ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی گابن

ویزای تحصیلی گابن

ویزای تحصیلی گابن جهت تحصیل در این کشور اخذ می شود تا دانشجوبتواند تحت این عنوان در مدت تحصیل خود به صورت قانونی اقامت داشته باشد. ویزای تحصیلی گابن یک مدرک لازم برای دانشجویان بین المللی است که باید حداقل 3 ماه قبل از مهاجرت برای اخذ آن اقدام نمایند تا در صورت نقص و یا و اشتباهات در مدارک فرصت اطلاح و تکمیل وجود داشته باشد. در این مقاله سعی کرده ایم تا در خصوص مدارک و الزامات مورد نیاز برای ویزای تحصیلی گابن توضیحاتی ارائه کنیم. برای مشاوره تخصصی و یا اخذ راهنمایی در خصوص مراجعه به سفارت با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

بررسی ویزای تحصیلی گابن

ویزای اقامت دانشجویی به صورت سالیانه تمدید می شود. دانشجویان تمام وقت غیر گابن برای دریافت ویزای اقامت دانشجویی حق دریافت گواهینامه دانشگاه را دارند. وضعیت تمام وقت برای مقاطع کارشناسی و غیر کارشناسی 12 ساعت اعتبار است. در مورد فارغ التحصیلان، فارغ التحصیلان غیر مدرک 9 ساعت اعتبار است. اگر والدین شما مقیم دائمی گابن هستند، نیازی به دریافت ویزای اقامت دانشجویی ندارید، مشروط بر اینکه همچنان وابسته به والدین خود باشید. اگر دانشجوی پسر گابنی/دو ملیتی هستید یا پدرتان گابنی است، دولت گابن شما را به عنوان شهروند گابن می شناسد.

شما به عنوان یک شهروند گابنی بدون هیچ گونه تعهدی حق اقامت شش ماهه در گابن را دارید. دانشجو می تواند 60 روز پس از اتمام دوره تحصیلی خود بماند. انتظار می رود دانشجو در زمان تعیین شده تحصیلات خود را به پایان برساند. ویزای تحصیلی گابن به جز تحیل اجازه کار به صورت پاره وقت را نیز به صورت اتوماتیک در گابن می دهد. فرم ویزای دانشجویی از کالج یا دانشگاه شما برای پشتیبانی از درخواست شما برای ویزا ضروری است. به یاد داشته باشید که هر ویزای دانشجویی بین المللی متفاوت است و اینکه چه ویزاهایی باید درخواست دهید بستگی به شرایط خاص شما در گابن دارد.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش تحصیلی در گابن هستید:

نرخ پذیرش تحصیلی در گابن

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی گابن

موارد زیر که در سفارت گابن نیاز دارید را باید حاضر کنید: شما باید هزینه درخواست غیر قابل استرداد بپردازید. اگر ویزای شما تایید نشود، پول خود را پس نخواهید گرفت، بنابراین قبل از درخواست، مدارک خود را به خوبی بررسی کنید. بیمه درمانی خصوصی باید ترتیب داده شود و مدارک مستند آن ارائه شود. فرم درخواست باید تکمیل و امضا شود، این فرم را در سفارت گابن دریافت خواهید کرد. شما به یک پاسپورت معتبر با تاریخ انقضای پاسپورت 6 ماهه بیشتر از تحصیل در گابن نیاز دارید. شما به عکسی به ابعاد 1 در اینچ مربع (37×37 میلی متر) نیاز دارید که تمام صورت شما را نشان دهد. اگر برای ویزای دانشجویی F1 درخواست می کنید، فرم I-20A-B را از کالج یا دانشگاه خود به خاطر بسپارید.

لیست مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی گابن عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی
  • ضمیمه کپی از والدین وضعیت مهاجرت مانند مجوز کار اگر والدین ساکن گابن
  • وضعیت مهاجرت میزبان یا قیم به عنوان مثال مجوز کار یا پاسپورت
  • ضمیمه کارت شناسایی صادر شده توسط موسسه آموزشی
  • فیش های پرداخت
  • مجوز اقامت
  • عکس رنگی سایز پاسپورت اخیر با پس زمینه سفید

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی گابن

شرایط درخواست ویزای دانشجویی در گابن

اگر برای ویزای دانشجویی درخواست می کنید، مدرکی مبنی بر اینکه پول کافی برای حمایت از خود دارید را به سفارت گابن بیاورید. اثبات پرداخت شهریه دانشگاه گابن الزامی است. صحبت با افسر سفارت گابن بسیار مهم است. مطمئن شوید که به آنها ثابت کنید که در کشور خود روابط خانوادگی قوی دارید و پس از اتمام تحصیلات خود در آنجا گابن را ترک خواهید کرد. این در روند درخواست شما بسیار مهم است. دلیل ارتباط با کشور شما می تواند خانواده مادر، پدر برادر خواهر باشد. نامه ای از یک کارفرمای آینده یا خودرویی به نام شما که هنوز در کشور خود دارید. وقتی با افسر گابن در سفارت صحبت می کنید، هر چیزی که بتوانید نشان دهید که در حال بازگشت هستید خوب است.

با ویزای دانشجویی وارد گابن شوید. نام خود را در 7 روز اول ورود به گابن در نزدیکترین ایستگاه پلیس محله ثبت کنید. بسته به محل برگزاری کلاس های شما، پاسپورت و آدرس کامل خود را که روی کاغذ افسر مهاجرت در لیبرویل نوشته شده است، بگیرید. اگر شما آمریکایی، کانادایی یا شهروند اتحادیه اروپا هستید، پس از ورود به گابن نباید ثبت نام کنید. بدون ویزای مناسب از سوی دولت گابن، مشمول اخراج خواهید شد. ظرف 30 روز پس از ورود به گابن، باید مراحل درخواست را برای دریافت ویزای اقامت دانشجویی تکمیل کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه اخذ ویزای تحصیلی گابن پشتیبان و مشاور مسیر مهاجرتی شماست.

سوالات متداول در مورد ویزای دانشجویی در گابن

در این بخش مقاله در خصوص ویزای تحصیلی گابن به سوالات متداول شما پاسخ داده ایم:

  • مراحل اخذ ویزای تحصیلی در گابن چیست؟ آماده کردن مدارک و اخذ نامه پذیرش و مراجعه به سفارت و انجام مصاحبه و اراده درخواست ویزای تحصیلی.
  • مدت زمان صدور ویزای تحصیلی گابن چند روز است؟ ممکن است از 1 هفته تا 3 هفته متغیر باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *