مهاجرت کاری اسپانیا

کاریابی در اسپانیا

کاریابی در اسپانیا

به منظور مهاجرت به کشورهای اروپایی راه های زیادی وجود دارد. یکی از این راه ها مهاجرت در سال 2024 از طریق کاریابی در اسپانیا است. این کشور بنا به دلایلی در میان مردم ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است و متقاضیانی که به دنبال کاریابی در ابن کشور هستند هستند تا از این طریق راهی اسپانیا شوند. در مقاله پیش رو در رابطه با اشتغال در این کشور و شرایط کاریابی در این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد.

شرایط کار در اسپانیا در سال 2024

در صورتی که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا نیستید، برای کار در این کشور نیاز به ویزای کار و اجازه ی اقامت در این کشور دارید. برای اینکه بتوانید ویزای کار این کشور را به دست آورید باید قبل از عزیمت به این کشور نسبت به یافتن شغل اقدام کنیم. در راستای یافتن شغل در کشور اسپانیا راه های فراوانی وجود دارد اما پیش از معرفی این راه ها باید به این نکته نیز اشاره کنیم که نرخ بیکاری در کشور اسپانیا نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار بالاست.

با توجه به شرایط ویژه کاریابی در قاره اروپا، شانس شما برای کاریابی در این کشور بسیار کم است. در صورتی که به زبان اسپانیایی تسلط ندارید، فرصت های شغلی در بخش های آموزش زبان انگلیسی و صنعت توریسم نیز برای شما موجود است. با این حال تسلط به زبان اسپانیایی شانس شما را برای یافتن یک شغل مناسب افزایش می دهد.

مقدمات کاریابی در اسپانیا

برای شروع به جستجوی کار در اسپانیا باید ابتدا چندین کار انجام دهید. مطمئناً می توانید شغلی در اسپانیا پیدا کنید که نیازی به دانستن هیچ زبان اسپانیایی نداشته باشد. اما شما محدود خواهید شد و این به این دلیل است که نقاط زیادی وجود ندارد که فقط از شما بخواهد که سطح زبان انگلیسی مناسبی داشته باشید. حتی بسیاری از کسانی که این کار را انجام می دهند، حداقل زبان اسپانیایی را می خواهند. بنابراین، توصیه این است که یادگیری زبان اسپانیایی را در اسرع وقت شروع کنید، حتی اگر فقط چیزهای اولیه را بدانید. این به شما این امکان را می‌ دهد که نه تنها طیف وسیع‌ تری از گزینه ‌ها را داشته باشید، بلکه می ‌توانید در موقعیت ‌های روزمره خود به راحتی در یک بار در اسپانیا حرکت کنید.

در این بخش شاهد مراحل کاریابی در اسپانیا هستید:

مراحل کاریابی در اسپانیا

حقوق ماهیانه کار در اسپانیا

دستمزد در این کشور هر سال بررسی می شود و در سال جاری به 830€ (یورو) در ماه (ناخالص) افزایش یافت. دستمزدها در این کشور تقریبا در تمام بخش‌ ها در طول بحران اقتصادی بین سال های 2007  تا 2008 کاهش یافت و مشاغل بخش دولتی به ویژه تحت تأثیر قرار گرفت. با این حال، در سال های اخیر میانگین حقوق یک بار دیگر شروع به رشد کرده است.

نمودار زیر حقوق ماهیانه کار در اسپانیا را بررسی کرده است:

حقوق ماهیانه کار در اسپانیا

براساس موسسه ملی آمار اسپانیا و همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، میانگین حقوق ماهیانه 2710€ (یورو) بوده است. این براساس جنسیت، منطقه و بخش متفاوت است. هر کارگر در این کشور حق دریافت حداقل دستمزد، از جمله افراد زیر سن قانونی (حداقل 16 سال) را دارد. بسیاری از صنایع در این کشور دارای قراردادهای جمعی هستند. این حداقل دستمزدها و حقوق کارگران را در گروهی از شرکت ها یا در کل صنعت پوشش می دهد. اگر شغل شما تحت یک قرارداد جمعی باشد، می توانید از حداقل حقوق بالاتری بهره مند شوید. شوراها (به نمایندگی از کارفرمایان) و اتحادیه ها (نماینده کارمندان) در صنایع خدماتی محبوبیت خاصی دارند. شما می توانید با کارفرمای خود بررسی کنید که آیا توافقنامه اتحادیه اعمال می شود.

اویرس یکی از موسسات کاریابی در اسپانیا

در صورتی که شهروند هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا هستید می توانید برای کاریابی از سرویس اشتغال اروپایی استفاده کنید. این وبسایت به شما کمک می کند تا در کشورهای اروپایی شغل مورد نظر خود را بیابید. شما می توانید رزومه کامل خود را در این سایت بارگذاری کنید و به صورت قانونی در کشورهای اروپایی کار مناسب بیابید. پس از ثبت اطلاعات و بازدید رزومه شما توسط کارفرمایان معتبر این کشور، در صورت تایید رزومه، اطلاع رسانی از طریق ایمیل صورت خواهد گرفت. شهروندان اروپایی در خصوص کاریابی در این کشور نسبت به متقاضیان غیر اروپایی در ارجعیت استخدام قرار خواهند داشت. همچنین اکثر سایت های کاریابی شرایط مساعدتری برای متقاضیان اروپایی فراهم نموده اند.

سرویس های کاریابی عمومی در اسپانیا

سرویس های کاریابی عمومی اطلاعات دقیقی در رابطه با جاهای خالی، دوره های کارآموزی و توصیه های مهم در رابطه با کاریابی در خود جای داده است. شما همچنین می توانید از طریق www.empleate.gob.es/empleo که یک وب سایت کاریابی دولتی است نیز برای یافتن شغل اقدام کنید. بسیاری از مشاغل در دوره کارآموزی نیز متقاضی جویای کار می پذیرند. در سایت مذکور متقاضیان بین المللی می توانند بسیاری از مشاغل مورد نیاز در این کشور را بیابند. در سایت مذکور حدود 4352 موقعیت شغلی مربوط به فناوری و اطلاعات و حدود 3195 موقعیت شغلی مناسب در شغل آموزش برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

 

وبسایت های مهم کاریابی در اسپانیا

وبسایت های مهم کاریابی در اسپانیا

علاوه بر راه هایی که گفته شد، وبسایت های مختلفی نیز در اسپانیا وجود دارد که به کمک آن ها می توان جهت در بازار کار در اسپانیا از آن ها استفاده کرد. وبسایت هایی جهت کاریابی فارغ التحصیلان:

  • www.iagora.com
  • www.eurograduate.com
  • www.primerempleo.com

در صورتی که می توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید می توانید از وبسایت های زیر دیدن کنید:

  • www.thinkspain.com/jobs-spain
  • www.expatica.com/new/es/jobs
  • www.jobs.theguardian.com/jobs/spain

جهت یافتن کار به زبان اسپانیایی نیز می توانید از وبسایت های زیر دیدن کنید:

  • www.indeed.es
  • www.oficinaempleo.com
  • www.infojobs.net/home/index.xhtml
  • www.infoempleo.com
  • www.monster.es
  • www.bebee.com/jobs

کاریابی از طریق رادیو و تلویزیون در اسپانیا

برخی شبکه های رادیو و تلویزیون این کشور نسبت به ارائه شغل در این کشور اقدام می کنند. یکی از مشهورترین این برنامه ها، Aqui hay trabajo است. این برنامه روزهای دوشنبه تا جمعه از شبکه دوم اسن کشور پخش می شود.

یکی دیگر از روش های کاریابی در این کشور، استفاده از قدرت زبان و برقراری ارتباط با دیگران است. در صورتی که می توانید زنجیره از دوستان اسپانیایی داشته باشید، شانس شما برای یافتن کار در این کشور نیز افزایش می یابد. در صورتی که شما در این کشور نیستید یا دوستان و خویشاوندان شما در این کشور حضور ندارند، می توانید از طریق وبسایت Linkedin دامنه دوستان خود در این کشور را افزایش دهید.

کاریابی از طریق یافتن کارفرما در اسپانیا

گاهی لازم است تا متقاضی شخصا وارد عمل شود. برای این کار باید یک کارفرمای خوب پیدا کنید. شما می توانید رزومه تحصیلی و کاری خود را برای کارفرمایان مختلف در این کشور ارسال کنید. از طریق ایمیل و یا تلفن نیز وضعیت خود را پیگیری کنید. شما همچنین می توانید وبسایت شرکت های مختلف را نیز جستجو کنید و روزمه کاری خود را برای آن ها ارسال کنید. برای این که در این سایت ها بتوانید جاهای خالی برای استخدام را بیابید می توانید کلمه های Ecursos Humanos (نیروی انسانی)، empleo (استخدام) یا trabaja para nosotros (برای ما کار کنید) را جستجو کنید.

دوره های کارآموزی، اینترنتی و کار داوطلبانه در اسپانیا

شما می توانید برای در دوره های کارآموزی در این کشور نیز اقدام کنید. این دوره ها برای به دست آوردن تجربه بسیار مناسب است و شانس شما برای به دست آوردن یک شغل دائمی را نیز افزایش می دهد. در صورتی که 17 تا 30 ساله هستید نیز می توانید در کارهای داوطلبانه شرکت کنید. در این صورت شما حقوقی دریافت نمی کنید و تنها هزینه های بیمه و خوراک و مبلغ بسیار کمی را دریافت خواهید کرد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در اسپانیا

اخذ ویزای کار در این کشور یک پروسه زمان بر است. پس از آنکه توانستید یک شغل مناسب برای خود بیابید، می توانید برای ویزای کار اقدام کنید. جهت دریافت ویزای کار باید مدارک زیر را به سفارت یا کنسولگری این کشور ارائه دهید.

  • کلیه مدارک مالی که از طرف کارفرما پس از تایید شما از این کشور برای شما ارسال شده است.
  • شماره ثبت مالی کشور و شماره ثبت تامین اجتماعی
  • معرفی نامه شرکت و شرح فعالیت های آن
  • گواهی سلامت جسمانی و روانی که مورد تایید سفارت باشد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه و ترجمه آن به زبان اسپانیایی
  • ارائه اصل و کپی پاسپورت
  • 3 قطعه عکس در سایز پاسپورت با پس زمینه سفید مربوط به 6 ماهه اخیر

موارد مربوط به اقامت اسپانیا و هزینه زندگی در اسپانیا جزء مواردی است که متقاضیان باید در مورد آن مطلع شوند. کاریابی در اسپانیا یک پروسه زمان بر است و اخذ ویزای کار از کشور اسپانیا دست کم به 6 ماه زمان نیاز دارد. نرخ بیکاری در کشور اسپانیا بیش از 15 % است و شرایط اشتغال در کشور های اروپایی برای شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نیز به گونه ای است که شرایط کاریابی در این کشور را دشوار می کند. در قاره اروپا فرصت های شغلی مناسب تری نیز برای شما وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات مختلف در خصوص کاریابی در اسپانیا

در این بخش از مقاله به سوالات شما در مورد کاریابی در اسپانیا پاسخ خواهیم داد:

  • سایت های کاریابی در اسپانیا چیست؟ www.iagora.com- www.eurograduate.com- www.primerempleo.com www.thinkspain.com/jobs-spain-www.expatica.com/new/es/jobs- www.jobs.theguardian.com/jobs/spain- www.indeed.es- www.oficinaempleo.com www.infojobs.net/home/index.xhtml-www.infoempleo.com www.monster.es www.bebee.com/jobs
  • حقوق کارگر در اسپانیا چقدر است؟ دستمزد در این کشور هر سال بررسی می شود و در سال جاری به حداقل 830€ (یورو) در ماه (ناخالص) افزایش یافت اما میانگین حقوق ماهیانه 2710€ (یورو) بوده است.
  • مزایا کار در اسپانیا برای خانواده چیست؟ شهروندان کشورهای غیر ار وپایی در صورتی که در این کشور شاغل هستند، می توانند خانواده خود را نیز به این کشور منتقل کنند. اعضاء خانواده می توانند 1 سال در کنار یک دیگر باشند و پس از آن باید ویزای خود را تمدید کنند. برای اعضاء خانواده که بیش از 18 سال سن دارند، محدودیت کاری وجود ندارد و آن ها بدون نیاز به اخذ اجازه ی کار می توانند در خاک اسپانیا کار کنند.
  • آیا می توان از طریق موسسات کاریابی در اسپانیا شغل مورد نظر خود را پیدا کرد؟ اویرس یکی از موسسات کاریابی در اسپانیا است. شما می توانید رزومه کامل خود را در این سایت بارگذاری کنید و به صورت قانونی در کشورهای اروپایی کار مناسب بیابید. پس از ثبت اطلاعات و بازدید رزومه شما توسط کارفرمایان معتبر این کشور، در صورت تایید رزومه، اطلاع رسانی از طریق ایمیل صورت خواهد گرفت.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *