مهاجرت

بهترین راه مهاجرت برای پزشکان

بهترین راه مهاجرت برای پزشکان

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی متقاضیان در خصوص بهترین راه مهاجرت برای پزشکان خارجی و اروپایی می باشد.

افراد در این مسیر با سوالاتی نظیر موارد زیر مواجه می گردند:

  • آیا شرایط خاصی برای مهاجرت پزشکان به کشورهای مختلف در نظر گرفته شده است؟
  • مناسب ترین کشورها برای مهاجرت پزشکان کدام می باشند؟
  • مقررات این کشورها برای این نوع از مهاجرت به چه صورت می باشد؟
  • مدارک لازم برای مهاجرت پزشکان به کشورهای مختلف دنیا چه چیزهایی می باشند؟
  • آیا واجب است پزشکان مدرک زبان کشور مورد نظر را برای کار یا تحصیل اخذ کنند؟
  • برای تبدیل مدرک پزشکی چه مراحلی باید طی شوند؟
  • در چه صورت این مراحل برای پزشکان مناسب و مقرون به صرفه می باشند؟
  • نوع برگزاری این آزمون ها در کشورهای مختلف دنیا چگونه می باشد؟

کوتاه بودن مراحل مهاجرت، یکی از مهم ترین مسائل برای پزشکان مهاجر به کشورهای اروپایی، آمریکایی و استرالیا می باشد. ارائه مدرک تحصیلی توسط پزشکان برای مهاجرت های کاری و تحصیلی به کشورهای دیگر ضروری می باشد.

بررسی بهترین راه مهاجرت برای پزشکان

کشورهای مختلفی مثل کانادا، انگلیس، استرالیا و آمریکا برای تبدیل مدارک تحصیلی پزشکان، آزمون های عملی و کتبی برگزار می کنند. این آزمون های برای تایید پزشکان در کشور مقصد انجام می شود. پزشکانی که در این آزمون ها موفق به اخذ نمرات قبولی بشوند، در کشور مقصد به عنوان پزشک شناخته می شوند. مدرک پزشکی این کشور را دریافت می کنند.

در دیگر نقاط جهان، مانند کشورهای نروژ، اتریش، دانمارک، سوئد و غیره برای اخذ مدرک پزشکی در کشور مقصد، پزشکان باید در دوره های آموزشی در بیمارستان ها و سازمان های درمانی شرکت کنند تا با شرایط و نظام درمانی کشور مقصد به طور کامل آشنا شوند. پزشکان به هر کشوری که می خواهند با اهداف مختلف سفر کنند، باید زبان کشور مقصد را یاد بگیرند و به آن تسلط داشته باشند.

یادگیری زبان کشور مقصد از مهم ترین موارد مهاجرت پزشکی می باشد. اکثر پزشکان ترجیح می دهند که کشورهایی را برای مهاجرت انتخاب کنند که آزمون های بسیار سختی برای گرفتن مدرک معادل نداشته باشد. همچنین داشتن مراحل کم برای مهاجرت به آن کشور از مهم ترین مسائل محسوب می شود. با توجه به شرایط کشورها و وضعیت تبدیل مدرک پزشکی در نقاط مختلف جهان، کشور اتریش و کشور دانمارک از مناسب ترین کشورها برای مهاجرت پزشکان می باشند.

بهترین راه مهاجرت برای پزشکان به اتریش

اتریش به دلیل داشتن شرایط مناسب تحصیل و کار برای پزشکان، باعث جذب اکثر پزشکان می شود. دوره های درسی در دانشگاه های اتریش برای پزشکانی که می خواهند در مقطع دکترا به تحصیل ادامه دهند بسیار مناسب می باشد. زیرا این دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. برای پزشک های بین المللی این شرایط بسیار مطلوب می باشد. جهت تحصیل در اتریش مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

این دوره ها که در دانشگاه های معتبر اتریش تدریس می شوند. در مقطع دکترا به مدت 3 سال تمام می شود. در کشورهای مختلف اروپا، به جزء اتریش، برای تحصیل و مشغول به کار شدن، لازم است پزشکان به زبان رسمی آن کشور مسلط باشند. همچنین تبدیل مدرک پزشکی برای تحصیل و کار در کشور مقصد ضروری است. لازم به ذکر است که کشورهای آمریکایی نیز از این شرایط برخوردار هستند. با توجه به وجود این شرایط در کشورهای آمریکایی و اروپایی، کشور اتریش مناسب ترین گزینه برای پزشکان مهاجر می باشد.

بهترین راه مهاجرت برای پزشکان به اتریش

مزایای مهاجرت پزشکان به اتریش

یادگیری ساده زبان آلمانی طی دوره دکترا به دلیل وجود شرایط و محیط مناسب برگزاری آزمون های ساده برای تبدیل مدرک پزشکی در کشور مقصد مناسب می باشد. مخارج سکونت در اتریش بسیار کم می باشند. همچنین تحصیل در این کشور رایگان است. این 2 از اصلی ترین و مهم ترین دلایل جذب پزشکان محصل می باشند. جهت تحصیل پزشکی در اتریش می توانید به مقاله مرتبط رجوع فرمائید.

بهترین راه مهاجرت برای پزشکان به کانادا

برای کار در این کشور به عنوان پزشک شرایط مختلفی برای واجد شرایط بودن جهت اخذ ویزای کار وجود دارد. برای اینکه واجد شرایط مهاجرت به کانادا به عنوان پزشک باشید و بتوانید در این کشور کار کنید، باید از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شوید، در آزمون پزشکی قبول شوید و چندین شرط دیگر را بگذرانید.

در جدول زیر نحوه مهاجرت پزشک به کانادا را به صورت گام به گام توضیح خواهیم داد:

  • وکیل مهاجرت استخدام کنید. مدارک و الزامات زیادی برای کسانی که به دنبال کار و زندگی در این کشور هستند وجود دارد. یک وکیل مهاجرت به شما در سازماندهی این مدارک و الزامات کمک می کند تا بهترین مسیر را برای مهاجرت به این کشور پیدا کنید.
  • دریابید که در کدام استان می خواهید اقامت داشته باشید. بسته به استانی که می خواهید به آن مهاجرت کنید، شرایطی را که باید برای کار در این کشور داشته باشید مشخص می کند.
  • دارای مدرک پزشکی تایید شده از دانشگاهی که در فهرست جهانی دانشکده پزشکی فهرست شده است.
  • درخواست کنید و واجد شرایط دریافت مجوز از شورای پزشکی کانادا شوید.
  • حداقل 12 ماه آموزش پزشکی بالینی پس از فارغ التحصیلی را تکمیل کنید.
  • گواهینامه رسمی دریافت کنید.

بهترین راه مهاجرت برای پزشکان به دانمارک

شرایط مساعد و پیشرفته برای زندگی در کشور دانمارک از جهت های مختلف باعث جذب مهاجرین زیادی شده است. کشور دانمارک از برترین کشورهای جهان می باشد. پزشکان از سراسر دنیا برای کار و تحصیل در رشته های تخصصی به دانمارک مهاجرت می کنند. تبدیل مدرک پزشکی پزشکان برای کار یا تحصیل در کشور دانمارک ضروری می باشد. مدرک پزشکی متقاضیان لازم است توسط سازمان های مربوط ثبت شود. تحصیل در دانمارک به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

پزشک متقاضی باید زبان دانمارکی را فراگیرند. از این رو به آن مسلط باشد تا بتواند مراحل مهاجرت به دانمارک را پشت سر بگذارد. به صورت کلی پزشکانی که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی، آمریکایی، کانادا و اسکاندیناوی را دارند، باید مدرک پزشکی خود را در کشور مقصد تبدیل کنند. همچنین مجوز کار و ادامه تحصیل در آن کشور را داشته باشند. همچنین باید در آزمون های مشخصی شرکت کنند تا سطح آن ها مشخص شود. لازم به ذکر است که داشتن مدرک زبان انگلیسی ضروری است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *