مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته سم شناسی در اوکراین

رشته سم شناسی در اوکراین

در میان کشورهای اروپای شرقی، اوکراین برای توسعه رشته سم شناسی در اوکراین، متشکل از سم شناسان و آماردانان مجرب تحلیلی و زیست تحلیلی هستند. در 2 سال گذشته، فضای مطالعاتی اوکراین بیش از 300 مطالعه سم شناسی ژنتیکی را برای شرکای خود تکمیل کرده است. در کنار این واقعیت، با توجه به اینکه کشاورزی بخش عمده درآمد اقتصادی اوکراین را تشکیل می دهد، استفاده از کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات در این کشور بیش از هر کشوری رخ می دهد و از همین رو، کارشناسان حوزه سم شناسی دارای جایگاه خاصی هستند. اولین قدمی که پیش روی شماست ورود به فرآیند اخذ ویزای تحصیلی اوکراین می باشد.

در این زمینه دانشجویان باید مراقب باشند که مدارک تحصیلات قبلی قبل از ارائه به کنسولگری باید به طور رسمی تأیید شود. مدارک را می توان به 2 طریق تأیید کرد – توسط وزارت آموزش و پرورش و علوم، وزارت امور خارجه و سفارت اوکراین در کشور دانشجو تأیید شده یا با مهر آپوستیل تأیید شده و در سفارت اوکراین در کشور شما قانونی شود. علاوه بر این، این اسناد باید به طور رسمی در اوکراین به رسمیت شناخته شوند. تنها در این صورت است که دانشگاه های اوکراین می توانند گواهی دیپلم شما را پس از فارغ التحصیلی صادر کنند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای آشنایی با چشم اندازهای شغلی و آینده شما و چگونگی پروسه اخذ ویزا در رشته سم شناسی در اوکراین، آماده ارائه راهنمایی های لازم هستند.

کلیات رشته سم شناسی در اوکراین

اوکراین دارای بخش های مختلف کاری در حوزه سم شناسی است که بخش سم شناسی ژنتیک Syngene به مشتریان کمک می کند تا سمیت ژنتیکی بالقوه ترکیبات را از غربالگری تا ارائه داروی جدید تحقیقاتی مشخص کنند. دانشمندان با تجربه اوکراین در تاسیسات پیشرفته کار می کنند تا مطالعات جاری و جامع را طبق دستورالعمل های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ارائه دهند. از نظر توانایی، آزمایشگاه های اوکراین، طیف وسیعی از مطالعات سم ‌شناسی آزمایشگاهی را ارائه می‌ دهد که بیشتر پاسخ انسان را پیش‌ بینی می‌ کنند.

زمان بازگشت سریع‌ تری را امکان ‌پذیر می ‌کنند، داده‌ های مستقلی را برای نقاط پایانی خاص ارائه می‌ دهند و با مطالعه اهداف خاص در سلول‌ ها و بافت ‌ها به غربالگری و رتبه ‌بندی مواد شیمیایی کمک می‌ کنند. پیشنهادات آزمایشگاه های اوکراین، شامل مطالعات استاندارد سمیت ژنی و همچنین سنجش سمیت سلولی آزمایشگاهی با استفاده از روش جذب قرمز خنثی است که به غربالگری پتانسیل سیتوتوکسیک ترکیبات کمک می کند. این کشور اخیراً طیف وسیعی از آزمایش‌ های مبتنی بر آزمایشگاهی را شامل تست ‌های سمیت نوری با استفاده از روش نژاد موش باگ آلبینو، آزمایش‌ های تحریک پوست و خوردگی با استفاده از اپیدرم بازسازی ‌شده انسان و آزمایش‌ های تحریک چشم با استفاده از روش بازسازی ‌شده ارائه کرد.

محتوای برنامه دکتری سم شناسی در اوکراین

برنامه تحصیلی دکتری سم شناسی اوکراین بر مطالعه میان رشته ای ترکیبات سمی، مطالعه اثرات آنها و تجزیه و تحلیل آنها در دروس اجباری (سم شناسی، سم شناسی کاربردی) و دوره های اجباری (درس پایه، مقدمه ای بر روش های سم شناسی، روش های پیشرفته در سم شناسی) متمرکز است. دروس اجباری-انتخابی (سم شناسی تحلیلی، سم شناسی محیطی و سم شناسی زیست محیطی) برای تخصص عمیق تر دانشجو در محور پایان نامه تنظیم شده است.

دانشجو می تواند آنها را به طور مناسب انتخاب کند. بخش اجباری این مطالعه نیز امتحان در زبان انگلیسی حرفه ای، فعالیت های خلاقانه، کارآموزی تحقیقاتی و فعالیت های آموزشی است. این مطالعه با آزمون دکتری دولتی و دفاع از پایان نامه تکمیل می شود. هدف از این مطالعه، آموزش کارشناسان بین رشته ای با ترکیبی سودمند از دانش طبیعی و پزشکی با تاکید بر تجربه و مهارت های آزمایشگاهی عملی است.

در این بخش در خصوص برنامه دکتری سم شناسی برای بررسی شرایط تحصیل در اوکراین صحبت شده است.

محتوای برنامه دکتری سم شناسی در اوکراین

وظایف شاغلان رشته سم شناسی در اوکراین

به عنوان یک متخصص رشته سم شناسی در اوکراین، شما باید در آزمایش‌ ها و روش ‌های تخصصی شرکت کنید. در حوزه سم ‌شناس پزشکی قانونی از متخصصان خواسته می ‌شود تا وجود یا عدم وجود مواد شیمیایی در بدن انسان را تعیین کنند. آزمایش در طول کالبد شکافی شامل تجزیه و تحلیل نمونه های بافت و مایعات بدن خواهد بود.

این تکنیک ‌ها از شیمی بالینی همراه با رشته ‌های پزشکی قانونی برای کمک به تحقیقات جنایی و تعیین عوامل مؤثر در نحوه یا علت مرگ استفاده می‌ کنند. مدرک کارشناسی در علوم قانونی، سم شناسی، شیمی یا یک رشته مرتبط حداقل استاندارد برای ورود به این رشته در سطح ورودی است، اگرچه ادامه تحصیلات تکمیلی مسیر پیشنهادی برای این رشته رقابتی است.

در جدول زیر به سایر مهارت ها و وظایف مورد نیاز در رشته سم شناسی قانونی در اوکراین اشاره شده است:

توضیحاتمراحل
انجام آزمایشات سم شناسی برای تعیین وجود یا عدم وجود مواد شیمیایی و داروها در: مو، خون، بافت، تنفس و سایر بافت ها و مایعات بدن1
عوامل مؤثر یا تعیین کننده در علت مرگ و نحوه مرگ را ارزیابی کنید.2
استفاده از ابزارهای شیمیایی و زیست پزشکی3
ارائه شهادت کارشناسی در دادگاه4
برای تعیین نقش داروها، سموم، الکل و سایر مواد مرتبط با علت مرگ، با مجریان قانون، بازرسان، بازرسان پزشکی و پزشکی قانونی همکاری کنید.5

شرایط ویزای تحصیل رشته سم شناسی در اوکراین

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین باید برای ویزای دانشجویی اقدام کرد. برای درخواست ویزای دانشجویی، متقاضیان باید معیارهای واجد شرایط بودن عمومی را داشته باشند. دانشجو باید 17 سال سن را در 31 دسامبر سال پذیرش یا قبل از آن تکمیل کرده باشد. دانشجویان باید حداقل 50% در امتحان قبلی خود (برای دسته عمومی و 40% برای دسته رزرو شده) کسب کرده باشند. دانشجویان باید زبان انگلیسی را به عنوان یک درس اجباری داشته باشند. دانشجویان باید نامه پذیرش دانشگاه را داشته باشند و باید بتوانند تمام مدارک را برای درخواست ویزا ارائه دهند.

در مورد مدارک ویزا، در زیر لیستی از مدارکی است که باید برای درخواست از دانشگاه های اوکراین از طریق ویزای تحصیلی اوکراین آماده نگهداری شوند:

  • دعوت نامه ای که توسط وزارت آموزش اوکراین صادر شده است.
  • 10 قطعه عکس سایز پاسپورت (با زمینه سفید).
  • نامه پذیرش
  • پاسپورت با حداقل 2 سال اعتبار
  • برگه های مارک (دهم و دوازدهم)
  • شناسنامه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گزارش و گواهی آزمایش HIV
  • گواهی پایان تحصیل از مدرسه یا دانشگاه
  • صورت حساب بانکی 6 ماه گذشته والدین

درآمد شاغلان رشته سم شناسی در اوکراین

فردی که به عنوان سم شناس در اوکراین کار می کند، معمولا حدود 25300UAH (هریونیا) در ماه درآمد دارد که شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت می باشد. حقوق متخصص سم شناسی در اوکراین از UAH13100 تا UAH38700 (هریونیا) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است و متوسط حقوق UAH24300 (هریونیا) در ماه است. به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان متخصص سم شناسی کار می کنند کمتر از UAH24300 (هریونیا) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از UAH24300 (هریونیا) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از متخصصان سم شناسی کمتر از UAH16800 (هریونیا) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از UAH16800 (هریونیا) درآمد دارند.

همچنین 75% از سم شناسان کمتر از UAH30200 (هریونیا) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از UAH30200 (هریونیا) درآمد دارند. یک متخصص سم شناسی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا UAH14900 (هریونیا) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، UAH20000 (هریونیا) در ماه درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در اوکراین می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در اوکراین

چنانچه به دنبال کسب اقامت دائم اوکراین پس از تحصیل در رشته سم شناسی هستید، در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید مقالاتی در این باره برای آگاهی از کلیات اولیه پیدا کنید.

متدوال ترین سوالات رشته سم شناسی در اوکراین

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخ گویی سوالات پرتکرار شما در خصوص رشته سم شناسی در اوکراین خواهیم بود:

  • درآمد شاغلان رشته سم شناسی در اوکراین چه قدر می باشد؟ فردی که به عنوان سم شناس در اوکراین کار می کند، معمولا حدود 25300UAH (هریونیا) در ماه درآمد دارد که شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت می باشد.
  • محتوای برنامه دکتری رشته سم شناسی در اوکراین شامل چه مباحثی می باشد؟ برنامه تحصیلی دکتری سم شناسی اوکراین بر مطالعه میان رشته ای ترکیبات سمی، مطالعه اثرات آنها و تجزیه و تحلیل آنها در دروس اجباری (سم شناسی، سم شناسی کاربردی) و دوره های اجباری (درس پایه، مقدمه ای بر روش های سم شناسی، روش های پیشرفته در سم شناسی) متمرکز است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *