مهاجرت تحصیلی انگلستان

تحصیل دکترا در انگلستان

تحصیل دکترا در انگلستان

افرادی که تمایل به تحصیل دکترا در انگلستان را دارند بایستی بدانند که دانشگاه های این کشور در میان سایر دانشگاه های جهان رتبه برتری دارند. دانشگاه‌ های انگلستان از امکانات آموزشی و محیط های پایه ای و آکادمیک و همچنین مجهز و بروز شده کشور انگلیس را به یکی از بهترین کشورها برای پشت سر گذراندن دوره دکترا تبدیل کرده است.

طول دوره دکترا و مخارج تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به سایر مانند آمریکا از مدت زمان بسیار کمتری برخوردار است. با تمام شدن دوره دکترا در مدت زمان کمتری و نیز گرفتن مدرک دکترا قادر به این هستید هر چه زودتر به داشتن درآمد بالاتر دست پیدا کنید. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای متقاضیان تحصیل دکترا در بریتانیا نگارش شده است.

کار پس از تحصیل دکترا در انگلستان

با گرفتن مدرک دکترا در این کشور فرصت کاریابی و اشتغال پس از تحصیل برای متقاضی بیشتر خواهد بود. شروط زندگی نیز برای امر تحصیل در این کشور برای هموطنان ما بسیار مناسب تر می باشد. این کشور از لحاظ فاصله جغرافیایی با کشور ما به نسبت دیگر کشورها کم می باشد و همچنین شرایط مسافرت به این کشور خیلی آسانتر از دیگر کشورها است.

از لحاظ فرهنگی نیز این کشور بسیار شبیه کشور ما می باشد. شخص متقاضی با شروع کردن به امر تحصیل دکترا در این کشور این فرصت را خواهد داشت که در محیطی آرام و دلنشین استقرار گیرد که قادر باشد که به زبان انگلیسی‌ مکالمه کند و نیز فرصت افزایش ارتباطات بین المللی‌ با سایر افراد گسترش پیدا کند.

بررسی تحصیل دکترا در انگلستان

به طور معمول مقطع دکترا به عنوان نهایی ترین مقطع تحصیلی شناخته شده است. به طور کلی امر آموزش در این دوره به صورت آموزش و پژوهش است. دانشجویان این کشور بر طبق علاقه خود مقطع تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب می کنند و برای گرفتن پذیرش قادر به اقدام می باشند. هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان در مقاله مذکور اطلاعات کافی در اختیار شما قرار خواهد داد.

در طول دوره تحصیل دانشجو به تحقیق در موضوع ویژه و تخصصی می پردازد. در آخرین مرحله پایان ‌نامه تحصیلی خود را با محتوای بین 80000 الی 100000 کلمه ای را ارائه دهند. بعضی از رشته ‌ها مثل رشته ‌های علوم تربیتی جزء کارهای تحقیقاتی در میان دوره ‌های آموزشی می باشند. اما به صورت کلی سنجیدن دانشجویان در این مقطع طبق تحقیقات و دستاوردهایی است که در پایان نامه ارائه می‌ دهند.

در شکل زیر به مزایا تحصیل دکترا در این کشور خواهیم پرداخت:

مزایا تحصیل دکترا در انگلستان

طول دوره دکترا در انگلستان

در این کشور دوره دکترا به صورت پاره وقت و تمام وقت می باشد. مدت زمان لازم برای دوره دکترا به صورت تمام وقت به صورت معمول حدود 3 الی 4 سال به طول می انجامد. در صورتی که مدت زمان دکترا پاره وقت حدود 6 الی 7 سال به طول می انجامد. ناگفته نماند که به صورت معمول در مقاطع تمام وقت زمان لازم برای ارائه پایان نامه را تا 1 سال تمدید می‌ نمایند. اکثر دانش آموزانی که در مقاطع دکترای 3 ساله مورد پذیرش قرار می گیرند می توانند پایان نامه خود را در سال 4 تحویل دهند. بیشتر مقاطع دکترا در ماه سپتامبر یا اکتبر شروع می ‌شود.

انتخاب موضوع دکترا در انگلیس

برای مطالعات دکترا 2 حق انتخاب اصلی وجود دارد:

  • برای تحصیل در اکثر مقاطع دکترا دانشجویان می توانند موضوع پژوهشی خود را انتخاب کنند. بدین ترتیب زیر نظر دانشگاه راجع به پروژه مخصوص به خود مشغول به کار خواهند شد.
  • انتخاب موضوع در مقطع دکترا به عنوان قسمتی از پروژه دانشگاهی می باشد. دانشجو دوره این مقطع “studentship” اسم گذاری می شود.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در انگلستان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مراحل تحصیل دکترا در انگلستان

معمولا معیارهای مقطع دکترا در 3 مرحله اصلی تقسیم می شود. برای نمونه، مقطع دکترا در طول 3 سال به طول می انجامد و امکان دارد از الگوی زیر پیروی کنند که عبارتست از:

تحصیل در سال اول مقطع دکتری بریتانیا

دانشجو باید با استاد راهنمای خود ملاقات کند تا در مورد موضوع پیشنهادی برای مطالعه نمودن به صحبت بپردازند. همچنین از استاد مربوطه مشورت بگیرند و دارای یک برنامه عملیاتی با مهلت زمان مورد نظر تنظیم کند. پس از این مقطع به ارزیابی کردن تحقیقات و دیگر پایان نامه ها که در این زمینه مشغول به کار بودند خواهند پرداخت. در این زمان می باید مطمئن باشید که تحقیقات دانشجو می تواند مطلبی به تحقیقات گذشته خود اضافه کند و به هیچ وجه تکراری نخواهد شد.

تحصیل در سال دوم مقطع دکتری بریتانیا

در سال دوم این مقطع مسیر دانشجو به جهت اخذ و طبقه بندی داده‌ ها منجر به پیشرفت پایان نامه دانشجو خواهد شد. در حقیقت شروع به نوشتن فصل اول پایان نامه دانشجو آغاز خواهد شد. در ضمن می توانند ایده های شخص خود را در میان کنفرانس ‌های دانشگاهی بیان کنند.

همراه با دیگر دانشجوها که درباره موضوع مشابه با موضوع شما کار می کنند همراه شوید و با همکاری هم پروژه مربوط را پیش ببرند. دانشجویان می توانند پژوهش‌ های مربوط به متقاضی اصلی از راه هایی مانند کارگاه‌ ها، سخنرانی ها و ارسال مقاله برای منتشر نمودن در یک مجله معتبر دانشگاهی و یا کتب با عموم مردم به اشتراک بگذارند.

تحصیل در سال دوم مقطع دکتری بریتانیا

تحصیل در سال سوم مقطع دکتری بریتانیا

تحصیل در سال 3 دکترا بعضی مواقع به عنوان مرحله نوشتن مشغول می شوند. مدت زمانی که برای جلسه دفاع در مقطع دکترا در نظر گرفته می شود، حداکثر 3 ساعت است که می باید در طی این مدت ایده مطرح شده خود را به کمیته داوران ارائه و از طرح خود دفاع کنند.

اخذ پذیرش برای تحصیل دکترا در انگلستان

برای گرفتن پذیرش در بریتانیا دانشجو می باید دارای شرایط زیر باشد:

  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد مرتبط، که در بعضی از دانشگاه‌ ها این امکان وجود دارد که به صورت مستقیم دانشجو به مقطع دکترا راه یابد.
  • به همراه داشتن مدرک زبان آیلتس بالای 7 و مدرک زبان تافل بالای 90، با توجه به شرایط متقاضی الزامی می باشد.
  • ارائه مدرک تحصیلی با معدل بالا
  • آماده سازی پروپوزال یا فرم نشان دهنده آمادگی برای دفاع

بعضی از دانشگاه ‌ها قادر هستند که دوره 6 ماهه پیش‌ دکتری را برگزار نمایند. متقاضیانی که تجربه نوشتن پروپوزال و پایان نامه را ندارند را برای ورود به مقطع دوره دکتری آماده می ‌کنند. هزینه های تحصیلی در این مقطع متفاوت است. اما به صورت معمول میزان این مخارج حدودا 30000£ الی 40000£ (پوند) هست. به دلیل هزینه های تحصیلی بالای این کشور، کمک هزینه تحصیلی به صورت گسترده در دسترس می باشد و تعداد زیادی از دانشجویان دکترا به صورت کامل قادر به اخذ بورس تحصیلی می شوند.

انواع مدارک تحقیقاتی مقطع دکترا در انگلستان

انواع مدارک تحقیقاتی در مقطع دکترا در دانشگاه های بریتانیا در جدول زیر نشان داده شده است:

مدرک تحقیقاتی در مقطع دکتراتوضیحات
پروپوزال تحقیق دکترایک پروپوزال تحقیق برای همه دانشجویان هنگام درخواست برای تحصیل در مقطع دکترا مورد نیاز است. پروپوزال باید به طور واضح به تحقیقی که می خواهید انجام دهید. پیشنهاد باید قبل از شروع برنامه توسط گروهی از متخصصان پذیرفته شود.
دکترای حرفه ایدکتراهای حرفه ای شبیه دکترا هستند، اما به جای بهبود توانایی تحصیلی، برای پیشبرد عمل حرفه ای در نظر گرفته شده اند. دکترای حرفه ای رایج شامل حقوق، آموزش، بازرگانی، مهندسی و پزشکی است.

نمودار زیر، کشورهای دارای بالاترین افراد 25 تا 64 ساله با مدرک دکترا را نشان می دهد که بریتانیا در بین آنها حضور دارد:

کشورهای دارای بالاترین افراد 25 تا 64 ساله با مدرک دکترا

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، در ایالات متحده آمریکا، 2% از جمعیت این کشور دارای مدرک دکترا هستند، در حالی که بریتانیا با 1.4% فاصله چندانی ندارد. اسلوونی و سوئیس به ترتیب با 3.8% و سوئیس با مدرک دکترا با 3.2% بالاترین درصد جمعیت را دارند. این در حالی است که در ایتالیا تنها 0.5% از جمعیت دارای مدرک دکترا هستند.

ویزای همراه بریتانیا

اخذ ویزای همراه همواره یکی از دغدغه های متقاضیان مهاجرت به این کشور می باشد. همانطور که از نام این ویزا پیداست، این روادید متعلق به خانواده متقاضی مهاجرت به این کشور می باشد. اگر متقاضی ادامه تحصیل در این کشور می باشید، خوب است بدانید که امکان اخذ ویزا همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال مهیا می باشد. از طریق این ویزا امکان تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور برای فرزندان مقدور است. شرایط اخذ این ویزا به شرح زیر است:

  • پرداخت هزینه ویزا
  • ارائه بیمه نامه
  • گواهی تمکن مالی در خصوص حمایت از اعضای خانواده
  • اثبات محل اقامت
  • ارائه فیش حقوقی و سایر

شرایط اخذ ویزای همراه انگلستان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

بورسیه های دکتری در انگلستان

اگر متقاضی تمایل داشته باشد که بورسیه مقطع دکترا خود را از یکی از دانشگاه های کشور انگلستان دریافت نماید، ابتدا بایستی در این خصوص تحقیقاتی صورت گیرد. کشور انگلستان یکی از محبوب ترین مقاصد برای بسیاری از دانشجویان بین المللی با وجود دانشگاه های برتر می باشد. برای بسیاری از دانشجویان به دلیل هزینه های بالای تحصیل در انگلستان تمایل بسیاری در خصوص دریافت بورسیه های تحصیلی خواهند داشت. در نتیجه علاقه زیادی به بورسیه های تحصیلی در این کشور وجود دارد. در این بخش سعی شده است اطلاعاتی در مورد منابع اصلی تامین هزینه تحصیل در مقطع دکتری در انگلستان ارائه شود. از میان بورسیه های تحصیلی بسیاری تمایل به اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا را خواهند داشت.

پست دکترا در انگلستان

مقطع تحصیلی پست دکتری در انگلستان در واقع مقطع فوق دکتری می باشد که این دوره پس از اتمام مقطع دکتری اصلی متقاضی خواهد بود. مقطع تحصیلی پست دکترا برای متقاضیانی در نظر گرفته می شود که تمایل به تحصیل در مورد موضوعی خاص را دارند. اما این موضوع پس از دریافت مدرک دکتری اتفاق خواهد افتاد. دانشجویان مقطع پست دکتری بایستی به انجام فعالیت های تحقیقی و پژوهشی زیر نظر یک استاد راهنما بپردازند. همچنین بایستی در محیط دانشگاه به دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تدریس در صورت لزوم تدریس نمایند. در نظر داشته باشید که تدریس در کنار تحصیل در مقطع پست دکترا موجب می گردد که اعتبار مدرک تحصیلی خود را بالاتر ببرند.

بورس تحصیلی دکتری در بریتانیا

دانشجویان بین‌ المللی مقطع دکترا در دانشگاه های انگلیس قادر به این هستند که امکان دسترسی به بورسیه‌ های گوناگونی را داشته باشند. بعضی از این بورسیه ‌ها شامل این می شوند:

نام بورسیهملیت دانشجویانموارد تحت پوشش
دانشگاه کمبریجدانشجویان بین‌ اللملیکمک هزینه های تحصیل و مخارج زندگی
دانشگاه آکسفوردهزینه های تحصیل و زندگی در دوران تحصیل
در برگیرنده بلیط های ایاب و ذهاب به کشور اصلی دانشجویان
دانشگاه بریستول1 بورسیه به ارزش 12000£ (پوند)
2 بورسیه به ارزش 10000£ (پوند)
3 بورسیه به ارزش 8000£ (پوند)
دانشگاه لندن5000£ (پوند) ارزش دارد.
دانشگاه بریتیش بریستولدر هر سال 100000£ (پوند) کمک هزینه تحصیلی
دانشگاه بین المللی وست مینسترفقط 1 نفر را شامل می شود.همه هزینه های تحصیلی و زندگی در شهر لندن
بورسیه و فاند دانشگاه برادفورددانشجویانی که کشور آنها درگیر وضعیت خاص است.ارزش 25000£ (پوند)

اگر شما هم با خواندن این مقاله متمایل به تحصیل دکترا در این کشور هستید می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از طریق مشاوره حضوری و غیر حضوری با وکلا و مشاورین مجرب این موسسه در زمینه تحصیل دکترا در این کشور از اطلاعات زیادی برخوردار شوید. در خصوص بررسی اشتغال کار در این کشور مقاله مستر کارت تجاری از انگلیس را مورد بررسی قرار دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *