مهاجرت کاری اسپانیا

اخذ ویزای کار در اسپانیا

اخذ ویزای کار در اسپانیا

در این نوشتار به بررسی شرایط اخذ ویزای کار در اسپانیا پرداخته ایم که شهروندان ایرانی باید بدانند جهت کار نیاز به مجوز کاری دارند. در سال 2024 افراد برای اینکه بتوانند به کشور اسپانیا سفر نمایند بایستی ویزای این کشور را بسته به نوع سفر خود به این کشور را دریافت کنند. این ویزا برای افرادی صادر می­ شود که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند. کشور اسپانیا یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین کشورهای اروپایی بشمار می ­رود. پایتخت این کشور شهر بزرگ مادرید است.

  • شرایط اخذ ویزای کار اسپانیا در چه مشاغلی فراهم است؟
  • آیا برای دریافت پیشنهاد کاری می توان از سفارت اسپانیا در ایران اقدام نمود؟

شرایط اخذ ویزای کار اسپانیا از ایران فراهم است. شهروندان ایرانی می توانند با داشتن یک پیشنهاد کاری از این کشور با مراجعه به سفارت اسپانیا ویزای خود را درخواست نمایند. برای دریافت ویزای کار بهتر است با همراهی وکلا این امر را به انجام رسانید. جهت اخذ مشاوره در اینباره با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمائید.

اقتصاد کشور اسپانیا

اقتصاد این کشور برپایه امور خدماتی و پس از آن صنعت توریسم است. از آنجائیکه این کشور دارای جاذبه های گردشگری زیادی می­باشد سالانه گردشگران زیادی از این کشور بازدید می­کند. همین امر سبب شده است که در این حوزه فرصت های شغلی بسیاری در این کشور ایجاد گردد. افراد زیادی جهت انجام کار به کشور اسپانیا مهاجرت می­ کنند. افراد برای مهاجرت کاری به این کشور بایستی نسبت به اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. کارفرمایان اسپانیایی در صورتی که نیروی مورد نظر خود را نتوانند در اسپانیا ویا اتحادیه اروپا بیایند، آگهی استخدام خود را در سایر کشور ها منتشر می­نمایند.

افراد نیز می ­توانند از این طریق با شرکت های مورد نظر مصاحبه نموده و در صورت موافقت طرفین شرکت اسپانیایی برای فرد دعوتنامه استخدام ارسال می­کند. فرد پس از دریافت دعوتنامه کاری جهت دریافت ویزای کاری اسپانیا اقدام خواهد نمود. ما در این مقاله به بررسی اخذ ویزای کار در اسپانیا می­پردازیم، از این رو از همه عزیزان دعوت می­ نمائیم تا مقاله را به دقت مطالعه فرمایند. 

از ویژگی های بازار کار اسپانیا:

  • مشارکت مردان در نیروی کار به دلیل کاهش شدید مشارکت مردان جوان پس از بحران کاهش یافت.
  • نرخ اشتغال موقت در میان جوانان به طور قابل توجهی افزایش یافت.
  • مهاجران از رکود بزرگ به شدت آسیب دیدند.
  • دستمزدهای واقعی در دوران رکود کاهش یافت و هنوز به سطح به سطح قبل از رکود بازنگشته است.

بررسی شرایط اخذ ویزای کار اسپانیا

در اسپانیا، قبل از درخواست ویزای کار، ابتدا باید مجوز کار در اسپانیا دریافت کنید. مجوزهای کار تحت اختیارات وزارت کار و اقتصاد اجتماعی در اسپانیا صادر می شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که مجوزهای کار معمولاً در سطح محلی توسط دفاتر کار و مهاجرت در مناطق خودمختار اسپانیا صادر می شود. به عنوان مثال، اگر در پایتخت کاتالونیا شغلی پیدا کنید، اداره کار و مهاجرت بارسلونا مجوز کار شما را صادر می کند. انواع مختلفی از ویزای کار در اسپانیا وجود دارد. با این حال، باید توجه داشته باشید که به طور کلی نمی توانید برای این ویزاها به تنهایی درخواست دهید.

براساس قوانین اسپانیا شما باید یک پیشنهاد کاری داشته باشید و در این صورت کارفرمای شما باید درخواست اخذ ویزای کاری شما را درخواست دهد. البته شما باید این پیشنهاد کاری را به قرارداد کاری تبدیل کرده باشید. یک مورد وجود دارد که شما می توانید خود درخواست ویزای کاری در اسپانیا ثبت کنید. این مورد برای خود اشتغال و یا کارآفرینان است. در این صورت اگر بخواهید کسب و کاری در اسپانیا راه اندازی کنید و یا شرکت ثبت کنید، خود شما می توانید برای ویزای کاری اسپانیا درخواست دهید و نیازی به کارفرما و قرارداد کاری و پیشنهاد کاری نیست. ویزای کاری در کشور اسپانیا 1 ساله و قابل تمدید تا 5 سال است. پس از گذشت 5 سال از اقامت شما در اسپانیا می توانید برای اقامت کشور اسپانیا درخواست دهید.

در این بخش شاهد شرایط اخذ ویزای کاری اسپانیا هستید:

شرایط اخذ ویزای کاری اسپانیا

شرایط اخذ دعوتنامه کار در اسپانیا

افراد برای اینکه بتوانند دعوتنامه از سوی کارفرمایان در اسپانیا دریافت کنند نیازمند رزومه ایی بسیار خوب به زبان اسپانیایی می­ باشند. نوشتن رزومه به زبان اسپانیایی نیازمند تسلط داشتن به این زبان نیست. کافیست افراد تمامی سوابق تحصیلی و شغلی خود را به زبان فارسی در رزومه درج نموده و ادامه کار را به دارالترجمه های زبان اسپانیایی بسپارند.

همچنان بایستی افراد انگیزه خود را برای انجام کار در کشور اسپانیا قید نمایند، همچنان بایستی بیان نمایند که به دنبال مشاغل دائمی در این کشور هستند. افراد برای انجام کار در کشور اسپانیا نیازمند تسلط داشتن به زبان انگلیسی هستند، اگرچه مردم این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می ­کنند. اما بسیاری از مردم اسپانیا از زبان انگلیسی استفاده می ­کنند. افراد به ارسال رزومه هایی به زبان انگلیسی نیز می­ توانند دعوتنامه هایی از سوی کارفرمایان اسپانیایی دریافت کنند.

مزایای دریافت ویزای کار در اسپانیا

افراد با دریافت ویزای کاری کشور اسپانیا از مزایای زیر بهره مند خواهند شد:

  • مهاجرت به کشور اسپانیا به همراه همسر و فرزندان
  • فرد براحتی می ­تواند در کشور اسپانیا زندگی و به انجام کار بپردازد.
  • همسر فرد می ­تواند بدون دریافت مجوز کار در این کشور مشغول به کار شود.

همچنین افراد می توانند پس از گذشت 3 الی 5 سال اقامت اسپانیا و اروپا را بدست آورد. با مطالعه مقاله بازار کار در اسپانیا به پاسخ اکثر سوالات خود خواهید رسید.

قوانین کار در اسپانیا

انجام دادن کار در کشور اسپانیا دارای قوانینی است که مربوط به خود این کشور می ­باشد. دانشجویان بین المللی اجازه انجام کار ضمن تحصیل در اسپانیا در این کشور را دارند. دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی می ­توانند ساعاتی از هفته را به انجام کار در این کشور بپردازند.

برای سایر افراد میانگین ساعات کاری 40 ساعت در هفته تعریف شده است. بطوریکه شروع ساعت کاری در این کشور از ساعت 9 صبح و تا 8 بعدازظهر ادامه می ­یابد. در بیشتر شرکت هایی اسپانیایی از ساعت 2 الی 5 بعد از ظهر را به صرف نهار اختصاص داده اند. البته این موضوع در شرکت هایی که در شهرهای مادرید و بارسلونا هستند متفاوت است. شرکت های موجود در شهرهای فوق تنها 1 ساعت را برای نهار افراد در نظر گرفته اند. همچنین شرکت ها در کشور اسپانیا جلساتی را برای بحث و تبادل نظر در مورد قوانین و استراتژی های شرکت قرار می ­دهند.

مشاغل مورد نیاز کشور اسپانیا

اکثر مردم کشور اسپانیا دارای تحصیلات دانشگاهی نیستند. از آنجائیکه کارفرمایان بدنبال نیرو های تحصیل کرده و متخصص هستند. در بیشتر موارد بدنبال نیروهای متخصص خارجی هستند. از جمله مشاغلی که کشور اسپانیا در آنها با کمبود نیرو مواجه است. همچنین می­ توان به مهندسی برق، مهندسی مکانیک، پزشکی و گردشگری اشاره نمود. در شهرهای بزرگ مادرید و بارسلونا مشاغل انگلیسی زبان زیادی وجود دارد. اکثراً نیروهای این شرکت ها را افراد خارجی تشکیل می­ دهد. در مورد ویزای کاری اسپانیا نیز می توانید به مقاله فوق مراجعه تمائید.

اخذ انواع ویزای کار در اسپانیا

ویزای کاری در کشور اسپانیا خود دارای انواع زیادی می­ باشد که در اینجا به تفصیل هر یک را بیان می­ کنیم:

  • ویزای کار نوع A: این نوع ویزا برای قراردادهای کاری که در مناطق جغرافیایی خاص کشور اسپانیا صادر می­ گردد. مدت اعتبار این ویزا بمدت 9 ماه می ­باشد.
  • ویزای کاری نوع B: این نوع ویزا به افراد خارجی داده می­شود و مدت اعتبار این ویزا به مدت 1 سال می ­باشد. قابلیت تمدید تا 2 سال را دارد. همچنین افراد در این مدت می­ توانند به اشتغال در مشاغل مختلف بپردازند.
  • ویزای کاری نوع C: این ویزا تمدیدی از ویزای نوع B است که به فرد اجازه کار در کشور اسپانیا را می­دهد.
  • ویزای کاری نوع D: این ویزا برای مشاغل خاص در مناطق خاص بوده و قابلیت تمدید به مدت 2 سال را داراست.
  • ویزای کاری نوع E: این ویزا برای تمدید ویزای نوعD استفاده می ­شود. به مدت 3 سال ویزای نوع D تمدید خواهد شد.
  •  ویزای کاری نوع F: این ویزا برای انجام کارهای حرفه ایی برای افراد صادر می­گردد و شرط صدور این ویزا به افراد این است که فرد هر روز پس از انجام کار به خاک کشور خود بازگردد. مدت اعتبار این ویزا 5 سال و بدون قابلیت تمدید می ­باشد.

اخذ انواع ویزای کار در اسپانیا

دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا برای کار در اسپانیا

اتحادیه اروپا برای کسانیکه دارای تحصیلات دانشگاهی مانند کارشناسی و یا بالاتر را دارند. در صورتیکه در حرفه ایی دارای 3 الی 5 سال سابقه کاری باشند کارت آبی اشتغال را صادر می­ نمایند. امکان انجام دادن کار برای افراد دارای کارت آبی در کشور اسپانیا وجود دارد. البته افراد دارنده کارت آبی اتحادیه اروپا نیز همچنان بایستی دارای پیشنهاد کاری از سوی کارفرما در اسپانیا باشند. افراد برای اخذ ویزای کار در اسپانیا با ارائه کارت آبی می ­توانند به سفارت این کشور مراجعه نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ کارت آبی اسپانیا

اگر بخواهید در اسپانیا بلوکارت بگیرید باید حقوق مشخصی را دریافت کنید، همچنین مدارک ذیل را دارا باشید:

  • دارابودن پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه مدارک سلامت فرد
  • ارائه مدارکی که دال بر عدم سوء سابقه کیفری فرد باشد
  • ارائه نامه پیشنهاد کاری از سوی کارفرما
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه مربوط به چند ماه اخیر
  • ارائه بیمه نامه سلامت جسمی و روحی متقاضی

جمع آوری این مدارک نیاز به همیاری شما با یک وکیل اسپانیایی دارد.

زمان و هزینه اخذ ویزای کار در اسپانیا

مدت زمانی که طول می ­کشد تا فرد بتواند ویزای کاری خود را دریافت نماید 5 الی 15 ماه می باشد. همچنان هزینه ویزای کاری کشور اسپانیا 500€ الی 600€ (یورو) است. فرد بایستی به صورت نقدی پرداخت نماید. افراد جهت اخذ ویزای کار در اسپانیا با سوالات زیادی روبرو می ­شوند از جمله:

  • آیا با دریافت ویزای کاری در کشو اسپانیا می­ توان جهت اقامت دائم این کشور اقدام نمود.
  • آیا افراد با مهاجرت کاری به کشور اسپانیا از حقوق شهروندی این کشور برخوردار خواهند بود.
  • آیا اعضاء خانواده(فرزندان) جهت تحصیل در اسپانیا بایستی هزینه پرداخت نمایند

در رابطه با اخذ ویزای کار اسپانیا و همچنین سایر کشورهای اروپایی می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نموده تا متخصصان و کارشناسان این امر پاسخگوی سوالات همه عزیزان در این زمینه­ باشند. افراد جهت مشاروه و راهنمایی می­ توانند با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایند.

سوالات متداول در باب اخذ ویزای کار در اسپانیا

در این بخش از مقاله به سوالات متداول شما در باب اخذ ویزای کار در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • مدارک لازم برای ویزای کار در اسپانیا چیست؟ پاسپورت-تمکن مالی-بیمه-عدم سوپیشینه-قرارداد کاری
  • شرایط اخذ اقامت از طریق ویزای کار در اسپانیا چیست؟ ویزای کاری در کشور اسپانیا 1 ساله و قابل تمدید تا 5 سال است. پس از گذشت 5 سال از اقامت شما در اسپانیا می توانید برای اقامت کشور اسپانیا درخواست دهید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *