مهاجرت کاری تایلند

گرفتن ویزای کار تایلند برای مشاغل مختلف در 2023

گرفتن ویزای کار تایلند

گرفتن ویزای کار تایلند شامل مراحل و شرایط مهمی می باشد. در این کشور اشخاص زیادی به عنوان مهاجر با ویزای کار در حال کار و زندگی هستند. در این کشور انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که مختص شرایط خاص می باشد. هرگونه ویزا یا اجازه اقامت معاف از ویزا امکان ثبت نام در دوره های زبان انگلیسی و یا تایلندی یا هر نوع دوره دیگر را فراهم می کند. برای استخدام، فقط ویزای تجاری (B) نیاز به مجوز کار بعنوان یک الحاق است که شرط کار هر تبعه خارجی در تایلند است. با توجه به مهارت و سطح تسلط شما به زبان انگلیسی و زبان تایلندی فرصت های شغلی متعددی در انتظار شماست. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و اخذ ویزای کاری تایلند به شما مشاوره می دهد.

هر تبعه خارجی که مایل به زندگی و کار در تایلند است باید با موفقیت از سفارت یا کنسولگری تایلند در خارج از کشور درخواست ویزا کند. خارجیانی که به تایلند سفر می کنند و یا پس از اتمام تحصیل خود به دنبال شغل و ادامه اقامت خود هستند در جهت اخذ ویزای کار کشور تایلند بر می آیند. ویزای تایلند یک برچسب فیزیکی است که روی صفحه ای در گذرنامه چسبانده شده است. درخواست ویزا مستلزم رعایت معیارهای خاص و ارائه مدارک پشتیبانی است که بسته به نوع ویزا متفاوت است اما شامل مواردی از صورت های مالی و رسیدهای رزرو سفر تا درخواست نامه از کارفرمای احتمالی است. درخواست ویزای تایلند را می توان به هر سفارت یا کنسولگری تایلند در جهان ارسال کرد.

اینفوگرافیک ویزای کار در تایلند

درباره اقتصاد تایلند

تایلند با مساحتی حدود 200000 مایل مربع، دومین کشور بزرگ در شبه جزیره هند و چین است که %95 از جمعیت تقریباً 68 میلیونی آن را قومی تایلندی تشکیل می‌دهند، تایلندی صحبت می‌کنند و آیین بودا، مذهب رسمی این کشور را رعایت می ‌کنند. اقتصاد تایلند نسبتاً قوی است و با تولید ناخالص داخلی تقریباً 395 میلیارد دلار به عنوان یک قدرت متوسط ​​در نظر گرفته می شود که آنها را در رتبه 27 جهان و در آسیای جنوب شرقی پس از اندونزی قرار می دهد. در دهه 1980 پول ایالات متحده از طریق توافق پلازا کاهش یافت و از آنجایی که واحد پول تایلند “بات” عمدتاً توسط پول ایالات متحده حمایت می شد، بات نیز کاهش یافت. این بدان معناست که سایر کشورها، به ویژه ژاپن، می توانند از سرمایه گذاری های تایلندی خود سود بیشتری ببرند، زیرا ارزش پول ژاپن در واقع افزایش یافته است.

این امر منجر به سرمایه گذاری قابل توجهی در تایلند توسط کشورهای خارجی و اقتصاد صادراتی قوی مبتنی بر کشاورزی، الکترونیک، خودرو و غذاهای فرآوری شده شد. در سال 2014، شکار نظامی جدید، دولت و پارلمان دموکراتیک موجود را منحل کرد و به رهبر آن قدرت عمومی مجریه و مقننه داد که قانون اساسی را لغو کند، به استثنای سلطنت که در جای خود باقی ماند. ارتش تایلند نسبتاً قدرتمند است، با بیش از نیم میلیون سرباز در دسترس و بودجه دفاعی 5.4 میلیارد دلاری که بیش از 1٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. بر اساس گزارش گلوبال فایر پاور، تایلند پس از تایوان در رتبه بیستم و بالاتر از ایران قرار دارد. کمی بالاتر از %60 از ثروت کشور از صادرات حاصل می شود و این کشور ستونی برای بسیاری از خواسته های جهانی باقی مانده است.

صنایع برتر در تایلند

این کشور  5حوزه اصلی را شناسایی کرده است که در چند سال اخیر در حال توسعه آنها بوده است، از جمله بیوتکنولوژی، زیست پزشکی، مکاترونیک و هر شکلی از فناوری جاسازی شده و همچنین طراحی خدماتی که بخش خدمات عالی کشور را افزایش می دهد. گردشگری در این کشور تقریباً یک پنجم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد، بانکوک پایتخت تایلند یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است. طرح تایلند 4.0 یک مدل اقتصادی پیشرفته است که قرار است هر بخش را از طریق دیجیتالی شدن متحول کند و تا سال 2027 بیش از %25 ثروت را به تولید ناخالص داخلی کشور وارد کند. این هدف از توسعه فناوری پیشرفته و روش ICT استفاده می کند تا اقتصاد تایلند را به یکی از با ثبات ترین اقتصادهای جهان و الگویی برای سایر کشورهای قاره آسیا برساند.

انواع ویزا در تایلند

صرف نظر از ملیت متقاضی هزینه درخواست متفاوت است و البته همیشه قابل تغییر است. از اواخر سال 2015، هزینه درخواست ویزای توریستی 60 روزه 1000THB (بات) و می باشد. سایر هزینه ها نیز 2000THB (بات) برآورد شده است که 90 روزه می باشد و ویزا های 1 ساله نیز 5000THB (بات) هزینه دارند. هزینه های درخواست ویزا قابل استرداد نیستند. این هزینه ها ممکن است در کنسولگری های تایلند که هزینه هایی را با ارزهای محلی می پذیرند متفاوت باشد. برای تمدید این ویزا ها نیز قبل از اتمام موعد مقرر باید به مراکز مربوطه مراجعه و هزینه تمدید را بپردازید تا مشکلی برای ویزای شما پیش نیاید. در این میان ویزاهای کاری نیز در تایلند از ویزاهایی است که بیشتر مختص اشخاص با ملیت آسیایی است.

در تایلند انواع مختلفی از ویزا برای کسانی که قصد سفر و اقامت کوتاه مدت را در این کشور دارند وجود دارد. برخی از ویزاها در تایلند عبارت است از:

  • ویزای توریستی تایلند (TR)
  • ویزای دیپلماتیک (D)
  • ویزای تخصصی (EX)
  • وظایف رسمی (تمرینات نظامی یا انتصابات دولتی (F)
  • فعالیت های مذهبی (R)
  • تحقیقاتی / علمی (RS)
  • درمان پزشکی (MT)
  • ویزای ترانزیت (TS)
  • ویزای تحصیلی (ED)
  • ویزای تجاری یا کاری (B)
  • ویزای خانوادگی (O)
  • داوطلبانه (O)
  • ویزای بازنشستگی (OA)

مشاغل مورد نیاز تایلند

مهندسان انرژی و منابع با نگرانی های مبرم در مورد نجات مادر زمین، سازمان ها در سراسر جهان کارشناسانی را برای بررسی این موضوع استخدام می کنند. هر تلاش کوچکی مهم است. همچنین به همین دلیل است که مهندسان انرژی و منابع به دنبال آن هستند و دامنه حقوق خوبی نیز به آنها پیشنهاد می شود. افرادی که این نقش شغلی را بر عهده می گیرند باید راه هایی برای تولید انرژی پایدار بیابند. آنها در هر دو اختراع و بهبود فرآیندهای فنی برای کمک به ماموریت خود تخصص دارند. یکی دیگر از مشاغل محبوبی که جویندگان کار علاقه مند می توانند به آن توجه کنند، موقعیت مترجم است. این شخص باید به 2 زبان مختلف مسلط باشد تا بتواند به دیگران کمک کند یکدیگر را درک کنند. توسعه دهندگان نرم افزار و البته، صنعت فناوری را فراموش نکنید. یک بازاریاب دیجیتال، توسعه دهندگان نرم افزار نیز مورد تقاضا هستند.

داروسازان شاید فرصت شغلی که فوراً برای اکثریت به ذهن خطور کند نباشد. با صلاحیت های خاص خود، همه به طور خودکار واجد شرایط این موقعیت نیستند. برای کار در این نقش نیز به مجوز نیاز دارید. نماینده خدمات مشتری خدمات مشتری یا، همانطور که اغلب به آن ها اشاره می شود، مشاغل مرکز تماس نیز یک فرصت عالی برای رشد شغلی است. اگر مهارت ها و دانش تخصصی در مورد یک موضوع خاص دارید، می توانید شغلی به عنوان معلم خصوصی پیدا کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، می توانید همه چیز از ریاضی گرفته تا علوم، موسیقی و زبان را به دانش آموزان آموزش دهید. یا حتی موضوعات پیچیده تری مانند توسعه نرم افزار، بازاریابی. به عنوان یک طراح گرافیک یا وب سایت، لوگوها، مواد بازاریابی، ویدئوها، تصاویر، وب سایت ها و سایر وثیقه ها را برای کسب و کارها ایجاد خواهید کرد.

شرایط گرفتن ویزای کار تایلند

ویزای غیر مهاجرتی B تنها ویزای مورد تأیید تجارت است که در تایلند پذیرفته می شود. اگرچه اجازه کار برای ویزای وابسته می تواند صادر شود. این ویزا برای اهداف مختلفی مفید است، از جمله: اشتغال در تایلند و انجام تجارت و انجام فعالیت های سرمایه گذاری. ویزای مورد تأیید تجارت برای هر کسی که مایل به کسب درآمد در طول زندگی در این کشور است ضروری است و این تنها دسته ویزا است که به اتباع خارجی اجازه می دهد به طور قانونی انگلیسی را در تایلند آموزش دهند. فقط دارندگان B و O غیر مهاجر مجاز به داشتن اجازه کار هستند. پس از دستیابی به اجازه کار، ویزا قابل تمدید است تا با مدت قرارداد کار مطابقت داشته باشد.

در تایلند نرخ بیکاری نیز پایین گزارش شده است. در نمودار زیر نرخ بیکاری در تایلند را مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری در تایلند در سال2021

برای کار قانونی در تایلند، یک فرد خارجی باید درخواست اجازه کار کند. اجازه کار سندی حقوقی است که موقعیت خارجی، شغل فعلی یا شرح شغل و شرکت تایلندی را که با آن کار می کند را، بیان می کند. این مجوز کار نشان دهنده این است که شما یک غیر تایلندی هستید که مجاز به انجام شغل معین در تایلند هستید. خارجیانی که به تایلند وارد می شوند، صرف نظر از نوع ویزا، مجاز به کار نیستند، مگر اینکه به آنها اجازه کار داده شود. اشخاصی که می خواهند در تایلند کار معینی انجام دهند باید نوع درست ویزا را اخذ کرده باشند تا به رسمیت شناخته شوند. برای اخذ مجوز کار در تایلند، یک فرد خارجی نیاز به ویزای اولیه دارد که ویزای غیر مهاجرتی است. ویزای غیر مهاجرتی را باید قبل از ورود به تایلند دریافت کنید.

مدارک لازم برای گرفتن ویزای کار تایلند

هنگامی که فرد خارجی ویزای غیر مهاجرتی داشته باشد، ممکن است شروع به پردازش مجوز کار کند. مراحل انجام کار 7 روز کاری طول می کشد. درخواست اجازه کار در دفتر وزارت کار بررسی می شود. یک فرد غیر تایلندی مجاز به درخواست مجوز کار است به شرطی که ویزای غیر مهاجرتی یا ویزای اقامت داشته باشد، یک کارفرما در دسترس داشته باشد که اسناد اجازه کار را ارائه دهد و شغلی که انجام خواهد داد برای خارجی ها منعی نداشته باشد. پس از اعطا ویزا کاری، فرد خارجی مجبور است مجوز کار را به طور خاص در محل کار و در ساعات کار به همراه داشته باشد. لطفا توجه داشته باشید که فرد خارجی فقط می تواند شغل مندرج در اجازه کار و کارفرمای خاص را انجام دهد.

البته ممکن است شرایط دیگری را نیز درخواست کنند. اما مدارک عمومی که از فرد انتظار می رود به شرح زیر می باشد:

  • عکس 2 اینچی
  • گواهی پزشکی
  • گذرنامه اصلی
  • نامه استخدام
  • گواهی مدرک
  • آدرس در تایلند

کارفرما نیز ملزم به ارائه مواردی است و اینکه اثبات کند چرا یک غیر تایلندی را استخدام می کند. او باید موارد زیر را ارائه دهد:

  • گواهی شرکت و اهداف
  • لیست سهامداران
  • درخواست مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات نگهداری شرکت
  • صورت مالی
  • فتوکپی پاسپورت مدیر و اجازه کار با امضاء چسبیده
  • نقشه دفتر
  • نامه استخدام با بیان موقعیت و حقوق متقاضی
  • قرارداد کار

مدارک لازم برای گرفتن ویزای کار تایلند

نکاتی در خصوص گرفتن ویزای کار تایلند

تغییرات منطقه ای در روند اجازه کار به ویژه فراتر از پایتخت وجود دارد. مثلا اگر شما در شهر دیگری مجوز اخذ کرده باشید در صورتی که در مدارک شما امکان سفر در شهرها قید شده باشد می توانید در شهر دیگر نیز آن را تمدید کنید. اما در صورتی که محل کار شما در محلی غیر از پایتخت واقع شده باشد باید از اداره استخدام آن استان پیگیری نمایید. شما باید شخصاً با گذرنامه اصلی خود ظاهر شوید تا کارکنان وزارت کار بتوانند مهر مجوز کار شما را ارائه دهند. می توانید برای اطلاعات بیشتر به مقالات موسسات کاریابی در تایلند و مهاجرت به تایلند از طریق کار مراجعه نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز در زمینه مهاجرت به کشور تایلند شما را راهنمایی می کند.

سوالات متداول در خصوص ویزای کاری تایلند

در این بخش از نوشتار می توانید به سوالات و پاسخ ها در خصوص ویزای کاری تایلند دسترسی داشته باشید:

  • ویزای کار تایلند را چگونه می توان اخذ کرد؟ هرگونه ویزا یا اجازه اقامت معاف از ویزا امکان ثبت نام در دوره های زبان انگلیسی و یا تایلندی یا هر نوع دوره دیگر را فراهم می کند. برای استخدام، فقط ویزای تجاری B نیاز به مجوز کار بعنوان یک الحاق است که شرط کار هر تبعه خارجی در تایلند است.
  • هزینه های ویزای تایلند چقدر است؟ سایر هزینه ها نیز 2000THB (بات) برآورد شده است که 90 روزه می باشد و ویزا های 1 ساله نیز 5000  THB )بات) هزینه دارند. هزینه های درخواست ویزا قابل استرداد نیستند. این هزینه ها ممکن است در کنسولگری های تایلند که هزینه هایی را با ارزهای محلی می پذیرند متفاوت باشد.
  • انواع ویزاهای کار تایلند چیست؟ ویزای غیر مهاجرتی B تنها ویزای مورد تأیید تجارت است که در تایلند پذیرفته می شود. اگرچه اجازه کار برای ویزای وابسته می تواند صادر شود. این ویزا برای اهداف مختلفی مفید است، از جمله: اشتغال در تایلند و انجام تجارت و انجام فعالیت های سرمایه گذاری. ویزای مورد تأیید تجارت برای هر کسی که مایل به کسب درآمد در طول زندگی در این کشور است ضروری است و این تنها دسته ویزا است که به اتباع خارجی اجازه می دهد به طور قانونی انگلیسی را در تایلند آموزش دهند. فقط دارندگان B و O غیر مهاجر مجاز به داشتن اجازه کار هستند.
  • مدارک لازم برای ویزای کار تایلند چیست؟ عکس 2 اینچی-گواهی پزشکی-گذرنامه اصلی-نامه استخدام-گواهی مدرک-آدرس در تایلند
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *