مهاجرت تحصیلی اسکاتلند

تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند

تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند

تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند یک گزینه عالی برای علاقه مندان به صنعت مد است. اسکاتلند دارای دانشگاه ها و کالج ها بسیار معتبری است. اکثر دوره های ارائه شده در این رشته در مقطع کارشناسی است. البته دوره های کارشناسی ارشد در این رشته نیز ارائه می شود. علاقمندان به تحصیل این رشته نیاز به داشتن نمره خوب 12 ساله تحصیلی در مدرسه و همچنین نمره A Level و برقراری شرایط زبان و سایر شرایط تعیین شده از سوی دانشگاه های اسکاتلندی است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش درباره برنامه ها و دانشگاه های ارائه کننده رشته طراحی لباس در اسکاتلند توضیح داده اند.

تحصیل رشته طراحی لباس در کشور اسکاتلند

برنامه درسی لیسانس در رشته طراحی لباس در اسکاتلند اولین چرخه از آموزش این رشته است. علاوه بر دروس عمومی، شامل موضوعات تخصصی، دروس انتخابی و اختیاری و همچنین آموزش عملی تخصصی می باشد. خروجی پروژه های دوره، بر اساس مهارت های نظری و عملی، شامل لباس های تمام شده یا کل مجموعه ها و ارائه خلاقیت های طراحان تکمیل شده در ارزیابی ها و نمایش های مد است. تحصیل در مقطع لیسانس در اسکاتلند 4 سال طول می کشد و با تهیه یک نمونه کار و دفاع عمومی از آن به اوج خود می رسد. همچنین دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند که پذیرش بر اساس رتبه بندی داوطلبانی که یک دور مصاحبه را انجام داده اند تعیین می شود.

در شکل زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته طراحی لباس در اسکاتلند معرفی شده اند:

رشته طراحی لباس در اسکاتلند

تحصیل رشته طراحی لباس در کالج گلاسکو کلاید اسکاتلند

کالج گلاسکو کلاید طیفی از دوره های مد و منسوجات تمام وقت و پاره وقت، از NC تا HND و سطح مدرک کاردانی را به شما ارائه می دهد. این کالج تنها موسسه اسکاتلندی است که طراحی مد HND و فناوری مد HND را ارائه می دهد. فارغ التحصیلان دانشکده مد و منسوجات در کالج گلاسکو کلاید به سمت موفقیت در صنعت مد و منسوجات رفته اند. این بخش فارغ التحصیلان چشمگیری دارد. برای بیش از 30 سال، کارکنان متعهد و با تجربه ما به شکل گیری حرفه بسیاری از استعدادهای برجسته مد از جمله تامی کین (شریک تجاری کریستوفر کین)، کایل اسپایر (کالوین کلین)، ریچل یوستیس (طراح H&M)، ماریان کالاگان (مدرس برتر طراح) کمک کرده اند.

این مدرسه همچنین با شرکای خود برای ارائه آموزش های نساجی داخلی، از جمله کارآموزی مدرن و همچنین رهبری برنامه آینده پارچه که در دامفریز هاوس ارائه می شود، همکاری نزدیک دارد. شما این شانس را خواهید داشت که در دانشگاه ها و مدارس هنری در سراسر کشور پیشرفت کنید، از جمله:

  • مدرسه هنر گلاسکو
  • دانشگاه رابرت گوردون
  • کالج هنر جردنستون
  • کالج هنر ادینبورگ

اکنون این کالج برنامه های تحصیلی رشته هنر در اسکاتلند زیر را ارائه می دهد:

  • لیسانس طراحی برای منسوجات (تخصص در بافت و چاپ) (مشترک با دانشگاه هریوت وات)
  • طراحی بافت در کالج گلاسکو کلاید
  • فناوری مد و طراحی لباس (مشترک با دانشگاه هریوت وات)
  • فناوری و ساخت لباس در کالج گلاسکو کلاید
  • طراحی لباس و مد (مشترک با دانشگاه هریوت وات)
  • طراحی و تولید لباس HND در کالج گلاسکو کلاید
  • ارتباطات مد (مشترک با دانشگاه هریوت وات)
  • طراحی و تولید مد HND در کالج گلاسکو کلاید

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه هنر ادینبورگ اسکاتلند

برنامه طراحی و مد این دانشگاه بر آزادی خلاقانه شخصی و نوآوری طراحی شما تأکید دارد. تنها راه برای ایجاد مبتکران مد در آینده، ارتقای هویت طراحی فردی شما و در عین حال توسعه و پرورش پتانسیل خلاقانه کامل شماست. پس از فارغ‌ التحصیلی، بهترین شانس برای کار پس از تحصیل در اسکاتلند و پیشرفت شغلی را دارید. این دانشگاه به پرورش طراحان رسا، رویایی و تحریک ‌آمیز با طیف وسیعی از توانایی ‌ها، که به تمام بخش ‌های جامعه طراحی مد توجه دارند، اعتقاد دارد.

این برنامه تضمین می ‌کند که طراحی از نظر احساسی و دانش همدلانه مصرف‌ کنندگان مختلف و نیازهای آنها در هسته راه‌ حل ‌های طراحی هوشمند قرار می ‌گیرد. دانشجویان در تلاشند تا محصولاتی خلق کنند که جایگاهی پایدار و معنادار در دنیای طراحی معاصر داشته باشند.

تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه هنر ادینبورگ اسکاتلند

لیسانس طراحی لباس دانشگاه هنر ادینبورگ اسکاتلند

این برنامه در 4 سال تحصیل در اسکاتلند ارائه می شود و شامل موارد زیر است:

سال تحصیلیشرح
سال 1به شما یک رویکرد پویا و بسیار خلاقانه برای طراحی ارائه می دهد. شما با مبانی طراحی مد و ارتباطات، برش خلاقانه، روش های پژوهش، ساخت پوشاک، در فرهنگ های طراحی و صفحه نمایش، به تاریخچه ها و نظریه های کلیدی طراحی می پردازید. شما قادر خواهید بود تا 60 واحد دروس اختیاری را بگذرانید.
سال 2شما با طرح آگاهی از تنوع مد آشنا خواهید شد. این به شما کمک می کند تا مهارت های طراحی برای جشن، درک بازارهای مصرف متنوع را بیاموزید و شما همچنین کارهای پوشاک را طراحی و تولید خواهید کرد تا در نمایشگاه های مد سالانه به نمایش گذاشته شود.
سال 3این سال شامل تمرین حرفه ای خارجی است. شما طیف وسیعی از فرصت ها را برای تبادل، مسابقات و پروژه های زنده با صنعت خواهید داشت. شما آگاهی کسب و کار را از طریق یک پروژه مشترک زنده طراحی مارک های جدید با خرده فروشی، بازاریابی، هزینه و آگاهی مصرف کننده توسعه خواهید داد. در این سطح، دانش خود را در مواد، خیاطی و لباس بیرونی، لباس بافتنی و طراحی لوازم جانبی ارتقا خواهید داد.
سال 4شما طرح تحقیق شخصی را توسعه خواهید داد. یک مجموعه فارغ التحصیلی که ممکن است در نمایشگاه مد سالانه ECA به نمایش گذاشته شود و در خارج به نمایش گذاشته شود. در این سطح، خلاقیت با درک زمینه کار طراحی شما همراه است. شما تشویق خواهید شد که رویکردهای نوآورانه ای در زمینه مواد، طراحی و روش های ساخت پوشاک ایجاد کنید. شما همچنین یک پایان نامه مکتوب و یک کتاب طراحی برای خدمت به عنوان یک نمونه کار حرفه ای برای صنعت و توسعه شغلی ارائه خواهید کرد.

درآمد طراحین لباس در اسکاتلند

فارغ التحصیلان این رشته در اسکاتلند در بخش های مختلف مد کار می کنند، از جمله:

  • طراحی لباس
  • طراحی ظاهر
  • مارکتینگ
  • ایجاد برندهای شخصی
  • روزنامه نگاری و رسانه

میزان حقوق ماهیانه کار در اسکاتلند برای یک طراح لباس با توجه به شغل و تجربه و شهرت وی متفاوت است. به صورت کلی این افراد در اسکاتلند به میزان 5560£ (پوند) در ماه درآمد دارند. این میزان مبلغی بالغ بر 66700£ (پوند) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته میزان درآمد سالیانه طراحین لباس در اسکاتلند حداقل 32700£ (پوند) و حداکثر 104000£ (پوند) می باشد. با داشتن اطلاعات کافی درباره مهاجرت از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید وارد کشور مورد علاقه خود شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *