ویزای کاری

ویزای کار گینه استوایی

ویزای کار گینه استوایی

ویزای کار گینه استوایی یک مدرک مهم و لازم برای کار به عنوان کارمند و کارگر و و گاهی موارد به عنوان تاجر و سرمایه گذار نیز می باشد. جمهوری گینه استوایی ایالتی واقع در آفریقای مرکزی با جمعیتی حدود 1.4 میلیون نفر است. این کشور تا سال 1968 مستعمره اسپانیا بود و پس از آن استقلال یافت. در دهه 1980، در نتیجه اکتشافات زمین شناسی، ذخایر قابل توجهی از نفت و گاز کشف شد و پس از آن اقتصاد کشور به سرعت شروع به توسعه کرد. لذا زبان های رسمی برای کار در کینه استوایی اسپانیایی و تا حدودی فرانسوی می باشد که هر 2 از زبان های رایج هستند.

تا سال 2017، گینه استوایی از فهرست کشورهای کمتر توسعه یافته که بیشتر کشورهای آفریقایی را در خود جای داده است، خارج شد. با این حال، درآمدهای انرژی به طور نابرابر توزیع می شود و اکثریت جمعیت از فقر رنج می برند. با این حال، وضعیت آن بهتر از کشورهای همسایه است، بنابراین بسیاری از خارجی ها از کشورهای مجاور به گینه استوایی می آیند. در این مقاله سعی کرده ایم تا در خصوص شرایط کار و اقتصاد و همچنین روند اخذ ویزای کاری گینه استوایی به شما توضیح دهیم. همچنین می توانید با مشاوران و متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه ویزای کار گینه استوایی صحبت و مشورت نمایید.

ساختار اقتصاد گینه استوایی

به ویژه استخراج نفت و گاز و همچنین فرآوری منابع انرژی. گینه استوایی تولید کننده و صادرکننده گاز طبیعی مایع است. مصرف کننده اصلی این منبع ایالات متحده است. این امر منجر به توسعه سریع صنایع معدنی و پالایش نفت شد. شرکت های بسیاری از کشورها شروع به تهیه تجهیزات برای این صنایع کردند. این روند تا امروز ادامه دارد. هم ساکنان محلی و هم شهروندان کشورهای مجاور در بخش معدن کار می کنند. تعمیر و نگهداری تجهیزات عمدتا توسط نمایندگان شرکت های تولیدی انجام می شود و دستمزد بالایی می گیرند. در سال 2019، متوسط ​​حقوق در این کشور 255$ (دلار) بود که در میان سایر کشورهای آفریقایی بالا است. اتباع خارجی از کشورهای همسایه برای کار به گینه استوایی و یا برای اقامت دائم در خاک این کشور می آیند.

علاوه بر نفت و گاز، ذخایر منابع طبیعی زیر در گینه استوایی کشف شده است: تیتانیوم، سنگ آهن، طلای آبرفتی، اورانیوم و منگنز. این صنایع چندان توسعه یافته نیستند، اما روند رشد آنها ادامه دارد. بسیاری از خارجی ها در اینجا کار می کنند. اساساً در پست های پایین تر، به عنوان کارگر. در عین حال دستمزد بالایی نیز دریافت می کنند. همچنین بخش قابل توجهی از اقتصاد گینه استوایی را کشاورزی و ماهیگیری تشکیل می دهد. بخشی از محصولات کشاورزی در داخل کشور مصرف می شود و بخشی دیگر صادر می شود. به ویژه کاکائو، قهوه، موز و نارگیل صادر می شود. علاوه بر این، برنج، کاساوا و سیب زمینی کشت می شود. کشاورزی عمدتا توسط ساکنان محلی به کار گرفته می شود. دستمزد در این صنعت کم است، اما در صنعت کشاورزی به دلیل سرمایه گذاری در آن از محل درآمدهای نفتی، رشد دائمی وجود دارد.

تولید ناخالص داخلی این کشور از 3 حوزه اصلی جهت کار در گینه استوایی تشکیل شده است:

صنایع مهم در گینه استوایی

مدارک لازم برای ویزای کار گینه استوایی

اتباع سایر ایالت ها فقط در صورت داشتن ویزای کار حق کار در قلمرو گینه استوایی را دارند. بدون این سند مجاز به کار نیست. در صورت تشخیص تخلف، یک خارجی با جریمه نقدی و اخراج از کشور مواجه می شود. قبل از گرفتن ویزا، باید کارفرمایی پیدا کنید که به شما پیشنهاد شغلی بدهد. شما می توانید این کار را خودتان یا از طریق یک واسطه انجام دهید. شما می توانید به تنهایی در سایت های تخصصی، گروه ها در شبکه های اجتماعی و انجمن ها کار پیدا کنید. ساده ترین راه این است که از یک واسطه کمک بگیرید که نه تنها به شما در یافتن شغل کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند تا تمام مدارک لازم را تکمیل کنید و همچنین پشتیبانی قانونی را ارائه دهید.

در برخی موارد ممکن است لیست مدارک متفاوت باشد اما در بیشتر موارد برای دریافت ویزای کاری باید مدارک زیر را در سفارت یا کنسولگری ارائه دهید:

  • گذرنامه خارجی (با حداقل 6 ماه از لحظه عبور از مرز، در صورت داشتن گذرنامه قدیمی نیز لازم است)
  • دعوت نامه از کارفرما
  • اطلاعات مختصری در مورد موقعیتی که قرار است در آن کار کند و سطح حقوق
  • گواهی واکسیناسیون علیه تب زرد
  • بیمه درمانی
  • 2 عکس پاسپورتی معمولی به اندازه 3.5×4.5 سانتی متر
  • رسید پرداخت هزینه کنسولی
  • تأیید پرداخت بدهی مالی (بیانیه بانکی در مورد در دسترس بودن وجوه لازم برای زندگی برای اولین بار)

مدارک لازم برای ویزای کار گینه استوایی

تمدید ویزای کار و مجوز اقامت گینه استوایی

ویزای کار گینه استوایی برای حداکثر 6 ماه صادر می شود و پس از آن 3 ماه تمدید می شود. هزینه ویزای کار در گینه استوایی حدود 200€ (یورو) است (بسته به کشوری که در آن صادر می شود، در حالی که تمایل به گران شدن ویزا وجود دارد). برای شناخت بهتر کشور و آشنایی با قوانین عبور از مرز و سایر نکات ظریف، توصیه می شود چک لیستی را خریداری کنید که حاوی اطلاعات به روز درباره گینه استوایی باشد. در گذشته، اگر قرار بود کارمند در گینه استوایی بماند، اعتبار ویزای ورود برای دریافت مجوزهای کار و اقامت مورد نیاز کافی نبود. بنابراین، درخواستی برای مجوز حق اقامت (permanencia) و ویزای چند بار ورود ارائه شد. در حال حاضر، این اسناد توسط MNS صادر نمی شود و شرکت ها باید مستقیماً برای کارت اقامت پرسنل خود درخواست دهند.

تمامی اتباع خارجی ملزم به ثبت نام در نزدیکترین شهردار به محل سکونت خود هستند. الزامات درخواست عبارتند از:

  • نامه درخواستی خطاب به HE شهردار مالابو/باتا یا شهر/شهرک مربوطه؛
  • گواهی یا ثبت نام از رئیس جامعه همسایگان ( certificado del Presidente de la Comunidad de Vecinos )، محل اقامت متقاضی
  • کپی پاسپورت یا کارت اقامت متقاضی
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت؛
  • شماره تلفن متقاضی
  • کارت اقامت

پس از تایید صریح مجوز کار، کارمند باید برای اجازه اقامت اقدام کند. مجوزهای اقامت معمولا برای 1 یا 2 سال اعتبار دارند و به کارمند حق اقامت، خروج و ورود مجدد به گینه استوایی را بدون نیاز به ویزا می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه خدمات کامل و تخصصی در حوزه ویزای کاری گینه استوایی و همچنین مهاجرت به گینه استوایی همراه و پشتیبان شماست.

سوالات پرکاربرد در خصوص ویزای کار گینه استوایی

در این بخش از مقاله در خصوص سوالات پرکاربرد شما در مورد ویزای کار گینه استوایی صحبت کرده ایم:

  • مدارک لازم برای ویزای کار گینه استوایی چیست؟ گذرنامه-رزومه کاری-کپی پاسپورت-عکس-جاب آفر-بیمه درمانی
  • مهم ترین شرط برای ویزای کار گینه استوایی چیست؟ جاب آفر مهم ترین شرط برای ویزای کار گینه استوایی است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *