مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته سم شناسی در ایتالیا

رشته سم شناسی در ایتالیا

افرادی که به رشته سم شناسی در ایتالیا وارد می شوند نه تنها مشغول تحصیل که مشغول فعالیت های جذاب انجمنی در این رشته نیز گرایش پیدا می کنند. انجمن سم شناسی ایتالیا یک انجمن علمی غیرانتفاعی است که حدود 500 عضو را در دانشگاه، صنعت، سازمان، آژانس دولتی و بیمارستان دولتی و خصوصی نمایندگی می کند. تحصیل در ایتالیا با هزینه های مقرون به صرفه رویای دانشجویان زیادی می باشد.

اهداف SITOX عبارتند از:

  • ترویج علوم سم شناسی در ایتالیا و خارج از کشور
  • ترویج آموزش و به روز رسانی سم شناسان
  • به اشتراک گذاشتن استفاده از مهارت های سم شناسی علمی و فرهنگی با موسسات بهداشتی عمومی و خصوصی
  • ارتقای اعتبار و اعتبار نظر سم شناسان در جامعه
  • توسعه مشارکت با سایر سازمان های علمی و مقامات دولتی

از نظر شغلی در خصوص کار در ایتالیا، سم شناسان دارای گواهینامه به عنوان متخصصی که در زمینه سم شناسی چند رشته ای کار می کنند و توسعه علم سم شناسی را در زمینه آموزشی، تحقیقاتی و کاربردی (بالینی و نظارتی) ترویج می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده راهنمایی شما در زمینه انواع بسترهای شغلی در حوزه سم شناسی در ایتالیا می باشد.

 آینده رشته سم شناسی در ایتالیا

طبق پیش بینی کارشناسان فعال در نظام کار و مهاجرت به ایتالیا، انتظار می‌ رود که استخدام دانشمندان پزشکی، از جمله سم‌ شناسان، بین سال‌های 2020 تا 2030، حدود 17% رشد کند، که نرخی فراتر از میانگین است. پس از شروع کار به عنوان سم شناس، می توانید در یک حوزه تخصصی تخصص داشته باشید یا به حوزه های مرتبط مانند آلودگی محیط زیست یا ایمنی مواد غذایی بروید. برای ارتقاء در موقعیت های بالاتر، تجربه و دکترا یک مزیت خواهد بود.

اگر در حال حاضر مدرک دکترا در یک رشته مرتبط دارید، می توانید با کار به عنوان یک همکار فوق دکترا در یک آزمایشگاه سم شناسی، شغل خود را ارتقا دهید. انجام این کار باعث افزایش تجربه در مدیریت پروژه، نوشتن کمک هزینه و مدیریت تیم می شود. شما می توانید برنامه های آموزشی پسا دکتری با بودجه دولتی و مبتنی بر صنعت را در زمینه سم شناسی بیابید. سم شناسان شاغل در آکادمیک می توانند به استادی، سرپرستی بخش ها، یا رئیس دانشکده تبدیل شوند.

چشم انداز رشته سم شناسی در ایتالیا

رشته سم شناسی در ایتالیا، درگیر موضوعات مختلفی است که عبارتند از: ارزیابی خطر برای سلامت انسان مرتبط با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی. ایمنی مواد غذایی، خوراک، مواد غذایی و محصولات مصرفی، آلودگی های زیست محیطی، مقررات REACH، سموم و فارماکوژنتیک، اختلالات غدد درون ریز، ایمنی داروها و درمان های پیشرفته و محصولات بیولوژیکی، تشخیص و درمان مسمومیت های حاد و مزمن، سیستم های نظارت بر اعتیاد به مواد مخدر و سندرم ، اورژانس های سم شناسی. این همه فعالیت، نوید بازار کاری خوبی را می دهد. علاوه بر این انجمن سم شناسی ایتالیا سومین انجمن در اروپا برای فعالیت ها و اعضا است که خود این موضوع، حمایت بزرگی را به همراه دارد. این انجمن میزهای برای گروه های علمی به منظور تهیه توصیه ها و اسناد در مورد ایمنی و استفاده صحیح و پایدار از مواد شیمیایی ایجاد کرده است.

در شکل زیر به موضوعات کاری فعال در حوزه سم شناسی ایمنی در ایتالیا پرداخته شده است:

موضوعات کاری فعال در حوزه سم شناسی ایمنی در ایتالیا

شرایط ویزای رشته سم شناسی در ایتالیا

شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید برای ویزای دانشجویی ایتالیا در حوزه قضایی خود درخواست دهند که مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای ورود
  • عکس جدید در اندازه پاسپورت
  • سند مسافرتی که حداقل 3 ماه پس از ویزا معتبر باشد.
  • ثبت نام یا پیش ثبت نام در دوره های دانشگاهی
  • مدرکی مبنی بر اینکه شما اقامتگاهی در ایتالیا دارید.
  • پوشش بیمه ای کافی برای درمان و بستری شدن در بیمارستان

اثبات در دسترس بودن امکانات مالی مورد نیاز برای بازگشت به کشور و مدرک دانش کافی ایتالیایی یا انگلیسی با توجه به زبان برنامه دیگر مدارک مورد نیاز هستند. ارائه مدارک مورد نیاز به طور خودکار صدور ویزا را تضمین نمی کند. پس از ورود به ایتالیا و منطقه شنگن، حتی در صورت داشتن ویزا، مقامات مرزی مجاز هستند یک بار دیگر مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا را بررسی کنند.

شرایط ویزای رشته سم شناسی در ایتالیا

درآمد شاغلان رشته سم شناسی در ایتالیا

فردی که به عنوان سم شناس در ایتالیا کار می کند معمولا حدود 4100€ (یورو) در ماه درآمد دارد و دستمزدها از 1890€ تا 6530€ (یورو) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت می باشد. با این حال، حقوق متوسط 4430€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از 4430€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 4430€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از سم شناسان کمتر از 2840€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 2840€ (یورو) درآمد دارند.

یک سم شناس با کمتر از 2 سال سابقه تقریبا 2140€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال €2860 (یورو) در ماه درآمد کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 4230€ (یورو) در ماه دارد که 48% بیشتر از افرادی با 2 تا 5 سال سابقه کار است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی در رشته سم شناسی در کشور ایتالیا می باشد:

سطوح حقوقی در رشته سم شناسی در کشور ایتالیا

 

برای اطلاع از جزئی ترین امور مرتبط با شهریه تحصیل در ایتالیا پیش از ورود به رشته سم شناسی، می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید و مقالات طرح شده در بخش شرایط زندگی را مطالعه نمایید.

متداول ترین سوالات رشته سم شناسی در ایتالیا

در این بخش از مقاله به پرتکرارترین سوالات شما در خصوص رشته سم شناسی در ایتالیا پاسخ می دهیم:

  • درآمد شاغلان رشته سم شناسی در ایتالیا چه قدر می باشد؟ فردی که به عنوان سم شناس در ایتالیا کار می کند معمولا حدود 4100€ (یورو) در ماه درآمد دارد و دستمزدها از 1890€ تا 6530€ (یورو) متغیر است.
  • کلیات رشته سم شناسی در ایتالیا شامل چه مواردی می باشد؟ ایمنی مواد غذایی، خوراک، مواد غذایی و محصولات مصرفی، آلودگی های زیست محیطی، مقررات REACH، سموم و فارماکوژنتیک، اختلالات غدد درون ریز، ایمنی داروها و درمان های پیشرفته و محصولات بیولوژیکی، تشخیص و درمان مسمومیت های حاد و مزمن، سیستم های نظارت بر اعتیاد به مواد مخدر و سندرم ، اورژانس های سم شناسی.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *