مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته بازیگری در لیتوانی

رشته بازیگری در لیتوانی

رشته بازیگری در لیتوانی برای دانشجویان بین المللی به زبان های انگلیسی و بومی امکان پذیر می باشد که در این مقاله بررسی می گردد. این کشور، یک کشور کوچک اروپایی است که نزدیک به 50 موسسه آموزش عالی را در خود جای داده است. میزان باسوادی جمعیت لیتوانیایی 100% است و حضور در مدارس بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است. این کشور طی 2 دهه گذشته یکی از کشورهایی است که با بالاترین رشد اقتصادی در کشورهای بالتیک می باشد.

این کشور، با وجود نوسازی سریع و رشد اقتصادی، فرصتی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند تا در یکی از بهترین کشورهای قرون وسطایی حفظ شوند. بیش از 2000 ساختمان نمایانگر مشخصات اروپای شرقی است. این کشور با داشتن آب و هوای راحت و تعادل کامل بین شهرها و مناظر متحرک، گنجینه ای در میان کشورهای اروپای شرقی است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله اطلاعات لازم درباره رشته بازیگری در لیتوانی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

بررسی شرایط تحصیل رشته بازیگری در لیتوانی

برای تحصیل در لیتوانی در رشته بازیگری برخی از موسسات آموزش عالی علاوه بر دوره های عادی، دوره های تابستانی را نیز برگزار می کنند. این دوره ها که عمدتا محتوای آکادمیک را ارائه می دهند، معمولا چند هفته در تابستان ادامه دارند. آنها اغلب هم رسمی و هم غیررسمی هستند. در برخی از مؤسسات آموزش عالی امکان کسب اعتبارات ECTS و بورسیه تحصیلی برای دوره های تابستانی وجود دارد (یعنی در مطالعات گنجانده شده است. فردی که دانشجویی در حال ورود به جمهوری لیتوانی برای تحصیل تمام وقت متوالی یک مؤسسه آموزش عالی فعال در جمهوری لیتوانی است، باید برای ویزای ملی چند بار ورود D اقدام کند، که فقط در سفارت لیتوانی قابل درخواست است.

لیتوانی به دلیل نرخ های شهریه منصفانه و مقرون به صرفه شهرت دارد. برای دوره لیسانس، دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند سالانه بین 1000€ تا 5000€ (یورو) بپردازند. نرخ برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا معمولاً کسری بالاتر است. با این حال، دانشجویانی که در برنامه های ارز خارجی ثبت نام می کنند ممکن است مشمول هزینه های تحصیل در لیتوانی نباشند. برنامه های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان اتحادیه اروپا بین 2000€ تا 8000€ (یورو) است. مدارک دکتری در بالاترین سطح شهریه قیمت گذاری می شوند.

در بخش زیر شاهد مهم ترین ویژگی های لیتوانی جهت تحصیل رشته بازیگری هستید:

مهم ترین ویژگی های لیتوانی جهت تحصیل رشته بازیگری

رشته بازیگری در لیتوانی در سال 2024

به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا، دانشگاه های این کشور از سیستم بولونیا پیروی می کنند. برنامه های تحصیلی با استفاده از سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) ارزیابی می شود. به طوری که، در کشورهای اروپایی رایج است.

مانند سایر نقاط جهان، 3 سطح تحصیلات در دانشگاه های این کشور وجود دارد که عبارتند از:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

همچنین برنامه های یکپارچه ای وجود دارد که سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای ایجاد یک مدرک ترکیب می کند. در این کشور، 2 نوع موسسه آموزش عالی وجود دارد که شامل دانشکده ها و دانشگاه ها می باشند. دانشکده ها تمایل به ارائه برنامه هایی در آموزش عملی، آماده سازی برای مشاغل خاص دارند. دانشگاه ها تمایل دارند برنامه های متمرکز بر تحقیقات بیشتری ارائه دهند. شما دانشکده ها و دانشگاه های دولتی و خصوصی پیدا خواهید کرد. سنت آموزش در این کشور یکی از قدیمی ترین ها در اروپای شرقی است که به سال 1579 برمی گردد. رشته بازیگری در لیتوانی یکی از رشته هایی است که در دانشگاه ها و دانشکده های این کشور ارائه شده و دانشجویان بین المللی نیز می توانند در این رشته تحصیل کنند.

تحصیل رشته بازیگری در لیتوانی

 دانشگاه های مهم برای تحصیل رشته بازیگری در لیتوانی

4 دانشگاه این کشور در رتبه بندی QS World University 2024وجود دارند. در جدول زیر، نام دانشگاه ها و رتبه های آن ها را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه ویلنیوس400
دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس701
دانشگاه ویتاوتاس مگنوس801
دانشگاه صنعتی کائوناس801

همان طور که در جدول بالا مشاهده می کنید، بالاترین رتبه را دانشگاه ویلنیوس دارد که در رتبه 423 قرار دارد. بالاترین رتبه بعدی دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس است که در گروه 651 قرار دارد. همچنین دانشگاه صنعتی کاوناس و دانشگاه ویتاوتاس مگنوس در این رتبه بندی حضور دارند. دانشگاه های بسیاری جهت تحصیل رشته بازیگری در این کشور وجود دارد که دانشجویان می توانند به آن ها مراجعه نمایند. اما بهترین موسسه آکادمی موسیقی و تئاتر لیتوانی در ویلنیوس می باشد. مدارک تحصیلی در موسسات این کشور به زبان های لیتوانیایی و انگلیسی ارائه می شود.

توجه داشته باشید که یافتن مدارک تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی بیشتر رایج است. اگر تحصیل در یک زبان غیر بومی را انتخاب کنید، باید مدارکی در مورد مهارت زبان خود ارائه دهید. اگر استاندارد لازم را نداشته باشید، ممکن است موسسه شما دوره های زبان را برای بهبود شما ارائه دهد. حتی اگر قادر به تحصیل به زبان انگلیسی هستید، باید تلاش کنید تا حد امکان زبان بومی یاد بگیرید. برای یادگیری زبان این کشور، برقراری ارتباط با مردم محلی و سایر دانشجویان بهترین راه می باشد. با یاد گیری زبان این کشور، رزومه کاری شما خوب به نظر خواهد رسید.

آکادمی موسیقی و تئاتر لیتوانی

آکادمی موسیقی و تئاتر لیتوانی (LMTA)، یک موسسه آموزش عالی دولتی از نوع دانشگاهی است. این دانشگاه، بسیاری از متخصصان واجد شرایط در موسیقی، تئاتر و هنرهای چندرسانه ای را آموزش می دهد. دانشجویان علاقه مند به تحصیل رشته بازیگری در لیتوانی می توانند این موسسه را انتخاب نمایند. به مدت 80 سال گذشته این آکادمی اصلی ترین مدرسه تخصصی دانشگاه برای موسیقی، تئاتر و فیلم بوده است. به طوری که، در حال حاضر 900 دانشجو را در 40 رشته آموزش می دهد. LMTA به عنوان قدیمی ترین آکادمی موسیقی در این کشور، متعهد به ارائه بالاترین استانداردهای آموزشی است.

برنامه درسی آکادمی توسط اساتید مشهور بین المللی موسیقی، تئاتر، رقص و صنعت فیلم این کشور ساخته شده است. همه برنامه های مطالعه هیئت متخصصان بین المللی از 6 کشور اتحادیه اروپا ارزیابی شده و در سطح ملی معتبر شناخته شده اند. صلاحیت های اخذ شده در آکادمی و همچنین ضمیمه دیپلم اروپا که همراه با دیپلم آموزش عالی دریافت شده در هنگام فارغ التحصیلی خواهد بود. هزینه تحصیل در این موسسه برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و غیر عضو متفاوت نمی باشد.

در نمودار زیر هزینه تحصیل در این دانشگاه را مشاهده می کنید:

هزینه تحصیل در آکادمی موسیقی و تئاتر لیتوانی

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله هزینه تحصیل در لیتوانی را مطالعه نمایید. همه دانشجویان بین المللی آکادمی در طول دوره تحصیل خود اجازه زندگی در این کشور را دریافت می کنند و می توانند در برنامه های کوتاه مدت بین المللی تبادل مطالعه مانند برنامه تبادل ERASMUS ارائه شده توسط 106 مدرسه شریک آکادمی موسیقی و تئاتر لیتوانیایی در کشورهای اروپایی، NORDPLUS شرکت کنند.

تاریخچه بازیگری در لیتوانی

بیش از 400 سال پیش اولین نمایش های تئاتر در دوش بزرگ دیار این کشور ظاهر شد. سپس اولین تئاتر در قلعه کم ویلنیوس شکل گرفت. از نیمه دوم قرن شانزدهم گروه های تئاتر خارجی نمایش های خود را در آنجا نشان دادند. در سال 1570 اولین نمایش این کشور در کاخ دوک های بزرگ در ویلنیوس توسط دانشکده ویلنیوس که در سال 1579 به دانشگاه ویلنیوس تجدید سازمان شد نمایش داده شد. به نظر می رسید که تئاتر یک شاخه هنری بسیار جالب و واقعا پر زرق و برق است که به زودی مورد علاقه بزرگان لیتوانیایی قرار گرفت.

هنگامی که در سال 1875 در ویلنیوس و کلیپیدا اولین تئاترهای شهر افتتاح شد. اغلب از گروه های نمایشی، اپرا و باله برای اجرای نمایش در قصرها دعوت می شد. در اواخر قرن نوزدهم، اولین عصر عمومی دراماتیک آماتور در پالانگا برگزار شد. این اولین نمایش عمومی در طول سال های تحریم مطبوعات بود. در سال 1918 اولین موسسات رسمی هنرهای محلی حرفه ای در ویلنیوس و کائوناس تأسیس شد. 2 سال بعد تئاترها در ویلنیوس و کائوناس رونق گرفت. دانشجویان علاقه مند به تحصیل رشته بازیگری در لیتوانی جهت اطلاع از مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لیتوانی می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات متداول درباره رشته بازیگری در لیتوانی

در بخش پایانی مقاله به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • آکادمی موسیقی و تئاتر لیتوانی به چه صورت است؟ آکادمی موسیقی و تئاتر لیتوانی (LMTA)، یک موسسه آموزش عالی دولتی از نوع دانشگاهی است. این دانشگاه، بسیاری از متخصصان واجد شرایط در موسیقی، تئاتر و هنرهای چندرسانه ای را آموزش می دهد. دانشجویان علاقه مند به تحصیل رشته بازیگری در لیتوانی می توانند این موسسه را انتخاب نمایند. به مدت 80 سال گذشته این آکادمی اصلی ترین مدرسه تخصصی دانشگاه برای موسیقی، تئاتر و فیلم بوده است. به طوری که، در حال حاضر 900 دانشجو را در 40 رشته آموزش می دهد. LMTA به عنوان قدیمی ترین آکادمی موسیقی در این کشور، متعهد به ارائه بالاترین استانداردهای آموزشی است.
  • بررسی شرایط تحصیل رشته بازیگری در لیتوانی شامل چه مواردی است؟ برای تحصیل در لیتوانی در رشته بازیگری برخی از موسسات آموزش عالی علاوه بر دوره های عادی، دوره های تابستانی را نیز برگزار می کنند. این دوره ها که عمدتا محتوای آکادمیک را ارائه می دهند، معمولا چند هفته در تابستان ادامه دارند. آنها اغلب هم رسمی و هم غیررسمی هستند. در برخی از مؤسسات آموزش عالی امکان کسب اعتبارات ECTS و بورسیه تحصیلی برای دوره های تابستانی وجود دارد (یعنی در مطالعات گنجانده شده است. فردی که دانشجویی در حال ورود به جمهوری لیتوانی برای تحصیل تمام وقت متوالی یک مؤسسه آموزش عالی فعال در جمهوری لیتوانی است، باید برای ویزای ملی چند بار ورود D اقدام کند، که فقط در سفارت لیتوانی قابل درخواست است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *