مهاجرت تحصیلی اسپانیا

اقامت پس از تحصیل در اسپانیا

اقامت پس از تحصیل در اسپانیا

هدف از نگرش این مقاله در اختیار قرار گذاشتن اطلاعاتی در باب اقامت پس از تحصیل در اسپانیا می باشد که هر ساله مد نظر قرار گرفته است. همواره دانشجویانی که موفق به اخذ اقامت تحصیلی در کشورهای مختلف می شوند، نگران وضعیت اقامت دوران پس از تحصیل خود می باشند و به دنبال راه کاری برای عوض کردن اقامت تحصیلی خود به نوع دیگری از اقامت می باشند. از رایج ترین اقدامات برای برطرف ساختن این دغدغه گرفتن ویزای کاری به جای ویزای تحصیلی میباشد. برای امر اقامت پس از تحصیل در این کشور در نخستین مرحله باید موفق به یافتن کار مناسب و کارفرمایی باشیم تا بر حسب در خواست متقاضی بتوانیم به شغل مورد نظر خود دست یابیم.

در نظر داشته باشید که در خواست کارفرما به هیچ وجه مسئله کم اهمیتی نمی باشد. شرط لازم برای اخذ اقامت این کشور می باشد. با در نظر گرفتن وضعیت نا به سامان اقتصادی این کشور حدس این مسئله که میزان ایجاد شغل در این کشور رو به کاهش می باشد، اصلا کار سختی نیست و طبیعتا این امر موجب دشواری هایی به مراتب سخت تر نسبت به گذشته در امر پیدایش شغل در این کشور شده است. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه اطلاعات کافی در این خصوص شما را راهنمایی خواهند کرد.

اینفوگرافیک اقامت پس از تحصیل در اسپانیا

کار پس از تحصیل در اسپانیا

واقعیتی که ممکن است برای بسیاری از افراد مهم باشد: مجوز اقامت برای جستجوی کار پس از تحصیلات عالی مجوزی است که اجازه می دهد سال ها را برای کسانی که مایل به درخواست ملیت اسپانیایی از طریق اقامت هستند، جمع آوری کنند. این برخلاف سال ‌هایی است که در اسپانیا با مجوز اقامت برای تحصیل سپری می ‌شود، که اجازه انباشته شدن زمان برای درخواست ملیت اسپانیایی را نمی ‌دهد. این مجوز جستجوی شغل به مدت 1 سال معتبر است، غیر قابل تمدید است و پس از اتمام هر نوع تحصیلات عالی (لیسانس یا فوق لیسانس) قابل دریافت است. پس از به دست آوردن، دسترسی به یک شغل یا ارائه یک پروژه تجاری، به شرطی که با سطح تحصیلات تکمیل شده مرتبط باشد، امکان پذیر است.

اگر درخواست ظرف 20 روز حل نشود، اقامت اعطا شده در نظر گرفته می شود. در مورد اینکه آیا اعضای خانواده متقاضی می توانند او را در طول این اقامت به منظور جستجوی کار همراهی کنند یا خیر، قانون واضح است: اگر قبلاً با مجوز اقامت برای اهداف تحصیلی این کار را انجام داده باشند، می توانند این کار را انجام دهند. بدیهی است که اولین چیزی که نیاز دارید این است که مدرک لیسانس یا فوق لیسانس خود را به پایان رسانده باشید و این کار را تحت مجوز اقامت تحصیلی انجام داده باشید. دوم درخواست اقامت به منظور جستجوی کار در 60 روز قبل یا 90 روز پس از تاریخ موثر اقامت تحصیلی است. نه قبلش نه بعدش درخواست را الکترونیکی کنید و آن را به نمایندگی یا نمایندگی دولتی در استانی که قرار است در آن اقامت کنید خطاب کنید.

در جدول زیر شاهد تعداد افراد شاغل در اسپانیا می باشید:

تعداد افراد شاغلسال
1996692022
1967172023
2054572024

اقامت پس از تحصیل در اسپانیا با ازدواج

برای امر اقامت پس از تحصیل در این کشور، می توان به روش ازدواج با یک شخص که دارای تابعیت این کشور می باشد، اشاره نمود. البته بدین شرط که این شخص موفق به اخذ کارت اقامت خود پس از گذشتن 1 سال شده باشد. راه دیگر برای امر اقامت پس از تحصیل در این کشور بدین صورت می باشد که الزاما دانشجو به تحصیل خود در این کشور پایان دهد. دیگر شرط لازم این است که دانشجو به راحتی بتواند به زبان این کشور صحبت کند. در نهایت و پس از بر طرف کردن این شرایط و پس از یافتن شغل مناسب دانشجو می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری یا ویزای سرمایه گذاری تغیر دهد.

اقامت پس از تحصیل در اسپانیا با کار

اشخاصی که مقیم منطقه اقتصادی اروپا باشند یا کشور این افراد جزء اتحادیه اروپا باشد، البته به جزء شهروندان با ملیت کرواسی تا تاریخ 30 ژوئن سال 2021 حتی در صورت نداشتن اجازه کار می توانند به اقامت در این کشور و کار کردن در این کشور ادامه دهند. البته توابع سوییس هم با این که جزء این اتحادیه و منطقه اقتصادی نمی باشند شرایط کار کردن در این کشور را دارند. شرط دیگر برای کار در این کشور، شرط حداقل سن متقاضی می باشد که می باید شخص متقاضی بیشتر از 18 سال سن داشته باشد.

البته این شرط برای افرادی که به صورت خود اشتغال به کار می پردازند بیشتر از 16 سال می باشد. در این گونه مشاغل شخص کار فرما الزاما باید از جانب شخص متقاضی کار در این کشور درخواست دهند. سپس در نتیجه پس از طی این مراحل شخص متقاضی کار با یک پیشنهاد کار و یک قرار داد کار مواجه می شود. پس از طی این مراحل شخص متقاضی فقط برای یک سال مجوز کار کردن دارد ولی در صورتی که شرایط و ویژگی های لازم را داشته باشد. شخص متقاضی می تواند این مدت را تمدید کند و پس از 5 سال حضور در این کشور شخص متقاضی شرایط اخذ اقامت دائم را خواهد داشت. مقاله ویزای کار اسپانیا نیز در این خصوص به شما کمک خواهد نمود.

مراحل اخذ ویزای کاری اسپانیا

برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری، دانشجو می باید کلیه وظایف تحصیلی از جمله امور مربوط به تحصیل و امور مربوط به پژوهش را به صورت کامل انجام دهد و همچنین دانشجو سوء پیشینه و هیچ گونه پرونده کیفری نداشته باشد. شرط دیگر این است که دانشجو در طول دوران تحصیل از موسسات این کشور که چه به صورت خصوصی چه به صورت دولتی اداره می شوند هیچ گونه یارانه و یا کمک مالی دریافت نکرده باشد.

همانطور که ذکر شد شرط لازم قرارداد کاری در این کشور وجود قرارداد معتبر که فی مابین کارگر وکارفرما امضاء شده باشد. به صورتی که این قرارداد تضمین این باشد که فعالیت کارگران به صورت ادامه دار باشد و در حین مدت کار دارای مجوز اقامت و مجوز کاری به همراه داشته باشند و اقدام به ارسال آن نمایند کلیه قرارداد های کاری باید مطابق قانون کار، به روز باشد. در صورتی که کار مد نظر به صورت تمام وقت نمی باشد، می باید درآمد این کار پاره وقت به اندازه حداقل دستمزد کار تمام وقت مقرر در قانون کار فعلی باشد.

امکان اخذ اقامت اسپانیا پس از تحصیل

امکان اخذ اقامت اسپانیا پس از تحصیل

هر دانشجو می تواند بعد از مدت 5 سال اقامت پیوسته در این کشور درخواست اقامت دائم خود را ارائه دهد. اگر دارای کارت آبی دیگر کشورهایی که به عضویت اتحادیه اروپا در آمده اند باشند و در این کشورها به مدت 5 سال زندگی کرده باشند، می توانند برای اقامت دائم خود اقدام نمایند. حق اقامت بلند مدت و نامحدود در این کشور به دانشجویان حق شهروندی و مجوز کار کردن مانند شهروندان اسپانیایی را می دهد.

هر دانشجو می تواند به شرط این که به مدت 10 سال در این کشور اقامت داشته باشد و ملیت این کشور را به دست آورد. البته از طرق دیگر هم ملیت این کشور را می توانید به دست آورید که عبارتند از: ازدواج کردن با یک شهروند اسپانیایی که می تواند پس از سپری کردن فقط 1 سال از تاریخ ازدواج منجر به اخذ ملیت برای شخص متقاضی شود. در این صورت دیگر نیازی به سپری کردن مدت 10 ساله نیست و تا 1 سال کاهش می یابد. البته این نکته لازم به ذکر است که در این صورت اخذ اقامت شخص ملزم به از دست دادن تابعیت ماقبل خود می باشد. برای اطلاعات بیشتر مقاله کار در اسپانیا را نیز مطالعه نمایید.

زندگی در اسپانیا

اسپانیا دومین کشور بزرگ اروپای غربی (فقط کمی کوچکتر از فرانسه)، تنوع فوق العاده ای در زمین، فرهنگ و سبک زندگی ارائه می دهد. برای شروع، اسپانیا نزدیک به 3100 مایل خط ساحلی دارد و بیشتر آن ساحل است. در شمال غربی اسپانیا، تپه ها سبز، آب و هوا مرطوب و معتدل است و ساحل سرد اما دراماتیک خلیج بیسکای است. سواحل شرقی اسپانیا و بخشی از جنوب با آب های گرم مدیترانه هم مرز است، در حالی که غرب دور تا پایین جنوب به اقیانوس اطلس می نگرد. همه نواحی ساحلی دارای آب و هوای نسبتا معتدل هستند… در شمال خنک تر، در جنوب گرمتر، اما به طور کلی تنها با حدود 40 فارنهایت بین متوسط ​​اوج و متوسط ​​در طول سال. فنیقی ها، یونانی ها، رومی ها و اعراب همگی در اینجا ساکن شدند و آثار، زبان و آداب و رسوم فراوانی از خود به جای گذاشتند.

در پله ‌های سلاطین در الحمرای گرانادا قدم بزنید. شهرهای بزرگ و کوچک زیادی در اسپانیا خواهید یافت که ارزش کاوش را دارند. به لطف حمل و نقل عمومی سریع، رفت و آمد در سراسر اسپانیا آسان است. خطوط قطار سریع السیر و حومه ای بسیاری از شهرها را به هم متصل می کنند و مسیرهای اتوبوس از سراسر کشور عبور می کنند. شما می توانید از مادرید به مقاصد ساحل جنوبی در سه تا چهار ساعت، به والنسیا در دو ساعت و تا بارسلونا در حدود سه ساعت برسید. علاوه بر فرودگاه‌ های بزرگ در مادرید و بارسلون، فرودگاه‌ های کوچک‌تر در سراسر کشور که توسط خطوط هوایی تخفیف ‌دار و همچنین شرکت ‌های بزرگ حمل ‌و نقل خدمات ارائه می ‌شوند اسپانیا را با بقیه اروپا متصل می‌کنند.

اقامت در اسپانیا پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که سرمایه ‌گذار، کارآفرین، متخصصان واجد شرایط و محقق هستند، می‌ توانند برای ویزای سریع اقدام کنند. این موارد به شما اجازه می دهد تا 2 سال در اسپانیا زندگی و کار کنید و تا زمانی که شرایط ویزا را رعایت کنید، برای مدت مشابه قابل تمدید هستند. پس از 5 سال می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. سپس ویزای به اصطلاح طلایی وجود دارد که برای کل خانواده اقامت و سفر از طریق منطقه شنگن را نیز اعطا می کند. راه های مختلفی برای دریافت ویزای طلایی وجود دارد. به عنوان مثال، سرمایه گذاران ممکن است نیاز داشته باشند 500000€ (یورو) برای ملک در اسپانیا خرج کنند.

از طرف دیگر، می توانید حداقل 1 میلیون € (یورو) در یک بانک اسپانیایی سپرده گذاری کنید. در نهایت، شما می توانید 2 میلیون یورو بدهی دولت اسپانیا را خریداری کنید. پس از 5 سال اقامت موقت بدون وقفه در اسپانیا، می توانید برای اقامت طولانی مدت یا دائم درخواست دهید. همچنین در صورتی که دارای کارت آبی از یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشید و در همان مدت در جای دیگری در اتحادیه اروپا زندگی کرده باشید، حق اقامت دائم اسپانیا را نیز دارید. اجازه اقامت طولانی مدت به شما اجازه می دهد تا به طور نامحدود در اسپانیا بمانید. اقامت دائم اکثر حقوق شهروندان اسپانیا را برای شما فراهم می کند، به استثنای رای دادن در انتخابات.

در این بخش شاهد راه های مختلف برای اخذ اقامت پس از تحصیل در اسپانیا هستید:

راه های مختلف برای اخذ اقامت پس از تحصیل در اسپانیا

ویزای جستجوی کار اسپانیا

ویزای جستجوی کار یک مجوز اقامت است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانده اند اعطاء می شود تا بتوانند مدت زمان اقامت خود در این کشور را برای یک سال دیگر تمدید کنند، زمانی که در آن می توانند کار پیدا کنند یا شرکت خود را راه اندازی کنند. پیش از این، دانشجویان خارجی در این کشور فقط می ‌توانستند تا زمانی که تحصیلاتشان به پایان برسد یا تا زمانی که کارت اقامت منقضی شود، در این کشور بمانند. داشتن ویزای دانشجویی به شما این امکان را می دهد که به طور قانونی فقط برای مدت زمانی در این کشور باشید. این مطمئنا برای بسیاری گزینه ایده آل است.

مانند ویزای دانشجویی که به شما اجازه می دهد همسر یا فرزندان خود را بیاورید و با خود در کشور بمانید، در اینجا نیز همین اتفاق می افتد. بستگانی که دانشجو را همراهی کرده اند و مایل به تمدید حرف خود برای یافتن شغل هستند، دائمی (تمام مدت) به دارنده مجوز اصلی (دانشجوی خارجی در این کشور) مرتبط خواهند بود. بنابراین، آن ها همچنین می توانند با ویزای جستجوی کار یک سال دیگر در این کشور با شما بمانند. شما کل برنامه را بصورت آنلاین متوجه می شوید. روند درخواست واقعا سریع است و حداکثر 20 روز طول می کشد. همچنین می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مشاوره حضوری و غیر حضوری با وکلا و مشاورین زبده و مجرب از اطلاعات بیشتری در جهت مهاجرت به اسپانیا بهره ببرید.

سوالات متداول در باب اقامت پس از تحصیل در اسپانیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب اقامت پس از تحصیل در اسپانیا می باشیم:

  • شرایط اقامت پس از تحصیل در اسپانیا چیست؟ دانشجویان پس از تحصیل در اسپانیا می توانند از طریق یکی از روش های مهاجرتی اقامت خود را تمدید کنند.
  • بهترین مسیر کسب اقامت پس از تحصیل در اسپانیا چیست؟ با توجه به تحصیل و کسب مدرک معتبر بهترین روش برای اقامت پس از تحصیل در اسپانیا استخدام است. در این مسیر پس از تحصیل کار پیدا کرد و ویزای کاری دریافت نمود.
  • ویزای جستجوی کار پس از تحصیل در اسپانیا به چه صورت است؟ ویزای جستجوی کار یک مجوز اقامت است که به دانشجویانی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانده اند اعطاء می شود تا بتوانند مدت زمان اقامت خود در این کشور را برای 1 سال دیگر تمدید کنند.
5/5 - (6 امتیاز)

4 دیدگاه برای “اقامت پس از تحصیل در اسپانیا

  1. رسپینا گفت:

    مرسی از جمع آوری مطالب درباره اقامت پس از تحصیل در اسپانیا. در کل مطالب خوب بود و میشه گفت مهم ترین ابهامات بر طرف میشه. من کاردانی برق دارم و میخواستم درباره تحصیل و اقامت بعد از اون تو اسپانیا بیشتر بدونم. به خاطر همین زبان اسپانیایی و فرهنگش علاقمندم و در حال یادگیری این زبان هم هستم پس از این بابت خیلی مشکلی ندارم انگلیسیم هم در حد متوسطه فکر می کنم با توجه به حقایقی که گفتید بشه بعد از تموم شدن تحصیلم یه کار مناسب پیدا کنم که اقامت ام رو ادامه بدم بعد از اون هم نمیشه قطعی برای اقامت ازدواج حساب کرد ولی خب اینم یکی از راه هاشه. فقط سختش 5 سال و دوره 1 ساله واسه کاره که باید به یه شکلی دووم اورد. درباره قرار داد کاری هم توضیح کاملی داده بودید. واقعا یه فرصت طلایی کشور اسپانیا همون ویزایجستجوی کاره که خیلی بهش امیدوارم.

  2. سهیل قنبری گفت:

    سلام من دوستم توی اسپانیا داره درس میخونه و میگه ماهی 52 یورو شهریه دانشگاه میده البته اونا اونجا زمین خریده باباش منمیخواستم برم اونجا پیشش درس بخونم الانم دارم زبان اسپانیایی میخونم آیلتس 6.5 هم دارم 24 سالمه و لیسانس آی تی دارم یهم میگن اسپانیا اگه بخوای بری هزینه هاش به زبان اسپانیایی فقط رایگانه و اگه بخوام دانشگاه های دولتیش برم باید سوابق تحصیلی خوبی داشته باشم اما اسپانیایی بخوام یاد بگیرم و برم خیلی طول میکشه نمیشه کاندیشنال برام بگیرید برم اونجا زبان بخونم یا اینکه اصلا با دوره زبان برم اسپانیا اونجا زبان یاد بگیرم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای تحصیل در اسپانیا محتوا لینک شده در متن را مطالعه کنید. برای دوره های زبان نمیشه برای ویزا اقدام کرد . بایستی برای دوره هایی تحصیلی با مدرک زبان انگلیسی اقدام کنید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. رها گفت:

    برای اقامت دائم از طریق تحصیل چه رشته هایی بهتر اقدام کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *