شرایط سنگاپور

هزینه های دانشجویی سنگاپور

هزینه های دانشجویی سنگاپور

شرایط و هزینه های دانشجویی سنگاپور در سال 2023 با در نظر ملیت و همچنین شرایط و دوره های تحصیلی که در سنگاپور برگزار می گردد، متفاوت می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور سنگاپور بسیار متفاوت می باشد. متقاضیانی که قصد دارند از هزینه های دانشجویی سنگاپور، هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور سنگاپور، هزینه های زندگی در کشور سنگاپور و همچنین درباره این کشور اطلاعات کافی کسب کنند می توانند تا انتهای این نوشتار با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشند.

شرایط و هزینه های دانشجویی سنگاپور

سنگاپور به عنوان قطب مالی آسیا، آموزش با کیفیت بالا را از طریق تعدادی از دانشگاه های بین المللی که به طور گسترده ای در این کشور شناخته شده هستند ارائه می دهد. در حالی که کمک های مالی مختلفی به دانشجویان بین المللی برای کاهش هزینه های دانشجویی سنگاپور ارائه می شود. اما کسب مدرک دانشگاهی در سنگاپور می تواند بسیار هزینه های زیادی به همراه داشته باشد. طبق گزارش HSBC که در سال 2014 منتشر شد. سنگاپور دومین کشور گران قیمت برای دانشجویان بین المللی پس از استرالیا می باشد.

هزینه دانشگاه ها و کالج های کشور سنگاپور می تواند سالانه 19000$ (دلار) باشد. اما هزینه تحصیل و هزینه های دانشجویی سنگاپور با توجه به با سطح تحصیل در سنگاپورر متفاوت می باشد. در اینجا متوسط ​​هزینه تحصیل برای یک دانشجوی بین المللی در کشور سنگاپور ذکر شده است:

دوره تحصیلیشهریه به دلار
دوره تحصیلی دیپلم8000$
دوره تحصیلی کارشناسی24000$
دوره تحصیلی کارشناسی ارشد18000$

با توجه به هزینه های بالا در دانشگاه ها و کالج ها، دولت سنگاپور با هزینه های یارانه ای موسسات مهارتی را برای دانشجویان تاسیس کرد. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی با کسب بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی می توانند هزینه های خود را در کشور سنگاپور کاهش دهند. بورس تحصیلی در سنگاپور به دانشجویان ممتاز که دارای شرایط و سابقه تحصیلی درخشان می باشند ارائه می شود.

اقامت دانشجویان در سنگاپور

دانشجویان بین المللی در سنگاپور می توانند در خوابگاه های دانشگاه، مسکن های خصوصی یا مسکن دولتی زندگی کنند. خوابگاه های خصوصی چه در داخل و چه در خارج از دانشگاه نیز برای دانشجویان در دسترس است. برجسته ترین مکان های اقامت برای دانشجویان بین المللی در کشور سنگاپور به صورت زیر می باشد:

خوابگاه های دانشجویی در سنگاپور: بیشتر دانشگاه های سنگاپور تسهیلات خوابگاه را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند. دانشجویان برای تأمین هزینه خوابگاه باید در فرم درخواست همان موارد را اعلام کنند. به هر حال، اقامت در خوابگاه های دانشجویی به در دسترس بودن در خوابگاه های دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. خوابگاه های دانشگاه معمولا بسته به نوع اتاقی که دانشجو برای آن انتخاب می کند، بین 146$ الی 500$ (دلار) هزینه دارند.

اجاره خانه های شخصی در سنگاپور: دانشجویان بین المللی که نمی توانند در خوابگاه های دانشگاه بمانند. تمایل به ماندن در خوابگاه ها ندارند می توانند در آپارتمان های اجاره ای نیز زندگی کنند. معمولا اتاق های اجاره ای برای دانشجویان در مناطق اطراف دانشگاه در دسترس است. اتاق های اجاره ای حدود 800$ (دلار) هزینه دارند.

هزینه های تحصیل دانشجویی در دانشگاه های سنگاپور

میزان شهریه برنامه های کارشناسی ارشد برای 5 دانشگاه برتر سنگاپور به صورت زیر می باشد:

مرکز تحصیلیشهریه به دلار تقریبی
کار درسیپژوهش و تحقیقات
دانشگاه ملی سنگاپور$23000 الی 52000$$19000 الی 31000$
دانشگاه فنی نانیانگ$20000 الی 55000$24000$
دانشگاه مدیریت سنگاپور$28000 الی 46000$24000$
دانشگاه سیم$19000 الی 28000$19000$
دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور$19000 الی 28000$28000$

هزینه های تحصیل دانشجویی در دانشگاه های سنگاپور

خوابگاه های خارج از دانشگاه در سنگاپور

تعداد زیادی از خوابگاه های خارج از دانشگاه برای دانشجویان بین المللی در سنگاپور در دسترس است. خوابگاه های خارج از دانشگاه می توانند کمی بیشتر از خوابگاه های دانشگاه هزینه دارند. بسته به تسهیلات ارائه شده توسط خوابگاه، هزینه های آن ها متفاوت است. حداقل هزینه اقامت در این خوابگاه ها 400$ (دلار) می باشد.

آپارتمان HDB در سنگاپور: یکی از فرصت های ویژه مسکن در سنگاپور برای دانشجویان بین المللی، آپارتمان های HDB است. آپارتمان های HDB گزینه های ارزان قیمت برای اتاق های خصوصی هستند. با این حال، مکان های این آپارتمان ها ممکن است همیشه برای دانشجویان بین المللی مناسب نباشد. هزینه آپارتمان های HDB از 250$ تا 1000$ (دلار) در ماه متغیر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله اقامت سنگاپور را مطالعه بفرمائید.

هزینه های زندگی دانشجویی سنگاپور

به طور کلی، هزینه های دانشجویی سنگاپور و مخارج زندگی در این کشور مدرن برای دانشجویان بین المللی بالا می باشند. گزارش HSBC هزینه زندگی این کشور را تقریبا 28000$ (دلار) در سال گزارش می دهد. آن را به دومین کشور گران قیمت برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. البته هزینه های زندگی کاملا به دانشجو و امکانات بستگی دارد. هزینه های مشترک در سنگاپور ممکن است موارد زیر باشند:

  • غذا: معمولا هزینه ماهیانه وعده های غذایی برای دانشجویان بین المللی سنگاپور حدود 300$ (دلار) است.
  • سنگاپور دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی بسیار مؤثر و بسیار ارزان است. هزینه سیستم حمل و نقل سنگاپور برای دانشجویان تقریبا 75$ الی 185$ (دلار) در ماه باشد.
  • هزینه های شخصی: علاوه بر غذا و حمل و نقل، دانشجویان هزینه های شخصی نیز دارند که هنگام زندگی در یک کشور خارجی باید آن ها را در نظر داشته باشند. برای تأمین هزینه های شخصی در سنگاپور، دانشجویان بایستی حداقل 300$ (دلار) در ماه در نظر داشته باشند.
  • کتاب و ابزار تحصیل: در حالی که بسیاری از دانشگاه ها مطالبی را برای مطالعه ارائه می دهند. همچنین دارای کتابخانه هستند، دانشجویان همچنان باید مانند هر دانشگاهی در سراسر جهان اقدام به خرید کتاب ها و لوازم التحریر های خارج از دانشگاه کنند. برای پرداخت از چنین هزینه هایی توصیه می شود دانشجویان حداقل 200$ (دلار) پول داشته باشند.

کار دانشجویی در سنگاپور

کشور جزیره ‌ای مدرن سنگاپور به دلیل تکامل و تبدیل شدن خود به مرکز آموزشی در سراسر جهان بسیار شناخته شده است. در دهه گذشته، سنگاپور به‌ عنوان یک مرکز آموزشی محبوب به ‌خوبی و واقعاً شاهد ظهور بوده است. اگر رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS را در آسیا در چند سال گذشته بررسی کنیم. ما به وضوح می ‌توانیم ببینیم که چگونه موسسات سنگاپور رتبه ‌بندی را ارتقا داده ‌اند.  به عنوان یک کشور توسعه یافته، به سرعت به یکی از انتخاب های برتر برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. چندین دانشجو از سراسر جهان آرزو دارند برای تحصیلات عالی خود به سنگاپور نقل مکان کنند. اما نمی توان از این موضوع غافل شد که سنگاپور یکی از کشورهای گران است.

در این واقعیت شکی وجود ندارد که سبک زندگی و استانداردهای زندگی در سنگاپور کمتر از سایر کشورهای تاپ مانند بریتانیا، استرالیا یا ایرلند است. هزینه های زندگی در سنگاپور بسیار زیاد است که دانشجو نمی تواند آن را مدیریت کند. بنابراین، بسیاری از دانشجویان بین المللی برای کمک به امور مالی خود در حین تحصیل، به شغل پاره وقت متکی هستند.

  • مشاغل پاره وقت زیادی برای دانشجویان بین المللی در سنگاپور وجود دارد که می تواند به آنها در مدیریت هزینه های زندگی و تحصیل کمک کند.
  • طبق گفته وزارت نیروی انسانی سنگاپور، دانشجویان خارجی در سنگاپور که با کارت دانشجویی زندگی و کار می کنند، مجاز به کار پاره وقت هستند.
  • این دارندگان کارت دانشجویی اغلب به دنبال مشاغل پاره وقت در سنگاپور هستند.

درباره کشور سنگاپور

سنگاپور در نوک جنوبی شبه جزیره مالایا، در فاصله 137 کیلومتری شمال خط استوا واقع می باشد. سنگاپور بزرگترین بندر در جنوب شرقی آسیا و یکی از شلوغ ترین بندر های دنیا است. این کشور رشد و شکوفایی خود را مدیون موقعیت کانونی آن در انتهای جنوبی شبه جزیره مالایی است. جایی که تسلط بر تنگه مالاکا، که اقیانوس هند را به دریای چین جنوبی متصل می کند می باشد. سنگاپور زمانی مستعمره انگلیس بود و اکنون عضو مشترک المنافع است. این کشور ابتدا در سال 1963 به عضویت فدراسیون مالزی پیوست اما در 9 آگوست 1965 به یک کشور مستقل تبدیل شد.

شمای عزیزان اگر قصد دارید اقدام به مهاجرت به سنگاپور از طریق تحصیل کنید و یا از روش های مختلف وارد خاک این کشور شوید و اقامت سنگاپور را کسب کنید، می توانید انجام امور پرونده خود را به متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارید.

سوالات مهم در باب هزینه های دانشجویی سنگاپور

در این بخش از مقاله سوالات متدوال شما را در خصوص هزینه های دانشجویی سنگاپور بررسی و پاسخ داده ایم:

  • آیا می توانیم در سنگاپور به طور رایگان تحصیل کنیم؟ در صورتی که بورسیه بگیرید و در حین تحصیل هم کار کنید بله این امکان وجود دارد.
  • آیا هزینه های تحصیل و زندگی در سنگاپور زیاد است؟ می توان گفت که سنگاپور کشور ارزانی نیست اما نسبت به آمریکا و لندن کمی ارزان تر است.
  • هزینه های تحصیل و زندگی در سنگاپور چند دلار است؟ هزینه دانشگاه ها و کالج های کشور سنگاپور می تواند سالانه 19000$ (دلار) باشد.
  • آیا برای دانشجویان بین المللی در سنگاپور کمک هزینه ای پرداخت می شود؟ دولت سنگاپور با هزینه های یارانه ای موسسات مهارتی را برای دانشجویان تاسیس کرد.
  • خوابگاه ها و محل های اسکان دانشجویان در سنگاپور چقدر هزینه دارد؟ خوابگاه های دانشگاه معمولا بسته به نوع اتاقی که دانشجو برای آن انتخاب می کند، بین 146$ الی 500$ (دلار) هزینه دارند.
  • گران ترین دانشگاه های سنگاپور کدام دانشگاه ها هستند؟ دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه فنی نانیانگ از گران ترین دانشگاه های کشور سنگاپور می باشند.
  • دانشگاه های ارزان کشور سنگاپور کدام دانشگاه ها هستند؟ دانشگاه سیم و دانشگاه فناوری و طراحی.
  • هزینه های تحصیلی اعم از حمل و نقل و کتب در سنگاپور چند دلار می باشد؟ حداقل هزینه های تحصیلی حدود $1000 (دلار) می باشد.
  • آیا می توان در سنگاپور به صورت پاره وقت کار کرد؟ بله می توانید در هفته تعداد ساعات محدودی کار کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *