مهاجرت کاری قبرس

درآمد رشته های پزشکی در قبرس

درآمد رشته های پزشکی در قبرس

درآمد رشته های پزشکی در قبرس با توجه به اهمیت این مشاغل و همچنین کمبود نیرو در این رشته در کشور قبرس در رده بسیار مناسبی قرار دارد. البته ورود به بازار کار رشته های پزشکی در قبرس نیز دشوار است. شما به عنوان یک خارجی باید زبان یونانی بلد باشید و همچنین دارای مدرک معتبر در رشته مربوطه پزشکی باشید. قبرس کشوری با جمعیت 1.2 میلیون نفری خود در برخی از رشته های پزشکی مانند داروسازی و دندانپزشکی و همچنین پرستاری نیاز به نیروی کار دارد. چنانچه علاقه مند به کار در رشته های پزشکی در قبرس هستید می توانید برای بررسی درآمد رشته های پزشکی در قبرس به نوشته همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

مشاغل پر درآمد رشته های پزشکی در قبرس 2023

بر اساس آمار اعلام شده در سال 2023 ارز یورو داشته باشید. مشاغل پر درآمد پزشکی در این کشور نیز شامل مشاغلی بسیار تخصصی و نیاز به تجربه بالا دارد. مشاغلی مانند جراحی در بخش های متفاوت از جمله مشاغل بسیار پر درآمد در رشته های پزشکی در قبرس است. این مشاغل نه تنها در قبرس بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر با توجه به اهمیت این مشاغل و ارتباط مستقیم با سلامت و جان افراد از مشاغل بسیار تخصصی و پر درآمد می باشد.

همانطور که می دانید برای کار در این سطح نیاز به داشتن تخصص بالا و مدرک تحصیلی معتبر در کنار سال ها تجربه کار می باشید. در جدول زیر می توانید میزان درآمد رشته های پزشکی در قبرس در بالاترین سطح را ببینید:

ردیفشغلمیزان درآمد سالانه متوسط به یورو 
1جراح قلب€9660
2سرپرست جراحی€9340
3جراح ارتوپدی€9010
4جراح پلاستیک€8690
5متخصص قلب و عروق€8580
6جراح مغز€8320
7جراح کودکان€7510
8اورولوژیست€7150
9پزشک امراض داخلی€6710
10سرپرست روانشناسی€6380

متوسط درآمد رشته های پزشکی در قبرس

طبق بررسی های انجام شده متوسط درآمد رشته های پزشکی در این کشور از متوسط درآمد تمامی مشاغل در این کشور بالاتر است و افراد مشغول در این حوزه به صورت متوسط حقوق خوبی دریافت می کنند. در سال 2023 طبق آمارهای اعلام شده متوسط حقوق و درآمد رشته های پزشکی در این کشور در حدود 3230€ (یورو) در ماه است. این در حالی است که بیشترین میزان حقوق متوسط ثبت شده رشته های پزشکی در این کشور در حدود 9660€ (یورو) اعلام شده است. البته پایین ترین میزان حقوق ثبت شده حدود 680€ (یورو) در ماه است که مربوط به کارگران و یا کارآموزان در این بخش است.

در نمودار زیر می توانید مقایسه درآمد متوسط رشته های پزشکی در این کشور را با سایر مشاغل مشاهده کنید:

مقایسه درآمد متوسط رشته های پزشکی با دیگر مشاغل در قبرس

سیستم مراقبت های بهداشتی در قبرس

سیستم مراقبت های بهداشتی در این کشور یک سیستم ترکیبی دولتی و خصوصی است. مراقبت های بهداشتی عمومی بسیار متمرکز و در دو طبقه سازمان یافته است. مراقبت های اولیه در مناطق شهری و روستایی از طریق شبکه ای از 38 مرکز بهداشتی، مراکز زیر مجموعه و درمانگاه های سطح مختلف بر اساس مکان و اندازه جمعیت مورد نظر انجام می شود. 30 مورد از این مناطق روستایی و پراکنده در سراسر جزیره هستند، 8 مورد شهری هستند و در منطقه نیکوزیا واقع شده اند. خدمات مراقبت های سرپایی نیز توسط بخش های سرپایی 5 بیمارستان و 2 بیمارستان تخصصی ارائه می شود.

خدمات درمانی خصوصی در قاین کشور از طریق شبکه ای از ارائه دهندگان که عمدتا در مناطق شهری متمرکز شده اند، در حال رشد هستند. بخش خصوصی از 134 مرکز شامل:

  • بیمارستان های انتفاعی
  • درمانگاه های پلی کلینیک
  • کلینیک ها
  • مراکز تشخیصی و
  • مراکز مستقل تشکیل شده است.

بیشتر 1704 پزشك شاغل در بخش خصوصی عمدتا خدمات درمانی اولیه و ثانویه را در مراكز انفرادی یا گروهی ارائه می دهند. هر کسی که در قبرس کار می کند، صرف نظر از ملیت و اقامت، باید برای ثبت نام در بیمه اجتماعی در اداره کار منطقه ثبت نام کند. اداره کار منطقه به نوبه خود یک کارت پزشکی صادر می کند. در گذشته، دو نوع کارت پزشکی بسته به معیارهای درآمد صادر می شد: کلاس A و کلاس B. از اول آگوست 2013 مقررات جدیدی در مورد ارائه خدمات بهداشتی در بیمارستان های دولتی به اجرا درآمد. مقررات جدید شامل الزامات یا معیارهای جدید برای به دست آوردن کارت پزشکی، لغو ذینفعان کلاس B، تجدید نظر در معیارهای درآمد، معرفی هزینه های جدید برای داروها و آزمایش و همچنین افزایش هزینه های پرداخت شده برای خدمات ارائه شده توسط نهادهای پزشکی دولتی است.

میزان درآمد رشته های پزشکی در قبرس

با تحصیل در قبرس در رشته های پزشکی می توانید در مشاغل مختلفی در این کشور مشغول به کار شوید. البته این کاملا بسته به نوع رشته ای که انتخاب می کنید دارد. برای دندانپزشک شدن می توانید با تحصیل دندانپزشکی در قبرس مدرک لازم را بدست آورید و در این حوزه کار کنید. به صورت کلی مشاغل رشته های پزشکی در قبرس بسیار متنوع هستند و هر کدام دارای درآمد و حقوق مربوط به خود هستند.

برای آشنایی بیشتر با میزان درآمد رشته های پزشکی در قبرس می توانید به جدول زیر توجه کنید:

شغلمیزان درآمد میانگین به یورو
تکنسین بیهوشی€2410
متخصص قلب و عروق€8550
متخصص آلرژی€3930
متخصص بیهوشی€6870
متخصص پوست€6520
پزشک عمومی€5340
متخصص اطفال€5080
متخصص مغز و اعصاب€6470
پرستار€1650
متخصص تغذیه€3990
دندانپزشک€5040
مشاور ژنتیک€3410
رادیولوژیست€2410
روانپزشک€5540
متخصص بهداشت€2820
فیزیوتراپیست€3330

میزان درآمد رشته های پزشکی در قبرس

دستمزد پرستاری در قبرس

پرستاری یکی از رشته های مهم در بخش بهداشت و سلامت است. اما متاسفانه این رشته نسبت به سایر رشته های پزشکی در قبرس درآمد قابل توجهی ندارد و به همین دلیل کم تر به دنبال کار در این رشته هستند. لذا قبرس از کمبود پرستار به خصوص در زمان ویروس کرونا رنج می برد. در صورت تسلط به زبان یونانی می توانید برای کار در رشته پرستاری در قبرس اقدام کنید و با استفاده از ویزای کاری اقامت قبرس را بدست آورید. در حال حاضر حقوق پرستاران در قبرس در بازه 850€ (یورو) الی 2710€ (یورو) است. همچنین میزان حقوق متوسط رشته پرستاری در این کشور به میزان 1740€ (یورو) در ماه اعلام شده است. در لیست زیر می توانید میزان درآمد مشاغل پرستاری در این کشور را ملاحظه کنید:

  • رئیس پرستار: 2030€ (یورو)
  • پرستار خانگی: 1560€ (یورو)
  • پرستار ای سی یو: 1780€ (یورو)
  • متخصص پرستار انفورماتیک: 1920€ (یورو)
  • پرستار عمل: 1660€ (یورو)
  • پرستار بهداشت روانی: 1840€ (یورو)
  • مربی خدمات پرستاری: 1970€ (یورو)
  • پرستار: 1050€ (یورو)
  • ماما پرستار: 1740€ (یورو)
  • پزشک پرستار: 2080€ (یورو)
  • دستیار پرستاری: 1460€ (یورو)

دستمزد دندانپزشکی در قبرس

رشته دندانپزشکی یکی دیگر از رشته های مهم و جزو مشاغل مورد نیاز این کشور است. خوشبختانه میزان درآمد مشاغل دندانپزشکی در این کشور در جایگاه مناسبی قرار دارد و بسیار بالاتر از حقوق شغل پرستاری است. دندانپزشکان در کشور قبرس به صورت متوسط حدود 5040€ (یورو) در ماه است. این در حالی است که بازه درآمد متوسط دندانپزشکان در این کشور در حدود 2620€ الی 7710€ (یورو) می باشد. دندانپزشکان در قبرس احتمالا هر 29 ماه یکبار افزایش حقوق را تقریباً 8% مشاهده می کنند. متوسط افزایش سالانه ملی برای کلیه مشاغل در هر 28 ماه 5% به کارمندان تعلق می گیرد.

چنانچه علاقه مند به تحصیل پزشکی در اروپا مانند تحصیل پزشکی در مجارستان هستید می توانید با مطالعه مقاله های ارائه شده در این رابطه در سایت های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کافی را بدست آورید. همچنین برای اقدام به مهاجرت می توانید از کمک مشاوره متخصصین این مجموعه بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *