مهاجرت سرمایه گذاری در اکوادور

کارآفرینی در اکوادور

اکوادور به عنوان یکی از اقتصادهای پایدار در حال رشد در آمریکای لاتین در رادار جهانی است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه کارآفرینی در اکوادور راهنمای شما در این باب خواهد بود. این کشور میزبان دولتی است که می تواند در افزایش سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاری کند. اکوادور در حال تشویق سرمایه گذاران و کارگران دارای ویزای اقامت دائم است که می توانند ظرف مدت کمتر از دو سال دریافت کنند.

  • آیا از نرخ تورم در کشور اکوادور اطلاعاتی دارید؟
  • آیا از قوانین مهاجرت به اکوادور از طریق کارآفرینی اطلاعاتی دارید؟
  • در چه زمینه های می توان در کشور اکوادور کارآفرینی انجام داد؟
  • مالیات های مربوط به کارآفرینی در کشور اکوادور به چه صورت می باشد؟
  • اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در کشور اکوادور به چه صورت است؟

مقایسه نرخ تورم اکوادور

اقتصاد اکوادور از یک وضعیت نابسامان به یک اقتصاد ثبات تبدیل شده است، اما انجام تجارت بدون کمک محلی هنوز هم می تواند یک کار چالش برانگیز باشد. در سال 2011، اقتصاد اکوادور با رشد 8% و نرخ تورم تک رقمی در میان بهترین اقتصادهای آمریکای لاتین قرار گرفت. از سال 2000، نرخ رشد این کشور 5. % بوده است، بعد از پرو با نرخ 7% و بالاتر از برزیل، که نسبتاً نرخ متوسط ​​4% است، فاصله دارد. نسبت تولید ناخالص داخلی به بدهی آن 24% است که بسیار پایدارتر از اکثر کشورهای همسایه است.

در نمودار زیر به نرخ تورم در کشور های مختلف آمریکای لاتین اشاره کرده ایم:

رتبهکشورنرخ تورم
1اکوادور2.70%
2پرو2.86%
3شیلی3.00%
4پاراگوئه3.70%
5مکزیک3.97%
6برزیل5.91%
7بولیوی6.48%
8اروگوئه8.50%
9آرژانتین28.38%
10ونزوئلا56.20%

اقامت و سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در اکوادور

این کشور کوچک در تلاش است تا مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گیرد، اما مطالعات اخیر نشان داده است که این کشور توانایی تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در اقتصاد منطقه را دارد. به لطف موقعیت ترجیحی آن در میان بزرگترین اقتصادهای آمریکای لاتین و دسترسی سریع به ایالات متحده، بسیاری از شرکتها در حال دیدن اکوادور به عنوان یک جایگاه ایده آل در این قاره هستند و از مزایای استفاده از مسیرهای تجاری عالی و توافقات دو جانبه استفاده می کنند. در کنار نیروی کار پویا و ماهر، زیرساخت های مدرنی وجود دارد که از خط دریایی گسترده و مسیرهای داخلی آن پشتیبانی می کند.

بیش از 2500 کشتی وجود دارد که هر ساله از بنادر اکوادور خارج می شوند و فرودگاه بین المللی کویتو از بسیاری از مسیرهای مستقیم به مناطق مهم و شهرهای مستقر در شمال پشتیبانی می کند. اما شرکت هایی که به دنبال پیشرفت در نرخ رشد اقتصادی و ثبات شدید اکوادور هستند، می توانند تلاش های خود را با شرایط پیچیده مالیاتی، قانونی و نظارتی خفه کنند. بانک جهانی و شرکت مالی بین المللی آن را در بین 50 کشور پایانی جهان برای سهولت انجام تجارت رتبه بندی کرده اند ، به همین دلیل کمک محلی در این امر بسیار مهم است.

5 قانون برای کارآفرینی در اکوادور

در این بخش به بررسی 5 قانونی برای اخذ اقامت از طریق کارآفرینی می پردازیم:

  • شما باید تعیین کنید که کدام نوع شرکت متناسب با نیازهای تجاری شما باشد قبل از استقرار در کشور. توجه داشته باشید که در اکوادور انواع مختلفی از شرکت ها مانند یک شرکت سهامی خاص (سوسیداد آنونیما)، یک شرکت با مسئولیت محدود (سوسیه داد مسئولیت محدود) و یک شرکت سهامی ساده (سوسیه داد آنونیما ساده) وجود دارد.
  • شما باید یک نماینده قانونی در اکوادور منصوب کنید که مسئول نمایندگی شرکت و امضای اسناد قانونی در امور کارگری و مدنی باشد. لطفا توجه داشته باشید که این شخص باید در اکوادور اقامت داشته باشد.
  • کلیه شرکت های اکوادور باید در سرویس درآمد داخلی (SRI) ثبت نام کرده و به صورت ماهانه یا شش ماهه مالیات پرداخت کنند. بنابراین، برای اطمینان از انطباق کامل با مقامات مالیاتی ، باید هنگام شروع کار در اکوادور با یک مشاور محلی مطمئن درگیر شوید.
  • درک تعهدات ماهانه و سالانه ای که یک کارفرما باید با کارمندان خود داشته باشد بسیار حیاتی است. این تعهدات شامل پرداخت تأمین اجتماعی به ازای هر کارمند، پرداخت پاداش در وسط و در پایان سال، تعطیلات، مرخصی بارداری، از کارافتادگی و پرداخت های قطع خدمت است.
  • نام و نشان شرکت شما باید محافظت شود تا از خطر رقابت در تقلید از آنها جلوگیری شود. بنابراین ، همیشه توصیه می شود که بدانید گزینه های محافظت از آنها چیست.

 

مالیات اخذ کارآفرینی در اکوادور

برای مالیات، یک فرد باید اقامتگاه عادی در اکوادور داشته باشد یا بیش از نیمی از سال را در این کشور گذرانده باشد. افراد می توانند در صورت داشتن محل اقامت در خارج از کشور، معاف شوند و ثابت کنند که قصد اقامت در اکوادور را ندارند. ساکنان مالیات از درآمد جهانی خود مشمول مالیات بر درآمد شخصی هستند، در حالی که افراد غیر مقیم از درآمد در اکوادور خود مالیات می گیرند. اگر ثابت شود که این درآمد قبلاً در خارج از کشور مالیات دریافت کرده است، درآمد خارجی ساکنان مالیات ممکن است مشمول مالیات نباشد.

نرخ مالیات بر درآمد شخصی تا 55% پیشرو است. سود سرمایه مشمول مالیات بر درآمد است. بازده مالی سرمایه گذاری های بلند مدت که از طریق بازار سهام مذاکره می شود معاف از مالیات است. سود سهام دریافتی از نهادهای مقیم مشمول مالیات هستند، در حالی که سود از منابع خارجی معاف هستند. سود سپرده ها و حساب های پس انداز معاف از مالیات است:

رتبهکشورمالیات
1اکوادور25%
2بولیوی25%
3شیلی27%
4سریلانکا28%
5نیوزلند28%
6مکزیک30%
7کاستاریکا30%

اقامت دائم اکوادور

افرادی که از طریق کار آفرینی در زمینه های مختلف در کشور اکوادور اقامت دارد می توانند با انجام فعالیت های سرمایه گذاری در این کشور به اقامت دائم اکوادور دست یابند. به طور کلی شرایط اخذ اقامت دائم برای کسانی که به صورت کار آفرینی در این کشور اقامت موقت دارند طی پروسه 3 تا 4 ساله انجام خواهد شد.

در این مقاله سعی بر این شد تا شما را با شرایط اقامت افراد در اکوادور از طریق ویزای کارآفرینی آشنا سازیم. این نوع ویزا شامل قوانین و شرایط خاصی می باشد که باید برای رسیدن به این هدف از قوانین اکوادور در خصوص بیمه و مالیات آگاه بود. اگر چنانچه اطلاعات ذکر شده برای شما مفید واقع نگردیده می توانید با تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مشاوره با کارشناسان مربوطه به این دپارتمان از اطلاعات بیشتری بهره مند گردید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *