مهاجرت تحصیلی امارات

رشته جراحی مغز و اعصاب در امارات

رشته جراحی مغز و اعصاب در امارات

رشته جراحی مغز و اعصاب در امارات می تواند یک انتخاب خوب برای اخذ تخصص باشد. اگر قصد دارید در یک کشور عربی تخصص بگیرید امارات را انتخاب کنید. دانشگاه های برتر در امارات دارای بودجه خوبی هستند، با فناوری و آزمایشگاه های پیشرفته، و تعهد واقعی برای آموزش متخصصان برتر پزشکی آموزش های بین المللی ارائه می دهند. در این مطلب تلاش شده است تا در خصوص دانشگاه های پزشکی امارات و شرایط تحصیل در این کشور در این رشته بررسی شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاوران زبده و متخصص خود در زمینه شرایط مهاجرت به این کشور و اخذ ویزای دانشجویی امارات مشاور شماست.

هزینه تحصیل در امارات

دانشکده پزشکی در امارات متحده عربی می تواند تا آنجا که هزینه ها متفاوت باشد، و همیشه باید در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی نیز می تواند بسیار متفاوت باشد. گران ترین مکان برای تحصیل دبی است، جایی که باید $330 (دلار) اضافی در ماه هزینه زندگی را در نظر بگیرید. با این حال، دبی همچنین از سرمایه گذاری زیادی در مدارس و در نتیجه از استاندارد بهتر دانشگاه ها سود می برد. در دبی هزینه دانشکده پزشکی $44000 (دلار) در سال با این حال، هزینه ها تا حد زیادی متفاوت است، و باید با دانشگاه مورد نظر خود بررسی شود. راه هایی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان در امارات پزشکی تحصیل کنید.

شرایط مطالعه رشته جراحی مغز و اعصاب در امارات

برای فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی، در صورت داشتن پایه و اساس مورد نیاز در موضوعات علمی قبل از ثبت نام، باید به مدت 5 سال تمام وقت تحصیل کنید. در غیر این صورت، باید 1 سال پایه اضافی حساب کنید. در زمان فارغ التحصیلی، مدرک اعطا شده MBBS است. یک برنامه کارآموزی شناخته شده حداقل 1 ساله، مشروط بر اینکه پس از اتمام دوره لیسانس باشد، بدون هیچ گونه وقفه ای در طول مدت مورد نیاز است. مدت زمان بین لیسانس و کارآموزی تا درخواست DRTP نباید به ترتیب از 5 و 4 سال تجاوز کند. گواهی مهارت زبان انگلیسی در صورت داشتن تافل باید بالاتر از 550 باشد. تایید مدرک پزشکی و گواهینامه های کارآموزی برای کسانی که در خارج از امارات صادر شده اند باید از سفارت امارات متحده عربی کشور صادر کننده و وزارت امور خارجه در امارات باشد.

تخصص های مرتبط با این رشته در امارات عبارت است از:

  • پزشکی خانواده (فقط اتباع امارات متحده عربی)
  • پوست (فقط اتباع امارات متحده عربی)
  • برنامه رزیدنتی دندانپزشکی (فقط اتباع امارات متحده عربی)
  • فوریت های پزشکی
  • جراحی عمومی
  • داخلی
  • زنان و زایمان
  • بیهوشی
  • گوش و حلق و بینی
  • عصب شناسی
  • جراحی مغز و اعصاب
  • چشم پزشکی
  • جراحی ارتوپدی و تروما
  • روانپزشکی
  • اورولوژی
  • رادیولوژی

شرایط مطالعه رشته جراحی مغز و اعصاب در امارات

کالج های مغز و اعصاب در امارات

کالج پزشکی در دانشگاه پزشکی و علوم بهداشتی محمد بن راشد (MBRU) یکی از دانشکده های پزشکی برتر در امارات متحده عربی است. برنامه برای دریافت MBBS 6 سال طول می کشد و به طور کامل در محوطه دانشگاه تدریس می شود. برنامه درسی نوآورانه آن بر روی همگام شدن با آخرین نیازها و تحولات در زمینه پزشکی متمرکز شده است. این برنامه به 3 مرحله تقسیم می شود: 1 سال تحصیلی، سپس یک بلوک 2 ساله، و یک بلوک 3 ساله نهایی که شامل توسعه مهارت های عملی است. شرایط پذیرش خاصی بر اساس کشور مبدا شما وجود دارد، با میانگین های بالا برای نمرات دبیرستان و به طور خاص در موضوعات علوم. همچنین باید بتوانید تسلط به زبان انگلیسی را از طریق انواع آزمون های زبان نشان دهید.

کالج پزشکی و علوم بهداشتی در دانشگاه امارات متحده عربی برای اولین بار در سال 1984 افتتاح شد و در حال حاضر بالاترین رتبه دانشکده پزشکی در امارات را دارد و همچنین اولین دانشکده پزشکی است. در ابوظبی واقع شده است. آنها پس از تکمیل یک برنامه پیش نیاز 2 ساله پیش نیاز پزشکی ارائه شده توسط کالج، یک برنامه MD 4 ساله ارائه می دهند. در مجموع، یک برنامه 6 ساله برای دستیابی به مدرک دکترا. برنامه کالج به طور مساوی بر دانش پزشکی و مهارت های بین فردی و ارتباطی متمرکز است و اهمیت نحوه تعامل پزشکان با بیماران خود را تشخیص می دهد. مراقبت از بیمار، همانطور که یادگیری و توسعه مبتنی بر تمرین یک اولویت است.

اخذ پذیرش در رشته جراحی مغز و اعصاب در امارات

ملاک پذیرش در این رشته در امارات در دانشگاه ها کمی متفاوت است. اولویت برای اتباع امارات متحده عربی در همه تخصص ها و سپس برای عرب زبان ها و مسلمانان وجود دارد. نتیجه EMREE، معدل و آزمون انگلیسی بخشی از معیارهای ثبت نام و پذیرش خواهد بود. کسب نمره بالا در مصاحبه های کوتاه چندگانه  MMI و مصاحبه تخصصی یک عامل ضروری برای فرآیند انتخاب شدن در فهرست نهایی است. برخی از تخصص ها ممکن است به اتباع غیر امارات متحده عربی به عنوان گزینه دوم مطابق با معیارهای تعیین شده توسط کمیته ارزیابی ارائه شود.

در جدول زیر شاهد 2 دانشگاه دیگر که رشته جراحی مغز و اعصاب را ارائه می دهند می باشید:

نام دانشگاهشهرمدت تحصیل
دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت RAKراس الخیمه3 الی 5 سال
دانشگاه شارجهشارجه4 الی 6 سال

دانشگاه های پزشکی امارات

دانشگاه خلیفه در ابوظبی مستقر است و هدف آن توسعه مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی در ابوظبی، امارات و منطقه است. آنها یک برنامه MD 4 ساله را ارائه می دهند که دانشجویان را برای کار در خدمات پزشکی یا ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آماده می کند. دانشگاه خلیفه همچنین دارای قابلیت تحقیقاتی بزرگی از جمله در زمینه ژنتیک پزشکی، بیومواد برای نانوپزشکی، بیومکانیک سلولی، بیو رباتیک، بازسازی بافت و بیوانفورماتیک است. برخلاف سایر دانشکده‌ های پزشکی، کالج پزشکی و علوم بهداشتی در دانشگاه خلیفه از متقاضیان می‌خواهد که مدرک لیسانس را گذرانده باشند. همچنین باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. می توانید رشته ایمنی شناسی در امارات را نیز انتخاب کنید.

در نمودار زیر شاهد تحصیل در امارات در تخصص های مختلف می باشید:

تحصیل در امارات در تخصص های مختلفGMU مستقر در عجمان یکی از بزرگترین دانشگاه های پزشکی خصوصی در امارات متحده عربی است. در سال 1998 شروع به کار کرد و مدرک پزشکی را از طریق کالج پزشکی خود ارائه می دهد. این دانشگاه بر پایه یک ترکیب بزرگ به نام Thumbay Medicity با یک مرکز تحقیقاتی پیشرفته و چندین آزمایشگاه و ساختمان است. موسسه تحقیقاتی Tumbay برای پزشکی دقیق نیز در محل است: یک برنامه تحقیقاتی سرطان و دیابت. کالج پزشکی مدرک MBBS را ارائه می دهد که بیش از 5 سال تدریس می شود و برای توسعه فرهنگ کار تیمی، تحقیق علمی و یادگیری مادام العمر طراحی شده است. این شامل سناریوهای مراقبت های سرپایی و بستری برای توسعه مهارت های عملی و همچنین در شرایط اضطراری است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب اقامت پس از تحصیل در امارات راهنمای شماست.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *