه فیزیک فارغ التحصیل می شوند، توانایی داشتن موقعیت های مختلف در بخش های دولتی و خصوصی و همچنین ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در زمینه فیزیک یا سایر زمینه های مرتبط را دارند. دوره های لیسانس علوم در حالت سخنرانی، آموزشی، عملی و پروژه ای انجام می شود که در آن دانشجویان تحت تحقیقات مختلف شرکت می کنند. در سطح کارشناسی ارشد، دانشجویان می توانند با کار دوره ای و یا تحقیق، ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد در مالزی را انجام دهند. دکترا فقط در قالب تحقیق انجام می شود.

گروه فیزیک دانشجویان زیادی را برای ثبت نام در دانشکده علوم جذب کرده است. دانشجویان بین المللی 31٪ کل دانشجویان را در مقطع تحصیلات تکمیلی پوشش می دهند. گروه فیزیک همچنین با موفقیت بودجه تحقیقاتی را به دست آورد و اکنون این بخش به امکانات مدرن و پیشرفته برای آموزش و تحقیقات مجهز شده است. گروه فیزیک با هدف ارائه بهترین تدریس در فیزیک و تولید فارغ التحصیلان معتبر در فیزیک است. در همان زمان، گروه فیزیک، دانشگاه مالایا نیز بر فعالیت های تحقیقاتی تأکید می کند تا بتواند در این زمینه اساسی طبیعت ادامه یابد و برتری یابد. برنامه های رشته فیزیک در این گروه شامل:

  • لیسانس علوم (علوم مواد)
  • لیسانس فیزیک
  • کارشناسی ارشد فیزیک کاربردی
  • دکترای فیزیک

لیسانس فیزیک در دانشگاه مالایا مالزی

لیسانس علوم در فیزیک دانشگاه مالایا مالزی فارغ التحصیلانی با دانش صحیح در فیزیک همراه با مهارت های عملی، تحلیلی و ریاضی را تولید می کند. فارغ التحصیلان با مهارت های ارتباطی شفاهی و کتبی و توانایی کار موثر در رشته های مختلف به صورت تیمی است. فارغ التحصیلان با تعهد بالا نسبت به عمل اخلاقی و قدردانی از عوامل محیطی، اجتماعی و ایمنی در انجام کار خود آموزش می بینند. در پایان دوره لیسانس علوم فیزیک، فارغ التحصیلان قادر به:

  • نشان دادن مهارت در دانش پایه در زمینه های اصلی فیزیک (مکانیک کلاسیک، برق و مغناطیس، مکانیک کوانتوم و ترمودینامیک) و رشته فیزیک کاربردی (به عنوان مثال فیزیک حالت جامد، فیزیک هسته ای، فیزیک اتمی و غیره).
  • مهارت های عملی در فیزیک مانند طراحی، تنظیم آزمایش، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها، شناسایی منابع خطا، تفسیر نتایج تجربی و اتصال نتایج به مفاهیم مربوط به فیزیک یا نظریه های علمی دیگر.
  • برای نیازهای جامعه و محیط زیست، نیاز به توسعه پایدار را در عمل فیزیک ارزش قائل شوید.
  • نشان دادن توانایی در جستجوی راه حل های خلاقانه و عملی برای تأمین نیازها و تغییرات ناشی از محیط کار به روشی علمی، تخصصی و اخلاقی.
  • مهارت های ارتباطی، رهبری و کار تیمی خصوصاً در ارتباط اطلاعات علمی و فنی را از طریق ارائه کتبی و شفاهی نشان دهید.
  • اصول فیزیک را از طریق تفکر انتقادی، حل مسئله، مدل سازی ریاضی و کامپیوتری و آزمایشات آزمایشگاهی، در موقعیت های جدید اعمال کنید.
  • مدیریت دقیق و نظم لازم برای دانشمندی خوب با مدیریت زمان کارآمد و استفاده مناسب از منابع.
  • از تجربیات و دانش فیزیک برای کاوش فرصت های کارآفرینی استفاده کنید.

کارشناسی ارشد رشته فیزیک در دانشگاه مالایا مالزی

کارشناسی ارشد رشته فیزیک در دانشگاه مالایا مالزی

گروه فیزیک از زمان تأسیس خود در سال 1959 رشد چشمگیری داشته است. اعضای هیات علمی به طور فعال در بسیاری از زمینه های تحقیقات فیزیک نقش دارند. قدرت این گروه در زمینه های فیزیک حالت جامد، فیزیک پلاسما، تابش کاربردی، فیزیک لیزر، فوتونیک، حالت جامد، مواد پیشرفته، فیزیک پلیمر، فیزیک فضایی و همچنین فیزیک نظری است. کیفیت تحقیق از جایگاه بین المللی برخوردار است و کارکنان آن به طور منظم در مجلات معتبر بین المللی منتشر می کنند. علاوه بر تحقیقات، برخی از کارکنان همچنین کارهای مشاوره ای را برای شرکت های محلی و بین المللی انجام می دهند. تمام فعالیت های علمی و مشاوره ای زمینه لازم برای آموزش تحصیلات تکمیلی را فراهم می کند.

برای دانشجویان بین المللی، داوطلبان ملزم به داشتن نتایج تافل حداقل 550 یا آیلتس حداقل 5.5 هستند. این برنامه بستری را برای فارغ التحصیلان علوم، مهندسی و زمینه های مرتبط فراهم می کند. علاوه بر کارمندانی که سابقه حرفه ای در زمینه علوم و مهندسی در بخش صنایع را دارند و مایل به تعمیق و تقویت چشم انداز شغلی در این زمینه ها تا درجه کارشناسی ارشد هستند مناسب است.

کارشناسی فیزیک دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی

فیزیک مطالعه رفتار فضا، زمان، زمینه ها و ماده است. تحقیقات در فیزیک به دنبال کشف و تبیین سوالات اساسی است که از بزرگترین مقیاس شامل کل جهان تا کوچکترین ، شامل اساسی ترین ذرات است. فیزیکدانان با استفاده از تکنیک های آزمایشی بسیار پیشرفته و روش های ریاضی نظریه هایی می سازند که نحوه رفتار جهان را توضیح می دهد. گروه فیزیک در دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی (IIUM) یکی از مکان های تحقیق و آموزش در زمینه فیزیک در جهان است. دانشجویان، همراه با تأکید بر مبانی قوی در فیزیک پایه، در مباحث تحقیقاتی مورد نظر خود، با انتخاب از زمینه های اطلاعات کوانتومی، فیزیک اتمی و لیزر، فیزیک ماده چگال، مکانیک کلاسیک و کوانتوم، بیوفیزیک تحت آموزش قرار می گیرند.

لیسانس علوم فیزیک به اهداف زیر ارائه می شود:

  • توانایی نشان دادن درک و به کارگیری اصول مهم مرتبط با فیزیک
  • صلاحیت عملی و آزمایشی را نشان دهید
  • توانایی سازگاری با محیط اجتماعی و تعامل، تعامل و ایجاد انگیزه در جامعه برای ایجاد تغییرات مثبت
  • قادر به انتشار اطلاعات و انتقال دانش به مردم
  • توانایی اجرای وظایف حرفه ای با هدایت ارزش های اسلامی
  • توانایی برقراری ارتباط و بیان مفهوم فیزیک
  • توانایی شناسایی مشکلات دنیای واقعی و تجزیه و تحلیل آنها با استفاده از مفاهیم فیزیک، از این رو راه حل مربوطه را تدوین می کند
  • توانایی و انگیزه استفاده از دانش و مهارت های به دست آمده برای آموزش بیشتر
  • توانایی درک، کاربرد و هماهنگی اصول فلسفی علم با اسلام

جهت اعزام دانشجو به مالزی می توانید مطالب ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *