مهاجرت تحصیلی اسلوونی

رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلوونی

رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلوونی

رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلوونی که به بررسی بیماری ها و و چالش های مغز وی می پردازد از دیرباز یکی از زمینه ها تحصیلی مهم به شمار می رود. اگر می خواهید بخشی از دوره رزیدنتی و فلوشیپ پزشکی خود را در مراکز پزشکی اسلوونی انجام دهید، باید مستقیماً با مراکز پزشکی (بیمارستان ها) درخواست خود را ارائه دهید. مؤسسه ای که پزشک خارجی در آن آموزش می بیند باید اظهارنامه استاد راهنما و رئیس مؤسسه را در مورد مسئولیت به مدت 6 ماه به اتاق ارسال کند. برای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب نیاز به ویزای تحصیلی اسلوونی دارید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به اسلوونی به متقاضیان مهاجرت تحصیلی به سوالات شما پاسخ می دهد. در ادامه این مقاله در زمینه شرایط تحصیل و دانشگاه های تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب را معرفی می کنیم.

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلوونی

یک پزشک خارجی که می‌خواهد در جمهوری اسلوونی آموزش ببیند، باید گواهی وضعیت خوب ارائه کند (گواهی این که پزشک عضو یک اتاق در خانه است، آیا پزشک دارای مجوز معتبر است که هرگز تعلیق نشده است، یا اینکه پزشک یک دوره تحصیلات تکمیلی پزشکی را گذرانده باشد یا اینکه کارشناس ثبت احوال است و هیچ روشی علیه پزشک در کشور مبدأ آنها شروع نشده است). گواهی باید مستقیماً از مؤسسه ای که مسئول صدور چنین گواهینامه هایی در کشور مورد نظر است به مؤسسه مربوطه ارائه شود. گواهی باید به زبان اسلوونیایی یا انگلیسی صادر شود یا به هر یک از این زبان ها ترجمه رسمی شود.

اطلاعات مربوط به آموزش اتباع خارجی باید توسط موسسه ای که پزشک خارجی در آن آموزش می بیند به اتاق ارائه شود. پزشک خارجی بسته به اینکه می خواهد یاد بگیرد یا برای چه چیزی آموزش ببیند، ممکن است ترتیبات فردی را در مورد محتوای آموزش انجام دهد. یک پزشک در حال آموزش به طور مستقل کار نمی کند (زیرا مجوز معتبری ندارند). در عوض، آنها تحت نظارت یک معلم خصوصی کار می کنند که توسط موسسه تعیین می شود و او نیز تمام مسئولیت ها را بر عهده می گیرد.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش از دانشگاه های پزشکی اسلوونی در زمینه پذیرش جراحان بین المللی می باشید:

نرخ پذیرش از دانشگاه های پزشکی اسلوونی

تحصیل در اسلوونی

اسلوونی در جنوب اروپای مرکزی قرار دارد و مساحتی بالغ بر 20000 کیلومتر مربع با جمعیتی حدود دو میلیون نفر را پوشش می دهد. این کشور اگرچه کوچک است، اما از جنوب آلپ تا سواحل آدریاتیک و از کارست دیناریک تا دشت پانونی را در بر می گیرد. این کشور یکی از پرآب ترین کشورهای اروپاست و نیمی از قلمرو آن را جنگل پوشانده است. اسلوونی در تقاطع زبان ها و فرهنگ اسلاوی، آلمانی و رومی قرار دارد. قلمرو اسلوونی در طول تاریخ خود بخشی از ایالت های مختلف بوده است، از جمله امپراتوری روم، استان های ایلریایی ناپلئون، امپراتوری اتریش و اتریش مجارستان. پایتخت اسلوونی، لیوبلیانا، تقریباً 300000 نفر جمعیت دارد. همچنین براساس گزارشات هزینه زندگی و تحصیل در اسلوونی مقرون به صرفه است.

دیگر شهرهای مهم اسلوونی عبارتند از:

  • ماریبور
  • سلیه
  • کوپر
  • نوا گوریکا
  • پتوج
  • کرانج
  • ولنیه
  • نوو مستو

دانشگاه رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلوونی

در این بحث به معرفی دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی می پردازیم. دانشکده پزشکی یکی از اعضای دانشگاه لیوبلیانا است. این بخش به بخش های کارشناسی و کارشناسی ارشد در بخش پزشکی عمومی و بخش پزشکی دندان تقسیم می شود. در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا دانشجویان در حال تحصیل و تحقیقات تخصصی هستند. پس از فارغ التحصیلی به داوطلبان عنوان دکترای پزشکی یا دکترای پزشکی دندانپزشکی اعطا می شود. دانشکده پزشکی تخصص های متفاوتی را در مقطع دکترا نیز ارائه می دهد. علاوه بر این، دانشکده در برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سایر دانشگاه ها و کالج ها، اعضای دانشگاه لیوبلیانا، شرکت می کند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلوونی می باشید:

نام دانشگاهرتبه در اسلوونیرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه لیوبلیانا1175601
University of Maribor2416801
University of Primorska35712260
University of Nova Gorica49384337

دانشگاه رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلوونی

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اسلوونی

نورولوژی در اسلوونی حدود 100 سال قدمت دارد. در سال 1914، بخش بیماری های عصبی و روانی در خانه سالمندان سابق تأسیس شد، بیماری های عصبی در آن زمان غیرقابل درمان تلقی می شدند. اولین رئیس بخش دکتر ایوان روبیدا بود. 8 بخش اعصاب در اسلوونی وجود دارد. بزرگترین مرکز عالی، بخش نورولوژی (رئیس، پروفسور سیمون پودنار) در مرکز پزشکی دانشگاه لیوبلیانا است و از 3 بخش بالینی تشکیل شده است: بخش نورولوژی (عصب شناسی کلاسیک، به ویژه صرع، ام اس، زوال عقل و اختلالات حرکتی). بخش پزشکی عروقی با بخش سکته مغزی و مراقبت های ویژه و گروه نوروفیزیولوژی بالینی. رشته جراحی زنان و زایمان در اسلوونی هم یک رشته مرتبط در حوزه جراحی است.

130 تخت بیمارستانی در بخش نورولوژی 10 تخت ICU با بیش از 4000 پذیرش در بیمارستان در سال، نزدیک به 20000 ویزیت سرپایی عصبی و نزدیک به 2000 پذیرش روزانه در بخش بیمارستان وجود دارد. این بخش دارای امکانات فنی، تحقیقاتی و آموزشی گسترده است. یکی دیگر از بخش های بالینی و دومین بخش بزرگ در مرکز پزشکی دانشگاه ماریبور است. 163 متخصص مغز و اعصاب دارای مجوز 118 فعال در اسلوونی وجود دارد که معادل 1 متخصص مغز و اعصاب در هر 17000 نفر است. این تعداد در مقایسه با کشورهای همسایه کمتر است اما در آینده وضعیت بهتر خواهد شد. در حال حاضر 62 نفر از ساکنان در حال آموزش در این زمینه هستند. رزیدنتی در رشته مغز و اعصاب شامل 6 سال آموزش با چرخش 4 ساله در مغز و اعصاب و یک آزمون تخصصی رسمی در پایان دوره است.

تحصیل پزشکی در اسلوونی

اسلوونی دارای سیستم بهداشت عمومی است. همه کارفرمایان و کارمندان از طریق مالیات به سیستم کمک می کنند. مؤسسه بیمه سلامت ملی این برنامه را هماهنگ می کند که به طور کامل هزینه های اطفال و برخی بیماری های دیگر، از جمله صرع، بیماری های عضلانی و مولتیپل اسکلروزیس را پوشش می دهد. با این حال، بسیاری از هزینه های پزشکی دیگر تا حدی توسط هزینه های بیمه داوطلبانه که به حمایت از سیستم کمک می کند، پوشش داده می شود. تقریباً همه شهروندان اسلوونی هزینه های بیمه داوطلبانه را که توسط 3 شرکت بیمه خصوصی جمع آوری می شود، پرداخت می کنند. یکی از بزرگترین مشکلات سیستم مراقبت های بهداشتی، دوره های طولانی انتظار برای اقدامات غیر اورژانسی است که بخشی از آن به دلیل کمبود متخصصان پزشکی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اقامت پس از تحصیل در اسلوونی آماده خدمت رسانی به شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *