ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در گینه استوایی

تحصیل پزشکی در گینه استوایی

تحصیل پزشکی در گینه استوایی در چندین دانشگاه معدود امکان پذیر است. گینه استوایی یک دانشکده پزشکی و یک پردیس پزشکی از کشور فرانسه دارد. همچنین این کشور زبان های اسپانیایی و فرانسوی را به رسمیت می شناسد. در گینه استوایی می توانید در رشته پزشکی تخصص خود را بگیرید و یک مدرک معتبر فرانسوی اخذ کنید. در این مطلب سعی کرده ایم تا در خصوص شرایط تحصیل رشته پزشکی در گینه استوایی و دانشگاه نیز اطلاعات مختصری ارائه کنیم. شما می توانید برای پرسیدن سوالات و همچنین اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

بررسی تحصیل پزشکی در گینه استوایی

آیا می خواهید پزشک شوید؟ اگر از سال اول شروع کنید، برای عمومی ها به 9 سال تحصیل در دانشگاه و اگر می خواهید تخصص داشته باشید به 10 تا 12 سال نیاز دارید. در پایان دوره، دیپلم دولتی دکترای پزشکی را دریافت خواهید کرد که برای اینکه بتوانید تمرین کنید، اجباری است. پیش از این، مطالعات پزشکی با PACES اولین سال مشترک مطالعات بهداشتی) آغاز می شد که با یک معاینه رقابتی نهایی شد. از آغاز سال تحصیلی 2020،PACES و همچنین مسابقات پایان سال آن) لغو شده است. بنابراین، همه دانشگاه ها پس از 1، 2 یا 3 سال تحصیلات عالی سلامت، روش های جدیدی را برای دسترسی به مطالعات بهداشتی راه اندازی خواهند کرد. هر دانش آموز می تواند 2 بار برای مطالعات بهداشتی درخواست دهد.

بنابراین دانش ‌آموزان دبیرستانی می‌ توانند بین یک مجوز با گزینه دسترسی به سلامت (L.AS) یا یک دوره خاص «دسترسی به سلامت» با گزینه ‌ای از رشته دیگر (PASS) یکی را انتخاب کنند. اگر مجوز سال اول خود را تأیید می کنید، در صورت تمایل می توانید برای مطالعات بهداشتی مورد علاقه خود (مایئوتیک، پزشکی، ادنتولوژی یا داروسازی) درخواست دهید. اگر پذیرفته نشدید، می توانید در سال دوم مجوزی که در ابتدا انتخاب شده بود ادامه دهید و پس از حداقل 1 سال دیگر مجددا برای مطالعات بهداشتی اقدام کنید. اگر مجوز سال اول خود را تأیید نکنید، نمی توانید برای مطالعات بهداشتی درخواست دهید. می توانید این سال اول را تکرار کنید یا خود را تغییر دهید.

سال دوم و سوم پزشکی در گینه استوایی

در سال 2 و 3، مطالعات بین سخنرانی،TP (کار عملی)، مطالعات هدایت شده و کارآموزی در راستای تحصیل در گینه استوایی تقسیم می شود. از سالی به سال دیگر رقابتی وجود ندارد. این برنامه شامل نشانه شناسی، فیزیولوژی، آناتومی، میکروبیولوژی و غیره است. اولین مفاهیم آسیب شناسی، فارماکولوژی یا باکتری شناسی ظاهر می شود. دروس اختیاری نیز وجود دارد: فلسفه علم، انگلیسی پزشکی، تاریخ پزشکی یا انفورماتیک پزشکی. سال سوم بیشتر بالینی است و بیشتر روی علوم پزشکی مانند ایمونولوژی تمرکز دارد.

در طول 2 سال، حداقل 12 هفته کارآموزی برنامه ریزی شده است. این دوره های کارآموزی در بیمارستان در بخش های عمومی یا تخصصی مانند پوست، مراقبت های ویژه، قلب و عروق و سایر انجام می شود. این عمل با یک دوره 4 هفته ای کارآموزی پرستاری تمام وقت، تابستان پس از PACES آغاز می شود. در پایان سال سوم، دانش ‌آموزان مدرک DFGSM (دیپلم آموزش عمومی در علوم پزشکی) را دریافت می‌کنند که در سطح مجوز شناخته شده است.

سال دوم و سوم پزشکی در گینه استوایی

سال چهارم و پنجم و ششم پزشکی در گینه استوایی

این 3 سال متراکم امکان کسب یک آموزش پزشکی کامل و آمادگی برای رگبار دیگر مطالعات پزشکی را فراهم می کند. تست های رتبه بندی ملی کامپیوتری)، که تخصص دنبال شده را تعیین می کند. این سال ها حول آسیب شناسی، درمان و پیشگیری از آنها می چرخد. در این برنامه سالمندان، سیستم عضلانی اسکلتی، مغز و اعصاب، انکولوژی، اطفال و غیره. اغلب، درس ها توسط ماژول های موضوعی، به طور کلی در ارتباط با دوره های کارآموزی، به عنوان مثال، قلب و عروق پنومولوژی احیا سازماندهی می شوند. همچنین سمینارهای عرضی، مانند اعتیاد شناسی، و سمینارهایی که به تهیه ECNi اختصاص دارد، وجود دارد.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش تحصیلی در گینه استوایی هستید:

نرخ پذیرش تحصیلی در گینه استوایی

کارآموزی حرفه پزشکی در گینه استوایی

در مجموع، 44 تخصص وجود دارد. 13 مورد از آنها به رشته جراحی (اورولوژی، جراحی عروق، زنان و زایمان و غیره) اختصاص دارد. 30 نفر دیگر تحت رشته پزشکی (روانپزشکی، پنومولوژی، رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی و غیره) هستند. زیست شناسی پزشکی تنها تخصص این رشته بیولوژیکی است. بسته به تخصص، تعداد مکان هایی که هر سال باز می شوند بسیار متفاوت است: جراحی کودکان (24 مکان در سال 2017-2018)، طب سالمندان (200 مکان)، پزشکی عمومی (3132 مکان) و غیره. دوره کارآموزی بسته به تخصص از 3 تا 6 سال طول می کشد. در سه مرحله تشکیل شده است: پایه و تعمیق و تحکیم.

کارورزان دوره های کارآموزی نیم ساله (حداقل 6) را انجام می دهند و در عین حال برخی دروس تئوری را نیز حفظ می کنند. اعضای تیم پزشکی، استقلالی به دست می‌آورند که با تجربه افزایش می‌ یابد، اما همیشه تحت مسئولیت پزشکانی هستند که آنها را آموزش می‌ دهند. در نهایت یک پایان نامه تمرینی تهیه می کنند. کارورزان پس از تایید دوره های کارآموزی، دروس و پایان نامه، مدرک DE دکترای پزشکی را به همراه مدرک DES (دیپلم مطالعات تخصصی) رشته مورد نظر دریافت می کنند.

پذیرش تحصیلی در گینه استوایی در رشته پزشکی

داوطلبانی که در حال انجام مطالعات بهداشتی هستند یا دارای مدرک دیپلم بهداشت هستند، یک پرونده درخواستی را به یک UFR بهداشت ارسال می کنند تا سال 2 یا 3 از دوره اول مطالعات بهداشتی در فرانسه را ادغام کنند. بسته به نتیجه تجزیه و تحلیل پرونده توسط هیئت داوران، برخی از دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون های اضافی (اغلب شفاهی) خواهند بود. ماهیت آزمون ها توسط دانشگاه ها تعیین می شود. دانشجوی پذیرفته شده، بسته به مشخصات وی، ممکن است معافیت تحصیلی دریافت کند که به او اجازه می دهد مستقیماً به سال ماقبل آخر سیکل دوم دوره مربوطه (سال پنجم پزشکی، سال چهارم برای مامایی، ادنتولوژی و داروسازی) برود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی پزشکی در گینه استوایی و دیگر کشورهای جهان مشاور و پشتیبان شماست.

سوالات پرتکرار در باب رشته پزشکی در گینه استوایی

در بخش پایانی مقاله پیش رو پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • آیا شرایط برای تحصیل پزشکی در گینه استوایی خوب است؟ با توجه به پردیس دانشگاه فرانسه می توان گفت که شما می توانید آینده تحصیلی مناسبی داشته باشید.
  • مدت تحصیل پزشکی در گینه استوایی چند سال است؟ مدت تحصیل و اتمام کامل پزشکی در گینه استوایی 6-7 سال است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *