مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته علوم کامپیوتر در مجارستان

رشته علوم کامپیوتر در مجارستان

رشته علوم کامپیوتر در مجارستان از جمله رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی است. با داشتن آیلتس 6 میتوانید برای پذیرش در مقاطع اقدام کنید. هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مجارستان تقریبا سالانه 6000€ (یورو) است. دانشگاه های مجارستان از اعتبار خوبی در سطح اروپا و دنیا برخوردار هستند و مدارک صادر شده از دانشگاه های معتبر آن در ایران و بسیاری از کشورها مورد تایید هستند. این کشور همچنین مزایایی از جمله ویزای شنگن، تحصیل به زبان انگلیسی، فرصت های شغلی و تجربه زندگی در قلب اروپا را برای شما فراهم می کند.

با داشتن علاقه به این رشته و همچنین تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در مجارستان می توانید خود را در یکی از دانشگاه های معتبر اروپا ببینید. برای اقدام کافی است با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار کنید.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مجارستان

دانشگاه های اتووس لوراند (ELTE) و دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست (BME) به طور کلی بهترین هستند. اگر می خواهید ریاضی بیشتری بخوانید می توانید ELTE را انتخاب کنید و اگر فیزیک می خواهید می توانید BME را انتخاب کنید. همچنین دانشگاه های مختلف دیگر از حومه مانند دبرسن، سگد، پچ، دانشگاه پانون و Kandó از بوداپست است. تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی در مجارستان 3 سال به طول می انجامد. برای تحصیل در این مقطع دانشجویان بایستی مدرک دیپلم را ارائه کنند. همچنین در آزمون آنلاین با موضوعات ریاضی و فیزیک شرکت کنند. در مقطع کارشناسی نیز این آزمون + مصاحبه گرفته می شود. طول تحصیل در کارشناسی ارشد 2 سال است. در مقطع دکترا دانشجو بایستی با یک استاد راهنما هماهنگ کرده و همچنین مدرک کارشناسی ارشد معتبر ارائه کند. طول تحصیل دکترا در مجارستان در علوم کامپیوتر 4 سال است.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته علوم کامپیوتر در مجارستان معرفی شده اند:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه اتووس لوراندبوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپستبوداپست
دانشگاه سگدسگد
دانشگاه پچپچ
دانشگاه دبرسندبرسن
دانشگاه پانونوزپرم
دانشگاه کاندوبوداپست

در شکل زیر روند تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مجارستان آمده است:

روند تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مجارستان

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در مجارستان

رشته علوم کامپیوتر در مجارستان و به طور کلی در اروپا جزو رشته های مورد نیاز است. لذا با داشتن تخصص و تجربه کاری می توانید در این رشته به راحتی وارد بازار کار شوید. چنانچه 5 سال در کشوری در اتحادیه اروپا کار کنید می توانید کارت اقامت اروپا را دریافت کنید. میزان حقوق ماهیانه کار در مجارستان در مشاغل مربوط به رشته علوم کامپیوتر از کشورهایی مانند آلمان و هند پایین تر است و به صورت متوسط 439000HUF (فورینت مجارستان) در ماه است که سالانه حدود 5270000HUF (فورینت مجارستان) می باشد. همچنین افراد کم تجربه در این رشته حقوقی به میزان 276000HUF (فورینت مجارستان) و افراد با تجربه درآمدی به میزان 540000HUF (فورینت مجارستان) در ماه دارند.

مقایسه حقوق برخی از مشاغل این رشته در مجارستان در زیر آمده است:

مقایسه حقوق ماهیانه کار مشاغل در مجارستانتحصیل رشته علوم کامپیوتر دانشگاه اتووس لوراند مجارستان

موسسه دانشگاه اتووس لوراند مجارستان یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر است. دوره های ارائه شده در رشته علوم کامپیوتر در این دانشگاه شامل:

  • کارشناسی علوم کامپیوتر
  • کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر
  • برنامه کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر – کارخانه دیجیتال
  • برنامه کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر – تخصص فناوری مالی
  • دوره کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر – تخصص هوش مصنوعی
  • دوره کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر – تخصص امنیت سایبری
  • دوره کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر – تخصص علوم داده
  • دوره کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر – تخصص معماری نرم افزار و خدمات
  • دوره مقدماتی علوم کامپیوتر
  • کارشناسی ارشد کامپیوتر برای سیستم های خودمختار
  • علوم کامپیوتر – بنیادی
  • دکتری انفورماتیک

لیسانس علوم کامپیوتر در دانشگاه اتووس لوراند مجارستان

هدف برنامه این است که متخصصین کامپیوتر را با دانش حرفه ای بر اساس دانش زمینه ای تئوری محکم تربیت کند. آنها مهارت هایی برای مشارکت در توسعه نرم افزار، توسعه سیستم های اطلاعاتی و مدیریت سیستم در زمینه های مختلف دارند. متخصصین کامپیوتر اغلب به عنوان واسطه بین مشتریان سیستم های اطلاعاتی و تولید کنندگان عمل می کنند. به این ترتیب، شغل یک متخصص کامپیوتر فعالیت سازنده مهندسان را با نگرش کلی حل مسئله ریاضیدانان در حین شرکت در تیم های پروژه های بزرگ ترکیب می کند.

این برنامه تحصیلات گسترده ای را در زمینه علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار در اختیار دانشجویان قرار می دهد، همراه با کار تخصصی در رایانه و تکنیک های پردازش اطلاعات، زبان های برنامه نویسی، ساختار داده ها، بازیابی اطلاعات، سیستم عامل ها، طراحی کامپایلر و غیره است. دانشجویان تئوری و همچنین روش ها و تکنیک های توسعه و پیاده سازی سیستم های کامپیوتری دوره های کاربردی تر برنامه نویسی با دوره های متعددی در ریاضیات محض و کاربردی و دروس نظری علوم کامپیوتر را مطالعه می کنند.

کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه اتووس لوراند مجارستان

کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه اتووس لوراند مجارستان

این برنامه به متقاضیانی توصیه می شود که:

  • می خواهند در آموزش نوآورانه و مستدل برای نسل بعدی طراحان خدمات و معماران نرم افزار قادر به طراحی و مهندسی سیستم نرم افزاری جدید شرکت کنند.
  • مایل به انجام تجزیه و تحلیل برای کشف و درک بهتر داده های فراوان اطراف ما که توسط رسانه های اجتماعی، سیستم های تولیدی، تجهیزات پزشکی خدمات لجستیک و تعداد بیشماری دیگر به طور روزانه تولید می شود.
  • می خواهند متخصصان امنیت سایبری مسئول و دارای دانش و مهارت های مناسب باشند تا بتوانند در ایجاد دنیای دیجیتال به مکانی امن تر کمک کنند.

تخصص ها:

  • نرم افزار و معماری خدمات
  • علم داده
  • امنیت سایبری
  • هوش مصنوعی
  • فناوری مالی
  • صنعت دیجیتال

تحصیل علوم کامپیوتر دانشگاه اقتصاد و تکنولوژی بوداپست مجارستان

برنامه کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر به گونه ای طراحی شده است که دانشجویان را از ابزارها، روش ها، برنامه ها و کاربردهای علوم رایانه و فناوری های اطلاعاتی مطلع کند. این برنامه در جهت گیری خود متمرکز و عملی است، با هدف ارائه آموزش که به طور مستقیم برای موقعیت های صنعت قابل اجرا است. این یک برنامه درسی یکپارچه است که شامل دوره هایی است که برای درک نظری عمیق تر مبانی علوم کامپیوتر و همچنین برای کسب دانش و مهارت های عملی مورد نیاز برنامه های صنعتی در زمینه پیچیده فن آوری های اطلاعات توسعه یافته است.

  • تخصص های عمده در مهندسی کامپیوتر، انفورماتیک کاربردی و معماری و خدمات اینترنتی است.
  • تخصص انفورماتیک کاربردی با جنبه های مختلف طراحی و توسعه برنامه های کاربردی مبتنی بر داده و اصول طراحی و توسعه مبتنی بر مدل و شی گرا سر و کار دارد.
  • در حالی که تخصص معماری و خدمات اینترنتی امکان انتقال و پردازش اطلاعات انعطاف پذیر و کارآمد را فراهم می کند.
  • چنین شبکه هایی پایه ای برای اجرای انواع مختلف خدمات در انفورماتیک، مخابرات و سیستم های ارائه دهنده خدمات توزیع شده است.
  • هر تخصص اصلی شامل 5 دوره با تمرکز بر زمینه مورد علاقه، 2 دوره آزمایشگاهی و 2 دوره آزمایشگاه پروژه است.
  • در این آزمایشگاه ها مجهز به دستگاه های به روز مورد استفاده در صنعت، دانشجویان تجربیات عملی را کسب می کنند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در مجارستان را می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *