مهاجرت تحصیلی ارمنستان

کار علوم آزمایشگاهی در ارمنستان

کار علوم آزمایشگاهی در ارمنستان

کار علوم آزمایشگاهی در ارمنستان از مشاغل مورد نیاز پر درآمد می باشد و فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در این بخش کار کنند. اقتصاد این کشور، به طور سنتی بر پایه صنایع سنگین استوار است. از جمله صنایع اصلی می توان به تولید نساجی و فرآوری مواد شیمیایی اشاره کرد. با این حال، از زمان استقلال از اتحاد جماهیر شوروی، این کشور تلاش کرده است تا اقتصاد خود را متنوع کند.

اکنون این خدمات تقریبا 45% از تولید ناخالص داخلی (PPP) آن از 19.649 میلیاردAMD (درام) را تشکیل می دهد. بخش های عمده اقتصادی دیگر صنعت و کشاورزی هستند که به ترتیب 35% و 19% تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهند. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای متقاضیان جهت آشنای با شرایط و حقوق کار علوم آزمایشگاهی در ارمنستان نگارش شده است.

شرح کار علوم آزمایشگاهی در ارمنستان

یک کارشناس برای کار علوم آزمایشگاهی در ارمنستان باید وظایف خود را در این شغل بداند. فرد باید برای تهیه دستگاه ها و مواد یک روز قبل از انجام کار، باید سازماندهی به موقع انجام دهد. پس از انجام فعالیت های عملی، وسایل را پاکسازی، تمیز و بررسی کند. در جلسات عملی، به ویژه در زمینه کار با تجهیزات گران قیمت و پیشرفته به معلمان کمک کند. از مراقبت و نگهداری از آزمایشگاه های علمی و درخواست تعمیر و نگهداری وسایل، اتصالات و خدمات اطمینان حاصل کند. باید آزمایشگاه ها همیشه مرتب و ایمن نگه داشته می شوند. نظافتچی ها وظیفه نظافت کف و فضاهای پاک شده را بر عهده دارند.

موجودی تجهیزات آزمایشگاه را بررسی کرده و تجهیزات آزمایشگاهی را در فضای ذخیره سازی مناسب با برچسب های واضح نشان دهید که تجهیزات موجود در هر مکان ذخیره سازی است. اطمینان حاصل کند که آزمایشگاه ها مکانی مناسب برای کار هستند. آکواریوم و گیاهان را در آزمایشگاه های زیست شناسی به ویژه در طول تابستان حفظ کنید. اطمینان حاصل کند که کل موجودی مواد شیمیایی و مواد برای نیازهای قریب الوقوع حفظ می شود و در صورت لزوم مواد تازه به دست می آید.

سوابق سهام موجود و در یک پایگاه داده دیجیتال موجود است. سفارش تجهیزات بزرگ همراه با رئیس بخش انجام شود. در آزمایشگاه ها برای هدایت کار پروژه و نظارت بر کار مجاز دانشجویان در غیاب کادر آموزشی حضور داشته باشد. در ارزیابی ریسک شرکت کرده و از اقدامات بهداشتی و ایمنی در آزمایشگاه ها مطلع شود. از دفع ایمن و مناسب زباله ها اطمینان حاصل کند. دستگاه ها را به درستی نگه داری و در صورت نیاز تعمیر کند. اطمینان حاصل کند که تعمیر و نگهداری پیچیده تر توسط سازمان مناسب انجام می شود.

شرح کار علوم آزمایشگاهی در ارمنستان

معرفی کار علوم آزمایشگاه پزشکی در ارمنستان

کار در آزمایشگاه پزشکی، یکی از زیر شاخه های کار علوم آزمایشگاهی در ارمنستان می باشد. یک دانشمند آزمایشگاه پزشکی (MLS)، همچنین به عنوان یک تکنسین پزشکی یا دانشمند آزمایشگاه بالینی شناخته می شود. برای تجزیه و تحلیل انواع نمونه های بیولوژیکی کار می کند. آن ها مسئول انجام آزمایشات علمی بر روی نمونه ها و گزارش نتایج به پزشکان هستند. دانشمندان آزمایشگاه پزشکی با استفاده از تجهیزات پیشرفته مانند میکروسکوپ آزمایشات پیچیده ای را روی نمونه های بیمار انجام می دهند. داده هایی که آن ها پیدا می کنند نقش مهمی در شناسایی و درمان سرطان، بیماری های قلبی، دیابت و سایر بیماری ها دارد.

تخمین زده می شود 60% تا 70% آن ها کل تصمیمات مربوط به تشخیص، درمان، بستری و ترخیص بیمار در بیمارستان براساس نتایج آزمایشاتی است که دانشمندان آزمایشگاه پزشکی انجام داده اند. دانشمندان آزمایشگاه پزشکی در تشخیص و نظارت بر فرآیندهای بیماری و همچنین نظارت بر اثربخشی درمان، با پزشکان و تکنسین های آزمایشگاه پزشکی بسیار نزدیک همکاری می کنند. زمینه های آموزش آزمایشگاه پزشکی شامل میکروبیولوژی، شیمی، خون شناسی، ایمونولوژی، داروی انتقال خون، سم شناسی و تشخیص مولکولی است.

دانشمندان آزمایشگاه پزشکی مسئولیت ها و وظایف بسیار متنوعی دارند، از جمله:

  • بررسی و تجزیه و تحلیل خون، مایعات بدن، بافت ها و سلول ها
  • انتقال نتایج آزمایش به پزشکان
  • استفاده از میکروسکوپ، شمارنده سلول و سایر تجهیزات آزمایشگاهی با دقت بالا
  • خون متقاطع برای انتقال خون
  • نظارت بر نتایج بیمار
  • انجام شمارش سلول های دیفرانسیل به دنبال سلول های غیر طبیعی برای کمک به تشخیص کم خونی و سرطان خون
  • ایجاد برنامه های تضمین کیفیت برای نظارت و اطمینان از صحت نتایج آزمون
  • نظارت بر کار یک تکنسین آزمایشگاه پزشکی

حقوق کار علوم آزمایشگاهی در ارمنستان

حقوق ماهیانه کار در ارمنستان برای فردی که کار علوم آزمایشگاه در ارمنستان دارد، در نمودار زیر مشاهده می کنید:

ماینگین درآمد در ارمنستانهمان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، شخصی که در بخش علوم آزمایشگاهی در این کشور کار می کند، معمولا متوسط حقوق ماهیانه حدود 481000AMD (درام) درآمد کسب می کند. در حالی که محدوده حقوق ماهیانه برای این شغل بین 250000AMD تا 736000AMD (درام) است. متوسط حقوق مزیایی شامل حمل و نقل و مسکن می باشد. به علاوه، حقوق فردی که در این شغل کار می کند، براساس تجربه و سابقه کار وی می تواند متغیر باشد.

در نمودار زیر، متوسط حقوق کار در علوم آزمایشگاهی را براساس تجربه مشاهده می کنید:

متوسط حقوق کار علوم آزمایشگاهی در آمریکا

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، سطح تجربه یکی از مهم ترین عامل ها در تعیین حقوق کار علوم آزمایشگاهی می باشد. طبیعتا متقاضی هرچه سال های تجربه بیشتری داشته باشد، حقوق او نیز بالاتر می رود. همچنین، جنسیت در تعیین حقوق این شغل موثر می باشد.

 در جدول زیر می توانید حقوق مردان و زنان را در بخش علوم آزمایشگاهی در این کشور مشاهده کنید:

جنسحقوق به درام
مردان505000AMD
زنان464000AMD

کار در ارمنستان

مهاجرانی که تمایل به کار در ارمنستان دارند، باید مجوز کار داشته باشند. این کشور قبلا هیچ سیاستی در رابطه با جابجایی افراد و اجازه کار نداشت. اما اخیرا قوانینی را وضع کرده است که خارجی ها را ملزم می کند قبل از انتقال به کشور درخواست مجوز اقامت و کار کنند. برای دریافت مجوز کار در این کشور، شما نیاز به حمایت مالی از کارفرمای احتمالی خود در این کشور دارید. وی همچنین باید مجموعه ای از معیارها را برآورده کند.

از جمله اینکه هیچ شهروند ارمنی نمی تواند این نقش را پر کند. در نتیجه، شما باید قبل از ارائه درخواست خود در این کشور کار ایمن داشته باشید. زیرا، بدون حمایت کارفرمای شما درخواست رد می شود. شما باید قبل از عزیمت به این کشور از طریق سفارت یا کنسولگری محلی خود درخواست مجوز کنید. همچنین می توانید برای دانستن جزییات بیشتر درباره این موضوع و شرایط ویزای کار در ارمنستان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمای بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *