مهاجرت تحصیلی قبرس

تحصیل دندانپزشکی در قبرس

تحصیل دندانپزشکی در قبرس

تحصیل دندانپزشکی در قبرس از گزینه های عالی آموزش تخصصی دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی به شمار می­ رود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشجویان را در انتخاب دانشگاه در قبرس و نحوه دریافت کمک هزینه های تحصیلی یاری می ­رساند. کشور قبرس با توجه به موقعیت جغرافی و برخورداری از مزایایی همچون استانداردهای بالای زندگی، کیفیت آموزشی مناسب، هزینه های مقرون به صرفه تبدیل به قطب آموزشی بین المللی شده است. این کشور دارای دانشگاه های معتبر بسیاری می­ باشد. هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی از سایر نقاط جهان می­ باشد. تحصیل در دانشگاه های کشور قبرس به صورت رایگان نمی ­باشد. شهریه دانشگاه ها با یکدیگر متفاوت است.

همچنین افراد برای ادامه تحصیل در دانشگاه های قبرس باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. زیرا تدریس در مراکز آموزش عالی این کشور به زبان انگلیسی می باشد. دانشجویان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی باید به مدت 5 سال در این کشور به تحصیل بپردازند. متوسط هزینه های تحصیل دندانپزشکی در قبرس 10000$ الی 150000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. اگرچه قبرس برای دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی زیادی اعطاء می­ کند. اما متاسفانه در رشته دندانپزشکی بورسیه ای به دانشجویان تعلق نمی­ گیرد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در قبرس

دانشجویان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 را اخذ نموده باشند. دانشجویان می توانند در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل در قبرس بپردازند. دانشجویان در رشته دندانپزشکی قبل از ورود به این دوره آموزشی دوره های پیش کالج برای آمادگی در دوره­ دندانپزشکی را می­ گذرانند.

دانشجویان دندانپزشکی پس از پایان تحصیلات خود در مقطع کارشناسی می­ توانند به عنوان پرسنل بهداشت دهان و دندان در بیمارستان ها و یا مراکز درمانی کار انجام دهند. همچنین دانشجویانی که در این رشته مقطع کارشناسی ارشد را به اتمام رسانیده اند می­ توانند به عنوان دندانپزشک طبابت نمایند. دانشجویان برای انجام کارهای تخصصی تر در دندانپزشکی از جمله ارتودنسی، جراحی های خاص بایستی دوره های تخصصی این رشته را بگذرانند. دانشجویان می ­توانند برای دریافت مدرک دکترا در قبرس در دوره های آموزش تخصصی شرکت نمایند.

مدرک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در قبرس

افرادی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی کشور قبرس را دارند برای پذیرش و تحصیل در دانشگاه های این کشور بایستی مدارک زیر را ارائه نمایند:

  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست تحصیلی
  • ارائه یک نسخه کپی از پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • ارائه یک نسخه کپی از مدارک شناسایی به همراه ترجمه آن به زبان انگلیسی
  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی دوران متوسطه اعم از دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات آنها و ترجمه آنها
  • ارائه عکس رنگی
  • ارائه انگیزه نامه برای تحصیل در قبرس
  • ناگفته نماند دانشجو بایستی تمامی مدارک تحصیلی خود را به تایید وزارت امور خارجه و دادگستری برساند.

مدرک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در قبرس

هزینه آموزش رشته پزشکی در قبرس

تحصیل در دانشکده های دندانپزشکی قبرس به صورت رایگان نمی­ باشد. دانشجویان به طور متوسط سالیانه مبلغی در حدود 5000$ الی 10000$ (دلار) باید پرداخت نمایند. دانشگاه های دندانپزشکی به دانشجویان بورسیه ای اعطاء نمی­ نماید. ولی تخفیفات ویژه ای برای آنها در نظر گرفته است. هزینه زندگی دانشجویی در قبرس به طور متوسط 350$ الی 600$ (دلار) در ماه تخمین زده شده است. دانشجویان بایستی برای اسکان خود در این کشور از خوابگاه ها و یا آپارتمان های دانشجویی استفاده نمایند.

متوسط اجاره بها مسکن و یا خوابگاه دانشجویی در این کشور 5000$ (دلار) در سال می­ باشد. بطور کلی دانشجویان جدایی از شهریه های تحصیلی برای مخارج خود در قبرس باید سالیانه حدود 10000$ (دلار) پرداخت نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای تمامی دانشجویان برای چگونگی دریافت تخفیفات تحصیل دندانپزشکی در کشور قبرس می­ باشد.

سایر هزینه ها عبارتند از

  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در مقطع کارشناسی 4000$ الی 8000$ (دلار) در سال
  • هزینه تحصیل دندنپزشکی در کشور قبرس در مقطع کارشناسی 4000$ الی 8000$ (دلار) در سال
  • در مقطع دکتری 6000$ الی 10000$ (دلار) در سال

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

دانشگاه نیکوزیا از بزرگترین دانشگاه های قبرس است که میزبان دانشجویان بسیاری است. همچنین این دانشگاه در جذب دانشجویان بین المللی تلاش های بسیاری نموده است. این دانشگاه از سال 2014 آموزش بین المللی پزشکی را آغار نموده است. این دانشگاه در ابتدا به عنوان دانشگاه فنی مهندسی تاسیس گردید. اما چندی بعد با ایجاد 11 دانشکده، 6 مدرسه و 3 مرکز تحقیقاتی به آموزش در رشته های دیگر نیز پرداخت. دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه در سال 2007 تاسیس و در همان سال اولین دوره تحصیلی خود را آغاز نمود.

ناگفته نماند این دانشکده به همکاری دانشکده دندانپزشکی آنکارا فعالیت می­ نماید. این دانشگاه به عنوان یکی از برجسته ترین مراکز علمی دندانپزشکی در منطقه شمال آفریقا و مدیترانه شرقی محسوب می ­گردد. دانشجویان نیمی از تحصیلات خود را در رشته دندانپزشکی باید در کشور ترکیه بگذرانند. در این صورت مدرک تحصیلی دانشجویان از سوی دولت ترکیه صادر می ­گردد. افراد با سولات زیادی در زمینه تحصیل دندانپزشکی در قبرس روبرو خواهند شد. از اینرو می­ توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرا نموده و پاسخ سوالاتی همچون :

  • آیا با تحصیل دندانپزشکی در قبرس می ­توان به انجام کار در قبرس پرداخت؟
  • تحصیل دندانپزشکی در قبرس چه مزایایی نسبت به تحصیل دندانپزشکی در ترکیه دارد؟
  • آیا با مدرک دندانپزشکی که در قبرس دریافت نموده ایم می­ توانید در سایر کشورهای اروپایی استخدام شوید؟
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *