مهاجرت تحصیلی اتریش

تحصیل در اتریش

معرفی دانشگاه ها برای تحصیل در اتریش

هر ساله متقاضیان زیادی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا تصمیم به مهاجرت می گیرند زیرا تحصیل در اتریش انتخاب بسیاری از متقاضیان می باشد. مهاجرت تحصیلی به این کشور یکی از راه های پرمخاطب و پرمتقاضی برای ورود به این کشور است. کشور اتریش در قلب قاره اروپا جای گرفته است. این کشور همواره مهد هنر و موسیقی در جهان محسوب بوده که دارای فرهنگ غنی اروپایی می باشد. این کشور به دلیل رفاه و کیفیت زندگی بالا، وجود دانشگاه هایی با کسب رتبه زیر 100 در بین دانشگاه های دنیا، عدم نیاز به مدرک زبان در مرحله اخذ پذیرش، کسب رتبه پنجم در دنیا در میان بهترین شهرهای دانشجویی و برخورداری از کیفیت آموزشی بالا یکی از پرطرفدار ترین کشورهای دنیا برای تحصیل محسوب می شود.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار قصد دارند به بررسی موضوع تحصیل در اتریش بپردازند. اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهند. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اتریش را دارید تا پایان ما را همراهی کنید.

پذیرش تحصیلی در اتریش

افرادی که قصد دارند تحصیل در اتریش را تجربه کنند باید در اولین قدم اقدامات لازم را در جهت اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر انجام دهند. متقاضیان که قصد دارند در ترم های تابستانی شرکت کنند باید مدارک خود را تا 5 فوریه به دانشگاه ارسال نمایند. اگر قصد دارید در ترم های زمستانی تحصیل کنید باید مدارک خود را تا 5 سپتامبر به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید. با توجه به طولانی بودن روند بررسی درخواست متقاضیان پیشنهاد می شود دانشجو هر چه سریع تر مدارک لازم را به دانشگاه مورد نظر ارسال نماید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور عبارتند از:

  • ارائه فتوکپی از صفحه اول پاسپورت
  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات
  • ارائه رزومه (CV)
  • ارائه انگیزه نامه

یکی از اصلی ترین مواردی که در باب تحصیل در این کشور و برخورداری از سیستم آموزش رایگان می باید مدنظر قرار داد. تحصیل یا فارغ التحصیل از یکی از دانشگاه های مورد تایید اتریش می باشد. از این رو نباید به سادگی از آن در خصوص اخذ پذیرش چشم پوشی کرد. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشکده های پزشکی، دانشگاه های آموزش عالی فنی و دانشگاه یا دانشکده های هنر را دارند باید در آزمون ورودی در نظر گرفته شده شرکت نمایند.

تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان

سیستم آموزشی در کشور اتریش رایگان می باشد. شهریه های تحصیل در این کشور توسط دولت پرداخت می گردد. اکثر رشته های تحصیلی در این کشور به زبان آلمانی در دانشگاه های دولتی ارائه می گردد. از دیگر مواردی که توانسته تحصیل در این کشور را برای دانشجویان خارجی جذاب نماید، تحصیل بدون مدرک زبان است. رویه اخذ پذیرش در این کشور بدین صورت می باشد که باید در ابتدای امر فرد باید یک الی 2 سال در دوره های زبان آلمانی شرکت کند. پس از اتمام دوره وارد رشته تحصیلی اصلی گردد. ناگفته نماند که پذیرش صادر شده از دانشگاه های دولتی این کشور به مدت زمان تا 2 سال تاریخ انقضاء دارد. همچنین ابتدا پیشنهاد می شود مقاله هزینه زندگی در اتریش را مطالعه بفرمائید.

بررسی تحصیل در اتریش

معرفی دانشگاه های اتریش

همانطور که گفته شد برای تحصیل در اتریش لازم است ابتدا پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست آورید. برای این منظور لازم است دانشجو دانشگاه های معتبر در کشور اتریش را بشناسد. در این کشور 21 مرکز عالی آموزش وجود دارد که متقاضیان خارجی و بین المللی می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و در رشته های مختلفی مانند: فنی و مهندسی، پزشکی، اقتصاد، بازرگانی، برخی از رشته های پیراپزشکی، مدیریت رسانه و ارتباطات و غیره ادامه تحصیل دهند. جهت تحصیل پزشکی در اتریش می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 3 ساله، مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله و مقطع دکترا بین 3 تا 4 سال است. زبان تحصیل در دانشگاه های اتریش زبان آلمانی و زبان انگلیسی می باشد، متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که دروس تحصیلی در این مقطع به زبان آلمانی تدریس می شود. فرد نیاز به مدرک زبان در سطح B2 دارد.

در این بخش از مقاله به بررسی رتبه های دانشگاه مطابق با رنکینگ Qs در سال 2023 خواهیم پرداخت:

اسامی دانشگاهرتبه در Qs
دانشگاه وین154
دانشگاه تکنولوژی وین192
دانشگاه اینسبورگ266
دانشگاه گراتز541
دانشگاه پزشکی گراتز751
دانشگاه سالزبورگ751

ویزای تحصیلی اتریش 2023

پس از آنکه دانشجو پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را به دست آورد، باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزا تحصیلی این کشور انجام دهد. برای دریافت ویزا تحصیلی اتریش لازم است دانشجو با در دست داشتن مدارک زیر به سفارتخانه یا کنسولگری کشور اتریش مراجعه کرده و درخواست خود را اعلام نماید. روند بررسی درخواست شما برای صدور ویزا تحصیلی 18 ماه می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش عبارتست از:

  • دریافت فرم مربوطه به اخذ ویزا تحصیلی و تکمیل آن
  • پرداخت 330€ (یورو) بابت هزینه های اخذ ویزا تحصیلی و ارائه رسید آن
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • ارائه توصیه نامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه بیمه سلامت
  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه رزومه
  • مدارک تحصیلی پیشین

هزینه تحصیل در اتریش

یکی از سوالات متداول متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند در رابطه با شهریه های تحصیلی می باشد. هزینه های تحصیل با توجه به دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت می باشد. اما به طور کلی هزینه های تحصیل در دانشگاه های اتریش به شرح ذیل می باشد.

مقطع تحصیلیهزینه های تحصیل به یورو برای هر ترم 
کارشناسی7267€
کارشناسی ارشد7452€
دکتری3633€

متقاضیانی که ویزا تحصیلی خود را بدون ارائه مدرک زبان دریافت کرده اند. همچنین باید پیش از ورود به دانشگاه ها در دوره های آموزشی در نظر گرفته شده شرکت نمایند. هزینه های شرکت در این دوره های 90 روزه 1000€ (یورو) می باشد. یکی از مزایا تحصیل در اتریش امکان دریافت بورسیه تحصیلی می باشد، دانشجویان واجد شرایط می توانند با دریافت بورس تحصیلی اتریش به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه اخذ بورسیه تحصیلی مقاله شرایط بورسیه تحصیلی اتریش را مطالعه کنید.

کار و تحصیل در اتریش

اگر می خواهید در کنار تحصیل در اتریش کار کنید، لطفا قبل از شروع به کار در مورد مقررات قانونی آن جویا شوید. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا (به جز کرواسی) به مجوز کار خاصی نیاز ندارند. دانش‌آموزان کشورهای غیر اتحادیه اروپا و کرواسی مشمول قانون استخدام اتباع خارجی هستند و به مجوز استخدام نیاز دارند. درخواست برای مجوز باید توسط کارفرما در سرویس استخدام عمومی ثبت شود. دانشجویانی که دارای مجوز اقامت معتبر برای مقاصد تحصیلی هستند و دارای مجوز اشتغال هستند به میزان محدودی مجاز به کار هستند. دانشجویان کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکترا به طور کلی می توانند مجوز کار برای استخدام به مدت 20 ساعت در هفته (از اول اکتبر 2017) دریافت کنند.

دانشجویانی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا مانند ایران که مدرک تحصیلی خود را در این کشور به پایان رسانده اند می توانند برای موقعیت بهتر توسط مقامات اتریش به مدت یک سال صادر می شود و با یک کارفرمای خاص مرتبط است، درخواست دهند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا 12 ماه فرصت دارند تا شغل پیدا کنند و برای کارت قرمز-سفید-قرمز درخواست دهند (از اول اکتبر 2017). در طول این مدت، عنوان اقامت برای دانشجویان باید تمدید شود. علاوه بر این، دانش آموزان هنوز ممکن است تا 20 ساعت در هفته کار کنند.

در نمودار زیر شاهد میزان دانشجویانی هستید که در هنگام تحصیل کار می کنند:

تحصیل و کار در اتریش

کمک هزینه در اتریش

راحت ترین راه برای اخذ بورس تحصیلی این کشور اقدام از سازمان OeAD می باشد که در تمامی مقاطع فعال می باشد. ولی بسته به نوع دانشگاه و رشته متفاوت است به عنوان مثال رشته های پزشکی، هنر و علوم کاربردی دارای آزمون ورودی می باشد و افراد برای اخد بورس در این مقاطع باید در آزمون ورودی شرکت کنند.

متقاضیان طی مطالعه این نوشتار اطلاعاتی در رابطه با تحصیل و کسب مهاجرت به اتریش 2023 کردند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی و اقامت در این کشور را دارید پیشنهاد می شود پیش از انجام اقدامات لازم اطلاعات کاملی در این رابطه به دست آوردید. بدین منظور می توانید همه روزه با کارشناسان و وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و یا به صورت حضوری به موسسه مراجعه نمایید.

سوالات متداول در باب تحصیل در اتریش

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل در اتریش می باشیم:

  • شرایط تحصیل در کشور اتریش چیست؟ از شروط اصلی تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش قبولی دانشگاه سراسری ایران و مدرک زبان آلمانی است. اما پذیرش در دانشگاه های خصوصی شرایط ساده تری دارد.
  • هزینه تحصیل در اتریش چقدر است؟ هزینه تحصیل در اتریش در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. تحصیل رایگان در مدارس اتریش وجود دارد. دانشگاه های دولتی تقریبأ رایگان است. هزینه تحصیل در مدارس و دانشگاه های خصوصی سالیانه حداقل 10000€ (یورو) است.
  • آیا تابعیت کشور اتریش با اخذ ویزای تحصیلی حاصل می شود؟ خیر افراد باید بعد از فارغ التحصیلی و یافتن کار مناسب به مدت 5 سال اقامت دائم را کسب کنند. پس از این 5 سال می توانند برای تابعیت این کشور اقدام کنند.
  • برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش چه مدارکی لازم است؟ برای درخواست ویزای تحصیلی اتریش مدارک همچون نامه پذیرش دانشگاه، نامه تمکن مالی و مدارک هویتی لازم است.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در اتریش

  1. مجید عباسی گفت:

    تحصیل در اتریش، فرصت خیلی خوبیه
    ولی سفارت واقعا سخت گیری می کنه

  2. m.rasaei گفت:

    تحصیل در اتریش، فرصت خیلی خوبیه
    ولی سفارت هم سخت ویزا میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *