مهاجرت کاری سوئد

کار علوم آزمایشگاهی در سوئد

کار علوم آزمایشگاهی در سوئد

کار علوم آزمایشگاهی در سوئد یکی از کارهایی است باید به آن علاقمند باشید زیرا این کار همانطور که جذاب و جالب است سختی های خودش را نیز دارد. تکنسین آزمایشگاه پزشکی با استفاده از روش های خودکار و دستی برای به دست آوردن داده ها جهت استفاده در تشخیص و درمان بیماری، طبق استانداردها و روش های تعیین شده، آزمایشات بالینی معمول را با راهنمایی تکنسین ارشد انجام می دهد. یک تکنسین آزمایشگاه پزشکی با گواهینامه HEW یا ASCP و 3 سال تجربه آزمایشگاهی، تعریف CLIA را برای سرپرست عمومی برآورده می کند و وظایف مشخصی را انجام می دهد. بررسی کار روزانه، بررسی سیاهه های مربوط به نگهداری و بررسی کنترل کیفیت از جمله این وظایف می باشند. مسیرهای غیر سنتی برای ایجاد سطح مهارت ممکن است پس از بررسی تجربه و تحصیلات پذیرفته شود.

مهارت نوشتاری و کلامی قوی انگلیسی و مهارت هایی برای به کار بردن دانش اولیه کامپیوتر نیز لازم است. دستیار آزمایشگاه پزشکی، با راهنمایی استاد راهنما یا تکنسین پزشکی، آزمایش آزمایشگاهی بالینی معمول پیچیده با استفاده از روش های خودکار و دستی برای به دست آوردن داده ها برای استفاده در تشخیص و درمان بیماری، طبق استانداردها و روش های تعیین شده، نمونه برداری را انجام می دهد. ثبت نام به عنوان تکنسین فلبوتومی توسط ASCP یا معادل آن ترجیح داده می شود. مدرک AS در علوم آزمایشگاهی پزشکی یا علوم مرتبط از یک مدرسه معتبر در این خصوص در سوئد مورد نیاز است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت کاری به کشور سوئد به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

تحصیل و کار در سوئد

اگر شما یک مدرک خارجی در علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی دارید و می خواهید به عنوان یک دانشمند زیست پزشکی مجاز فعالیت کنید ، برنامه تکمیلی راهی برای دستیابی به مجوز سوئدی است. برنامه مکمل شامل 90 اعتبار است و دارای حوزه تخصصی دانشمند زیست پزشکی سوئدی است. هدف این است که شما دانش و مهارت مورد نیاز برای درخواست مجوز به عنوان یک دانشمند زیست پزشکی را نشان دهید. شما باید بینش و درک خوبی از چگونگی تشکیل آزمایشگاه تشخیص بالینی با تأکید بر تضمین کیفیت داشته باشید و همچنین از آگاهی بیشتری از بیمار در پشت نمونه و همچنین یک رویکرد مقرون به صرفه برخوردار باشید. شما همچنین باید با مسئولیت های مختلف حرفه ای از جمله نظارت آشنا باشید.

بعد از برنامه شما به عنوان یک دانشمند زیست پزشکی برای کار حرفه ای آماده خواهید شد. این برنامه شامل دوره های زیر است:

  • علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی پایه
  • علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی
  • کارورزی
  • کار پروژه در علوم آزمایشگاهی پزشکی

شرایط تحصیل علوم آزمایشگاهی در سوئد

برای تکمیل برنامه، ضروری است که شما به دو زبان سوئدی و انگلیسی صحبت کنید. پس از اتمام تحصیلات، می توانید متن سوابق برنامه پایان یافته را سفارش دهید. این متن زمانی استفاده می شود که شما به عنوان یک دانشمند علوم پزشکی برای مجوز سوئد به شورای ملی بهداشت و رفاه مراجعه کنید. این برنامه از طریق دانشگاه اوپسالا در اوپسالا و در Sundsvall ارائه می شود. کسانی که Sundsvall را انتخاب می کنند، بخشی از دوره ها را به عنوان آموزش از راه دور می بینند. اگر تعداد متقاضیان بیشتر از حد انتظار باشد، در 2 مرحله انتخاب نامزدها انجام می شود: در مرحله 1 اعتبار کلی داوطلب را ارزیابی کرد، جایی که آموزش قبلی، سابقه کار و هر گونه ارزیابی آموزش از شورای ملی یا دانشگاه و شورای کالج در آن سنجیده شده است. مرحله 2، نامزدها برای مصاحبه فراخوانده می شوند.

تحصیلاتی که افراد شاغل در آزمایشگاه های سوئد دارند شامل تحصیلات مختلفی است که در نمودار زیر شاهد آن می باشید:

تحصیلات افراد شاغل در آزمایشگاه های سوئد

شرایط کار علوم آزمایشگاهی در سوئد

یک تکنسین در آزمایشگاه های سوئد انجام اقدامات معمول و تخصصی، بررسی و تأیید نتایج آزمایش بالینی برای استفاده در تشخیص و درمان بیماران مطابق با پروتکل آزمایشگاهی که مراحل پیچیدگی بالایی را انجام می دهد. مدرک کارشناسی علوم در آزمایشگاه بالینی (فناوری پزشکی)، علوم بیولوژیکی، شیمیایی مورد قبول می باشد. انجام رضایت بخش یک چرخش آموزشی آزمایشگاهی بالینی نیز از ملزومات کار در سوئد محسوب می شود. کار ایمن در آزمایشگاه با تعدادی از نیازها ارتباط دارد. اولین کار این است که همه کارمندان دستورات مدیر آزمایشگاه را دقیق دنبال کنند. بسته به نوع آزمایشگاه، دوره های آموزشی منظم در زمینه بهداشت و ایمنی طبق قانون لازم است. انجام آنها در فواصل صحیح نیز به عهده مسئول آزمایشگاه است.

در لیست زیر برخی از شرایط و مدارک لازم برای کار علوم آزمایشگاهی و مهاجرت کاری به سوئد مشاهده می کنید:

  • دانش عمومی از روش های آزمایشگاهی، تفسیر نتایج و تضمین کیفیت
  • مهارت در حداقل 3 سیستم عامل ابزار آزمایشگاهی و انجام وظایف کمکی
  • یک کارآموزی معتبر در تمام تکمیل مناطقی از آزمایشگاه که کارمند مسئول آن است یا در زمینه آموزش شغلی در یک آزمایشگاه معتبر مستند و قابل ردیابی است
  • توانایی کار هماهنگ با پرسنل برای ساخت خدمات مشتری محور تیم
  • نشانگر سواد رایانه ای اساسی
  • نشانگر درک، مهارت و مهارت دستور زبان انگلیسی شفاهی و نوشتاری

اقدامات ایمنی کار علوم آزمایشگاهی در سوئد

اقدامات ایمنی کار علوم آزمایشگاهی در سوئد

فقط آن دسته از کارکنانی که می دانند در مواقع اضطراری چه کاری باید انجام دهند می توانند با خیال راحت در آزمایشگاه کار کنند. بر این اساس، تمرینات محافظت در برابر آتش در فواصل منظم و دوره های آموزشی انجام می شود که بیانگر اقدامات کمک های اولیه در صورت بروز حوادث مختلف است. برنامه های محافظت از پوست و همچنین معاینات پیشگیرانه وجود دارد که سلامت کارمندان را تضمین می کند. بعلاوه، در بعضی موارد دستگاه هایی برای اندازه گیری وجود دارند که مقادیر حد مواجهه شغلی را برای برخی مواد تشکیل دهنده کنترل می کنند. بنابراین پس از آموزش یا مطالعه وارد کار در آزمایشگاه شوید. هر ماده خطرناکی می تواند به طرز متفاوتی جذب شود، به عنوان مثال از طریق پوست، غشاهای مخاطی، هوای تنفسی یا دستگاه گوارش.

بر این اساس روش های مختلفی برای کار در سوئد در آزمایشگاه ها وجود دارد. آنها باید به دقت متناسب با شرایط مربوطه باشند. ضروری است که هر کارمند بداند که چرا مجبور است برخی از لباس های محافظ را بپوشد و هنگام کار با مواد خطرناک مراحل و روشهای خاصی را رعایت کند. کارهای عقیم در آزمایشگاه تضمین می کند که هیچ میکروارگانیزمی نتایج را جعل نمی کند و یا حتی محصولات را آلوده نمی کند. به منظور تضمین بهداشت مناسب، همچنین مجموعه قوانینی وجود دارد که کارمندان باید از آنها پیروی کنند. دفع روزانه مواد و تمیز کردن توسط کارکنان ویژه آموزش دیده با استفاده از ابزار مناسب نیز پیش نیازهای ضروری کار عقیم و ایمن در آزمایشگاه است. اگر در خصوص مدارک لازم برای جهت اخذ ویزای کار سوئد سوال دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *