مهاجرت تحصیلی لیتوانی

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لیتوانی

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لیتوانی

آگاهی از مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لیتوانی اولین قدم متقاضیان در خصوص تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد که بایستی مدنظر قرار گیرد. راهنمای زیر توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای بررسی مدارک لازم برای پذیرش تهیه شده است. هدف اصلی از نگارش این مقاله ارائه اطلاعات به هموطنان عزیز از شرایط، الزامات و مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های کشور لیتوانی برای تحصیل در لیتوانی می باشد. در کشور لیتوانی دانشگاه های معتبری در سطح بین المللی وجود دارند که برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. در کشور لیتوانی، شرایط تحصیل برای دانشجویانی که از کشورهای مختلف اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور می کنند بسیار مناسب می باشد.

تحصیل در لیتوانی

لیتوانی یکی از کشورهای اروپایی در منطقه بالتیک می باشد که در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوست و این موضوع موجب افزایش سطح کیفیت تحصیل در دانشگاه های این کشور شده است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های لیتوانی به طور قابل ملاحظه ای از سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر می باشند و هموطنان عزیز و دانشجویان سایر کشورهای دنیا به دلیل پایین بودن هزینه های اقامت در لیتوانی و شهریه دانشگاه های این کشور اقدام به مهاجرت تحصیلی به لیتوانی می کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی

آزمون زبان انگلیسی برای پذیرش در دوره های کارشناسی الزامی است. در حالی که، شما می توانید آیلتس یا تافل را ارسال کنید. شما می توانید بدون آیلتس یا تافل در لیتوانی تحصیل کنید. کاری که باید انجام دهید، گذراندن دوره مقدماتی انگلیسی است. پس از تکمیل دوره مقدماتی زبان انگلیسی، می توانید دوره لیسانس را در یک دانشگاه مشخص شروع کنید. قبل از درخواست برای دوره مقدماتی زبان انگلیسی، باید از قبل یک دوره لیسانس را ذکر کنید. مدت زمان دوره مقدماتی زبان انگلیسی برای هر متقاضی بسته به تسلط به زبان انگلیسی وی متفاوت است.

برای پذیرش در مقطع کارشناسی و ارشد مدارک زیر حائز اهمیت است:

  • گواهی مدرسه متوسطه (ISSC)
  • گواهی دبیرستان (HSSC)
  • گواهی مدرسه متوسطه (ISSC)
  • گواهی دبیرستان (HSSC)
  • گواهی کارشناسی و ریز نمرات
  • گذرنامه
  • عکس اخیر
  • CV و انگیزه نامه
  • نامه پذیرش تکمیل شده و امضا شده از موسسه عالی لیتوانی
  • دو نامه مرجع یا توصیه نامه از معلمان یا کارفرما (اگر کار کرده اید)

بررسی مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لیتوانی

در این بخش قصد داریم به طور کلی به بررسی مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لیتوانی بپردازیم. الزامات کلی پذیرش تحصیلی در لیتوانی در دوره های مختلف شامل موارد زیر است:

  • الزامات و مدارک لازم تحصیل در دوره کارشناسی در لیتوانی:

اگر یک دانشجو تحصیلات متوسطه عالی را در یکی از کشورهای امضا کننده کنوانسیون لیسبون با موفقیت به اتمام رسانده باشد، دارای مدرک معتبر دیپلم از مدرسه و واجد شرایط تحصیل در آموزش عالی در کشور خود باشد، همچنین ممکن است واجد شرایط تحصیلات عالی در لیتوانی باشد. در بعضی موارد، از دانشجو خواسته می شود بسته به برنامه مطالعه، دوره های واجد شرایط اضافی و یا آزمون های پذیرش را نیز بگذراند. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور لیتوانی باید حداقل دارای مدرک تحصیلات متوسطه یا معادل آن باشند که به صورت قانونی تأیید شده باشند.

  • الزامات و مدارک لازم تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در لیتوانی:

اگر دانشجو متقاضی شرکت در یک برنامه کارشناسی ارشد در یک موسسه آموزش عالی لیتوانی باشد، لازم است که مدرک لیسانس مربوطه یا مدرک معادل مربوطه را در اختیار داشته باشد.

  • الزامات و مدارک لازم تحصیل در دوره دکترا در لیتوانی:

در صورتی که دانشجو متقاضی تحصیل در مقطع دکترا در یک دانشگاه در کشور لیتوانی باشد، باید یک مدرک فوق لیسانس مربوطه را در اختیار داشته باشد.

الزامات و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لیتوانی

یکی دیگر از مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لیتوانی و ورود به دانشگاه های این کشور، ارائه نامه قبولی در آزمون سراسری این کشور می باشد. به طور کلی، دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در لیتوانی را دارند، بایستی در آزمون ورودی سراسری این کشور شرکت کنند تا موفق به اخذ پذیرش تحصیلی شوند. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکترا را دارند باید به ترتیب مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته باشند. در بخش بعدی به مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لیتوانی و یا ثبت نام در دانشگاه های کشور لیتوانی اشاره شده است. در مبحث تحصیل در این کشور، تحصیل رایگان در لیتوانی نیز یکی از مباحث مهم برای متقاضیان بین المللی می باشد.

الزامات و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لیتوانی

اسناد و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لیتوانی

برای کسب پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کشور لیتوانی، متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. لطفاً توجه داشته باشید که برای شرکت در برنامه های تحصیلی مختلف ممکن است دانشجویان علاوه بر مدارک زیر، اسناد و مدارک دیگری را نیز ارائه دهند:

  • مدارک تحصیلی: نسخه اصلی دیپلم آموزش متوسطه ترجمه شده به انگلیسی و معتبر (به همراه نسخه کپی)
  • مدارک زبان: ارائه مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویانی که قصد دارند در برنامه های تحصیل انگلیسی زبان دانشگاه های لیتوانی شرکت کنند الزامی می باشد.

در جدول زیر به شرایط سطح متوسط مهارت های زبان انگلیسی اشاره شده است:

مدارک زباننمرات لازم
تافلحداقل 60
آیلتسحداقل 5.5

در صورتی که دانشجویان بخواهند به زبان های دیگری مشغول به تحصیل شوند، باید با دانشگاه مورد نظر خود برای الزامات زبان تماس بگیرند.

  • مدارک شناسایی: ارائه کپی از صفحات گذرنامه حاوی عکس و اطلاعات مربوط به هویت (ارسال نسخه و نشان اصلی) و همچنین مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی، آی دی کارت و غیره).
  • توان مالی: متقاضیان باید مدارکی برای اثبات منابع مالی کافی برای پرداخت شهریه و هزینه های زندگی در لیتوانی ارائه دهند.
  • فرم های درخواست: دریافت فرم ها و تأیید پرداخت هزینه برنامه نیز یکی دیگر از مواردی می باشد که متقاضیان باید برای تحصیل در لیتوانی در نظر بگیرند. هزینه درخواست 80€ (یورو) می باشد که باید به صورت آنلاین پرداخت شود.
  • اعلام تغییر مشخصات و اطلاعات: در صورتی که کد پستی و یا آدرس، نام یا نام خانوادگی، شماره تلفن و یا سایر اطلاعات و مشخصات دانشجویان و متقاضیان تغییر داده شود، دانشجویان باید مرکز مربوطه را از آن آگاه سازند.
  • مصاحبه انگیزه در اسکایپ: متقاضیان باید به صورت آنلاین با برنامه اسکایپ در مصاحبه ای شرکت کنند تا انگیزه خود را از مهاجرت به لیتوانی از طریق تحصیل مشخص کنند.

درخواست پذیرش تحصیلی در لیتوانی

به طور کلی، متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به کشور لیتوانی نیاز به کسب مجوز اقامت لیتوانی دارند. علاوه بر موارد ذکر شده در بخش قبلی، دانشجویان خارجی باید با ارائه مدارک مورد نیاز ثابت کنند که محل مناسبی برای اقامت در لیتوانی دارند که معمولا شامل خوابگاه های دانشجویی و یا خانه های مشترک دانشجویی می شود. پس از ارائه همه اسناد، مراحل بررسی درخواست به اتمام می رسد و تقریبا 1 ماه طول می کشد تا مدارک و درخواست متقاضیان بررسی شود. بعد از تایید درخواست مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لیتوانی و پرداخت پیش پرداخت شهریه، نامه پذیرش رسمی صادر می شود. پس از آن دانشجویتن قادر به ثبت نام و انتخاب برنامه و رشته تحصیلی مورد علاقه خود برای تحصیل در لیتوانی خواهند بود.

حتی اگر در حال حاضر اسناد کافی را جمع آوری نکرده اید و اطلاعات کافی از شرایط کسب پذیرش در لیتوانی ندارید، می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا همکاران ما شما را تا آخرین مرحله روند مهاجرت تحصیل به لیتوانی و همچنین سایر کشورهای دنیا یاری و راهنمایی کنند. کارشناسان ما با داشتن سال ها تجربه در زمینه های مختلف مهاجرتی و حقوقی آماده همراهی شما می باشند.

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لیتوانی

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لیتوانی مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • الزامات کلی تحصیل در لیتوانی چیست؟ دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در لیتوانی را دارند، بایستی در آزمون ورودی سراسری این کشور شرکت کنند. همچنین برای تحصیل در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد نیاز است.
  • الزامات و مدارک لازم تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در لیتوانی چیست؟ جهت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در لیتوانی لازم است که مدرک لیسانس مربوطه یا مدرک معادل مربوطه ارائه شود.
  • اسناد و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لیتوانی چیست؟ مدارک تحصیلی شامل نسخه اصلی دیپلم آموزش متوسطه ترجمه شده به انگلیسی و معتبر و مدارک زبان برای دانشجویانی که قصد دارند در برنامه های تحصیل انگلیسی زبان شرکت کنند الزامی می باشد.
  • حداقل سطح متوسط زبان انگلیسی برای تحصیل در لیتوانی چیست؟ حداقل سطح متوسط زبان انگلیسی برای تحصیل در لیتوانی برای تافل 60 و برای ایلتس اکادمیک 5.5 می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *