مهاجرت تحصیلی در صربستان

دانشگاه نوی ساد صربستان

دانشگاه نوی ساد صربستان

دانشگاه نوی ساد صربستان یکی از دانشگاه های برتر واقع در شهر نوی ساد، پایتخت استان صرب نشین وجوودینا و دومین شهر بزرگ این کشور می باشد. دانشگاه نوی ساد صربستان به عنوان دومین دانشگاه ملی صربستان محسوب می شود. دانشگاه نوی ساد از دانشگاه های معتبر صربستان و دارای رتبه بین المللی 1272 می باشد. هم اکنون، این دانشگاه دارای بیش از 50000 دانشجو و 3700 کارمند می باشد. به این ترتیب، دانشگاه نوی ساد یکی از بزرگترین و مهمترین مراکز علمی و تحقیقاتی در مرکز اروپا می باشد.

دانشگاه نوی ساد از قدیمی ترین دانشگاه های صربستان می باشد که در سال 1960 تاسیس شده است. این دانشگاه از آن دسته دانشگاه های اروپایی است که به واسطه ارائه دامنه وسیعی از دانش جامع و به روز از تقریبا کلیه رشته های علمی، معروف است. دانشگاه نوی ساد متشکل از 14 دانشکده و 3 موسسه علمی و پژوهشی می باشد. دانشگاه نوی ساد صربستان در حدود 400 برنامه تحصیلی معتبر را در 4 مقطع تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد، تخصص و دکتری به دانشجویان ارائه می دهد. جهت اطلاع از جزئیات اخذ پذیرش دانشگاه های صربستان با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

درباره دانشگاه نوی ساد صربستان

دانشگاه نوی ساد Универзитет у Новом Саду یا Univerzitet u Novom Sadu (UNS) بزرگترین موسسه آموزش عالی در صربستان می باشد. دانشگاه نوی ساد 59 سال پیش و در سال 1960 تاسیس شده است. این دانشگاه یکی از جامع ترین دانشگاه ها در سطح منطقه بالکان و اروپا می باشد که در حدود 400 برنامه تحصیلی را در 4 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، تخصص و PhD به دانشجویان ارائه می دهد. برنامه های تحصیلی این دانشگاه مدرن و به روز مطابق آخرین پیشرفت های علمی و تحقیقاتی است. برخی از شاخص ترین برنامه های دانشگاه به شرح ذیل می باشد:

برنامهنوعسطح تحصیلیمدتزبان آموزشی
آمار کاربردیآکادمیکارشدتا 1 سالصربستانی
آمار کاربردیآکادمیکارشدتا 2 سالانگلیسی و صربستانی
کارآفرینیآکادمیکارشدتا 1 سالصربستانی
حقوق اروپاییآکادمیکارشد1 تا 2 سالانگلیسی و صربستانی

دانشگاه نوی ساد از جمله معتبرترین دانشگاه های جنوب شرق اروپا می باشد که با مرکز علمی و تحقیقاتی متعددی در سطح اروپا و بین الملل در ارتباط است. از جمله این مرکز می توان به انجمن دانشگاهی اروپا (EUA)، بنیاد دانشگاه اروپایی (EUF)،برنامه نقل و انتقال اروپای مرکزی در زمینه تحصیلات دانشگاهی (CEEPUS)، شبکه دانشگاه های بالکان (BUN) وغیره اشاره نمود.

امکانات دانشگاه نوی ساد صربستان

خوابگاه، غذا و خدمات درمانی توسط مرکز دانشجویی دانشگاه نوی ساد تهیه می شود. سطح خدماتی که در این دانشگاه تهیه می شود مطابق استانداردهای مورد قبول در کشورهای اروپایی توسعه یافته از جمله دانشگاههای برتر انگلستان می باشد. از جمله امکانات دیگر دانشگاه نوی ساد می توان به وجود کتابخانه های مجهز، سالن های نمایش، تالارهای سخنرانی و کلوپ های دانشجویی اشاره نمود. دانشگاه نوی ساد شامل 14 دانشکده می باشد که در فهرست زیر مشاهده می نمائید:

  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده فناوری
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده علوم فنی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده هنر
  • دانشکده مهندسی عمران
  • دانشکده فنی Mihajlo Pupin
  • دانشکده تربیت بدنی
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده تربیت معلم به زبان مجاری

در نمودار زیر به بررسی آمار تحصیل و آموزش در مقاطع مختلف در این کشور می پردازیم:

تحصیل در مقاطع مختلف در صربستان

شرایط تحصیل در دانشگاه نوی ساد صربستان

تحصیلات حرفه ای و آکادمیک در دانشگاه نوی ساد بر مبنای برنامه های تحصیلی معتبر اجرا می شود. تحصیلات آکادمیک شامل برنامه های تحصیلی آکادمیک می باشد که دانشجویان را قادر به توسعه توانایی های علمی، حرفه ای و هنری می نماید. در حالیکه تحصیلات حرفه ای شامل برنامه های تحصیلی حرفه ای می باشد. دانشجویان را برای کسب مهارت ها و دانش لازم جهت کار آتی شان آماده می کند. تحصیل در دانشگاه نوی ساد به تبعیت از فرآیند بلونیا در 3 سیکل زیر امکانپذیر می باشد:

سیکلنام دورهمدت زمان تحصیلتعداد واحد ها (ECTS)
سیکل اولکارشناسی3 تا 4 سال240- 180
سیکل دومکارشناسی ارشد1 تا 2 سالتحصیلات ارشد حداکثر 2 سال با 60 تا 120 واحد
سیکل سومPhDحداقل 3 سال180 واحد

ارزش واحد هر دوره از یک برنامه تحصیلی از نظر تعداد متناظر با واحدهای ECTSمنطبق با سیستم حذف و اضافه واحد اروپایی (ECTS) می باشد. مثلا، تعداد واحدهای ECTS اختصاصی به تحصیلات آکادمیک کارشناسی بین 180 و 240 واحد می باشد. واحدهای اختصاص یافته برای تحصیلات حرفه ای کارشناسی 180 واحد است. اما سیستم نمره دهی در دانشگاه نوی ساد به صورت جدول زیر می باشد. با توجه به جدول زیر، پایین ترین نمره قبولی 6 و بالاترین نمره قبولی 10 می باشد.

شرایط پذیرش novi sad university صربستان

داوطلبان پذیرش از دانشگاه نوی ساد باید درخواست خود را به صورت آنلاین به مرکز پذیرش دانشگاه تحویل دهند و در درخواست مذکور، برنامه تحصیلی خود را انتخاب نمایند. در این خصوص، علاوه بر تکمیل فرم آنلاین، متقاضیان باید مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی خود را نیز آماده و به صورت کپی به دانشگاه تحویل دهند. لازم به ذکر است که قبل از ارائه مدارک لازم، کلیه مدارک بایستی به زبان صربستانی یا انگلیسی ترجمه شود. مدارک لازم به شرح زیر می باشد:

  • مدارک تحصیلی: حداقل 2 فوتوکپی از مدرک اتمام دوره متوسطه برای مقطع لیسانس و دانشنامه دانشگاهی و ریزنمرات مربوطه برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
  • پاسپورت معتبر و چند قطع عکس پاسپورتی
  • شناسنامه ترجمه شده به زبان صربستانی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی یا صربستانی
  • مدرک اثبات تمکن مالی متقاضی
  • رزومه یا CV
  • 2 توصیه نامه
  • انگیزه نامه (SOP) شامل مواردی همچون دلایل تحصیل در موسسه آموزشی، برنامه تحصیلی منتخب و انتظارت از تحصیل در صربستان باشد.

شرایط پذیرش دانشگاه نوی ساد صربستان

هزینه های تحصیل در دانشگاه novi sad صربستان

بر همگان روشن است که هزینه تحصیل در دانشگاه های صربستان در مقایسه با هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه، آلمان و انگلستان خیلی ارزان می باشد. دانشجویان خارجی در طی تحصیلات خود در دانشگاه نوی ساد ملزم به پرداخت شهریه می باشند. شهریه مقاطع مختلف توسط خود دانشگاه تنظیم و مقرر می گردد. بر این اساس، شهریه سالیانه دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و PhD به ترتیب از $2000 (دلار) برآورد می شود. هزینه زندگی دانشجویی در صربستان بسته به محل و سبک زندگی افراد ممکن است بین 251$ الی 504$ (دلار) متغییر باشد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه نوی ساد صربستان

طی سالهای اخیر هجوم دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل پزشکی در دانشگاه نوی ساد هستند، رو به افزایش بوده است. از مهمترین دلایل تحصیل پزشکی دانشجویان در این دانشگاه، ارائه تمامی دروس پزشکی به زبان انگلیسی می باشد. دانشکده پزشکی موسسه نوی ساد صربستان در سال 1965 تاسیس شد. هدف اصلی برنامه تحصیل پزشکی در این دانشگاه آموزش دانشجویان برای به کارگیری دانش علمی و حرفه ای در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماران می باشد. همچنین دانشگاه نوی ساد صربستان به ترویج سبک زندگی سالم، رفتار قانونی و اخلاقی و آموزش حرفه ای می پردازد. از سوی دیگر مدت تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه نوی ساد 6 سال است و شهریه سالانه 7500€ (یورو) را برای دانشجویان پزشکی به همراه دارد. البته لازم به ذکر است هزینه شهریه پزشکی را می توان در 4 قسط پرداخت کرد.

شرایط پذیرش پزشکی نیز در این دانشگاه به این گونه است که، متقاضیان باید آزمون های چند گزینه ای پذیرش خود را در شیمی و زیست شناسی با موفیت پشت سر بگذارند. هدف ارائه این آزمون توسط دانشگاه پزشکی نوی ساد این است که دانشجویان را برای اطمینان از موفقیت 100% آماده کند. در نمودار زیر می توانید روند پذیرش دانشگاه پزشگی نوی ساد را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند پذیرش دانشگاه پزشگی نوی ساد

دلایل تحصیل در دانشگاه نوی ساد

سالانه صدها دانشجوی بین المللی از سراسر جهان به دلایل مختلفی دانشگاه نوی ساد صربستان را برای تحصیل انتخاب می کنند. از مهمترین دلایل تحصیل در دانشگاه نوی ساد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل تحصیل در دانشگاه نوی سادتوضیحات
برنامه های جالبیکی از اصلی ترین دلایل تحصیل در این دانشگاه، برنامه های جالب سازماندهی شده و فرصت های مختلف برای تمرین است. همچنین کار در آزمایشگاه برای پیروی از برنامه درسی طراحی شده است.
اساتید بین المللیاساتید دانشگاه نوی ساد اغلب از کشورهای پیشرفته اروپایی و حتی ایالات متحده  برای تدریس به این دانشگاه آمده اند. از سوی دیگر این استید بسیار خوش برخورد و قاطع هستند.
موقعیت مکانیدانشگاه نوی ساد از نظر موقعیت مکانی به خوبی سازماندهی شده است همچنین این دانشگاه دارای غذاخوری ها و خوابگاه های دانشجویی در یک مکان نزدیک است.

در نهایت، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در اختیار داشتن پرسنلی متعهد و با تجربه از بهترین کارشناسان مهاجرتی و وکلای پایه 1 دادگستری آماده است. در زمینه اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی از هر کشور اروپایی، مشاوره های حرفه ای را در اختیار هموطنان عزیز قرار دهد.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه نوی ساد صربستان

در بخش پایانی مقاله بر آن شدیم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص دانشگاه نوی ساد صربستان پاسخ دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • دانشگاه نوی ساد صربستان دارای چه معایبی است؟ در کنار مزایای بی شمار دانشگاه نوی ساد، این دانشگاه دارای معایبی از جمله هزینه تحصیل بالا و فرسودگی بیش از حد می باشد.
  • آیا دانشگاه نوی ساد دارای روش تحصیل آنلاین نیز می باشد؟ خیر، دانشگاه نوی ساد فقط در دوران همه گیری کوید 19 به دانشجویان خود تدریس رایگان را ارائه می داد.
4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *