مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته پرستاری در قبرس

رشته پرستاری در قبرس

رشته پرستاری در قبرس از سال 1951 تاکنون به عنوان یک رشته مجزا شناخته شده و دوره های آن به صورت آکادمیک و دانشگاهی ارائه می شود. قبرس به دلیل جاذبه های فراوان طبیعی و همچنین موقعیت جغرافیایی خود یکی از کشورهای مورد علاقه دانشجویان است. همچنین هزینه تحصیل و کیفیت زندگی در این کشور باعث شده دانشجویان زیادی برای تحصیل در قبرس اقدام کنند. قبرس همچنین دارای نظام آموزشی پیشرفته ای است و دارای دانشگاه های متعدد معتبری است که رشته های مختلف پزشکی از جمله رشته پرستاری در قبرس را به دانشجویان ارائه می کنند. جهت بررسی بیشتر رشته پرستاری در قبرس، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، این نگارش را تقدیم شما می کنند.

تاریخچه رشته پرستاری در قبرس

پرستاری در قبرس در سال 1951، تحت قانون پرستاری و مامایی، در زمان استعمار، تقریبا 1 سال پس از آنکه فلورانس نایتینگیل پایه علمی حرفه پرستاری را پایه گذاری کرد، به عنوان یک حرفه رسمی تأسیس شد. پرستاری و عمدتاً نیاز به مراقبت های بهداشتی از ابتدای بشر وجود داشته است. می توان گفت که پرستاری چندین قرن در تاریخ بشر انتزاعی در میان خانواده، مذهب، طب عامیانه و سرانجام در طب غربی بود، زیرا به عنوان یک علم توسعه یافت. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در همه فرهنگ ها وجود داشتند، چه از نظر علمی و چه از نظر عملی. با این حال، اصطلاح پرستار تا قرن نوزدهم ذکر نشده بود. با توجه به سابقه ثبت شده تمدن های باستان می توان نتیجه گرفت که دانش جزئی در مورد ارائه دهندگان خدمات بهداشتی وجود دارد و قطعاً می توان آنها را پرستاران اصلی یا پرستاران سطح اول دانست.

تحصیل رشته پرستاری در قبرس

رشته پرستاری با توجه به نقش پرستاران در مراقبت از بیمار و حفظ سلامتی و کلیه جنبه های درمانی در قبرس نیز از رشته های مهم پزشکی به شمار می رود. لذا در این راستا برای آموزش پرستاران و ارائه مدرک پرستاری دانشگاه های مختل قبرس دوره های پرستاری را ارائه می دهند. برخی از این دوره ها در زیر معرفی شده اند:

نام دانشگاهدورهشرح
دانشگاه اروپایی قبرسکارشناسی ارشدکارشناسی ارشد ایمنی و بهداشت شغلی (MOSH) یک دوره جامع و عمیق است که جنبه های مدیریتی، اقتصادی، قانونی و فنی مربوط به خطرات محیط کار را پوشش می دهد. این هدف برای فارغ التحصیلان با مهندسی، تجارت، روانشناسی یا بهداشت مرتبط است و به دنبال ایجاد زمینه ای برای دانشجویان است که بتوانند پایان نامه کارشناسی ارشد انتخاب شده خود را تعریف و کشف کنند.
دانشگاه اروپایی قبرسکارشناسیهدف اصلی برنامه پرستاری در دانشگاه اروپایی قبرس (EUC) آموزش پرستاران توانمند حرفه ای علوم پرستاری عمومی است تا بتواند در پیشگیری و بازیابی سلامت افراد در هر سنی و همچنین نگهداری و ارتقا سلامت انسان کمک کنند.
دانشگاه نیکوزیای قبرسکارشناسیاین برنامه در رشته پرستاری از دانشگاه نیکوزیا ارائه دوره های چالش برانگیز است که رشد شخصی دانشجویان را برآورده می کند و بر اساس بورسیه تحصیلی و تحقیق پایه ریزی شده است.
دانشگاه نیر ایستکارشناسیدانشجویان دانشکده پرستاری این فرصت را دارند که برنامه های بالینی مورد نیاز دوره های خود را در بیمارستان دانشگاه Near East انجام دهند که با جوایز معتبر بین المللی بسیاری مورد تقدیر قرار گرفته است. برنامه پرستاری توسط دانشگاه Near East ارائه می شود.

کار رشته پرستاری در قبرس

جهت کار در قبرس به عنوان یک پرستار در یک کلینیک در قبرس، شما باید در وزارت بهداشت قبرس ثبت نام کنید، برای ثبت نام باید دارای مدرک پرستاری باشید و به زبان یونانی نیز تسلط داشته باشید. در غیر این صورت انتخاب های شما بسیار محدود است و تا زمانی که در پایگاه های انگلیس شغلی پیدا نکنید، باید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. به صورت کلی مردم قبرس با زبان دیگر احساس راحتی نمی کنند مخصوصا وقتی صحبت از مسائل بهداشتی و پزشکی می شود آنها می خواهند 100% همه چیز را درک کنند.

صلاحیت مورد نیاز شما برای کار پرستاری در قبرس این است که یک پرستار ثبت نام شده در NMC باشید. به عنوان یک پرستار در قبرس شما مراقبت های اساسی را انجام خواهید داد و در مورد مشکلات و موارد پزشکی عمیق بحث نخواهید کرد زیرا پزشک نیستید بلکه پرستار هستید. در هر حال یادگیری ارتباط برای مراقبت های اساسی ضروری است. شرایط کار پرستاری شامل:

  • ثبت نام در وزارت بهداشت
  • داشتن مدرک تحصیلی پرستاری
  • تسلط به زبان یونانی
  • داشتن مجوز کار و اقامت قبرس

کار رشته پرستاری در قبرس

ثبت نام پرستاران در قبرس برای اشتغال

همانطور که گفته شد برای کار پرستاری در قبرس باید در وزارت بهداشت و شورای پرستاری در این کشور ثبت نام کنید. جهت ارائه گواهی کار پرستاری گواهی حرفه ای فعلی متقاضی صادر شده توسط مقام صالح کشور مبدا که باید به طور واضح عنوان رسمی حرفه ای متقاضی را بیان کند و اینکه آیا این عنوان با دستورالعمل اروپا 2005/36/EC مطابقت دارد و آیا محدودیت هایی در این مورد وجود دارد متقاضیان و همچنین شخصیت حرفه ای متقاضی بیان شده باشد. علاوه بر این نیز موارد زیر باید ارائه شود.

  • فرم درخواست برای ثبت نام پرستاری که به طور مناسب تکمیل شده است.
  • گواهی یا دیپلم مدرک پرستاری عمومی و گواهی معتبر ثبت نام مطابق با قوانین پرستاری و مامایی کشور مبدا متقاضی
  • گواهی ثبت نام و عمل پرستاری مطابق با قوانین موجود پرستاری و مامایی کشور مبدا متقاضی
  • گواهینامه تمرین حرفه ای از زمان کسب صلاحیت و نامه مرجع از آخرین کارفرما باید ضمیمه شود.
  • 2 قطعه عکس یکسان، به اندازه گذرنامه
  • کپی از صفحه گذرنامه متقاضی که به وضوح مشخصات شخصی و عکس یا یک کارت شناسایی را نشان می دهد.
  • گواهی سو پیشینه کیفری آزاد که توسط پلیس در تاریخ 3 ماه از تاریخ درخواست صادر شده است.
  • که در آن صورت که متقاضی برای مدت 6 ماه یا بیشتر در جمهوری قبرس اقامت داشته باشد، سوابق کیفری باید توسط پلیس قبرس صادر شود.

کار پرستاری در قبرس برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا

علاوه بر ثبت نام در شورای پرستاری در قبرس همانطور که در بند (1) و (2) ماده 10 قانون پرستاری و مامایی 1988 – 2012 مقرر شده است، برای انجام پرستاری در جمهوری قبرس، داشتن سطح ابتدایی دانش زبان یونانی ضروری است. برای ارزیابی این موضوع، شورای پرستاری و مامایی مصاحبه های شخصی انجام می دهد که به موجب آنها سطح دانش زبان یونانی را تعیین می کند. اسناد تکمیلی مورد نیاز متقاضیان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا شامل:

  • اجازه کار از اداره کار وزارت کار و بیمه های اجتماعی
  • کپی معتبر اصل از گواهی آموزش عمومی موسسه
  • کپی معتبر واقعی از برنامه پرستاری یا مامایی که به وضوح ساعت (نه اعتبار) تئوری و عمل را برای هر تخصص مشخص می کند.

اخذ مدرک رشته پرستاری در قبرس

پرستاران در قبرس چه در حوزه خصوصی و چه در بخش دولتی جز لاینفک تیم مراقبت های بهداشتی هستند. با پرستاران، سیستم های مراقبت های بهداشتی بسیار کارآمدتر و موثر تر خواهند بود. آنها برای دستیابی، حفظ یا بازیابی سلامتی و کیفیت زندگی متمرکز بر مراقبت از افراد و خانواده های آنها و همچنین جوامع هستند. پرستاران در کنار پزشکان، ماماها و سایر تیم بهداشتی کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که نیازهای بیماران برطرف می شود و مراقبت های قبل، حین و بعد از هر گونه عمل را ارائه می دهند. گرچه قبرس به دلیل سواحل آفتابی و تابستان های طولانی مدت بسیار شناخته شده است، همچنین قبرس میزبان یک سیستم آموزشی غنی و با کیفیت است. حتی اگر قبرس یک جزیره مدیترانه ای باشد، هنوز تعداد شگفت انگیزی از موسسات ارائه دهنده رشته پرستاری در قبرس وجود دارد. این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه نیکوزیا قبرس
  • دانشگاه فردریک قبرس
  • دانشگاه اروپایی قبرس
  • دانشگاه نیر ایست
  • دانشگاه کیرنیا
  • دانشگاه علوم قبرس

در نمودار زیر مدت زمان تحصیل در قبرس در رشته های پزشکی در قبرس معرفی شده اند:

مدت زمان تحصیل رشته های پزشکی در قبرس

تحصیل رشته پرستاری در قبرس در دانشگاه EUC

دانشگاه اروپایی قبرس EUC یکی از معتبرترین دانشگاه های قبرس می باشد و دوره پرستاری یکی از دوره های ارائه شده در این دانشگاه است. مدرک کارشناسی پرستاری در EUC دانشجویان را برای تبدیل شدن به متخصصان بهداشت در خط مقدم مراقبت از بیماران آماده می کند. دانشجویان مجهز به دانش علمی، مهارت های پزشکی و ارتباطی و آموزش بالینی برای کمک به ارائه خدمات بهداشتی با کیفیت بالا در سراسر جهان می شوند. این برنامه توسط کمیسیون اروپا مطابق با بخشنامه اروپا در مورد به رسمیت شناختن متقابل مدارک حرفه ای بین کشورهای عضو تأیید شده است و فارغ التحصیلان را قادر می سازد تا در هر نقطه از اتحادیه اروپا کار کنند.

فارغ التحصیلان می توانند در بخش مراقبت های بهداشتی شروع به کار کنند یا تحصیلات تکمیلی خود را برای تخصص ادامه دهند. مدرک پرستاری در دانشگاه اروپایی قبرس توسط کمیسیون اروپا به عنوان یک برنامه مصوب شناخته شده، تحت پوشش بخشنامه 2005/36 / EC در مورد شناخت متقابل مدارک حرفه ای بین کشورهای عضو شناخته شده است. پرستاران فارغ التحصیل کارشناسی در رشته پرستاری از دانشگاه اروپایی قبرس قادر به انجام حرفه خود در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند. برای بررسی شرایط پذیرش پرستار در ترکیه نیز می توانید مقاله ارائه شده را مطالعه کنید. همچنین جهت انجام کارهای مهاجرتی و مشاوره در این باب می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *