مهاجرت تحصیلی اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش

دانشجویان ایرانی علاقه مند به تحصیل پزشکی در اتریش باید از قوانین آموزشی تبعیت کنند. تحصیل در این کشور با توجه به اینکه رایگان می باشد. همچنین یکی از مزایای تحصیل در این کشور اخذ پذیرش از دانشگاه ها بدون مدرک زبان می باشد. اما دانشجویان برای تحصیل پزشکی در اتریش شرایط خاصی را باید دنبال کنند. در رده بندی برترین دانشگاه های پزشکی در جهان، دانشگاه های اتریش وضعیت بسیار مناسبی دارند. در ادامه این نوشتار با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی اتریش 2023

اگر قصد خواندن رشته پزشکی در این کشور را دارید، باید حتما در رشته پزشکی کشور خود پذیرفته شوید. سپس در صورتی که از دانشگاه پذیرش تحصیلی دریافت کردید، باید در آزمون ورودی دانشگاه نیز قبول شوید. پذیرش در دانشگاه های پزشکی سخت تر از دریافت پذیرش در سایر دانشگاه های این کشور است. چرا که تعداد دانشگاه های پزشکی این کشور کمتر است. همچنین آزمون ورودی اولیه نیز در دانشگاه ها برگزار می شود. از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کرد که حداقل معدل دیپلم شما باید 15 باشد. آزمون ورودی شامل درس های زیست شناسی، شیمی، هوش و درک مطلب است.

ثبت نام در دانشگاه های پزشکی اتریش

در بین کشورهای اروپایی، این کشور یکی از کشورهای پیشرو در زمینه دانشگاهی و تحقیقاتی است که طبق رتبه بندی دانشگاه های جهان در اروپا اعلام شده است. بنابراین، اگر می خواهید موفق باشید، این بهترین کشور برای برداشتن اولین قدم در حرفه پزشکی است. نه تنها کیفیت آموزشی بلکه امکانات روز و تجهیزات مدرن موجود و آماده استفاده برای تمامی دانشجویان وجود دارد. معمولا شرایط مورد نیاز برای ثبت نام برای تحصیل پزشکی در این کشور بسیار شبیه به شرایط مورد نیاز برای تحصیل سایر رشته های تحصیلی در این کشور و سایر کشورها است.

با این حال، برخی از مدارکی که باید ارسال کنید ممکن است بسته به ملیت و کشوری که هستید متفاوت باشد. با این حال، مدارک مطلقی وجود دارد که آن ها از شما می خواهند مانند کپی پاسپورت یا شناسنامه، سوابق سوابق تحصیلی قبلی شما مانند کارنامه و گواهی فارغ التحصیلی، و البته فرم های درخواستی که نیاز دارید. برای پر کردن هزینه های آنلاین و پذیرش باید پرداخت کنید. علاوه بر این، تحصیل در این کشور، به ویژه در شهر وین، مستلزم یادگیری زبان آلمانی است. اگر دانشجوی بین المللی هستید و با زبان آشنایی ندارید، جدای از دروس موجود در برنامه درسی خود، باید کلاس های آلمانی را به مدت 1 سال اضافه کنید.

هزینه تحصیل پزشکی در اتریش

طول دوره رشته پزشکی در این کشور 12 ترم تحصیلی یا 6 سال است. هزینه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در اتریش برای هر ترم در دانشگاه های مختلف، متفاوت است. اما می توان به این نکته اشاره کرد که هزینه هر ترم تحصیلی در حدود 350€ تا 800€ (یورو) خواهد بود. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور به صورت غیر قابل مقایسه ای بیشتر از دانشگاه های دولتی است. هزینه خوابگاه دانشجویی نیز در حدود 200€ الی 400€ (یورو) در ماه است. نسبت هزینه های مسکن به هزینه اجاره یک واحد مسکونی بسیار اقتصادی تر است.

از این رو هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

حداقل هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در اتریش

علاوه بر این دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید هزینه بیمه درمانی خود را نیز پرداخت کنند. میزان این حق بیمه سالیانه در حدود 600€ (یورو) خواهد بود. با وجود این تفاسیر، بورسیه های مختلفی در این کشور وجود دارد. از این رو می توان به کمک آن بخش قابل توجهی از هزینه های ماهیانه خود را به کمک آن پوشش دهید. البته باید به این نکته اشاره کرد که بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مقطع دکترای تخصصی بسیار متفاوت است. این دانشجویان به منظور آنکه بتوانند هزینه های زندگی خود را پرداخت کنند، پس از آنکه موفق به انتخاب استاد راهنمای خود شدند. از این رو متقاضیان می توانند تا سقف 5000€ (یورو) در ماه حقوق دریافت کنند. همچنین پیشنهاد می شود مقاله هزینه زندگی در اتریش را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

زبان تحصیل پزشکی در اتریش

برای تحصیلی پزشکی در اتریش، باید حتما به زبان آلمانی مسلط باشید. تنها برخی از دروس پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی تدریس می شوند. اگرچه در سایر رشته های تحصیلی در کشور اتریش ارائه ی مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا نهایتا B2 الزامی است. در رشته پزشکی مدرک زبان آلمانی در سطح C1 الزامی است. شرایط تحصیل پزشکی آسان و با کمترین هزینه: عمدتا به دلیل اینکه کشور اتریش فقط دارای هزینه ثبت نام اولیه زیر 1000€ (یورو) می باشد. در نتیجه در مقایسه با کشورهای دیگر دارای حداقل هزینه می باشد. افراد به راحتی می توانند با پذیرش در رشته های پیراپزشکی دانشگاه سراسری کشور مبدا وارد رشته پزشکی در اتریش شوند.

با این وجود شما نیازی به ارائه ی مدرک زبان در هنگام اخذ پذیرش ندارید. این کشور این امکان را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. در صورتی که توان ارائه ی مدرک زبان آلمانی را ندارند. در دوره های زبان آموزی این کشور شرکت کرده است. به سطح مورد نیاز برای آموختن دروس پزشکی برسند. در مقطع دکترای تخصصی دروس مقدماتی به زبان انگلیسی تدریس می شود. اما باید بدانید تمام دروس تخصصی به زبان آلمانی تدریس می شوند.

تحصیل در برترین دانشگاه های پزشکی در کشور اتریش

تعداد دانشگاه های دارای رتبه ی بین المللی در رشته پزشکی در کشور اتریش محدود است. با این حال رتبه دانشگاه های پزشکی کشور اتریش بسیار خوب است. در جدول زیر برترین دانشگاه های پزشکی کشور اتریش معرفی شده اند. دانشگاه علوم پزشکی وینا یکی از برترین دانشگاه های پزشکی در سطح جهان است.

این دانشگاه در سال های اخیر در رده شصتمین برترین دانشگاه های پزشکی جهان قرار گرفته است:

رتبه کشورینام دانشگاه رتبه بین المللینمره علمی 
1دانشگاه پزشکی وینا6071.1
2دانشگاه پزشکی اینسبروخ17659.7
3دانشگاه علوم پزشکی گاراز17759.6
4دانشگاه وینا42943.1
5دانشگاه خصوصی پزشکی پاراسلسوس52938.7

تحصیل در برترین دانشگاه های پزشکی در کشور اتریش

فرصت های شغلی پزشکی در اتریش

پس از پایان دوره ی تحصیل پزشکی در اتریش، این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید در بیمارستان های کشور اتریش مشغول به کار شوید. متوسط دستمزد پزشکان در این کشور، 55000€ (یورو) در سال است. این در حالی است که متوسط درآمد در کشور اتریش در حدود 32000€ (یورو) در طول 1 سال است. بالاترین سطح درآمد در میان پزشکان در این کشور مربوط به جراحان ارتوپدی است. جراحان قلب، رادیولوژیست ها، جراحان پلاستیک نیز پس از جراحان اروتوپدی به ترتیب بالاترین سطح درآمد سالیانه را در میان پزشکان دارند. همچنین می توانید مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2023 را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمائید.

بسیاری از افراد پس از پایان تحصیل پزشکی در اتریش، به منظور اشتغال به کار، این کشور را ترک می کنند. چرا که دستمزد پزشکان در سایر نقاط اروپا به مراتب بیشتر است. به طور مثال میانگین دستمزد پزشکان در کشورهای مختلف بدین صورت است:

  • هلند: 240000€ (یورو)
  • بلژیک: 159000€ (یورو)
  • انگلستان: 158000€ (یورو)
  • فرانسه: 156000€ (یورو)
  • ایرلند: 135000€ (یورو)
  • سوئیس: 120000€ (یورو)

بررسی تحصیل پزشکی در اتریش

همانطور که گفته شد، تحصیل پزشکی در اتریش و مهاجرت تحصیلی به اتریش، به دلیل اعتبار بالای دانشگاه های پزشکی در این کشور می تواند سکوی پرتاب بسیار مناسبی برای شما باشد. اعتبار مدرک تحصیلی پزشکی در کشور اتریش، در سایر کشور های اروپایی نیز بالاست. دانشجویان رشته پزشکی در اتریش این شانس را در اختیار دارند که پس از پایان دوره تحصیل خود در دیگر کشورهای اروپایی نیز مشغول کار شوند. از آن جا که دوره تحصیل پزشکی در اتریش 6 ساله است. شما می توانید پس از پایان تحصیل خود نیز نسبت به اجازه سکونت در کشور اتریش نیز اقامت این کشور را کسب کنید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا در این زمینه اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند.

5/5 - (13 امتیاز)

8 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در اتریش

  1. sohrab گفت:

    از اینجا به هیچ وجه نمیشیه پذیرش پزشکی اتریش گرفت دنبالش نباشید

  2. مهسا گفت:

    با سلام
    میخوام حضوری بیام موسسه، میشه راهنماییم کنید؟

  3. پروانه گفت:

    با سلام و عرض ادب

    ممنون از اطلاعات خوبتون

    آیا بعد از تحصیل امکان کار کردن وجود دارد؟

  4. شمس تبریزی گفت:

    فکر کنم تحصیل پزشکی به زبان آلمانی خیلی دشوار باشه

  5. hiva گفت:

    ba salam va ehteram man pezeshkie daneshgahe azad dars khoondam aya ba vojoode inke daneshjooye daneshgahe azad hastam mitoonam baraye pezeshkie otrish eqdam konam?

  6. ترنم گفت:

    سپاس از مقاله خوبتون من واقعا استفاده کردم

  7. شیخان گفت:

    میدونم شرایط سخت یا غیر ممکنیه پشکی در اتریش.من مجارستان رو ناتخاب کردم برای رسیدن به پزشکی کشورهای اروپایی با هزینه ی پایین یا معقول.

  8. هما گفت:

    همه ى مقالاتتون در حد عالى هستن ، سپاس گزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *