مهاجرت تحصیلی انگلستان

اعزام دانشجو به انگلستان

اعزام دانشجو به انگلستان

مبحث اعزام دانشجو به انگلستان موضوعی می باشد که در سال 2023 دلیل برتری سیستم آموزشی این کشور مدنظر افراد زیادی قرار گرفته است. انگلیس در زمینه هایی اعم از اقتصادی، صنعتی، آموزشی، دانشگاهی، تکنولوژی و غیره بسیار قدرتمند است. همچنین وجود برترین دانشگاه های دنیا در این کشور و سیستم آموزشی تاپ در مقاطع پایه باعث علاقه زیاد دانش آموزان و دانشجویان بین المللی به تحصیل در این کشور شده است. به همین دلیل افراد زیادی در تلاش هستند تا از روش مهاجرتی اعزام دانشجو به این کشور بروند. متقاضیان پس از تحصیل در انگلستان در رشته مورد نظر خود می توانند به دلیل بازار کار مناسب این کشور، مشغول به کار شوند.

  • شرایط اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی در انگلستان در سال 2023 برای ایرانیان چگونه است؟
  • برای اعزام دانشجو به بریتاینا چه مقدار تمکن مالی نیاز است؟
  • آیا می توان با اعزام دانش آموز و دانشجو به انگلستان برای خانواده ها هم ویزا و اقامت گرفت؟

هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور برای افرادی که تمکن مالی خوبی دارند. دانشجویان می توانند همزمان با تحصیلات خود به اشتغال نیز بپردازند. در این راستا مقاله ای تهیه شده و توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. با مطالعه این مقاله و اخذ مشاوره های دیگر جهت اطلاع از جزئیات امر، می توانید با بهترین شرایط به کشور انگلیس در سال 2023 مهاجرت نمایید. پیشنهاد می گردد از صفر تا صد امور مربوط به مهاجرت تحصیلی خود را به موسسات مجاز اعزام دانشجو به انگلستان، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارید.

اینفوگرافی اعزام دانشجو به انگلستان

موسسات اعزام دانشجو به انگلستان

در ابتدا بهتر دیدیم در مورد ماهیت موسساتی که اعزام دانشجو دارند، توصیه ای را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. بهتر است نسبت به پروسه ای که باید طی شود اطلاعات دقیق و کامل اخذ نمائید. با شرایط روز که منابع اینترنتی اطلاعات خوبی را برای شما فراهم نموده اند شاید خیلی راحت بتوان بسیاری از اطلاعات را از این طریق دریافت نمود. اما موضوعی که در خصوص شرایط تحصیل در انگلستان بسیار مهم است، این است که شما بتوانید با همکاری یک موسسه معتبر و کاردان این پروسه را انجام دهید.

چرا که شما برای ورود به انگلستان جهت تحصیل نیاز به اخذ پذیرش در مرحله اول از یک موسسه آموزشی، مدرسه، کالج و یا دانشگاه داشته و سپس اخذ ویزای تحصیلی خواهید داشت. اخذ پذیرش و ویزا امری است که نیاز دارد تا از یک وکیل کمک گرفت. تا از آخرین شرایط این پروسه آگاه باشد. سفیران سروش سعادت از موسسات مجاز اعزام دانشجو می باشد.

بهترین موسسه اعزام دانشجو به انگلستان

در این بخش شما می توانید با خواندن این مطلب بهترین موسسه را برای هدفتان انتخاب نمایید. چرا برخی افراد نسبت به انجام این کار اصلا باید با یک موسسه یا یک مشاور و وکیل همکاری نمایند؟

اخذ ویزای تحصیلی در شرایط کنونی آن هم از کشورهای انگلیسی زبان اصلا کار ساده ای نیست. بهترین کمک را هم از کسی می توان گرفت که با شناخت و توصیه افرادی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی شده اند به شما معرفی شوند. بهترین موسسه اعزام برای تحصیل یه انگلستان را می توان موسسه ای دانست که در همان ابتدا به شما اطلاعات صحیح و دلسوزانه و درست ارائه نماید. بسیاری از افراد برای تحصیل به کشوری می روند تا زندگی و آینده خود را بهتر سازند. به همین جهت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره سعی داشته تا بهترین مشاوره به شما عزیزان ارائه نماید.

اعزام دانشجو به انگلستان از طریق وزارت علوم

در این راه، شخص دانشجو باید به سازمان سنجش تقاضا بدهد و از سمت وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ایران به کشور خارج برود. به عبارت دیگر خود شخص دانشجو به صورت مستقل نمی خواهد به دانشگاه مورد نظر مراجعه کند. سازمان سنجش مدارک را مورد بررسی قرار می دهد به مدارک امتیاز می دهد. نکته قابل توجه این است که این امتیازات بر اساس مدرک های علمی و مدرک های عملی می باشد. شخص متقاضی می تواند از مهارت های خود برای افزایش امتیاز استفاده کند. امتیازات شامل موارد زیر می باشد:

  • تالیف کتاب (بدون کپی و تکراری و تحریف از کتاب دیگر)
  • ترجمه و منتشر کردن کتاب، مقاله، منبع های خارجی
  • نشان دادن مقالات علمی و تخصصی
  • ارائه کارهای تحقیقاتی
  • انجام آزمایشگاه و دروس کارگاهی
  • نشان داده آثار با ارزش و فرهنگی و هنری

اعزام دانشجو به انگلستان از طریق وزارت علوم

اعزام دانش آموز به انگلستان در سال 2023

به عنوان یک دانش آموز از سن 4 سال می توان برای تحصیل در انگلیس درخواست ویزای Child نمود. این ویزا فرصت می دهد تا به عنوان یک دانش آموز خارجی در انگلیس مشغول به تحصیل شد. البته شرایط اخذ پذیرش در سن زیر 18 سال و تحصیل در مدارس نیازمند داشتن یک قیم است. اصطلاحا بایستی برای تحصیل در مدارس روزانه اقدام نمود. البته با شرایط خاصی که مدارس روزانه دارند. نیاز به ارائه مدارک خاصی از والدین و قیم دانش آموز است. اکثر دانش آموزان از سن 13 سال به بالا برای تحصیل در دبیرستان ها و تحصیل در مدارس شبانه روی در انگلستان اقدام می نمایند. برای اعزام دانش آموز به انگلیس بهتر است با مجموعه ای همکاری نمائید که حق انتخاب مدارس برتر را به شما دهد.

فرزند خود را در بهترین مدرسه ای که خودتان دوست دارید، ثبت نام نمائید. از شرایط کلی در خصوص اعزام دانشجو به این کشور متقاضی می باید از توانایی مالی مناسب، سن قانونی، ارائه مدارک معتبر، مقطع تحصیلی و مدرک زبان برخوردار باشند. اعزام دانشجو در این کشور قدمتی دیرینه دارد. سفیران سروش سعادت از موسسات مجاز اعزام دانشجو می باشد.

اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع کارشناسی

در بررسی مبحث اعزام دانشجو به انگلستان گفتنی است افراد خارجی که دارای مدرک دیپلم دبیرستان هستند، مجاز به تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی می باشد. البته زمانی که در دوره های آماده سازی ورود به دانشگاه و اخذ دیپلم انگلستان اقدام نموده باشند. برای این منظور باید برگ مخصوص Universities and Colleges Admission Service با نام اختصاری (UCAS) را تکمیل نمایند.

موارد زیر از الزامات پذیرش تحصیلی در این مقطع محسوب می گردد:

  • متقاضیان تحصیل کارشناسی در انگلستان باید 18 به بالا سن داشته باشند.
  • طول دوره تحصیلی 3 الی 4 سال می باشد.
  • ارائه اظهارنامه
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • پرداخت هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه و ویزای تحصیلی این کشور
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی
  • ارائه گذرنامه و کلیه مدارک هویتی مربوط به متقاضی

شرایط ویزای همراه اعزام دانشجو به انگلیس

تنها مساله ای که دانشجویان متقاضی در این مقطع با آن روبرو هستند. این است که اجازه اخذ ویزای همراه ندارند. مجاز به آوردن خانواده خود به انگلستان نیستند. البته خانواده یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال آن فرد. مدرک کارشناسی در گرایش های مختلفی به دانشجو اعطاء می گردد که عبارتند از:

  • کارشناسی هنر (BA)
  • کارشناسی علوم (BSc)
  • کارشناسی آموزش (BEd)
  • کارشناسی مهندسی (BEng)

برخی رشته های تحصیلی که در این مقطع برای دانشجویان متقاضی وجود دارند نیز رشته های علوم کامپیوتر، فلسفه، بیزینس (اقتصاد و مدیریت)، انگلیسی (ادبیات و سایر)، مهندسی، ریاضیات، پزشکی و پیراپزشکی و قانون می باشند. البته برای ورود به رشته های گروه پزشکی و وکالت نیاز به پاس نمودن آزمون ورودی می باشد. همچنین هزینه تحصیل در گروه پزشکی به نسبت بالاتر است.

اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط مورد نیاز جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6.5 و همچنین داشتن مدرک کارشناسی مورد تائید است. دانشجویان با مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل و مطالعه دروس در این مقطع، کوتاه ترین مقطع تحصیلی را پشت سر می گذارند. چراکه برخلاف سایر کشورها و حتی کشور ایران، در انگلیس تنها 1 سال طول می کشد. دانشجو مدرک کارشناسی ارشد را در اکثر برنامه ها اخذ نماید. دانشجو باید 2 مرحله آموزش و پژوهش را پشت سر بگذارد. در مرحله آموزش، دروس آموزشی برای دانشجویان تدریس می گردد. آنها موظف به شرکت در کلاس ها و در نهایت آزمون و انجام پروژه هستند. اما مرحله پژوهشی به انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی اختصاص دارد که باید زیر نظر استاد راهنما انجام گیرد.

بدیهی است که تحصیل پزشکی در انگلستان نیز مزایای فراوانی برای افراد به همراه خواهد داشت. از همین روست که متقاضیان فراوانی دارد. دانشجویان خارجی در بریتانیا قادر به ادامه تحصیل در رشته های پزشکی نیز هستند. پس از پایان دوره تحصیل خود می توانند در این حوزه فعالیت اقتصادی داشته باشند. پزشکان در کشور انگلستان از نظر میانگین درآمد سالیانه، بالاتر از استانداردهای جهانی حقوق دریافت می کنند. این مسئله فعالیت پزشکی در این کشور را رقابتی کرده است.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

سرانجام دانشجو با ارائه پایان نامه خود و جلسه دفاعیه، موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مربوطه می شود. شرایطی که در این میان جهت اخذ پذیرش حائز اهمیت است. دارا بودن تجربه، ارائه 2 توصیه نامه از اساتید مجرب و شناخته شده، تمکن مالی و اظهارنامه می باشد. برخی متقاضیان مدرک آیلتس خود را با نمره 6 گرفته اند. آنها جهت پذیرش مقطع ارشد مستقیم بایستی ابتدا دوره 1 ساله Pre-Master یا Pre- sessional را بگذرانند. پس از آن می توانند وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند.

رشته های تحصیلی که در این مقطع مورد توجه بیشتری هستند عبارتند از:

آیتمشرح
انگلیسیگرایش های ادبیات زبان، زبان شناسی و غیره
هنرگرایش های فیلم، موسیقی و هنرهای زیبا
مردم شناسی، پزشکیکلیه گرایش ها
علومگرایش های بیوشیمی، بیولوژی، نجوم و سایر
فلسفه، قانون و علوم اجتماعیگرایش های روان شناسی و جامعه شناسی

دوره ارشد امکان اخذ ویزای همراه دارد. همچنین دانشجو می تواند حین تحصیل به کار نیمه وقت نیز بپردازد. همچنین بر اساس آخرین قوانین در سال 2023 مجدد خوشبختانه فرصت اقامت بعد از تحصیل برای دستیابی به موقعیت کاری به دانشجویان خارجی به مدت 2 سال داده می شود. عموما افرادی که در رشته های مهندسی و علوم هستند. در انگلستان این موقعیت را خواهند داشت. با اخذ ویزای کاری دانشجو می تواند در یک قدمی اخذ اقامت دائم قرار گیرد.

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

هر ساله افکار زیادی به سمت تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان سوق می یابد که در پاسخ بایستی گفت: این امکان زمانی مقدور می باشد. شخص متقاضی با در نظر گرفتن شرایط سنی اقدام به اخذ دوره زبان انگلیسی در این کشور نماید. پس از اتمام دوره زبان بتواند وارد دوره اصلی شود. بدان معنا که علاوه بر پرداخت شهریه تحصیلی باید هزینه دوره زبان را هم نیز پرداخت کند.

بسیاری از متقاضیان بین المللی با ارائه مدرک زبان انگلیسی مشکل در نظر داشته باشید که تعدادی از دانشگاه های این کشور بدون مدرک زبان متقاضیان را مورد پذیرش قرار می دهند. تعداد دانشگاه های که بدون مدرک زبان پذیرش متقاضی دارد بسیار محدود می باشد. قبل اخذ پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود ابتدا زبان تحصیل در دانشگاه مورد نظر را بررسی بفرمائید.

اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع دکتری

بالاترین سطح تحصیلی در زمینه اعزام دانشجو به بریتانیا، مقطع دکترا یا PHD است. شامل مراحل تحقیقاتی و پژوهشی می گردد. برخلاف سایر کشورها نظیر آمریکا، تحصیل دکترا در انگلستان به صورت فشرده و در مدت زمان 3 سال به پایان برسانند. برای دانشجویان مقطع کارشناسی استثنائاتی وجود دارد. چنانچه دانشجویی مدرک کارشناسی خود را با بالاترین نمرات و رزومه تحصیلی قوی اخذ نماید می تواند به صورت جهشی درخواست خود را برای ورود به مقطع دکترا ارائه نماید. البته طول برنامه های دکترا از برنامه به برنامه متفاوت است. در برخی برنامه ها شاید تا 6 سال هم به طول انجامد.

در شرایط تحصیلی عادی، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و نمره آیلتس حداقل 6.5 برای ورود به مقطع دکترا از ضروریات به شمار می رود. دانشجویان در راستای آغاز دوره تحصیلی PHD موظف به ارائه پیشنهاد تحقیقاتی می باشند که در آن بایستی موضوع تحقیق و نحوه انجام آن به صورت کامل تشریح گردد. سپس با تایید اساتید دانشگاه، داوطلب مجاز است وارد مقطع دکترا شود. ارائه انگیزه نامه و توصیه نامه از دیگر الزامات ورود به مقطع PHD است.

اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع دکتری

دانشگاه ‌های برتر انگلستان

همواره انگلستان در میان برترین دانشگاه های دنیا در کنار ایالت متحده و کشورهای دیگر انگلیسی زبان بیشترین تعداد برترین دانشگاه ها را دارا می باشد. سهم عمده ای از 100 دانشگاه برتر دنیا را در خود جای داده است. تعدادی از 100 دانشگاه برتر دنیا که در سطح جهانی و اروپا در این کشور واقع شده اند. اسامی برترین آنها عبارتند از:

  • دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)
  • دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)
  • دانشگاه لندن (University College London)
  • دانشگاه ادینبورگ (University of Edinburgh)
  • دانشگاه منچستر (University of Manchester)
  • دانشگاه یا کالج کینگز لندن (King’s College London)
  • دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (London School of Economics and Political Science)
  • دانشگاه بریستول (University of Bristol)
  • دانشگاه وارویک (University of Warwick)
  • دانشگاه گلاسگو (University of Glasgow)
  • دانشگاه شفیلد (University of Sheffield)
  • دانشگاه دورام (Durham University)
  • دانشگاه بیرمنگام (University of Birmingham)
  • دانشگاه ساوتهمپتون (University of Southampton)
  • دانشگاه یورک (University of York)
  • دانشگاه ملکه مری لندن (Queen Mary University of London)
  • دانشگاه اکستر (University of Exeter)
  • دانشگاه لنکستر (Lancaster University)
  • دانشگاه تاتینگهام (University of Nottingham)

این دانشگاه ها در اکثر رشته ها به عنوان برترین ها در دنیا معرفی می شوند. کمتر دانشجویی است که شاید اسم دانشگاه آکسفورد که همواره در میان 5 دانشگاه برتر دنیا معرفی می شود را نشناسد. شرایط تحصیل در بریتانیا و این دانشگاه ها به مراتب در امر پذیرش دشوارتر بوده است. نیاز به مدارک خاص تر دانشجویان نیاز دارد. سفیران سروش سعادت از موسسات مجاز اعزام دانشجو می باشد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بریتانیا

در سال تحصیلی 2023، 123 دانشگاه در بریتانیا به تایید وزارت علوم ایران رسیده است.61 دانشگاه در رده الف، 36 دانشگاه در رده ب و 26 دانشگاه در رده دانشگاه های سطح ج قرار گرفته اند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم ایران که در سطح الف قرار گرفته اند به این شرح است:

  • University of Cambridge
  • University of Dundee
  • University of Edinburgh
  • University of Leeds
  • University of Leicester
  • University of Liverpool
  • Cardiff University
  • City University of London
  • Coventry University
  • Durham University
  • Goldsmiths, University of London
  • Heriot-watt University
  • Imperial College London
  • Keele University
  • King’s College London (University of London)
  • Lancaster University
  • London Business School
  • London School of Economics and Political Science (LSE)
  • Loughborough University
  • Newcastle University
  • Northumbria University (University of Northumbria at Newcastle)
  • University of Oxford

ویزای تحصیلی انگلیس در سال 2023

در مورد ویزای تحصیلی انگلیس بنا به سن و نوع برنامه تحصیلی می توانید برای انواع ویزا اقدام نمائید. در برنامه های کوتاه مدت با ویزای Short term و برای برنامه های بلند مدت از 2 ویزای تحصیلی کمتر از 18 سال و بیشتر از 18 سال اقدام نمائید. کشور انگلستان این نوع ویزا را در 2 شکل مختلف برای متقاضیان صادر می نماید. دسته اول افرادی که سن آنها کمتر از 17 سال و 6 ماه است. دسته دوم افرادی که دارای شرایط سنی 17 سال و 6 ماه به بالا می باشند. مدارکی که در این راستا مورد نیاز است به شرح زیر می باشد:

  • مستندات اقامتی
  • اسنادی که تمکن مالی و توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کشور انگلستان را ثابت نماید.
  • پرداخت نمودن هزینه های مربوط به درخواست و صدور ویزا و همچنین بیمه درمانی
  • آخرین مدرک تحصیلی و سوابق همراه ریز نمرات
  • توصیه نامه از اساتید (برای مقاطع بالاتر)
  • پاسپورت متقاضی و خانواده (در صورت تاهل)
  • شناسنامه متقاضی و خانواده (در صورت تاهل)
  • نامه اشتغال به کار (در صورت شاغل بودن)

چنانچه ویزای تحصیلی مربوط به متقاضیان دسته دوم باشد، صدور ویزا به صورت سیستم امتیاز بندی قابل انجام است. متقاضی می باید به حد نصاب امتیازات یعنی 40 امتیاز برسد. در این راستا 10 امتیاز مختص مدرک زبان می باشد. نامه پذیرش تحصیل از یکی از دانشگاه های انگلستان نیز که با نام CAS خوانده می شود، دارای 20 امتیاز می باشد.

هزینه درخواست ویزای تحصیلی انگلستان با توجه به ملیت دانشجویان متغیر و به شرح زیر است:

  • تمدید یا تغییر ویزای دانشجویی از داخل انگلستان 376£ (پوند)
  • درخواست ویزای دانشجویی خارج از انگلستان 363£ (پوند)

هزینه زندگی در انگلستان

متقاضیان بایستی قبل از مهاجرت به انگلستان هزینه های زندگی در این کشور را بدانند، از جمله مهم ترین هزینه های تحصیلی در این کشور ابتدا شهریه و سپس هزینه اجاره مسکن یا خوابگاه می باشد. برای دانشجویان خارجی حمایت های مالی زیادی در نظر گرفته شده است. هزینه های ماهانه برای زندگی در کشور انگلستان مبلغی بین 919£ الی 38352£ (پوند) می باشد. شایان ذکر است که این میزان هزینه در شهر لندن بیشتر می باشد. بسیاری از رستوران ها و فروشگاه ها برای دانشجویان تخفیفات ویژه ای در نظر می گیرند.

هزینه اجاره آپارتمان در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 89465£ (پوند)
  • هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر حدود 67400£ (پوند)

نکته مهمی که در این رابطه باید به آن توجه ویژه داشت. توزیع هزینه های زندگی در انگلستان است. در نمودار زیر مشخص شده است که هر فرد چگونه درآمد ماهانه خود را هزینه می کند.

توزیع هزینه های زندگی ماهانه در انگلستان

چنانچه در نمودار بالا قابل ملاحظه است، بخش عمده ای از هزینه های زندگی دانشجویان در انگلیس صرف خرید از رستوران های این کشور می شود. چراکه در فرهنگ انگلیسی ها، صرف یک وعده غذایی خارج از خانه امری رایج است. دانشجویان می توانند با آشپزی در منزل، یا استفاده از غذاهای روزانه دانشگاه هزینه های خود در این خصوص را کاهش دهند. سفیران سروش سعادت از موسسات مجاز در حوزه موسسه اعزام دانشجو به انگلستان می باشد.

شرایط کلی اعزام دانشجو به انگلستان

مهمترین چیزی که در مورد شرایط کلی اعزام دانشجو به انگلستان باید به خاطر بسپارید این است که این شرایط برای هر دانشگاه متفاوت می باشد لذا بایستی شرایط را در سایت دانشگاه یا کلج مورد نظر بخوانید و یا از مشاورین ما اطلاع حاصل کنید. به صورت کلی شرایط کلی اعزام دانشجو به انگلستان شامل موارد زیر می باشد:

  • سن
  • سطح زبان
  • گپ تحصیلی
  • مدرک تحصیلی
  • معدل
  • وضعیت مالی

در این فاکتورها باید شرایط دانشگاه را بررسی کنید و طبق موارد خواسته شده اقدام کنید. با پذیرش از دانشگاه در انگلستان می توانید برای اعزام دانشجو به انگلستان برای ویزای تحصیلی انگلیس درخواست دهید.

در جدول زیر تعداد دانشجویان غیر انگلیسی در انگلستان را مشاهده می کنید:

سال تحصیلیمجموع دانشجویان خارجی در انگلیس
2021605130
2020556625
2019496110
2018469160
2017450835

رویکرد موسسه اعزام دانشجو به انگلستان

همانطور که می دانید موسسه اعزام دانشجو به انگلستان، مهمترین فرآیندها را برای اعزام دانشجویان مستعد را صورت می دهد. به طور کلی برخی از این موسسات روابط کاری رسمی با مدارس، کالج ها و دانشگاه های خاص را در انگلستان به خوبی می دانند. این بدان معنا است که موسسه اعزام دانشجو به انگلستان فرآیندهای اساسی را جهت اعزام دانشجو به این کشور به خوبی می شناسد. همچنین موسسه اعزام دانشجو به انگلستان باید بتواند به طور موثر به شما کمک کند. البته اگر از قبل می دانید کجا می خواهید تحصیل کنید، انتخاب نماینده ای که این موسسه آموزشی را نمایندگی می کند ممکن است برای شما ایده آل باشد. با این حال اگر شما علاقه مند به کاوش در مراکز آموزشی مختلف در انگلستان هستید، مطمئن شوید که موسسه اعزام دانشجو به انگلستان، به جای مدارس، کالج ها یا دانشگاه های خاص را به شما ارائه می دهد.

از سوی دیگر موسسه اعزام دانشجو به انگلستان می تواند به شما کمک کند، تا دانشگاه، کالج یا مدرسه مورد نظر خود را در انگلستان پیدا کنید. علاوه بر این از دیگر رویکردهای موسسه اعزام دانشجو به انگلستان این است که به شما در درخواست یک دوره تحصیلی در این کشور نیز کمک می کند. البته لازم به ذکر است که، نه تنها موسسه اعزام دانشجو می تواند در روند درخواست جهت تحصیل در انگلستان کمک کند. بلکه می تواند در مورد موارد دیگری مانند ویزا، اقامت، سفر و موارد دیگر نیز به شما مشاوره دهند. در نمودار زیر می توانید میانگین بیشترین درخواست به موسسه اعزام دانشجو به انگلستان، از کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

نمودار بیشترین درخواست به موسسه اعزام دانشجو به انگلستان درکشورهای مختلف

نحوه پیدا کردن موسسه اعزام دانشجو به انگلستان

یکی از چالش برانگیز ترین مراحل اعزام دانشجو، پیدا کردن معتبرترین موسسه اعزام دانشجو به انگلستان می باشد. در قدم اول، اگر قبلا دانشگاه یا مدرسه ای را در انگلستان شناسایی کرده اید، که قصد دارید در آن تحصیل کنید. به این نکته توجه فرمایید که آیا موسسه مورد نظر شما نمایندگی در کشور شما دارد. یا اینکه به طور منظم با آنها کار می کنند یا خیر. از سوی دیگر می توانید از فهرست جهانی نمایندگان موسسات آموزشی معتبر بریتانیا برای یافتن فهرستی از موسسات تایید شده در کشور خود استفاده کنید. همچنین موسسه اعزام دانشجوی مورد نظر شما باید گواهینامه آموزش کارگزاران شورای بریتانیا را گذرانده باشند. به این معنی که باید دانش خوبی از سیستم آموزش بریتانیا داشته باشند. در نهایت اینکه، با استفاده از فهرست جهانی نمایندگان شورای بریتانیا بررسی کنید، که آیا موسسه مورد نظر شما با آژانس تضمین کیفیت QAA مطابقت دارد یا خیر.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

امکان اخذ ویزای تحصیلی در شرایط کنونی از کشورهای انگلیسی زبان از قبل سخت تر گردیده است. اما به جهتی که میزان هزینه های £ (پوند) به نرخ ریال مجدد افزایش داشته است. تقاضا کمتر شده و اکثر متقاضیان به سوی تحصیل در کانادا روی آورده اند. متقاضیان ایرانی هم اکنون شانس بهتری برای شرایط ویزای تحصیلی انگلستان دارند. البته شرایط هر شخصی برای اعزام دانشجو به برترین کشورهای دنیا از قبل بایستی از طریق یک مشاور و وکیل ارزیابی گردد. اگر کسب اطلاعات بیشتری مدنظر شما هست از وکلا، کارشناسان متخصص حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص اعزام دانشجو به انگلستان

در انتها مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب اعزام دانشجو به انگلستان مطابق با قوانین 2023 هستیم:

  • در چه مواردی اعزام دانشجو به انگلستان برای دانشجویان امتیاز محسوب می گردد؟ تالیف، ترجمه و انتشار کتاب، ارائه پروژه های تحقیقاتی، داشتن سابقه کار آزمایشگاهی و کارگاهی، اخذ جوایز بین المللی یا جوایز خوارزمی و غیره برای دانشجویان امتیاز محسوب می گردد.
  • شرایط سنی و تحصیل در دروه های انگلستان به چه صورت است؟ از سنین 4 تا 18 سال دانش آموزان برای تحصیل در کالج ها با همراه داشتن یک قیم با درخواست ویزای Child می توانند وارد کشور انگلستان شوند و در تمامی مقاطع دانشگاهی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نیز با رعایت شرایط لازم می توانند ورود کنند.
  • آیا تحصیل بدون مدرک زبان در انگلیس امکان پذیر است؟ بله اما افراد بالای 18 سال باید حداقل مدرک آیلتس را دارا باشند و به صورت همزمان دوره زبان و مقطع دانشگاهی را پذیرش بگیرند که پس از پایان دوره زبان به مقطع تحصیلی مورد نظر وارد شوند و شهریه هر دو نیز یکجا واریز می شود.
  • اخذ ویزا دانشجویی انگلستان با چه شرایطی امکان پذیر است؟ جهت اخذ ویزای تحصیلی توسط دانشجویان بالای 17 سال و 6 ماه لازم است مستندات اقامتی، اسناد تمکن مالی، آخرین مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات، توصیه نامه از اساتید، نامه اشتغال به کار، بیمه و مدارک هویتی معتبر ارائه شود.
4.7/5 - (36 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *