مهاجرت تحصیلی اسپانیا

کار ضمن تحصیل در اسپانیا

کار ضمن تحصیل در اسپانیا

موضوع این مقاله کار ضمن تحصیل در اسپانیا در سال 2024 می­ باشد. اسپانیا دارای دانشگاه های معتبری در سطح جهان می­ باشد. شهریه های تحصیل در این کشور بسیار ناچیز و تقریباً به صورت رایگان است. از همین رو دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در اسپانیا را انتخاب می­ نمایند. اسپانیا کشوری در جنوب قاره اروپا می ­باشد، پایتخت این کشور شهر مادرید است و این کشور یکی از پر جاذبه ترین کشورهای دنیا به حساب می­ آید.

دانشجویان با دریافت ویزای تحصیلی وارد این کشور شده و پس از اتمام تحصیلات و به دست آوردن شرایطی که کشور اسپانیا برای مهاجرین قرار داده است می توانند اقامت اسپانیا را کسب نمایند. در این مقاله کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط تحصیل و کار ضمن تحصیل در این کشور را مورد بررسی قرار خواهند داد.

اینفوگرافیک کار ضمن تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا

افراد از راه های زیادی برای مهاجرت به این کشور استفاده می­ کنند، اما می ­توان گفت بهترین و راحت ترین راه مهاجرت به اسپانیا، مهاجرت تحصیلی است. دانشجویان با دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا به راحتی می­ توانند در معتبرترین دانشگاه های جهان به تحصیل بپردازند. همچنین دانشجویان در حین تحصیل می توانند به انجام کار در این کشور بپردازند و در تأمین هزینه های زندگی دانشجویی خود کوشش نمایند. این کشور به دانشجویان بین المللی حق اجازه کار در حین تحصیل را داده است. اگر چه هزینه های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزانتر و مناسب هستند، اما به دلیل پایین بودن حقوق و دستمزد در این کشور افراد به راحتی قادر به تأمین هزینه های زندگی خود نیستند.

مزایای تحصیل در اسپانیا

مزایای تحصیل در این کشور عبارتست از:

  • دانشگاه های معتبر جهانی با امکانات رفاهی و آموزشی مطلوب
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر با رتبه زیر 400 در جهان
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • تحصیل رایگان
  • اخذ بورسیه تحصیلی
  • کار ضمن تحصیل

بررسی کار ضمن تحصیل در اسپانیا

بررسی کار ضمن تحصیل در اسپانیا

دانشجویان برای اینکه بتوانند در این کشور کار انجام دهند بایستی کارت اقامت این کشور را از اداره مهاجرین این کشور دریافت نماید. دانشجویان با دریافت کارت اقامت این کشور می­ توانند به انجام کار نیمه وقت در این کشور بپردازند تا بتوانند از تأمین هزینه های زندگی دانشجویی خود در این کشور برآیند.

دانشجویان در مقاطع مختلف مجاز به انجام کار به صورت محدود می ­باشند. میزان ساعات کاری به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیساعات مجاز به کار
کارشناسی10 ساعت در هفته
کارشناسی ارشد20 ساعت در هفته
دکتری30 ساعت در هفته

بازار کار در اسپانیا نیز یکی از موارد پر اهمیت در این کشور می باشد که در مقاله مذکور امکان مطالعه برای شما فراهم گردیده است.

کار ضمن تحصیل در اسپانیا با اخذ مجوز کار

تمامی اتباع کشورهای خارجی که برای کار ضمن تحصیل در اسپانیا وارد این کشور می شوند، قبل از استخدام باید برای مجوز کار اسپانیا اقدام کنند. به طور کلی برای دریافت مجوز کار در اسپانیا، دانشجویان به یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت ثبت شده یا یک کارفرمای اسپانیایی نیاز دارند. همجنین کارفرمای باید به طور رسمی مجوز کار را درخواست کند و یک قرار داد کاری امضا کند. البته لازم به ذکر است که مجوز کار برای دانشجویان برای مدت قرارداد کاری معتبر خواهد بود. در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان برای کار ضمن تحصیل در اسپانیا را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان برای کار ضمن تحصیل در اسپانیادر نهایت اینکه الزاماتی که باید برای کار ضمن تحصیل در اسپانیا رعایت فرمایید به شرح زیر می باشد:

  • برای شغل مورد نظر باید مدرک معتبری از صلاحیت های حرفه ای شما جهت درخواست وجود داشته باشد. اگر در کشور شما صادر شده باشد باید به زبان اسپانیایی ترجمه شود.
  • ارائه یک نسخه از قرارداد کار ارائه شده و امضا شده توسط شما و نماینده کارفرما
  • اگر قصد دارید برای شخصی کار کنید، آنها باید نشان دهند که ابزاری برای پرداخت حقوق مندرج در قرارداد شما وجود دارد.

مزایا کار ضمن تحصیل در اسپانیا

بر اساس اساسنامه کارگران اسپانیا  کارمندان موقت طبق مقررات استخدامی اسپانیا از مزایای مشابه کارگران دائم برخوردار می شوند. با این حال، کارگران خوداشتغال و پیمانکاران مستقل از هیچ گونه مزایای محل کار برخوردار نیستند. در اسپانیا، مزایای کارکنان شامل انواع حقوق مرخصی قانونی استاندارد و مجموعه ای از مقررات خاص تر است.  علاوه بر حقوق پایه، حداقل دستمزد باید شامل مزایایی مانند کوپن غذا، بیمه پزشکی و وسایل نقلیه شرکت (برای کارکنان واجد شرایط) باشد. شرکت استخدام کننده باید همه این هزینه را بپردازد. علاوه بر دستمزد پایه، کارگران اسپانیایی مستحق پاداش سیزدهم و چهاردهم ماه هستند که به عنوان حقوق اضافی یا ویژه) شناخته می شود . این پرداخت های اضافی معمولاً در طول تابستان و در حوالی تعطیلات انجام می شود و هر پرداخت معادل یک چهارم کل حقوق سالانه کارمند است.

طبق قوانین کار، کارمندان در اسپانیا باید به طور متوسط ​​40 ساعت در هفته کار کنند. اضافه کاری تا زمانی مجاز است که از سقف 80 ساعت در سال تجاوز نکند. در مقابل، کارمندان باید حداقل 50% بیشتر از نرخ معمولی خود یا مرخصی جبرانی با همان نرخ افزایش یافته دریافت کنند. برای تضمین غرامت عادلانه، هم کارفرما و هم کارمند باید ساعات اضافه کاری را ثبت کنند. کارمندان اسپانیایی شما هر سال حق دارند حداقل (30) روز مرخصی با حقوق دریافت کنند. هر یک از طرفین (کارفرما یا کارمند) می تواند با یک قرارداد یا یک توافق نامه چانه زنی دسته جمعی این مشکل را افزایش دهد. همچنین چهارده (14) روز غیر کاری عمومی در سال وجود دارد، اما ممکن است این روزها بر اساس منطقه کمی متفاوت باشد.

در بخش زیر شاهد مزایا کار در اسپانیا می باشید:

مزایا کار در اسپانیا

کار ضمن تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در اسپانیا

دانشجویان بین المللی با ویزای دانشجویی می توانند در طول تحصیل در اسپانیا کار کنند و درآمد اضافی کسب کنند. با ویزای دانشجویی می توانید به صورت پاره وقت در این کشور کار کنید. به طور کلی، دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا باید مراحل و تشریفات بیشتری را نسبت به دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA طی کنند. شرایط کار در این کشور در طول تحصیل برای اتباع اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا متفاوت است. هر 2 طرف برای ورود به بازار کار در این کشور باید تشریفات خاصی را طی کنند. با این حال، اتباع غیر اتحادیه اروپا نیز باید از مقررات و محدودیت های تعیین شده توسط ویزای دانشجویی این کشور پیروی کنند. البته، اگر می خواهید در این کشور به عنوان یک دانشجوی بین المللی کار کنید، شرایط خاصی وجود دارد که باید رعایت کنید.

شرایط کار در این کشور برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA عبارتند از:

  • درگیر کار پاره وقت (20 ساعت در هفته یا 4 ساعت در روز).
  • مجوز کار دریافت کنید (کارفرما باید درخواست بدهد).
  • ابزار اصلی دیگری برای حمایت مالی داشته باشید (درآمد کار پاره وقت فقط باید مکمل باشد).
  • تعادلی بین تحصیل و کار پیدا کنید (اجازه ندهید کار در تحصیل شما در این کشور اختلال ایجاد کند).

به خاطر داشته باشید، شما فقط می توانید به مدت 3 ماه به صورت تمام وقت کار کنید. این نباید در طول ترم دانشگاه باشد که قرار است در فعالیت علمی شرکت کنید.

مشاغل دانشجویی در اسپانیا

بهترین نوع شغل برای دانشجویان بین المللی مشاغلی می باشد که به آنها این امکان را می دهد که جنبه ای جدید از از فرهنگ محلی را فراتر از دیدگاه آکادمیک و اجتماعی ببیند. بهترین مشاغل دانشجویی در این کشور عبارتند از:

  • مشاغل دانشگاهی
  • کار در رستوران
  • آموزش زبان انگلیسی
  • تدریس خصوصی و ترجمه
  • مشاغل اداری و کارورزی

شرح کار ضمن تحصیل در اسپانیا

همانطور که گفته شد دولت این کشور به دانشجویان حق انجام کار در حین تحصیل را داده است. دانشجویان می ­توانند به صورت نیمه وقت در این کشور به انجام کار بپردازند، البته میزان ساعات کاری برای دانشجویان هر مقطع با یکدیگر متفاوت است.

ناگفته نماند که دولت اسپانیا این امتیاز را به دانشجویان بین المللی که قصد انجام کار در این کشور را دارند قرار داده است. دانشجویان برای یافتن کار در این کشور بایستی رزومه های خود را که شامل مهارت ها و تخصص فرد می ­باشد را به شرکت ها ارسال می­ نمایند. دانشجویان از شرکت ها درخواست کار ضمن تحصیل در این کشور را می­ نمایند و در صورت موافقت شرکت ها متقاضی استخدام خواهد شد.

ویزای تحصیلی اسپانیا در سال 2024

این کشور برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل را دارند، ویزای تحصیلی 3 ماهه صادر می­ نماید. در صورتیکه تحصیل آنها بیش از 3 ماه به طول انجامد دانشجو بایستی به کشور مبدأ برگشته و درخواست ویزای 6 ماهه را نماید. دانشجویان قبل از دریافت ویزای تحصیلی می ­توانند با شرکت هایی که در این کشور وجود دارد قرارداد کاری بسته و پس از ورود به این کشور به کار در حین تحصیل بپردازد.

بدین ترتیب نرخ بیکاری در این کشور در نمودار زیر بیان شده است که می تواند نشان دهنده روند کاری در این کشور باشد:

نرخ بیکاری در کشور اسپانیاناگفته نماند مدت زمان همکاری دانشجویان در قراردادی که با کارفرمایان در این کشور منعقد می­ گردد بایستی بیشتر از مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی نباشد. دانشجویان همچنان می­ توانند با ویزای تحصیلی 3 ماه خود در کشور اسپانیا سرمایه گذاری نموده و به ایجاد کسب و کار برای مدت 3 ماه در این کشور بپردازند. تحصیل کارشناسی در اسپانیا را در مقاله مذکور مطالعه فرمائید.

شرایط کار ضمن تحصیل در اسپانیا

یک مدرک لیسانس در فیزیک در اسپانیا حدود 4 سال تحصیل تمام وقت طول می کشد. در طول این مدت، دانشجویان معمولاً می توانند در برنامه های تبادل و استخدام در شرکت های تحقیقاتی شرکت کنند. دانش آموزان معمولا واحدهای اختیاری خود را در سال سوم و چهارم دوره کارشناسی انتخاب می کنند. دوره های کارشناسی ارشد معمولاً 1-2 سال مطالعه تمام وقت طول می کشد. برنامه های کارشناسی ارشد به طور کلی توسط دانشمندان و متخصصان بسیار شناخته شده تدریس می شود. نکته مهم در مورد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا این است که دانشگاه های متعدد برنامه هایی را ارائه می دهند که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. لذا شما می توانید ضمن تحصیل هم زبان اسپانیایی و هم انگلیسی را برای کار ضمن تحصیل در اسپانیا تقویت کنید.

در این بخش از مطلب شاهد رشته های مناسب جهت کار ضمن تحصیل در اسپانیا هستید:

رشته های مناسب جهت کار ضمن تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا

دانشگاه ها هزینه ای ثابت برای ورود به دانشگاه از دانشجویان دریافت می­ نماید که حدوداً 5€ الی 6€ (یورو) می­­ باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ارزانتر و به صرفه تر از دانشگاههای خصوصی این کشور می ­باشد. شهریه دانشگاه های دولتی 4000€ الی €6000 (یورو) در سال و هزینه دانشگاه های خصوصی 6000€ الی €8000 (یورو) در سال تخمین زده شده است.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حدوداً 6000€ الی 8000€ (یورو) در سال در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند دانشجویان با انجام کار ضمن تحصیل در این کشور می­ توانند تا حدودی هزینه های زندگی در این کشور را پوشش دهند.

دانشجویان با سوالات زیادی در زمینه کار ضمن تحصیل در اسپانیا روبرو خواهند شد:

  • آیا با دریافت ویزای دانشجویی می ­توان به همراه خانواده به کشور اسپانیا سفر نمود؟
  • آیا با کار در ضمن تحصیل می­ توان تمام هزینه های دانشجویی را پوشش داد؟
  • هزینه اخذ ویزای تحصیلی در اسپانیا چقدر است و چگونه اقدام نمایم؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به پاسخگویی به تمامی سوالات دانشجویان در این زمینه می­ باشد. دانشجویان می­توانند جهت راهنمایی و مشاوره با این موسسه ارتباط برقرار نمایند.

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در اسپانیا

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در اسپانیا مطابق قوانین سال 2024 عبارتند از:

  • آیا امکان کار حین تحصیل در اسپانیا وجود دارد؟ بله دانشجویان در حین تحصیل می توانند به انجام کار در این کشور بپردازند و در تأمین هزینه های زندگی دانشجویی خود تلاش کنند.
  • شرایط کار هنگام تحصیل در اسپانیا در مقاطع مختلف چگونه است؟ دانشجویان در اسپانیا در مقطع کارشناسی 10 ساعت کار در هفته، در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و در مقطع دکترا 30 ساعت در هفته مجاز به کار هستند.
  • شرایط کار در اسپانیا برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA  به چه صورت است؟ کار دانشجویی در اسپانیا به صورت پاره وقت امکان پذیر است و دانشجویان باید ابزار اصلی دیگری برای حمایت مالی داشته باشند.
4.9/5 - (13 امتیاز)

18 دیدگاه برای “کار ضمن تحصیل در اسپانیا

  1. آرین گفت:

    مقاله به طور کلی درباره تحصیل و کار ضمن تحصیل در اسپانیا خوب و کامل بود. 14% نرخ بیکاری نرخ بالایی نیست و به نظر میشه امیدوار بود که تو اسپانیا یه شغل پاره وقت دانشجویی پیدا کرد. درباره مشاغل دانشجویی تو اسپانیا نباید سطح توقعات خیلی بالا باشه. نباید اسپانیا و انگلیس رو باهم یکی کنیم. اینا هر کدوم شرایط شغلی و تحصیلی خودشون دارن. به نظرم اسپانیا یه فرهنگ پرجنب و جوشی داره و کار کردن بین همه مسریه حتی دانشجوها. پس میشه با تقویت زبان انگلیسی و اسپانیایی چنتا فرصت شغلی خوب حین تحصیل پیدا کرد. درباره پوشش هزینه های تحصیل فکر کنم درآمد یه شغل پاره وقت جوابگوی هزینه تحصیلی نیست میشه بهش گفت کمک هزینه.
    اگه بورسیه و کار دانشجویی و یه سرمایه کوچیک واسه اجاره و شهریه باشه تازه میشه گفت همه چی عالیه. تو این مقاله درباره کاریابی برای دانشجوهای بین المللی تو اسپانیا چیزی گفته نشده البته که اولین راه سایت ها به دهن ادم میاد ولی تو هر کشور پیدا کردن کار یه قلق خاصی باید داشته باشه. این میزان ساعاتی که برای دانشجوها تعیین شده به نظر هم عادلانه هست هم غیر عادلانه. هزینه های تحصیل دکترا زیاده ولی 30 ساعت در هفته هم برای دانشجوی دکترا کمه دانشجوهای دکترا وقت بیشتری برای کار دارن و هزینه های تز دکترا هم بالاست. اگر بشه شرایط هزینه های تحصیل و درآمد کار ضمن تحصیل تو اسپانیا رو با یک کشور هم طراز اسپانیا مقایسه کرد خیلی خوب میشه به نظرم.

    1. صادقی گفت:

      ممنون از اینکه اطلاعات خوبتون را خوانده های گرامی اشتراک می کنید.

  2. اصغری گفت:

    ظاهرا بیکاری در اسپانیا بالاست
    چقدر ممکنه به کار ضمن تحصیل در اسپانیا رسید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما. بسته به مهارت شغلی دانشجو و شغل مدنظر دارد. برای کسب مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

    2. صادقی گفت:

      با سلام اشتغال برای دانشجویانی که در اسپانیا اقامت دارند و با محیط کشور تطابق پیدا کردند راحت است. در خصوص مشاوره تحصیلی در اسپانیا با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. ارشاد گفت:

    من با چند سال کار پس از تحصیل می تونم تو این کشور اقامت بگیرم ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. به محض صدور مجوز تحصیل در اسپانیا می توانید از مزایا کار ضمن تحصیل در اسپانیا بهره مند شوید. در خصوص مشاوره با شمازه 02191003232 تماس بگیرید.

  4. قراری گفت:

    آیا در دانشگاه های اسپانیا نهادهایی برای یافتن کار برای دانشجویان وجود دار یا خود دانشجویان باید اقدام کنند؟

    1. صادقی گفت:

      باسلام. موسسات کاریابی در اسپانیا می توانند در این خصوص کمک کنند. شایان ذکر است که کار در دانشگاه ها هم برای دانشجویان امکان پذیر است.

  5. hiva گفت:

    سلام
    از سایت خوبتون ممنونم
    ایا با کار ضمن تحصیل در اسپانیا از پس مخارج این کشور میتوان برآمد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در مجموع بسته به سبک زندگی دانشجویی و شرایط تحصیل در اسپانیا دارد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  6. کیوان خرسند گفت:

    کار ضمن تحصیل در اسپانیا میتونه هزینه های تحصیل مارو پوشش بده؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام بسته به هزینه زندگی در اسپانیا و سبک زندگی شما دارد. برای زندگی دانشجویی بله. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  7. امید گفت:

    آیا جهت کار هنگام تحصیل مدت زمان کار بصورت ماهانه مهم می باشد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. مجوز کار دانشجویی در اسپانیا به مدت 20 ساعت در هفته می باشد که نبایستی بیش از این باشد..

  8. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله خوبی بود.
    با تشکر

  9. عادل گفت:

    سلام به نظر من با توجه به نرخ بیکاری در اسپانیا که نسبت به کشورای دیگه بالاس و با توجه به هزیته های بالای زندگی تو این کشور اصلا به صرفه نیست به تحصیل فکر کنیم

  10. امیر عباس گفت:

    بابت سایت خوب و مطالب به روزتون تشکر می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *