مهاجرت تحصیلی اسلواکی

رشته بازیگری در اسلواکی

رشته بازیگری در اسلواکی

علاقه مندان بازیگری در شرق اروپا می توانند، رشته بازیگری در اسلواکی را برگزینند. چکسلواکی به عنوان کشوری مستقل در صنعت سینما فعالیت میکند. این کشور در گذشته از نظر بازیگری و سینما وابستگی زیادی به کارگردانان و هنرمندان چک داشته است. اما با تاسیس آکادمی هنرهای نمایشی در این کشور رشته بازیگری و بسیاری از رشته های هنری تدریس شد. امروز علاقه مندان به رشته بازیگری در اسلواکی می توانند در آکادمی های بازیگری تحصیل کنند و وارد حوزه هنر و تئاتر شوند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند بهترین مراکز هنری و بازیگری را برای علاقه مندن به این رشته تحصیلی معرفی کنند و شرایط اخذ ویزا را برای شما مهیا کنند.

تاریخچه رشته بازیگری در اسلواکی

اگرچه سینمای چک و اسلواکی معمولا به عنوان دو روی مختلف یک سکه در نظر گرفته می شوند، آنچه سینمای اسلواکی نامیده می شود دارای زیبایی شناسی منحصر به فردی است که کاملا از برادر خود چک جدا شده است. اگرچه آنچه که دقیقاً یک فیلم اسلواک را تشکیل می داد، در اوایل تاریخ یک مفهوم کاملا یکسان بود، اما بخش قابل توجهی از فیلم های اسلواکی دارای جنبه زیبایی شناسی بودند که تأثیرات شکل گیری خود را از سنت های بومی اسلواکی و همچنین از سنت های عکاسی و نقاشی آوانگارد که در پراگ و براتیسلاوا تبلیغ می شد بدست آورده بود. در حالی که بسیاری از سینماهای ملی (مانند فیلم های آمریکایی، بریتانیایی و روسی) اندکی پس از اولین نمایش عمومی فیلمبردار برادران لومیر در سال 1895 پیشرفت تکوینی خود را آغاز کردند، سینما در اسلواکی پیدایش و تکامل بسیار متفاوتی داشت.

اگرچه نزدیکترین همسایگان اسلواکی (از لحاظ زبانی، فرهنگی، سیاسی و جغرافیایی)، چک، دارای فرهنگ سینمایی اولیه قوی تری بودند. تا سال 1918، سینمای اسلواکی تحت اختیار مقامات مجارستان بود و به همین ترتیب، اغلب مخاطبان اتریش مجارستانی داشت. بسیاری از این فیلم های ابتدایی در این کشور فیلم های مجارستانی، اتریشی و چک بودند که برای برجسته کردن زیبایی از کوهه ای معروف اسلواکی یا آداب و رسوم محلی فیلمبرداری می شدند. در دهه 1960، سرانجام شرایط به اندازه کافی بهبود یافت تا سینمای اسلواکی بتواند تکامل پیدا کند. پس از نزدیک به یک دهه نمایش موزیکال و مستندهای فولکلوریک، کارگردانان اسلواکی توانستند فیلم هایی بدیع و رسمی نوآورانه تولید کنند.

در شکل زیر از جمله فیلم های برتر تاریخ اسلواکی را مشاهده کنید:

فیلم های برتر تاریخ اسلواکی

صنعت سینما در اسلواکی

اگرچه ساخت فیلم در اسلواکی از سال 1921 آغاز شد، اما طبق استانداردهای صنعت اروپا، وقایع غیر قابل پیش بینی به شدت بر صنعت تأثیر گذاشت. یعنی جنگ جهانی دوم و پیامدهای آن در اروپای مرکزی بسیار تاثیرگذار بود. در سال 1948 رژیم کمونیست بر اقتدار محلی غلبه کرد و منطقه ای را که به عنوان چکسلواکی شناخته می شد تحت تأثیر اتحاد جماهیر شوروی که 4 دهه به طول انجامید، دوباره ترکیب کرد. هنر، از جمله فیلم، در این مدت به شدت کنترل می شد، آزادی بیان و خلاق را دشوار می کرد. هنگامی که این کشور از چنگال کمونیسم خارج شد، صنعت فیلم اسلواکی به دلیل کمبود زیاد سرمایه دست و پا زد. این، درهم ریختگی بومیان اسلواکیایی در مقایسه با زبان های غالب در صنعت، باعث شده است که فیلم اسلواکی به دلیل شایستگی هنری خود تا حد زیادی شناخته نشده باشد.

تحصیل رشته بازیگری در اسلواکی

مطالعه و تحصیل رشته هنر در اسلواکی عمدتا از سنت اروپای مرکزی ناشی می شود که بر کیفیت و ارتباطات هنر معین متمرکز است. دانشجویان در رشته های هنر در این کشوز فارغ از دانش نظری، عمدتاً تعدادی تکنیک را کسب می کنند که مهارت های آنها را توسعه می دهد و امکان آزمایش عملی مهارت های خاص را فراهم می کند تا بتوانند در بازار کار موفق شوند. مربیان رشته هنر در این کشور بیشتر هنرمندان مشهور هستند که از تمرین هنری خود فروگذار نیستند. بنابراین هنرجویان از اساتید خود می آموزند و آنها همزمان یک رقابت طبیعی ایجاد می کنند که خلاقیت هنری طبیعی را توسعه می دهد. همه برنامه های تحصیلی معتبر در اسلواکی دارای معیارهای مربوط به اعتبار سنجی هستند و آنها با روند اتحادیه اروپا بولونیا توسعه می یابند.

روند بولونیا ابتکاری است که هدف آن ایجاد فضای دانشگاهی در اروپا است. این هدف باید با کمک هماهنگی عناوین علمی و مطالعه برای شاخه های خاص محقق شود. همچنین تضمین استانداردهای کیفیت در کل اروپا باید توسط بخشی از آن انجام شود. برنامه های تحصیلی در برنامه های اراسموس پلاس و اراسموس موندوس به توافقات دوجانبه و تحرکات و مبادلات دانشجویان و معلمان در اسلواکی نیز می پردازد.

در جدول زیر آکادمی ها و موسسات برتر جهت تحصیل رشته بازیگری در اسلواکی معرفی شده اند:

ردیفنام موسسه
1آکادمی هنرهای نمایشی اسلواکی
2موسسه تئاتر اسلواکی
3آکادمی هنرهای زیبا و طراحی اسلواکی

تحصیل رشته بازیگری در آکادمی هنرهای نمایشی اسلواکی

آکادمی هنرهای نمایشی اسلواکی (VSMU) با 1050 دانشجو بزرگترین موسسه آموزشی هنری در جمهوری اسلواکی است. دانشجویان می توانند استعدادها و مهارت های خود را در تئاتر، فیلم، موسیقی و برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد افزایش دهند. هدف آکادمی ارائه درک عمیق از زمینه فرهنگی اروپا و همچنین ویژگی های خاص هنر و فرهنگ اسلواکی است. فارغ التحصیلان به شخصیت های برجسته در زندگی فرهنگی اسلواکی تبدیل شده اند. برنامه درسی به طور مداوم بررسی می شود، معلمان آکادمی در پروژه های تحقیقاتی اساسی و کاربردی دخیل هستند. متخصصان برجسته در آکادمی تدریس می کنند، برنامه های مطالعه به طور مرتب به روز می شوند تا آخرین استانداردهای حرفه را داشته باشند. نمایش های تئاتر و رقص و نمایش فیلم برای عموم آزاد است. فعالیت های عمومی موسسه بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ اسلواکی است.

در حال حاضر، VSMU از 3 دانشکده تشکیل شده است:

  • دانشکده موسیقی و رقص
  • دانشکده تئاتر
  • و دانشکده فیلم و تلویزیون

 هر دانشکده بخش های خود را دارد که خدمات لازم برای تولیدات هنری و پروژه های دانشجویان را ارائه می دهند.

تحصیل رشته بازیگری در آکادمی هنرهای نمایشی اسلواکی

دانشکده تئاتر آکادمی هنر اسلواکی

دانشکده تئاتر رشد خلاقیت تئاتر سازان جوان را با هدف ایجاد یک نمایش تئاتر و تأمل در آن در یک تحلیل علمی و نظری افزایش می دهد.

تحصیلات در دانشکده تئاتر در 3 سطح معتبر است:

  • سطح کارشناسی: مدرک لیسانس (تحصیل 3 ساله تمام وقت)
  • سطح کارشناسی ارشد: (تحصیل 2 ساله تمام وقت)
  • مدرک دکترا: (3 سال تحصیل تمام وقت، 5 سال تحصیل پاره وقت)

این دانشکده همچنین دارای بخش های زیر است:

  • بازیگری
  • کارگردانی
  • مدیریت تئاتر
  • عروسک سازی
  • صحنه پردازی
  • مطالعات تئاتر

این برنامه ها با سیستم انتقال اعتبار و انباشت اعتبار اروپا (ECTS) مطابقت دارند. سیستم اعتباری دانشجویان را قادر می سازد تا در طراحی برنامه درسی خود سهیم فعال باشند و سرعت تحصیل خود را انتخاب کنند. سیستم اعتباری تبادل دانشجویی را ممکن می سازد و تحصیلات خارج از موسسه مادر را تضمین می کند.

تحصیل کارشناسی رشته بازیگری در اسلواکی

تحصیل کارشناسی بازیگری با هدف کسب مهارت در هنرهای نمایشی، با تأکید بر رشد استعداد دانشجویان و کسب دانش نظری و مهارت های عملی لازم برای فعالیت هنری خلاق است. این مطالعه ارتباط تنگاتنگی با سایر برنامه های دانشکده در زمینه هنرهای نمایشی دارد. فارغ التحصیلان قادر به ایجاد شخصیت های نمایشی مختلف در ژانرها هستند، آنها می توانند یک شخصیت نمایشی را تجزیه و تحلیل کنند، ساختار آن را در متن شرایط ایجاد کنند و با شخصیت های دیگر تعامل داشته باشند. آنها اهمیت خلاقیت و شخصیت را در روند آفرینش درک می کنند و آماده درک بازیگری هستند. آنها مهارت های فنی لازم را در آموزش صدا و حرکت کسب می کنند.

دانشجویان دانش تاریخ جهان و تئاتر اسلواکی، جهت گیری در تئوری ها و روش های بازیگری کسب می کنند و می توانند با استفاده از این روش ها، علم در تاریخ فرهنگی و علوم انسانی مرتبط کسب کنند. فارغ التحصیلان به عنوان اعضای تئاترهای حرفه ای اعم از رپرتوارهای نمایشی و دائمی گرفته تا استودیوها، تئاترهای کودک و نوجوان، صحنه ها و گروه های تلویزیون، فیلم، دوبله، رادیو، اجرای گسترده، تئاتر وارد بازار کار در اسلواکی می شوند. مطالعه روزانه به زبان اسلواکیایی است. موضوعات انتخاب شده به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. این مطالعه شامل:

  • درک و تسلط بر بدن و بیان آن
  • آزاد سازی و تقویت لایه های اساسی شخصیت بازیگری و خلاقیت آن
  • آشکار سازی روابط در کار تئاتر متمرکز است.

تحصیل کارشناسی ارشد رشته بازیگری در اسلواکی

کارشناسی ارشد بازیگری در اسلواکی با هدف کسب تجربه نظری و عملی در روش های فعالیت خلاقانه، کشف دیدگاه های جدید و شیوه های هنری متمرکز است. این مطالعه فضایی را برای رشد تخیل و جستجوی خلاقانه و کشف ارتباطات در کارهای نمایشی ایجاد می کند. این مطالعه ارتباط تنگاتنگی با سایر برنامه های دانشکده هنر در زمینه هنرهای نمایشی دارد. فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد با تأکید بر تجربه نظری و عملی تخصص حرفه ای در زمینه هنرهای نمایشی کسب می کنند . آنها دانش عمیقی از آخرین روندها و گرایش های تئاتر جهان و اسلواکی کسب می کنند، در تئوری ها و روش های بازیگری فعلی جهت گیری می کنند و می توانند این روش ها را در عمل به کار گیرند. همچنین آنها قادر خواهند بود ژانرهای مختلفی از شخصیت های نمایشی را به طور مستقل خلق کنند.

  • آنها می توانند یک شخصیت نمایشی را تجزیه و تحلیل کنند، ساختار آن را در متن شرایط و در تعامل با شخصیت های دیگر توسعه دهند.
  • آنها اهمیت خلاقیت و شخصیت را در روند آفرینش درک می کنند و آماده درک بازیگریشوند.
  • آنها قادر به ایجاد یا همکاری در پروژه های جدید تئاتر جوان هستند.
  • فارغ التحصیلان به عنوان اعضای تئاترهای حرفه ای در جایگاه های مختلف استخدام می شوند.

با توجه به پایین بودن هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی این کشور می تواند گزینه خوبی برای تحصیل در شرق اروپا باشد. برای برآورد هزینه های کلی مهاجرت و شرایط آن می توانید با کارشناسان برجسته موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص صحبت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *