مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته بازیگری در مجارستان

رشته بازیگری در مجارستان

 رشته بازیگری در مجارستان یکی از رشته های پرطرفدار در رشته هنر است. مجارستان از کشورهای قدیمی و ریشه دار در مرکز اروپا است. امروز با توجه به تجاری شدن سینما و صنعت مدیا رشته بازیگری و هنر در مجارستان نیز به سمت تجاری شدن پیش رفته و درآمد حاصل از این رشته در حال افزایش است. مجارستان به دلیل معماری بسیار زیبای شهرهای خود امروز مورد توجه فیلمبرداران و فیلم سازان شده است. سالیانه بسیاری از فیلم های خارجی در این کشور فیلمبرداری می شوند. چنانچه علاقه مند به رشته بازیگری در مجارستان هستید می توانید از مشاوره وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید و شرایط مهاجرت به مجارستان را جویا شوید.

تاریخچه بازیگری در مجارستان

صنعت فیلم مجارستان از زمان افتتاح اولین سالن سینما در بوداپست در سال 1896 مسیری طولانی را طی کرده است. در آن زمان، برادران آرنولد و زیگموند شیکلای از دوربین های فرانسوی برای تولید فیلم های تولید شده توسط برادران لومیر بر روی صفحه استفاده کردند. نمایش فیلم در قهوه خانه ها رایج شد و تا سال 1911 نزدیک به 100 سالن سینما در حال فعالیت بودند. اولین فیلمبرداری فیلم مجارستانی نیز در سال 1896، در جشن هزاره انجام شد که در آن سینماگرانی که توسط Lumiéres استخدام شده بودند، راهپیمایی را در نزدیکی قلعه بودا ضبط کردند.

 فیلم A táncz (رقص)، یک فیلم صامت سیاه و سفید به عنوان اولین فیلم سینمایی کارگردانی مجارستانی که تاکنون ساخته شده، به کارگردانی بلا زیتوفسکی، پروژکتور تئاتر تئاتر علمی مجارستان در سال 1901، در نظر گرفته می شود. امروزه صنعت سینما مجارستان در حال شکوفایی است، هر ساله مخاطبان مورد علاقه بیشتری به سینماها می آیند. علاوه بر این، محبوبیت بوداپست و اتیک به عنوان مکان های فیلمبرداری به طور پیوسته در میان فیلمسازان بین المللی در حال افزایش است. بعلاوه، مجارها ثابت کرده اند که در هالیوود نقش خود را ایفا می کنند.

در شکل زیر برترین بازیگران تاریخ مجارستان را مشاهده کنید:

مشاهیر بازیگری در مجارستان

بررسی رشته بازیگری در مجارستان

سینمای مجارستان اغلب مجبور به پیمودن مسیری دشوار و نامطلوب شده است. از طریق انقلاب ناموفق 1919 تا شکست قیام 1956 و عواقب آن، سازندگان فیلم مجارستانی و مخاطبان آنها مجبور شده اند با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کنند. با این حال، در دهه 1960، مجارستان وارد یک دوره ثبات نسبی و افزایش آرامش فرهنگی شد و نتیجه آن رشد شگفت انگیز صنعت سینما بود. کارگردانان مبتکر و پیشگامانه ای مانند میکلوس یانسسو، ایستوان سزابو و مارتا مزاراروس ظهور کردند و اعتبار جهانی فیلم های مجارستانی را تثبیت کردند. بوداپست پایتخت مجارستان همچنین یک شهر نمادین با معماری خیره کننده، فضای پر جنب و جوش است. بنابراین به طور طبیعی، شهری است که سازندگان فیلم را به صورت محلی و خارجی جذب می کند.

بوداپست دارای خیابان های آشنایی است که در آنجا ده ها فیلم مدرن تولید شده است. با این حال، تعدادی فیلم نیز وجود دارد که بوداپست را به تصویر می کشد که از جمله آنها:

  • Tinker Tailor Soldier Spy
  • An American Rhapsody
  • Sunshine
  • El ángel de Budapest
  • Kontroll

تحصیل رشته بازیگری در مجارستان

آموزش رشته بازیگری در مجارستان از سال 1865 آغاز شد، بنابراین آنچه اکنون در دانشگاه های هنر تئاتر و فیلم و بازیگری در مجارستان وجود دارد برخی از آنها قذمتی بیش از 100 سال دارند. امروزه این موسسات نه تنها دوره های بازیگری بلکه برنامه های متنوع دیگری نیز در رشته هنر در مجارستان و زمینه تئاتر (کارگردانی، دراماتورژی، رقص، و غیره) و فیلم (کارگردانی فیلم، فیلمنامه نویسی، تدوین، مدیر عکاسی، تهیه کنندگی، ویرایش صدا و سایر) ارائه می دهند.

در جدول زیر آکادمی ها و موسسات برتر جهت تحصیل رشته بازیگری در مجارستان معرفی شده اند:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه هنرهای تئاتر و فیلم مجارستان
2دانشگاه سگد
3دانشگاه اتووس لوراند
4دانشگاه کاپوسوار
5آکادمی هنر بوداپست

مدارس بازیگری و استودیوهای بازیگری مختلف دیگری به غیر از استودیو بوداپست یا کاپوسوار وجود دارند که مدرک دیپلم سطح پایین تری را ارائه می دهند و دوره آموزش آنها کوتاه تر است. دانشکده های بازیگری موسسات مستقلی هستند که معمولاً توسط بازیگران مشهور تأسیس می شوند و روش آنها به شدت بر آموزش تأثیر می گذارد. بسیاری از مواقع موسسه ها نیز به نام آنها نامگذاری شده اند. مدارس بازیگری Mária Gór Nagy یا Ági Bánfalvy نمونه هایی از این موارد هستند. استودیوهای بازیگری توسط تئاترها ارائه می شوند، جایی که هنرجویان در درجه اول توسط بازیگران گروه آموزش داده می شوند و از آنها برای شرکت در تولیدات مختلف معمولاً به عنوان شخصیت های مهمان دعوت می شوند.

تحصیل در دانشگاه تئاتر و فیلم مجارستان

دانشگاه هنرهای تئاتر و فیلم یکی از متنوع ترین موسسات در اروپا است که آموزش با کیفیت و با بالاترین استانداردها را ارائه می دهد. این موسسه یکی از بهترین موسسات برای تحصیل رشته بازیگری در در مجارستان است. این تنها موسسه ای است که به هنرمندان خلاق تئاتر، فیلم و تلویزیون مدرک در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و تحصیل در مقاطع مختلف مجارستان را ارائه می دهد. بنابراین، تلاش می کند شرایط و برنامه هایی را ایجاد کند که بیش از هر چیز کیفیت را ترجیح می دهد و به بالاترین استانداردهای ممکن دست یابد. بهترین فارغ التحصیلان این موسه اغلب جوایز جشنواره های مختلف جهان را دریافت کرده و می کنند. مهمترین شاخص موفقیت ها این است که فارغ التحصیلان دانشگاه در خط مقدم رشته های هنری خود قرار دارند.

اکثر متخصصان تئاتر، سینما و تلویزیون که در سطح ملی و بین المللی کار می کنند تحصیلات خود را در دانشگاه هنرهای تئاتر و فیلم گذرانده اند.تا به امروز ، دانشگاه همچنان از نظر کیفیت رشد می کند. تعداد متقاضیان نیز سال به سال در حال رشد است زیرا تعدا درخواست هر سال افزایش می یابد.

برنامه رشته بازیگری در دانشگاه تئاتر و فیلم مجارستان

دانشگاه هنر تئاتر و فیلم با قدمت 150 ساله برنامه هایی را در زمینه های مختلف مربوط به تئاتر، فیلم و تلویزیون ارائه می دهد. این یکی از ویژگی های منحصر به فرد دانشگاه است که کلیه اعضای هیات علمی از هنرمندان فعال هستند. آنها چهره های برجسته ای در زمینه های تئاتر، فیلم و تلویزیون مجارستان هستند که تجربه حرفه ای خود را به دانشجویان خود منتقل می کنند. بنابراین، دانشگاه و دانشجویان آن واقعاً بخشی از یک شبکه حرفه ای و هنری هستند.

برنامه های ارائه شده در این دانشگاه به شرح زیر هستند:

مقطعبرنامه ها
برنامه های کارشناسی ارشد 5 ساله پیوستهبازیگری، کارگردانی صحنه، ویرایش فیلمنامه تئاتر، تدوین فیلمنامه، بازیگری و موسیقی، بازیگری و نمایش عروسکی، کارگردانی صحنه،کارگردانی اپرا و نمایش موزیکال، طراح رقص، کارگردان تئاتر فیزیکی، کارگردانی نمایش های عروسکی.
برنامه های کارشناسیویرایش فیلم، مطالعات فیلم، کارگردانی صدای فیلم، مدیریت تولید، مطالعات فیلمبرداری، تولید تلویزیونی، آموزش درام
برنامه های کارشناسی ارشدکارگردانی فیلم، فیلمبرداری، کارگردانی فیلم مستند، طراحی و تولید

برنامه رشته بازیگری در دانشگاه تئاتر و فیلم مجارستان

رشته هنر در دانشگاه سگد مجارستان

دانشکده هنر در سگد یکی از برجسته ترین موسسات ارائه دهنده آموزش در علوم انسانی و اجتماعی در مجارستان است. دامنه آموزش گسترده آن دسترسی به 15 برنامه کارشناسی و 40 برنامه تحصیلات تکمیلی را فراهم می کند (از این تعداد 16 برنامه آموزش معلم است) فرصت تحصیل در رشته های مختلف توسط دانشجویان با چندین تخصص اختیاری و دوره های حرفه ای تضمین می شود. دانشکده هنر در سکد نه تنها با تنوع زیادی دروس ارائه شده است بلکه در مقطع دکترا تیز دارای برنامه های متنوعی است. یکی از مهمترین اهداف این دانشکده آموزش افرادی است که می توانند در ایجاد جامعه و حفظ محیط زیست به عنوان روشنفکران مسئول آینده سهیم باشند.

تحصیل فیلمسازی در بوداپست مجارستان

صنعت فیلم مجارستان رکورددار 164.4 میلیارد HUF (فورینت) هزینه مستقیم در سال گذشته است که %50 بیشتر از سال قبل است. حجم سالانه تولید فیلم در مجارستان برای چهارمین بار متوالی از 100 میلیارد HUF (فورینت) فراتر رفت. تولیدات بین المللی %94 کل هزینه های سال گذشته را به خود اختصاص داده است. بر اساس این گزارش، از 319 تولید ثبت شده در سال، 228 محصول مجارستانی، 8 محصول تولید مشترک و 83 مورد تولید بین المللی بوده است.

در سال های اخیر، بوداپست به یک مکان فیلمبرداری بسیار محبوب تبدیل شد. استودیوی جدید فیلم Korda Studio (اتیک) گروه های فیلمبرداری را از سراسر جهان به خود جذب می کند و هنگامی که آنها به اینجا می آیند، استفاده کردن از بسیاری از مقصدهای زیبا و جذاب در سطح شهر و اطراف را غنیمت می شمارند.

تحصیل هنر در دانشگاه لوراند مجارستان

دانشگاه Eötvös Loránd یک دانشگاه مدرن با بیش از 370 سال قدمت است. سلف دانشگاه Eötvös Loránd در سال 1635 در شهر روستایی Nagyszombat توسط کاردینال Péter Pázmány به عنوان یک دانشگاه کاتولیک برای آموزش الهیات و فلسفه تاسیس شد. دانشگاه سگد به بودا و بعداً به پست منتقل شد و با حمایت ماریا ترزا، ملکه اتریش و ملکه مجارستان، دانشگاه سلطنتی مجارستان شد. طی دهه های بعدی، دانشکده های جدیدی تأسیس شد تا انتظارات جامعه فرهیخته را برآورده سازد. در نیمه دوم قرن 19 این دانشگاه به معنای امروزی به مرکزی برای آموزش عالی مدرن تبدیل شد، تقریباً هر زمینه علمی را در بر می گرفت.

در سال 1950 دانشگاه مجدداً سازماندهی شد و نام فعلی خود را پذیرفت. این نام به نام یکی از اساتید آن، فیزیکدان مشهور جهان، لوراند اتووس (Loránd Eötvös) نامگذاری شد. اخیراً، پردیس جدیدی در سواحل دیدنی رود دانوب برای دانشکده های علوم طبیعی و اجتماعی و انفورماتیک ساخته شده است. در حال حاضر، این دانشگاه دارای 8 دانشکده است:

  • علوم طبیعی
  • انفورماتیک
  • حقوق و علوم سیاسی
  • علوم انسانی
  • علوم اجتماعی
  • آموزش و روانشناسی
  • تربیت معلمی
  • و دانشکده آموزش ویژه

جهت بررسی بازار کار در مجارستان و همچنین فرصت های شغلی در کشور مورد نظر خود می توانید در این خصوص با کارشناسان برجسته موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید و از تجربه آنها بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *