مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه گالاتاسرای ترکیه

دانشگاه گالاتاسرای ترکیه

یکی از دانشگاه های معتبر در سطح بین الملل دانشگاه گالاتاسرای ترکیه می باشد. دانشگاه گالاتاسرای ترکیه در سال 1992 تاسیس شده است. این دانشگاه در طی مراسمی در دبیرستان گالاتاسرای پس از قرارداد امضاء شده در حضور رییس جمهور فرانسه و رییس جمهور این کشور تورگات اوزال تاسیس شد. به همین دلیل، دانشگاه گالاتاسرای ترکیه تنها دانشگاه فرانسوی زبان این کشور می باشد. دانشگاه گالاتاسرای این کشور دارای 5 دانشکده (اقتصاد، علوم اداری، حقوق، ارتباطات، علوم طبیعی و ادبیات، مهندسی و فناوری) و نیز 2 موسسه (علوم اجتماعی و علوم کاربردی) می باشد. این دانشکده دارای 200 استاد و 2500 دانشجو می باشد.

یکی از امتیازات مهم این دانشگاه، امکان انتقال به کشور فرانسه می باشد. بر این اساس، همه ساله در حدود 100 دانشجوی دانشگاه گالاتاسرای در قالب برنامه های تبادل دانشجوی Erasmus به فرانسه اعزام می شوند. اگر شما نیز به دنبال تحصیل در یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور هستید، شاید تحصیل در دانشگاه گالاتاسرای ترکیه بتواند بهترین گزینه برای شما باشد. کارشناسان با تجربه موسسه حقوفی سفیران سروش سعادت می توانند در این زمینه بهترین مشاوره ها را ارائه دهند.

امکانات دانشگاه گالاتاسرای ترکیه

دانشگاه گالاتاسرای ترکیه دارای رتبه 76 ملی و رتبه جهانی 4548 می باشد. این دانشگاه در سال 1994، به عنوان یک موسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی در ناحیه شهری و پرجمعیت متروپل استانبول تاسیس گردید. این دانشگاه نیز به عنوان یک موسسه آموزش عالی معتبر در کشور ترکیه عمل می کند. چراکه دانشگاه گالاتاسرای دارای مجوز رسمی از شورای آموزش عالی ترکیه Yӧksek ӧgeretim Kurul (YӧK) می باشد. در حال حاضر، بیش از 4000 دانشجو در دانشگاه گالاتاسرای مشغول به تحصیل می باشند.

دانشگاه گالاتاسرای در منطقه Orta kӧy از محله Beşiktaş استانبول قرار دارد، که بخش مرکزی استانبول اروپایی محسوب می گردد. اصولا ساختمان دانشگاه گالاتاسرای ترکیه در کاخ فریه، کاخ تابستانی ساحلی در بسفر قرار دارد که در سال 1871 بنا شده است. دانشجویان با تحصیل در دانشگاه گالاتاسرای از امتیازات و امکانات مختلفی برخوردار خواهند شد. امکانات مختلف دانشگاه گالاتاسرای در جدول زیر نمایش داده می شود:

دانشکده ها موسسات علمیامکانات دانشگاه 
دانشکده هنر و علوممرکز تحقیقاتی مدیریتکتابخانه
علوم اقتصادی و اجراییمرکز تحقیقات حقوق کیفری و جرم شناسیمرکز اسناد
دانشکده مهندسی و فناوریمرکز تحقیقات استراتژیکباشگاه ورزشی
دانشکده حقوقمرکز تحقیقات و اسناد اروپاتالار سخنرانی
دانشکده ارتباطاتمرکز تحقیقات اصلاحات کمالیستخوابگاه
MEDIAR- مرکز تحقیقات، مطالعات و کاربردهای رسانه هااداره روابط بین الملل
GiAM- مرکز تحقیقات اقتصاد اروپایی گالاتاسرای

برنامه های تحصیلی Galatasaray ترکیه

تحصیل در دانشگاه گالاتاسرای به 3 زبان فرانسوی، انگلیسی و ترکی امکانپذیر می باشد. از شرایط تحصیل در این دانشگاه این است که علاوه بر تسلط دانشجویان در زبان فرانسوی، تسلط کافی به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم دانشگاه نیز الزامی است. متقاضیان توجه داشته باشند که گذراندن دوره های آمادگی شامل 1 سال آموزش زبان در دانشکده مهندسی اجباری است. همانطوریکه مشاهده می شود. دانشگاه گالاتاسرای فقط در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

برنامه های تحصیلی در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد عبارتند از :

  • رشته های هنر و علوم
  • علوم بازرگانی و اجتماعی
  • زبان و مطالعات فرهنگی
  • علوم پزشکی
  • علوم مهندسی
  • علوم پایه و کشاورزی

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور را از طریق نمودار زیر بررسی بفرمائید:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

فرآیند پذیرش از Galatasaray ترکیه

سیاست پذیرش و میزان پذیرش دانشگاه گالاتاسرای به مقطع تحصیلی، ملیت یا اقامت دانشجو و غیره بستگی دارد. دانشگاه گالاتاسرای ترکیه دارای معیارهای پذیرش خاص خود می باشد: متقاضیان بایستی دارای مدرک دیپلم متوسطه باشند. همچنین، معدل متقاضیان در پایه 12 باید از 100 نمره، 60 باشد. جهت پذیرش تحصیلی، متقاضیان ابتدا با تکمیل فرم پذیرش نسبت به تحویل آن با مدرک معادل یا دیپلم متوسطه خود از دبیرستان ترکیه ای، پاسپورت معتبر و مدرک تمکن مالی خود اقدام نمایند.

در ادامه، دانشگاه گالاتاسرای آزمون SAT را برای دانشجویان متقاضی دوره کارشناسی و آزمون GMAT را برای دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت (MBA و BBA) و آزمون GRE را برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد غیر از مدیریت برگزار می کند. دوره آموزش زبان ترکی برای اخذ مدرک مربوطه نیز همراه این آزمون ها برگزار می شود. لازم به یادآوری است که دوره های زبان ترکی معمولا تحت نظر سفارت ترکیه در تهران نیز برگزار می شود. متقاضیان می توانند با استعلام از سفارت ترکیه در این دوره ها ثبت نام نموده و سپس در آزمون TӧMER شرکت نمایند. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به ترکیه مقاله مذکور را از طریق سایت رسمی ما مطالعه بفرمائید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه گالاتاسرای ترکیه

همه ساله، دانشگاه گالاتاسرای به دانشجویان خارجی خود در کلیه مقاطع تحصیلی سهمیه های بورسیه تحصیلی همانند بورسیه پزشکی ترکیه اختصاص می دهد. اخذ بورسیه های تحصیلی از دانشگاه گالاتاسرای کشور ترکیه منوط به ارائه موفقیت تحصیلی همانند کسب رتبه در المپیادهای علمی بین المللی، معدل تحصیلی بالا، مقالات پژوهشی و سایر می باشد. بر این اساس، دانشجویان خارجی که حداقل 2 ترم تحصیلی خود را در این دانشگاه گذرانده و معدل کل آنها 3.5 از 4 می باشد. همچنین می توانند از 1 اکتبر (October) تا 15 اکتبر درخواست بورسیه خود را به دانشگاه تحویل دهند.

دانشگاه گالاتاسرای دانشگاه معروفی در سطح بین المللی محسوب می شود. دارای امکانات رفاهی، آزمایشگاهی و تحصیلی مختلف برای دانشحویان مختلف می باشد. فلسفه، جامعه شناسی، حقوق، اقتصاد، مدیریت، علوم سیاسی، مهندسی کامپیوتر و غیره از جمله رشته های تحصیلی در این دانشگاه می باشد. اگر شما نیز خواستار اخذ ویزای تحصیلی ترکیه و حضور در دانشگاه گالاتاسرای ترکیه می باشید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه گالاتاسرای ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه

همانطوریکه مطلع می باشید هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتا ارزان است. میانگین هزینه ماهیانه تحصیل در ترکیه بین 400$ الی 500$ (دلار) می باشد. تحصیل در دانشگاه گالاتاسرای ترکیه نیز مشروط به پرداخت شهریه توسط دانشجویان خارجی می باشد. شهریه دانشجویان نیز با توجه به ملیت، مقطع تحصیلی و زبان آموزشی آنها از همدیگر متفاوت است. رنج شهریه های دانشگاه گالاتاسرای بین 500$ الی 3000$ (دلار) متغییر می باشد.

علاوه بر هزینه های تحصیلی، دانشجویان مخارج دیگری نیز دارند که مربوط به امور جاری و روزمره آنها می باشد. هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در شهر استانبول در حدود 382$ الی 764$ (دلار) می باشد که بخش کثیری از این مبلغ نیز هزینه اجاره منزل و خورد و خوراک دانشجویان می شود. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

هزینه اقلام غذایی بدین صورت است:

اقلام هزینه ها به لیر ترکیه
یک وعده غذا در رستوان معمولی60TL
غذا برای 2 نفر در رستوران معمولی300TL
McMeal در McDonalds70TL
کاپوچینو29TL
کوکا / پپسی (بطری 0.33 لیتر)28TL
آب (0.33 لیتر بطری)4.17TL
شیر (1 لیتر)15.80TL
یک قرص نان 500گرمی7.85TL
 یک کیلو گرم برنج سفید3.87TL
تخم مرغ 12 عدد26.86TL
 یک کیلوگرم پنیر محلی95.73TL
 یک کیلوگرم سینه مرغ70TL
 یک کیلوگرم گوشت گاو155TL
 یک کیلوگرم سیب زمینی9.31TL
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر5248TL
آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر3128TL
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر9204TL
آپارتمان 3 خوابه خارج مرکز شهر5862TL

از طریق مشاوره های حضوری و تلفنی رایگان با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا در این مورد راهنمایی های لازم را اخذ نمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *