مهاجرت تحصیلی امارات

رشته ایمنی شناسی در امارات

رشته ایمنی شناسی در امارات

تحصیل رشته ایمنی شناسی در امارات در دانشگاه های پزشکی امارات ارائه می شود. رشته ایمنی شناسی در کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. دوره ها به صورت بالینی و همچنین تئوری ارائه می شود و آخرین متودهای تدریس برای تحصیل این رشته در امارات ارائه می شود. ایمونولوژی یک علم نسبتا جدید است. منشأ آن معمولاً به ادوارد جنر نسبت داده می شود که در سال 1796 کشف کرد که آبله گاوی یا واکسینیا باعث محافظت در برابر آبله انسانی، یک بیماری اغلب کشنده می شود. جنر روش خود را واکسیناسیون نامید و این اصطلاح هنوز برای توصیف تلقیح افراد سالم با سویه های ضعیف شده عوامل بیماری زا برای محافظت در برابر بیماری استفاده می شود.

وقتی جنر واکسیناسیون را معرفی کرد، هیچ چیز از عوامل عفونی که باعث بیماری می شوند نمی دانست: تا اواخر قرن 19 رابرت که ثابت کرد که بیماری های عفونی توسط میکروارگانیسم هایی ایجاد می شوند که هر یک مسئول بیماری یا آسیب شناسی خاصی هستند. اکتشافات کوخ و سایر میکروبیولوژیست های بزرگ قرن 19 باعث گسترش استراتژی جنر در واکسیناسیون به سایر بیماری ها شد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه رشته ایمنی شناسی در امارات را بیشتر بررسی کرده اند.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در امارات

تحصیل رشته ایمنی شناسی در امارات مطالعه سیستم ایمنی موجودات در رابطه با بیماری است. به طور خاص، ایمونولوژی را می توان به عنوان شاخه ای از زیست شناسی تعریف کرد که با ساختار و عملکرد سیستم ایمنی، تمایز بدنی خود از غیر خود، و استفاده از تکنیک های آزمایشگاهی مبتنی بر آنتی بادی یا روش های ایمنی مرتبط است. به طور کلی، سیستم ایمنی موجودات بالاتر را می توان به 2 سیستم پاسخ اولیه تقسیم کرد که با هم کار می کنند تا ایمنی ایجاد کنند. دو سیستم پاسخ اولیه، پاسخ ‌های ایمنی ذاتی و تطبیقی ​​هستند، که دومی بیشتر به پاسخ‌ های واسطه‌ای سلولی و پاسخ ‌های با واسطه آنتی ‌بادی تقسیم می‌شود.

پاسخ سلولی زمانی ایجاد می‌شود که زیرمجموعه ‌ای از گلبول ‌های سفید حساس یا لنفوسیت ‌ها مستقیماً به موادی که برای بدن خارجی تشخیص داده شده است حمله کنند. پاسخ با واسطه آنتی بادی شامل تبدیل زیرمجموعه ای از لنفوسیت ها به سلول هایی است که آنتی بادی های خاصی را علیه مواد خارجی تولید و ترشح می کنند.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در امارات معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه امارات متحده عربی
2دانشگاه شارجه
3دانشگاه خلیفه
4دانشگاه عجمان

کارشناسی ارشد دانشگاه امارات متحده عربی

برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاه امارات متحده عربی برای پاسخگویی به نیازها و آرزوهای دانشجویان، نیازهای بیان شده موسسات مربوطه در امارات و نقاط قوت فعلی در رشته های مختلف در CMHS طراحی شده است. در حال حاضر ساختار برنامه درسی در 3 مسیر سازماندهی شده است:

  • میکروبیولوژی و ایمنی شناسی
  • فارماکولوژی و سم شناسی
  • بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی

بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی برنامه بیوشیمی و بیولوژی مولکولی یک برنامه چند رشته ای است که پایه و اساس بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی و سلولی و همچنین آموزش های پیشرفته تحقیقاتی آزمایشگاهی را به دانشجویان ارائه می دهد. حوزه‌ های تحقیقاتی در بخش بیوشیمی بر اساس بیوشیمیایی، مولکولی و سلولی بیماری‌های انسانی از جمله بیولوژی سرطان، دیابت و اختلالات نورودژنراتیو، علاوه بر حوزه‌هایی در تنظیم ژن، بیوانفورماتیک، پروتئومیکس، اپی ژنتیک، انتقال سیگنال، استرس اکسیداتیو، اختلالات میتوکندری. و ایمونولوژی و سم شناسی بیوشیمیایی تمرکز دارد.

  • رشته میکروبیولوژی و ایمونولوژی دانش اصلی را در سطوح مربوطه در ایمونولوژی پایه، پاتوژنز بیماری‌های خودایمنی و عفونی، جزئیات مولکولی برهمکنش‌های میزبان و پاتوژن، زیست‌شناسی مولکولی و اپیدمیولوژی مولکولی پاتوژن‌های منتخب ارائه می ‌دهد.
  • فارماکولوژی و سم شناسی یک برنامه چند رشته ای را ارائه می دهد که برای آماده سازی افراد واجد شرایط برای تبدیل شدن به دانشمندان موفق در تحقیقات زیست پزشکی دانشگاهی و صنعتی طراحی شده است.

کار در رشته ایمنی شناسی در امارات

به عنوان یک متخصص ایمونولوژی جهت کار در رشته ایمنی شناسی در امارات آزمایش هایی را بر روی بیماران مبتلا به طیف وسیعی از اختلالات سیستم ایمنی، از جمله:

  • آلرژی
  • اختلالات خود ایمنی – جایی که سیستم دفاعی بدن به خود حمله می کند (مانند آرتریت روماتوئید).
  • نقص ایمنی اولیه – جایی که بخشی از سیستم ایمنی از دست رفته یا آنطور که باید عمل نمی کند.
  • کمبود آنتی بادی
  • شما نتایج آزمایش را تفسیر می ‌کنید و آنها را به پزشکان درخواست ‌کننده گزارش می ‌دهید و در صورت لزوم در مورد آزمایش ‌های بیشتر توصیه می‌ کنید.
  • شما معمولاً در بخش های تخصصی بیمارستان ها به عنوان بخشی از تیمی کار خواهید کرد که شامل پزشکان متخصص در ایمونولوژی و دانشمندان زیست پزشکی می شود.

پزشکانی که در ایمونولوژی تخصص دارند مسیر تحصیلی بسیار متفاوتی را دنبال می کنند. مسئولیت های کار در رشته ایمنی شناسی در امارات از جمله:

  • درخواست آزمایش های پیچیده ایمونولوژی برای پزشکان
  • دریافت و آماده سازی نمونه برای تجزیه و تحلیل
  • تجزیه و تحلیل نمونه ها با استفاده از تکنیک های کامپیوتری و دستی
  • تفسیر و تأیید نتایج و گزارش یافته ها به پزشک درخواست کننده
  • تصمیم گیری در مورد تجزیه و تحلیل بیشتر ایمونولوژیک و توصیه آزمایش های اضافی در صورت لزوم برای کمک به فرآیند تشخیصی
  • مشاوره در مورد انواع خاصی از درمان برای بیماران خاص
  • تکنیک های مناسب را برای انواع مختلف آنالیز ایمونولوژیک

در نمودار زیر میزان درآمد کار در امارات در رشته ایمنی شناسی در امارات ذکر شده است:

درآمد متخصص ایمونولوژی در امارات

کارشناسی زیست شناسی مولکولی دانشگاه خلیفه امارات

برنامه کارشناسی زیست شناسی مولکولی دانشگاه خلیفه امارات (CAMB) به تمایل دانشگاه خلیفه برای تبدیل شدن به مرکز برتری در علم، مهندسی و پزشکی در منطقه و فراتر از آن کمک می کند. این با برنامه‌های استراتژیک امارات متحده عربی مطابقت دارد که هدف آن تغییر تکیه بر اقتصاد مبتنی بر نفت به یک اقتصاد مبتنی بر دانش با تمرکز بر علوم، مهندسی و علوم بهداشتی است. هدف این برنامه ارائه دانش نظری و عملی جامع از زیست شناسی سلولی و مولکولی به دانشجویان علاقه مند به دنبال کردن مشاغل در علوم زیستی یا پزشکی است. دانشجویانی که متفکران انتقادی هستند فارغ التحصیل می شوند و توانایی استفاده از دانش علمی خود را برای حل مسائل علوم زیستی و برقراری ارتباط مؤثر با آنها با ذینفعان مختلف دارند.

2 تا 3 سال پس از اتمام برنامه، فارغ التحصیلان:

  • دانش قابل توجهی از جنبه های مختلف زیست شناسی سلولی و مولکولی از جمله شیمی، ریاضیات و فیزیک نشان می دهد.
  • توانایی های قوی برای حل مسئله، کار گروهی و ارتباط موثر نشان دهید.
  • در مهارت های مختلف حرفه ای و قابل انتقال برای داشتن یک شغل موفق در صنعت، دانشکده تحصیلات تکمیلی، یا دانشکده پزشکی شایستگی داشته باشید.
  • از آموزش ها و مهارت های خود برای رفاه جوامع خود استفاده کنند.

کسب اقامت از طریق کار در امارات در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *