مهاجرت کاری اسپانیا

کار در اسپانیا برای ایرانیان

کار در اسپانیا برای ایرانیان

کار در اسپانیا برای ایرانیان در سال 2023 با توجه به مشکلات بیکاری در این کشور و همچنین مشکلات زبان می تواند چالش برانگیز باشد. این کشور توریستی با جمعیت تقریبی 47 میلیون نفری در غرب اروپا به همسایگی پرتغال و فرانسه واقع شده است. این کشور در سال های اخیر در حال خروج از رکود اقتصادی بوده و نرخ بیکاری هر سال رو به کاهش یافته، البته همچنان نرخ بیکاری در این کشور بالاست و به میزان 14.2% می باشد. این کشور از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است و هم اکنون نیز به دلیل رشد مهاجرت ایرانیان به کشورهای خارجی از جمله این کشور به دلایل زیادی مانند هزینه زندگی، پذیرش تحصیلی راحت تر و غیره مورد توجه ایرانیان عزیز قرار گرفته است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شما دعوت می کند در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

درباره اسپانیا در سال 2023

این کشور که مشرف به جبل الطارق و دریای مدیترانه است از نظر آب و هوایی بسیار متفاوت از دیگر کشورهای اروپایی می باشد و در قسمت های شمالی آب و هوای معتدل دارد و در قسمت های مرکزی و جنوبی آب و هوای این کشور مدیترانه است. سواحل این کشور و آب و هوای آن هر سال گردشگران زیادی را به این کشور جذب می کند و بازار کار توریسم و گردشگری در این کشور رونق دارد. به طوری که شرکت های ریز و درشت بسیاری در این زمینه در این کشور فعالیت می کنند. علاوه به این 2 شهر معروف مادرید و بارسلونا نیز هر سال بسیاری را برای دیدن این دو شهر می کشاند. این کشور دین رسمی ندارد اما بیش از 80% مردم این کشور مسیحی هستند و زبان رسمی این کشور نیز اسپانیایی است که یکی از رایج ترین زبان های دنیا می باشد.

بازار کار در اسپانیا برای ایرانیان

به طور کلی بازار کار برای ایرانیان و همینطور کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا آنچنان مناسب نیست. چرا که فرصت های شغلی در این کشور با توجه به نرخ بیکاری در این کشور در ابتدا برای اتباع این کشور در وهله اول و همچنین شهروندان عضو اتحادیه اروپا در وهله دوم قرار دارد و پس از آن فرصت به ایرانیان و افراد دیگر کشورها می رسد. اما با همه اینها افرادی که سن جوانی دارند و دارای مهارت و تخصص هستند می توانند در زمینه های مختلف علی الخصوص بخش گردشگری، فناوری، برنامه نویسی، مشاغل مربوط به رشته های کامپیوتری، امور مالی و حسابداری، کشاورزی، انرژی های تجدیدپذیر، بازاریابی و مهندسی مشغول به کار شوند. علاوه بر این ایرانیان عزیز می توانند با ثبت شرکت در این کشور کسب و کار و تجارت خود را راه بیاندازند.

در نمودار زیر به شرح نرخ بیکاری در این کشور پرداخته ایم:

نرخ بیکاری در اسپانیا

شرایط کار در اسپانیا برای ایرانیان

از اصلی ترین شروط کار در این کشور برای ایرانیان داشتن مدرک تحصیلی عالی و همچنین مهارت لازم و تخصص است. در کنار اینها داشتن تجربه کاری در زمینه تخصص و شغل مورد نظر بسیار می تواند تعیین کننده باشد. یکی از موارد مهم کار در این کشور برای ایرانیان ارزش مدرک تحصیلی می باشد و بایستی این مدرک معادل سازی شود.

علاوه بر همه این ها بسیاری از مشاغل در اسپانیا نیاز به تسلط به زبان اسپانیایی دارد و ایرانیانی که به این زبان تسلط دارند هم می توانند در حوزه های وسیع تر و گسترده تری در اسپانیا مشغول به کار شوند و هم یک مزیت برای بستن قراردادهای کاری و جلب نظر کارفرمایان خواهد شد. همچنین شایان ذکر است ایرانیان عزیز پس از کسب پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما در اسپانیا بایستی برای اخذ ویزای کاری به کنسولگری اسپانیا در ایران مراجعه کنند و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در اسپانیا را ارائه کنند.

 

کار در اسپانیا پس از تحصیل برای ایرانیان

یکی از راه های مهاجرت به این کشور برای ایرانیان تحصیل در این کشور است. پذیرش تحصیلی از بسیاری از دانشگاه های اسپانیا بدون نیاز به مدرک اسپانیایی نیز امکان پذیر است. چرا که دوره های زبان اسپانیایی در این کشور برای متقاضیان برگزار می شود. علاوه بر این ایرانیانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند و دارای مدرک زبان ایلتس و تافل هستند می توانند در اسپانیا به زبان انگلیسی تحصیل کنند. البته تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا بیشتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است.

ایرانیان گرامی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور می توانند به مدت 12 ماه برای جستجوی کار در این کشور اقامت داشته باشند. این امکان با درخواست ویزای جستجوی کار در این کشور پس از فارغ التحصیلی ممکن می باشد. همچنین از نکات قابل توجه برای ایرانیان امکان استفاده از ویزای همراه هم برای تحصیل هم برای کار در این کشور می باشد. مقاله تحصیل در اسپانیا اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار خواهد داد.

کار در اسپانیا پس از تحصیل برای ایرانیان

اقامت دائم اسپانیا از طریق کار برای ایرانیان

یکی از مزایای کار در این کشور برای ایرانیان اخذ اقامت دائم اسپانیا می باشد. این کار در صورتی امکان پذیر است که هموطنان عزیز بتوانند در اسپانیا کار پیدا کنند و به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته باشند. در این صورت اقامت دائم این کشور به هموطنان عزیز تعلق خواهد گرفت و دیگر نیازی با اخذ ویزا برای اقامت در اسپانیا نحواهند بود. علاوه بر این امکان اخذ اقامت دائم برای خانواده متقاضیان کار در اسپانیا نیز می باشد. چرا که این افراد می توانند با استفاده از ویزای همراه همسر و فرزند مجرد خود را به اسپانیا بیاورند و در صورت 5 سال اقامت آنها نیز به خانواده متقاضی اقامت دائم این کشور تعلق گیرد. در کنار این با گذشت 10 سال ایرانیان می توانند پاسپورت اسپانیایی که عضو پیمان شنگن می باشد را به دست بیاورند.

مزایای کار در اسپانیا برای ایرانیان

همانطور که می دانید این کشور یک کشور اروپاییست و همچنین عضو اتحادیه اروپا می باشد. ایرانیان با یافتن شغل در این کشور می توانند فرصت های بسیار خوبی را در آینده برای خود پیش رو داشته باشند. همانطور که در بخش قبل گفته شد ایرانیان عزیز می توانند با گذشت 5 سال کار در این کشور اقامت دائم این کشور را کسب کنند و از این منظر به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا سفر کنند و رفت و آمد داشته باشند که موجب می شود بتوانند زمینه کاری خود را پیشرفت دهند و حتی کسب و کار خود را راه بیاندازند. یکی دیگر از مزایای کار در اسپانیا برای ایرانیان درآمد ارزی است. با توجه به اینکه ارزش پول کشور ایران در سطح پایینی قرار دارد درآمد به یورو برای ایرانیان بسیار قابل توجه و امری مهم خواهد بود.

در لیست زیر به صورت خلاصه مزایای کار در اسپانیا برای ایرانیان ذکر شده است:

  • زندگی در شرایط مطلوب و سطح بالای رفاهی
  • داشتن درآمد به یورو
  • امکان اخذ اقامت دائم اسپانیا
  • امکان کسب پاسپورت اسپانیایی
  • امکان مهاجرت خانوادگی به اسپانیا
  • تجربه کار و زندگی در محیطی مناسب و فرهنگی متفاوت
  • کار و زندگی در کشوری توریستی

ایرانیان برای کار و اخذ ویزای کاری اسپانیا در ابتدا نیاز به داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرما دارند. برای دریافت پیشنهاد کاری بایستی رزومه خود را در سایت های کاریابی در اسپانیا و یا به صورت مستقیم به کارفرمایان ایمیل کنند تا شانس خود را برای یافتن شغل امتحان کنند. توجه داشته باشید نحوه ارسال رزومه و ارائه مدارک لازم از اهمیت خاصی برخوردار است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کارنامه ای درخشان و سال ها تجربه در این زمینه آماده همکاری و مشاوره هموطنان در زمینه مهاجرت می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار در اسپانیا برای ایرانیان

  1. وحید گفت:

    سلام
    بنده برنامه نویس هستم
    می‌خوام بدونم اسپانیا کشور خوبی برای مهاجرت این کار هست؟
    خیلی کشورش رو دوست دارم حتی بعضیا میگن آلمان و انگلیس و اینا برای برنامه نویسی بهتره ولی انقدر این کشور زیبا و آب و هواش خوبه که نمیتونم دل بکنم
    ولی بازم خیلی برام مهمه چون من می‌خوام با ایران رفت آمد داشته باشم و از طریق حساب جهانی پولم رو تومان کنم تا اوضاع مالی خوبی تو ایران داشته باشم
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب. این کشور رتبه خوبی برای مهاجرت به خصوص ایرانیان دارد. برای رشته های برنامه نویسی کشورهای بهتری با شرایط کاری بهتری هم وجود دارد. در خصوص بررسی شرایط مهاجرت با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *