ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در گینه استوایی

سرمایه گذاری در گینه استوایی

برای سرمایه گذاری در گینه استوایی لازم است تا از شرایط و موقعیت ها و همچنین مزایا سرمایه گذاری در این کشور بیشتر بدانید. آیا می خواهید کسب و کار خود را در گینه استوایی توسعه دهید یا در مورد تجارت در گینه استوایی اطلاعات کسب کنید؟ اطلاعات بیشتری در مورد مشاغل گینه استوایی می خواهید؟ یا می خواهید فرصت های تجاری در گینه استوایی به دست آورید؟ آیا می خواهید برای یک شرکت در گینه استوایی کمک مالی بگیرید یا می خواهید در گینه استوایی سرمایه گذاری کنید؟ می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید تا اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورید. همچنین مطالعه این مطلب تا حد زیادی اطلاعات و جزئیات از سرمایه گذاری در گینه استوایی به شما ارائه می دهد.

بررسی شرایط سرمایه گذاری در گینه استوایی

دولت جمهوری گینه استوایی همچنان فعالانه در حال جذب سرمایه گذاری خارجی است. دولت سال 2019 را با صدور مجوزهای جدید برای میادین هیدروکربنی و رویدادهای مختلف برای تشویق سرمایه ‌گذاری، «سال انرژی» در نظر گرفت. این قرار بود در سال 2020 “سال سرمایه گذاری” با تمرکز بر هیدروکربن ها، اکتشاف معدن، و پتروشیمی ادامه یابد، که به دلیل همه گیری مختل شد. در سال 2017، دولت ابتکار تسهیل کمک های مالی را با بانک جهانی به عنوان بخشی از استراتژی عضویت در سازمان تجارت جهانی آغاز کرد. دولت همچنین قانونی برای ایجاد “پنجره واحد” برای سرمایه گذاران و ساده سازی فرآیند ثبت کسب و کار تصویب کرد.

دولت به همکاری با بانک جهانی برای بررسی بهبود این فرآیند ادامه داد. انتظار می رفت دفتر دوم در سال 2020 در باتا افتتاح شود اما به دلیل کووید-19 به حالت تعلیق درآمد. طبق قانون، وزیر اقتصاد، دارایی و برنامه ریزی مجوزهای سرمایه گذاری را تایید می کند. یک نهاد دولتی جدید، Holdings Equatorial Guinea 2020، برای کمک به تلاش ‌های متنوع‌ سازی ایجاد شد. انتظار می رفت این نهاد به عنوان یک مرکز برای سرمایه گذاران خارجی خدمت کند. با این حال، در حال حاضر، سرمایه گذاران همچنان با وزارتخانه های دولتی مربوطه برای مذاکره درباره قراردادها کار می کنند. دولت، از جمله در بالاترین سطوح، جلسات و کنفرانس های منظمی با رهبران تجاری و سرمایه گذاران دارد.

تشویقات سرمایه گذاری در گینه استوایی

اگرچه کشور گینه استوایی در حال حاضر آژانس تشویق سرمایه گذاری ندارد، وزارت بازرگانی اجرای یک آژانس ملی برای تشویق سرمایه گذاری را در چارچوب برنامه چارچوب یکپارچه پیشرفته خود با سازمان تجارت جهانی در اولویت قرار داده است. این وزارتخانه برنامه هایی برای ایجاد یک پنجره واحد تجارت خارجی برای تکمیل پنجره موجود برای مشاغل داخلی دارد. این کشور مکانیسم تسهیل کسب و کار برای رفتار عادلانه با زنان و اقلیت های کم نمایندگی در اقتصاد ندارد. همچنین در راستای مهاجرت به گینه استوایی بایستی بدانید که قوانینی وجود دارد که تبعیض علیه زنان را غیرقانونی می داند.

تلاش ‌های مداومی از سوی دولت برای گنجاندن افراد دارای معلولیت در مدیریت دولتی، از جمله با برنامه ‌ها و قراردادهای کارآموزی وجود دارد. مؤسسه ملی ترویج و توسعه کسب و کار یک برنامه آموزشی کارآفرینی را با منابع مالی موجود راه اندازی کرد. این برنامه به کارآفرینان با تمرکز بر کسب و کارهای خرد می آموزد که چگونه طرح های تجاری را پیرامون ایده های خود با بهترین پروژه انتخاب شده برای سرمایه گذاری توسعه دهند. برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) با تاکید بر حمایت از کارآفرینی زنان یکی از کمک کنندگان است.

تشویقات سرمایه گذاری در گینه استوایی

سرمایه گذاری خارجی در گینه استوایی

اگرچه شهروندان استوایی ممکن است به طور قانونی در خارج از کشور سرمایه گذاری کنند، اما دولت جمهوری گینه استوایی سرمایه گذاری خارجی را ترویج نمی کند. دولت و رسانه ها اکواتوگینه هایی را که دارای منافع تجاری در خارج از کشور هستند ستایش نمی کنند و به نمایش نمی گذارند. در حالی که هیچ محدودیت شناخته شده ای برای سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد، برخی از افراد و شرکت ها در انتقال پول به خارج از کشور یا تبدیل ارز محلی به ارز با تاخیر مواجه شده اند که با قوانین جدید CEMAC در مورد ذخایر ارز خارجی که در سال 2019 تصویب شد، تشدید شده است. گینه استوایی با کمک فنی برنامه توسعه سازمان ملل متحد در حال حاضر برنامه چارچوب یکپارچه پیشرفته WTO را اجرا می کند.

برای سرمایه گذاری در تجارت در گینه استوایی باید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • محصولات، کالاها یا خدمات تجاری گینه استوایی خود را رایگان تبلیغ کنید
  • فهرستی از مشاغل در گینه استوایی را پیدا کنید
  • برای دریافت فرصت های تجاری از گینه استوایی مشترک شوید
  • به روز رسانی سفرهای سرمایه گذاری آینده به گینه استوایی را دریافت کنید
  • حضور در AFSIC

فرصت های تجاری در گینه استوایی

اگر می ‌خواهید برای فرصت ‌های تجاری مشترک شوید، یا اگر در گینه استوایی کار می ‌کنید و می ‌خواهید خدمات شرکت خود را برای شرکت‌ هایی که در گینه استوایی و در سطح جهانی فعالیت می ‌کنند تبلیغ کنید، باید از فرصت های موجود و مورد نیاز هم مطلعه شوید. گینه استوایی قرار است کشوری با ذخایر گاز بالقوه بالا و فرصت های فراوان در بخش های مختلف این کشور باشد که نیاز به بهره برداری دارد. گینه استوایی به سرمایه گذاران خارجی ملی تعادل و سودآوری مطلوب برای سرمایه گذاری ارائه می دهد. در صنعت حمل و نقل سرمایه گذاری هایی مانند ساخت کارخانه های کشتی سازی و نگهداری کشتی ها و بسته بندی و پردازش و حفاظت از محصولات دریایی یا غذاهای دریایی و بهبود صنعت نمک پاشی یا دود کردن ماهی و احداث کارخانه آبزی پروری مدنظر است.

در نمودار زیر شاهد میزان سرمایه گذاری خارجی در گینه استوایی هستید:

میزان سرمایه گذاری خارجی در گینه استوایی

در بخش کشاورزی برای ایجاد صندوق توسعه کشاورزی و مراکز آموزشی برای کشاورزان و سرمایه گذاری در ماشین آلات جدید و مرکز جدید فناوری کشاورزی و همچنین صادرات مواد غذایی فرآوری شده نیاز است. در زمینه گردشگری هتل ها و استراحتگاه های جدید و اکوتوریسم و ​​سافاری و همچنین ورزش های آبی و بهبود زیرساخت های حمل و نقل و کارگاه ها و دوره های آموزشی در بخش گردشگری (منابع انسانی) به سرمایه گذاری نیاز است. در بخش مالی بهبود پرداخت بین بانکی و ترویج زیرساخت های مالی جدید (مرکز مالی منطقه) و ایجاد مراکز آموزش و مدیریت و دانشکده بازرگانی پیش بینی شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوران و کارشناسان متبحری دارد که می توانید در حوزه سرمایه گذاری در گینه استوایی با آن ها مشورت نمایید.

سوالات رایج در مورد سرمایه گذاری در گینه استوایی

در این بخش از مطلب سعی کرده ایم تا به سوالات شما در باب سرمایه گذاری در گینه استوایی پاسخ دهیم:

  • فرصت های سرمایه گذاری در گینه استوایی کدامند؟ بخش های گردشگری و کشاورزی و صنعت و مالی همگی نیازمند سرمایه گذاری هستند.
  • آیا شرایط و مزایا خوبی برای سرمایه گذاری در گینه استوایی وجود دارد؟ به صورت کلی کسب سود و مزایا و وام های زیادی برای سرمایه گذاری در گینه استوایی وجود ندارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *