مهاجرت تحصیلی اوکراین

ویزای تحصیلی اوکراین

ویزای تحصیلی اوکراین

کسب ویزای تحصیلی اوکراین و تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی یکی از بهترین راه ها برای تسریع مهارت ها و توانایی ها است. در سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کارشناسان ما به شرایط و مزایای بی شمار تحصیل در کشور اوکراین اشاره کرده اند. اما در این مقاله برای راهنمایی هموطنان عزیز جهت کسب ویزای تحصیلی اوکراین تهیه شده است.

دانشگاه های اوکراین دوره های زیادی را ارائه می دهند. بنابراین متقاضیان باید درمورد برنامه های تحصیلی در دانشگاه های این کشور اطلاعات کاملی کسب کنند و بهترین دوره را براساس علایق خود انتخاب کنند. دانشجویان باید لیست های دانشگاه را بررسی کنند، درباره الزامات دانشگاه های مختلف اطلاعات کامل کسب کنند. شک و تردیدهای خود را برطرف کنند. پس از کسب اطمینان در مورد دوره خود و دانشگاهی که می خواهند در آن مشغول شوند، متقاضیان می توانند برای کسب پذیرش اقدام کنند.

در جدول زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی در اوکراین می باشید:

نرخ فارغ التحصیلیسال
83%2021
79%2022
81%2023

شرایط و الزامات تحصیل در اوکراین

در نخستین گام، دانشجویانی که به فکر تحصیل در کشور اوکراین هستند، بایستی اثبات کنند. الزامات و شرایط مورد نیاز را برای کسب پذیرش و دریافت دعوت نامه تحصیلی از دانشگاه مورد نظر را دارند. متقاضیان برای تحصیل در دوره ها و برنامه های تحصیلی مختلف در بهترین دانشگاه های اوکراین باید مدارک خاصی را ارائه دهند. دانشجویان خارجی باید اسناد مورد نیاز را به صورت آنلاین و ایمیل به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنند. به یاد داشته باشید که متقاضیان باید برنامه ای را تکمیل کنند که حاوی جزئیاتی از قبیل نام، تابعیت، تاریخ تولد، محل تولد، جنسیت، تاریخ صدور و انقضاء گذرنامه، آدرس ثابت، شماره تلفن و آدرس پست الکترونیکی می باشد. علاوه بر این، متقاضیان باید یک کپی از گذرنامه و گواهی تحصیلی خود را آپلود کنند.

پس از پردازش تمام اطلاعات، به متقاضیان دعوت نامه ای داده می شود. یک سند مهم برای اخذ ویزای تحصیلی است. این نامه دعوت نامه شامل نام، شماره گذرنامه، تاریخ تولد و همچنین نام دوره و نام دانشگاهی است. متقاضیان برای ورود به آن درخواست کرده اند. پس از دریافت نامه تحصیل از دانشگاه مورد نظر، دانشجویان خارجی باید اقدام به کسب ویزای تحصیلی اوکراین کنند. در بخش های بعدی اطلاعات بیشتری درباره آنها کسب خواهید کرد.

در جدول زیر به مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های کشور اوکراین اشاره شده است:

دوره تحصیلمدت زمان تحصیل در دوره
کارشناسی4 سال
کارشناسی ارشد2 تا 3 سال
دکتری3 تا 4 سال

درباره اخذ ویزای دانشجویی اوکراین

دانشجویان کشورهایی که برای ورود به خاک کشور اوکراین به ویزا احتیاج دارند. کشور آنها توافق نامه ای درباره مدت ویزای حداکثر 90 روزه (مسافرت توریستی، خصوصی و تجاری) امضاء کرده است. همچنین باید برای مهاجرت تحصیلی اقدام به کسب ویزای اقامت طولانی (نوع D) کنند. به آنها این اجازه را می دهد تا بیش از 90 روز برای حضور در برنامه های تحصیلی مختلف در این کشور اقامت داشته باشند. شهروندان کشورهایی که اوکراین با آنها توافقنامه بدون ویزا را امضاء کرده است (جورجیا، مولداوی، بلاروس، ارمنستان، آذربایجان، ازبکستان و روسیه) برای مهاجرت تحصیلی به کشور اوکراین نیاز به ویزا ندارند. بلکه باید یک اصل یا فتوکپی از دعوت تحصیلی خود که از دانشگاه مورد نظر کسب کرده اند. هنگام عبور از مرز اوکراین برای تایید هدف خود ارائه دهند.

در نمودار زیر میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور شرح داده شده است:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در کشور اکراین

برای اخذ ویزا و اقامت اوکراین، همانطور که در وب سایت سفارت ذکر شده است. یک دانشجوی خارجی باید یک سری مدارک را به کنسولگری یا سفارت اوکراین در کشور مربوطه ارائه دهد. صرف نظر از جایی که متقاضی اسناد خود را ارسال می کند. همیشه از وی خواسته می شود که اصل دعوتنامه تحصیلی خود را ارائه دهد. به یاد داشته باشید که مدارک مربوط به تحصیلات قبلی متقاضی باید قبل از ارسال به کنسولگری به طور رسمی تایید شود. این کار می تواند یکی از دو روش قانونی شدن توسط وزارت آموزش و علوم و وزارت امور خارجه و سفارت اوکراین در کشور مبدا یا تایید توسط تمبر آپوستیل و قانونی در سفارت اوکراین در کشور مبدا انجام شود. این اسناد باید به طور رسمی در اوکراین به رسمیت شناخته شود. یک دانشگاه اوکراینی بتواند گواهی دیپلم متقاضی را پس از فارغ التحصیلی صادر کند.

درباره اخذ ویزای تحصیلی اوکراینمدارک لازم برای کسب اجازه تحصیلات در اوکراین

برای کسب ویزای تحصیلی متقاضیان بین المللی می باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • دعوت نامه اصلی از طرف دانشگاه
  • گواهینامه اصلی آموزش که توسط وزارت آموزش و پرورش کشور قانونی شده است.
  • شناسنامه اصلی
  • گواهی بهداشت اولیه که باید توسط وزارت بهداشت کشور مبدا تایید شود. باید ظرف یک ماه قبل از درخواست ویزا صادر شود.
  • نتایج منفی تست ایدز
  • عکس با اندازه گذرنامه (حداقل 12 قطعه)
  • صورت حساب بانک به عنوان اثبات این که متقاضی می توانید هزینه های مالی را پرداخت کند. (برای موفقیت در درخواست ویزا متقاضی باید حداقل 3000$ (دلار) پول در حساب بانکی خود داشته باشد)

لازم به ذکر است که درخواست ویزای تحصیلی حداقل 1 ماه به طول می انجامد که پردازش شود. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در اوکراین را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

شرایط دانشجویان بعد از کسب ویزای تحصیلی اوکراین

بعد از اینکه دانشجو ویزای خود را دریافت کرد. تاریخ و زمان ورود خود را مشخص کرد، حتما باید این موضوع را به دانشگاه خود اطلاع دهد. همچنین جزئیات پرواز خود را به آنها بگوید. گفتن این موارد به دانشگاه یک موضوع ضروری است. دانشگاه قبل از ورود متقاضی این جزئیات را به کنترل مرزها ارسال می کند. بعد از رسیدن، ممکن است متقاضی مجبور شود در طی مراحل کنترل مرز مصاحبه کند. افسران بتوانند صحت وی را تأیید کنند. اگر متقاضی مراحل فوق را دنبال کند، به راحتی برای تحصیل در اوکراین آماده خواهد شد. به یاد داشته باشید که متقاضی حتما باید به خوبی آماده شود. تمام مدارک لازم را با خود داشته باشد.

کسب ویزای تحصیلی اوکراین برای مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل الزامی می باشد و هموطنان عزیزی که قصد دارند علاوه بر شرایط کسب ویزای تحصیلی اوکراین از شرایط کسب ویزای تحصیلی سایر کشورهای اروپایی آگاه شوند می توانند به مقالات تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

سوالات رایج در مورد ویزای تحصیلی اوکراین

در خصوص ویزای تحصیلی اوکراین سوالات رایجی دارید که در این بخش از مطلب به آن ها پاسخ داده ایم:

  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اوکراین چیست؟ عوت نامه اصلی از طرف دانشگاه-گواهینامه اصلی آموزش که توسط وزارت آموزش و پرورش کشور قانونی شده است.-شناسنامه اصلی-گواهی بهداشت اولیه که باید توسط وزارت بهداشت کشور مبدا تایید شود. باید ظرف یک ماه قبل از درخواست ویزا صادر شود.-نتایج منفی تست ایدز-عکس با اندازه گذرنامه (حداقل 12 قطعه)-صورت حساب بانک به عنوان اثبات این که متقاضی می توانید هزینه های مالی را پرداخت کند.
  • مراحل اخذ ویزای تحصیلی اوکراین چیست؟ یک دانشجوی خارجی باید یک سری مدارک را به کنسولگری یا سفارت اوکراین در کشور مربوطه ارائه دهد. صرف نظر از جایی که متقاضی اسناد خود را ارسال می کند. همیشه از وی خواسته می شود که اصل دعوتنامه تحصیلی خود را ارائه دهد. به یاد داشته باشید که مدارک مربوط به تحصیلات قبلی متقاضی باید قبل از ارسال به کنسولگری به طور رسمی تایید شود. این کار می تواند یکی از دو روش قانونی شدن توسط وزارت آموزش و علوم و وزارت امور خارجه و سفارت اوکراین در کشور مبدا یا تایید توسط تمبر آپوستیل و قانونی در سفارت اوکراین در کشور مبدا انجام شود.
  • الزامات تحصیل در اوکراین چیست؟ متقاضیان برای تحصیل در دوره ها و برنامه های تحصیلی مختلف در بهترین دانشگاه های اوکراین باید مدارک خاصی را ارائه دهند. دانشجویان خارجی باید اسناد مورد نیاز را به صورت آنلاین و ایمیل به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنند. به یاد داشته باشید که متقاضیان باید برنامه ای را تکمیل کنند که حاوی جزئیاتی از قبیل نام، تابعیت، تاریخ تولد، محل تولد، جنسیت، تاریخ صدور و انقضاء گذرنامه، آدرس ثابت، شماره تلفن و آدرس پست الکترونیکی می باشد. علاوه بر این، متقاضیان باید یک کپی از گذرنامه و گواهی تحصیلی خود را آپلود کنند.
  • ویزای تحصیلی اوکراین کدام ویزا است؟ ویزای تحصیلی اوکراین ویزای نوع D می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *