مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه مرمره در ترکیه

دانشگاه مرمره در ترکیه

تحصیل در دانشگاه مرمره در ترکیه شرایط خاصی دارد و دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند حتما باید از این شرایط مطلع باشند. در 20 سال اخیر دانشجویانی که برای تحصیل در دانشگاه های معتبر وارد خاک این کشور شده اند به طور چشمگیری افزایش یافته است. معتبر ترین دانشگاه های این کشور اوراسیایی در بین 400 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. از لحاظ کیفیت و امکانات سطح فوق العاده بالایی دارند.

کشور ترکیه یکی از کشورهای همسایه کشور ایران می باشد. این کشور بیش از 80 میلیون نفر جمعیت دارد. زبان رسمی این کشور ترکی می باشد. ترکیه به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری بسیار، باعث جذب توریست ها و گردشگران بسیاری شده است. هموطنان عزیز می توانند برای مطلع شدن از شرایط تحصیل در دانشگاه مرمره در ترکیه با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی و مهاجرتی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

درباره دانشگاه مرمره در ترکیه

دانشگاه مرمره در ترکیه یکی از دانشگاه های دولتی و عمومی این کشور می باشد. این دانشگاه در سال 1883 در شهر استانبول ترکیه ساخته شد. هر ساله تعداد زیادی دانشجو برای تحصیل در دوره ها و برنامه های تحصیلی مختلف وارد دانشگاه مرمره در ترکیه می شوند. دانشگاه مرمره استانبول شامل بیش از 12 کالج می شود. دانشجویان می توانند جهت تحصیل در این دانشگاه از چندین زبان آموزشی بهره مند شوند. زبان های تحصیل و ارائه برنامه های تحصیلی در این دانشگاه ترکی، انگلیسی، عربی، فرانسوی و همچنین آلمانی می باشد. دانشگاه مرمره ترکیه سطح بسیار بالایی دارد. لازم به ذکر است که در این دانشگاه برنامه ها و موارد درسی با بکارگیری جدید ترین متد به دانشجویان و متقاضیان ارائه می شوند.

ویژگی های این دانشگاه عبارتند از:

ویژگی های دانشگاهشرح
نوع دانشگاهدولتی
سال تاسیس1883
رئیس دانشگاهErol Özvar
تعداد دانشجویان50092
مقاطع مختلف تحصیلیکارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا
موقعیت دانشگاهاستانبول
وبگاه دانشگاهmarmara.edu.tr

دانشگاه مرمره از بزرگترین دانشگاه های کشور ترکیه می باشد. بی شک دانشجویانی که موفق به کسب مدرک از این دانشگاه می شوند می توانند در تمامی نقاط جهان مشغول به کار و کسب درآمد شوند. کالج های این دانشگاه عبارتند از کالج مهندسی، کالج الهیات، فنی، کالج داروسازی، کالج پزشکی، کالج حقوق، کالج هنر، علوم، کالج دندانپزشکی و غیره. برای ورود به دانشگاه مرمره ترکیه در شهر استانبول، دانشجویان حتما باید علاوه بر ارائه مدارک مورد نیاز، در آزمون ورودی “مویوس” شرکت کنند. نمرات کافی کسب کنند. لازم به ذکر است که زبان این آزمون ترکی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و عربی می باشد. این موارد شامل سوالات علوم پایه، ریاضی و جغرافی می شود.

مدارک پذیرش جهت مرکز آموزشی Marmara ترکیه

برای ورود به دانشگاه های کشورهای مختلف، دانشجویان بایستی شرایط و مدارک خاصی دارا باشند. به طور کلی، مدارک و شرایط لازم برای ورود به این دانشگاه به صورت زیر می باشد:

  • کسب نمرات کافی در امتحان “مویوس”
  • ارائه پاسپورت، دیپلم و 5 عدد عکس
  • داشتن مدارک و گواهی پزشکی
  • ارائه رسید شهریه
  • پرداخت هزینه های مربوطه
  • کسب جواز اقامت در ترکیه

میانگین تعداد دانشجویان این کشور در نمودار زیر به تصویر درآمده است:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

امکانات Marmara University در کشور ترکیه

این دانشگاه یکی از مجهزترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود. این دانشگاه دارای خوابگاه، سالن های ورزشی (بسکتبال، هندبال، فوتسال، والیبال و غیره)، کتابخانه، آزمایشگاه، مراکز درمانی، مرکز کامپیوتر، زمین تنیس و فوتبال، سالن بیلیارد و همچنین سالن تناسب اندام و ورزش های مختلف می باشد. دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه های مربوطه در خوابگاه این دانشگاه زندگی کنند. لازم به ذکر است که این خوابگاه دارای بهترین و جدید ترین امکانات می باشد. بیش از 50000 دانشجو در این دانشگاه مدرن مشغول به تحصیل می باشند. تعداد اعضاء هیئت علمی و کارمندان آن به 4000 نفر می رسد. جهت تحصیل در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه فرمائید تا با جزئیات کاملی آشنا شوید.

شرایط تحصیل در دانشگاه مرمره ترکیه به زبان انگلیسی

در کشور ترکیه تحصیل به زبان های ترکی، انگلیسی، فارسی، فرانسوی و حتی آلمانی امکان پذیر می باشد. این امر باعث شده است تا دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان های رایج وارد خاک این کشور شوند. تعدادی دانشگاه های این کشور برنامه های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. لازم به ذکر است که برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان دانشگاه های این کشور دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند.

هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها بسیار کم می باشد. علاوه بر این، دانشجویان می توانند از تمامی امکانات و تجهیزات دانشگاه برخوردار و بهره مند شوند. شرایط بسیار مناسب و مطلوب تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی باعث می شود تا دانشجویان خارجی اقدام به ورود به دانشگاه های این کشور کنند و برای کسب کمک هزینه های تحصیلی تلاش کنند.

در دانشگاه های کشور ایران برخی از رشته های تحصیلی ارائه نمی شوند. کسب قبولی جهت تحصیل در این رشته ها بسیار سخت می باشد. هزینه های بالایی به همراه دارد. اما دانشگاه های کشور ترکیه اکثر رشته های تحصیلی را پوشش می دهند. این امر باعث شده است تا دانشجویان ایرانی زیادی برای تحصیل به زبان های انگلیسی و فارسی اقدام به مهاجرتی تحصیلی به کشور ترکیه کنند. هموطنان عزیز جهت مطلع شدن از شرایط کسب ویزای تحصیلی می توانید به مقاله ویزای تحصیلی ترکیه مراجعه کنید.

شرایط تحصیل در دانشگاه مرمره ترکیه به زبان انگلیسی

ورود به دانشگاه های کشور ترکیه

ورود به دانشگاه های کشور ترکیه با داشتن شرایط لازم و همچنین کسب قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر امکان پذیر خواهد بود. تعداد زیادی از دانشگاه های کشور ترکیه در بین 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. هر ساله دانشجویان زیادی وارد این دانشگاه های می شوند. دانشجویان بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود می توانند با یافتن شغل مناسب، در کشور ترکیه مقیم شوند. متقاضیان خارجی جهت کاهش هزینه های تحصیلی خود می توانند اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه کنند. این کار هزینه ها و مخارج خود را به صورت چشمگیری کاهش دهند.

برای کسب قبولی و پذیرش در دانشگاه های کشور ترکیه متقاضیان بایستی مدارک تشخیص هویت، پاسپورت، مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی، مدرک زبان ترکی و یا انگلیسی و مدارک پزشکی خود را ارائه دهند. همچنین در آزمون ورودی نمره مورد نیاز را کسب کنند. به یاد داشته باشید که تمامی مدارک ذکر شده حتما باید به صورت رسمی به زبان های ترکی و انگلیسی ترجمه شوند.

قبل از شروع پروسه مهاجرت تحصیلی و کسب اطلاعات درباره دانشگاه مرمره در ترکیه، دانشجویان عزیز بایستی از هزینه های مهاجرت و تحصیل در این کشور مطلع باشند. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره هزینه های تحصیل و شرایط مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف دنیا با هماهنگی های قبلی در جلسات مشاوره با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرکت کنید. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *