متفرقه, مهاجرت به کشور فنلاند

اخذ مستر کارت فنلاند

اخذ مستر کارت فنلاند

اخذ مستر کارت فنلاند با توجه به استفاده بسیار زیاد از پرداخت الکترونیکی در فنلاند یکی از موارد مورد نیاز دارندگان اقامت فنلاند است. فنلاند یکی از کشورهای مدرن و امن اتحادیه اروپا است وبا داشتن حساب بانکی در این کشور می توانید به راحتی برای دریافت کارت ها اعتباری و بدهی مانند مستر کارت اقدام کنید. افراد غیر مقیم برای داشتن حساب بانکی در فنلاند معمولا دچار مشکل می شوند اما آنها می توانند با استفاده از برخی از بانک های مجازی در اروپا مانند ترنسفروایز، نقل و انتقال خود را انجام دهند. چنانچه علاقه مند به دریافت مستر کارت فنلاند هستید پیشنهاد می کنیم به مقاله ارائه شده توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه بفرمایید.

کارت های اعتباری فنلاند

قبل از ورود به فنلاند، مطمئن شوید که چندین روش مختلف برای دسترسی به پول خود در کشور ترتیب داده اید. این می تواند به صورت کارت اعتباری و بدهی، نقدی یا از طریق سرویس انتقال بین المللی باشد. کارت های اعتباری یا نقدی رایج ترین روش پرداخت در فنلاند اس ، بنابراین قطعاً ارزش دارد که در بانک خود در کشور خود بررسی کنید که آیا استفاده از کارت خود در خارج از کشور مقرون به صرفه ترین روش برای خرید است.

کارت های اعتباری عمده مانند کارت های زیر در فنلاند بسیار مورد استفاده قرار می گیرند:

  • مستر کارت
  • ویزا کارت
  • دینرز کلوب

به عنوان مهاجر در فنلاند، دریافت کارت اعتباری معمولا بدون ایجاد حساب بانکی و سابقه اشتغال دشوار است. مقررات مربوط به درخواست کارت اعتباری بین بانک ها و حتی شعب داخل همان بانک متفاوت است. در این صورت توصیه می شود در صورت داشتن کارت اعتباری قبل از مهاجرت از آن استفاده کنید، مشروط بر اینکه هزینه های استفاده از آن خیلی زیاد نباشد. اگر ناامید هستید که کارت اعتباری خود را از یک بانک فنلاندی دریافت کنید، یک گزینه پرداخت سپرده امنیتی سنگین به بانک است. این شامل پرداخت سه برابر مبلغ سقف اعتباری است که برای بانک درخواست می کنید. این سپرده برای مدت 3 سال توسط بانک نگهداری می شود و اگر در تمام این مدت قبض خود را به موقع پرداخت کنید، به شما پس داده می شود. اگر با درآمد منظم در فنلاند زندگی می کنید، در تهیه کارت اعتباری مشکلی نخواهید داشت.

به طور کلی شرایط و جزییات کارت اعتباری فنلاند در تصویر زیر به طور کامل شرح داده شده است:

شرایط و جزییات کارت اعتباری فنلاند

شرایط اخذ مستر کارت فنلاند

جهت اخذ مستر کارت فنلاند باید حساب بانکی در این کشور باز کنید. معمولاً افتتاح حساب بانکی در فنلاند بسیار ساده است. اگرچه به طور كلی متوجه خواهید شد كه حداقل یكی از كارمندان این بانک به زبان انگلیسی صحبت می كنند، اما در صورت كافی نبودن دانش زبان فنلاندی، خوب است كه یك دوست فنلاندی زبان را نیز با خود ببرید. نکته ای که باید قبل از افتتاح حساب بانکی فنلاندی خود به آن توجه کنید این است که چه اسنادی را باید در بانک ارائه دهید. این ممکن است اغلب متفاوت باشد حتی بین شعب مختلف یک بانک.

در بیشتر موارد، ترکیبی از اسناد زیر از شما خواسته می شود:

  • گذرنامه
  • عکس
  • آدرس
  • شماره شناسایی شخصی فنلاندی (henkilötunnus)
  • کارت KELA (به شما این امکان را می دهد که تحت پوشش طرح تأمین اجتماعی اقامت در فنلاند قرار بگیرید.)
  • اجازه اقامت فنلاند

اگر به خدمات زیر احتیاج دارید، حتما از آنها بخواهید، زیرا ممکن است به طور خودکار به شما اعطاء نشود:

  • اظهاراتی که به زبان خاصی برای شما ارسال می شود (معمولا به زبان های فنلاندی، سوئدی یا انگلیسی موجود است.)
  • دسترسی به بانکداری آنلاین
  • کارت های اعتباری

هزینه های بانکی در فنلاند بین بانک ها متفاوت است اما به طور کلی نسبتا معقول است. لازم است بررسی کنید که کدام خدمات به صورت رایگان توسط هر بانک ارائه می شود و بر اساس نیازها و تنظیمات خود تصمیم گیری می کنید. اینها خدماتی است که ممکن است توسط بانکی در فنلاند از شما کسر شود یا نشود:

  • پرداخت صورتحساب از طریق کارت بدهی مستقیم
  • بیانیه ماهانه
  • برداشت وجه نقد
  • نقل و انتقال پول
  • سپرده ها

افتتاح حساب بانکی در فنلاند

اگر ویزا یا مسترکارت جهانی خود را از کشور خود به فنلاند بیاورید عالی خواهد بود. با این حال، گرفتن چنین کارت های اعتباری برای دانش آموز همیشه آسان نیست. حتی اگر یکی دارید، باز هم ممکن است بخواهید یک کارت بانکی در Oulu برای چندین سرویس آنلاین دریافت کنید. برای چندین سرویس آنلاین مانند شناسایی قوی تر و دسترسی به خدمات عمومی به یک حساب بانکی فنلاندی نیاز دارید. برای دریافت کارت از این بانک، باید کارت اجازه اقامت (برای شماره تامین اجتماعی ابتدا باید به DVV مراجعه کنید)، پاسپورت، کارت شناسایی فنلاند (صادر شده توسط پلیس فنلاند) و سایر مدارک ممکن برای اثبات هویت خود را داشته باشید.

در این قسمت شاهد مراحل افتتاح حساب بانکی در فنلاند هستید:

مراحل افتتاح حساب بانکی در فنلاند

اخذ برترین مستر کارت ها در فنلاند

بانک ها و موسسات مالی در فنلاند انواع و اقسام مختلفی از کارت های اعتباری شامل مستر کارت و سایر کارت ها را ارائه می کنند. در جدول زیر می توانید از جمله بهترین مستر کارت های ارائه شده در فنلاند را مشاهده کنید:

بانک ارائه کنندهنامهزینه سالانه به یورو
Aktia BankAktia World Elite MasterCard45€
Danske BankDanske MasterCard Gold90€
OP-KorttiyhtiöOP-MasterCard50€
ÅlandsbankenÅlandsbanken MasterCard Standard45€
SEB KortEuroloan Mastercard
Skandinaviska Enskilda BankenSAS EuroBonus World MasterCard55€
OP-KorttiyhtiöK-Plussa MasterCard
Nordea BankNordea Standard MasterCard
Aktia BankAktia World Elite MasterCard24€

درباره اخذ مستر کارت فنلاند

درباره اخذ مستر کارت فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و واحد پول یورو را نیز پذیرفته است. کارت های اعتباری و نقدی رایج ترین روش پرداخت در فنلاند است که بیش از سایر کشورها به تبدیل شدن به یک جامعه بدون پول نزدیک تر است. ویزا کارت و مستر کارت رایج ترین کارت های اعتباری هستند که پذیرفته می شوند، اما خرده فروشان، هتل ها و رستوران های زیادی وجود دارند که مارک های کمتر شناخته شده را نیز می پذیرند. Discover یکی از شبکه های نسبتا بزرگی است که به هیچ وجه پذیرفته نیست. به ندرت برای استفاده از کارت خود با حداقل مبلغ خرید روبرو خواهید شد. شعب بانک ها در فنلاند رو به کاهش است و خودپردازها نیز همین روند را دارند.

این مسئله بزرگی نیست زیرا پرداخت کارت به صورت اینترنتی به طور گسترده ای پذیرفته شده است، اما اگر می خواهید پول نقد ارائه کنید، بهتر است قبل از سفر، مقدار زیادی برداشت کنید. تمام دستگاه های خودپرداز توسط همان شبکه Otto اداره می شوند. این خودپردازها دارای محدودیت برداشت 1000€ (یورو) هستند اما هزینه برداشت ندارند. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در جهت مهاجرت به این کشور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله هزینه زندگی در فنلاند می باشد.

هزینه اخذ مستر کارت فنلاند

همانطور که مشاهده کردید هزینه سالانه مستر کارت ها با توجه به ویژگی ها و بانک های صادر کننده می تواند از 0 الی 250€ (یورو) باشد. البته علاوه بر این نیز هزینه های دیگر وجود دارد. هزینه معامله در حدود 3٪ برای هر تراکنش بسته به کارت اعتباری شما می تواند اعمال شود. این هزینه برای هر 500€ یورو هزینه شده با کارت شما 15€ یورو است. گاهی اوقات، یک فرد پیشنهاد می کند که به جای یورو، پوند را بپردازد. این به عنوان تبدیل ارز پویا (DCC) شناخته می شود و می تواند به معنای هزینه های بالاتر از هزینه ای باشد که شما به سادگی با ارز محلی پرداخت می کنید. بعضی اوقات دستگاه پول نقد این خدمات را ارائه می دهد که در این صورت همین هزینه نیز صدق می کند.

اگر از ویزا کارت فنلاند یا مستر کارت یکی از بانک های اتحادیه اروپا استفاده می کنید، دیگر نگران هزینه های پرداخت کارت نخواهید بود. هزینه های پیش پرداخت نقدی نیز توسط بانک خود شما دریافت می شود. صادرکننده کارت شما ممکن است بابت پیش پرداخت نقدی (برداشت پول نقد با استفاده از کارت خود) هزینه ای را از شما دریافت کند. توجه داشته باشید که وقتی نوبت به پیش پرداخت های نقدی و معاملات ارزی می رسد، بسیاری از صادرکنندگان کارت از شما کارمزد دریافت می کنند.

برترین بانک های فنلاند

سیستم بانکی فنلاند بسیار پیشرفته است. به عنوان یک خارجی مشکلی در افتتاح حساب بین المللی فنلاند نخواهید داشت. سه بانک پیشرو در فنلاند شامل:

  • Nordea
  • OP Group
  • Danske Bank

این بانک ها بیش از 80% خدمات بانکی فنلاند را ارائه می دهند. بانک های تجاری دیگری در فنلاند و همچنین شرکت های دارایی، صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های بیمه وجود دارد. جمعیت فنلاند به بانکداری اینترنتی اعتماد دارند و از ورود به سیستم بانکی آنلاین به عنوان شکلی برای شناسایی بسیاری از خدمات آنلاین استفاده می شود. این روش به طور کلی یک روش مطمئن و سریع برای انجام طیف وسیعی از معاملات است و به ویژه برای پرداخت قبض بدون نیاز به مراجعه به بانک بسیار مفید است. سایر خدمات موجود از طریق بانکداری آنلاین شامل مدیریت کارت های اعتباری، وام ها، سرمایه گذاری ها، حقوق بازنشستگی و بیمه است. برای دسترسی به حساب بانکی آنلاین خود به هیچ نرم افزار خاصی نیاز ندارید.

تمام آنچه شما نیاز دارید توافق نامه بانکی آنلاین با بانک شما است که شماره مشتری و کدهای دسترسی شما و همچنین آدرس اینترنتی مورد نیاز شما برای دسترسی به تسهیلات را در اختیار شما قرار می دهد. اکثر بانک ها در فنلاند قادر به ارائه تسهیلات بانکی آنلاین به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی هستند. ساعات عادی بانکی از ساعت 09:15 تا 16:15 است، اگرچه این می تواند بین بانک ها و مناطق مختلف کشور بسیار متفاوت باشد.

در نمودار زیر می توانید برترین بانک های فنلاند را مشاهده کنید:

برترین بانک های فنلاند

مواردی درباره استفاده کارت های اعتباری در فنلاند

میزان جرم و جنایت در فنلاند نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین است. با این حال، منفعت طلبان خودپرداز یکی از انواع جرایم است که نسبتا شایع است. در اینجا برخی اقدامات احتیاطی که می توانید برای افزایش امنیت انجام دهید گفته شده است:

  • از خودپرداز داخل بانک استفاده کنید. اگر به دلایلی، خودپرداز کارت شما را بخور ، می توانید به سرعت آن را پس بگیرید.
  • برای پرداخت می توانید از کارت اصلی خود استفاده کنید و کارت پشتیبان خود را در صندوق امانات نگه دارید.
  • کارت اعتباری بدون هزینه های معاملات خارجی دریافت کنید.
  • مستر کارت یا ویزا کارت را انتخاب کنید. آنها کارتهایی هستند که به طور گسترده پذیرفته شده اند و فنلاند نیز از این قاعده مستثنی نیست.
  • شماره تلفن بانک خود را یادداشت کنید. اگر کارت خود را گم کنید یا مشکلی در پرداخت دارید، می توانید برای حل آن با بانک تماس بگیرید.
  • در بعضی از مکان ها نمی توانید از کارت های American Express خود استفاده کنید، این امر باعث می شود مستر کارت در فنلاند مفیدتر شود.

جهت مهاجرت به فنلاند و اخذ راهنمایی در این باره می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات رایج در مورد اخذ مسترکارت فنلاند

در این بخش از مطلب به سوالات رایج شما در مورد اخذ مسترکارت فنلاند پاسخ داده ایم:

  • شرایط اخذ مستر کارت فنلاند چیست؟ جهت اخذ مستر کارت فنلاند باید حساب بانکی در این کشور باز کنید. معمولاً افتتاح حساب بانکی در فنلاند بسیار ساده است. اگرچه به طور كلی متوجه خواهید شد كه حداقل یكی از كارمندان این بانک به زبان انگلیسی صحبت می كنند، اما در صورت كافی نبودن دانش زبان فنلاندی، خوب است كه یك دوست فنلاندی زبان را نیز با خود ببرید. نکته ای که باید قبل از افتتاح حساب بانکی فنلاندی خود به آن توجه کنید این است که چه اسنادی را باید در بانک ارائه دهید.
  • هزینه اخذ مسترکارت فنلاند چقدر است؟ این هزینه برای هر 500€ (یورو) هزینه شده با کارت شما 15€ (یورو) است.
4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *