مهاجرت تحصیلی برزیل

اخذ ویزای تحصیلی برزیل در سال تحصیلی 2023

ویزای تحصیلی برزیل

زندگی متقاضیان ویزای تحصیلی برزیل بدین شکل است که تعداد کمی از دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی خوابگاه دانشجویی ارائه می دهند، بنابراین گزینه های شما کمی محدودتر از سایر کشورها است. همچنین تأمین محل اقامت قبل از ورود شما بسیار دشوار خواهد بود. ممکن است دفتر بین المللی دانشگاه شما در مورد یافتن مکانی برای اقامت توصیه هایی داشته باشد.

یکی از گزینه ها در هنگام تحصیل در برزیل، هاستل ها هستند که می توانند بین $7 تا 30$ (دلار) برای گزینه های بلند مدت، شما این گزینه را خواهید داشت. اقامتگاه (اجاره دادن یک اتاق خواب در ملکی که مالک آن در آن زندگی می کند)، یک گزینه عالی اگر می خواهید خود را در فرهنگ برزیل غرق کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است که در ارتباط با مسائل مالی سایر امور مرتبط با ویزا و زندگی در برزیل، مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهد.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی برزیل

درباره برزیل

به این فکر می کنید که پاهای خود را در سرزمین نمادین برزیل قدم بگذارید، در صفحه درستی هستید. برزیل در آمریکای جنوبی کشوری با تنوع و شیوه زندگی منحصر به فرد است. برزیل یکی از بهترین دانشگاه ها را دارد و فرصت های اینجا بسیار زیاد است. دانشگاه های دولتی زیادی وجود دارد و خبر خوب این است که هیچ شهریه ای در آنجا قابل پرداخت نیست. برخی از این مؤسسات دوره هایی را در زمینه هایی مانند تنوع زیستی، مدیریت منابع، عدالت اجتماعی یا سلامت عمومی از جمله گزینه های بیشتر ارائه می دهند. حدود 26000 برنامه برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. برای نشان دادن نور واقعی که چرا تحصیل در برزیل می تواند برای یک عمر خاطره باشد. انطباق با فرهنگ برزیل بسیار آسان است.

زبان رسمی اینجا پرتغالی است و این کشور به خاطر فوتبالش در سراسر جهان مشهور است. فوتبال، خورشید، و سامبا، S بدنام. در حالی که این سه چیز به تنهایی ممکن است برای جلب علاقه شما به بازدید از برزیل کافی باشد، این غول آمریکای لاتین چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. این امر توسط تعداد فزاینده ای از دانشجویان بین المللی که در سال های اخیر برای تحصیل در اینجا انتخاب می کنند نشان می دهد. در حالی که شهرها و سواحل ممکن است مملو از آفتابگیران باشند، برزیل جنبه متفاوتی دارد، به گفته مردم شناسان، ممکن است 50 قبیله کشف نشده در جنگل های انبوه آن وجود داشته باشند. برای دیدن مناظر وسیع، به یکی از چندین نقطه تماشای باشکوه، از جمله مجسمه مشهور مسیح رستگار در ریودوژانیرو بروید.

موسسات آموزشی در برزیل

از موسیقی و فضا گرفته تا غذاهای خیابانی شگفت انگیز، برزیل فرهنگ فوق العاده غنی و پر جنب و جوشی را ارائه می دهد. برزیلی ‌ها نیز بسیار دوستانه هستند و آن را به مکانی گرم و دلپذیر تبدیل می ‌کنند. به عنوان بخشی از تمرکز این کشور بر افزایش شهرت دانشگاهی خود در سطح جهانی، برزیل فعالانه به دنبال بین المللی شدن است. در نتیجه، تعداد دانشجویان خارجی به دلیل این واقعیت که درخواست برای تحصیل در اینجا آسان تر از همیشه است، به شدت در حال افزایش است. برزیل فقط در فوتبال برتر نیست. از میان بیش از 2600 مؤسسه دولتی و خصوصی، 17 مؤسسه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال اخیر به 800 مؤسسه برتر رسیدند، در حالی که چهار مؤسسه در بین 400 مؤسسه برتر، یک دستاورد هشداردهنده در سیستم آموزشی آن، قرار گرفتند.

کلیات تحصیل در برزیل

برزیل مکانی پر جنب و جوش و متنوع برای تحصیل در مقطع دکترا است و فرصت های تحقیقاتی را ارائه می دهد که به سادگی در هیچ جای دیگری امکان پذیر نیست. شما می توانید انتظار داشته باشید که شرایط تحصیل در برزیل و زندگی شما به عنوان یک دانشجوی دکترا در برزیل سرگرم کننده، چالش برانگیز و جذاب باشد. بیش از 20000 دانشجوی بین المللی در برزیل وجود دارد که آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی خارج از کشور در قاره آمریکا تبدیل می کند. 27 ایالت فدرال برزیل بی‌ نهایت متنوع هستند و جنگل‌ های بارانی آمازون، دشت‌ های چمن ‌زار، تالاب ‌های باتلاقی، شهرهای شلوغ و سواحل خیره‌ کننده را در بر می‌گیرند. ریودوژانیرو، با کوه نمادین Sugarloaf و مجسمه مسیح نجات دهنده، جایی است که بسیاری از گردشگران و دانشجویان برای اولین بار به آنجا می ‌رسند. بزرگترین شهر سائوپائولو است، یک نیروگاه مالی و اقتصادی بزرگ.

در جدول زیر شاهد نرخ پذیرش تحصیلی دانشگاه های برزیل می باشید:

نرخ پذیرش تحصیلیسال
28%2021
32%2022
34%2023

شرایط اخذ ویزای تحصیلی برزیل

شرایط اخذ ویزای تحصیلی برزیل چیست؟ ارائه دو فرم درخواست ویزا برای هر متقاضی به سفارت یا کنسولگری در برزیل که به طور صحیح و کامل پر شده است، ضروری می باشد. البته هر متقاضی باید بند 21 فرم درخواست ویزا، “نظرات” (هدف سفر) را تکمیل کند. در این بخش، متقاضی باید به طور دقیق توضیح دهد که قرار است در برزیل چه کاری انجام دهد. برای سفرهای مخصوصاً پیچیده، متقاضی می‌تواند در صورت لزوم جزئیات را روی یک برگه کاغذ اضافی ارسال کند. هر فرم درخواست ویزا باید به درستی توسط متقاضی امضا شده باشد (و والدین باید فرم های درخواست افراد زیر 18 سال را امضا کنند) و باید همراه با مدارک زیر ارائه شود:

  • پاسپورت با حداقل اعتبار 6 ماه (همچنین باید حداقل یک صفحه خالی برای مهر ویزا موجود باشد).
  • 2 قطعه عکس جدید
  • مدرک مستند جهت ثبت نام در یک سازمان آموزشی در برزیل
  • مدرک اقامت در حوزه قضایی کنسولی برای 12 ماه گذشته
  • شخص زیر 18 سال که با هر دو والدین یا قیم یا قیم قانونی سفر نمی کند باید رضایت نامه محضری امضا شده توسط والدین یا قیم غیر همراه را همراه با پرداخت مناسب برای تسهیل احراز هویت رسمی توسط سرویس کنسولی ارائه کند.
  • پرداخت هزینه ویزا 180$ (دلار آمریکا) برای هر ویزا
  • برای اقامت بیش از 90 روز، گواهی عدم سوء پیشینه اخیر صادر شده توسط اداره پلیس محل سکونت متقاضی (این مورد برای افراد کمتر از 18 سال نیست)

شرایط اخذ ویزای تحصیلی برزیل

هزینه زندگی برای دارندگان ویزای تحصیلی برزیل

از منظر هزینه های زندگی، برزیل مکانی مقرون به صرفه برای زندگی است، به ویژه با توجه به استانداردهای اروپای غربی به ‌راحتی می‌ توانید خوب غذا بخورید و در فعالیت ‌های اوقات فراغت شرکت کنید، مگر اینکه بخواهید در لوکس زندگی کنید. مسافت های زیاد در سفر بین شهرها و مناطق برزیل می تواند دلهره آور باشد. شبکه ریلی زیادی وجود ندارد، بنابراین اتوبوس ها و پروازهای داخلی بهترین راه برای رفت و آمد هستند.

البته امکان کار وجود دارد و در طول سال ‌های اخیر شاهد بوده ‌ایم که دولت برزیل محدودیت ‌های سخت‌ گیرانه قبلی را برای دانشجویان خارجی شاغل در این کشور کاهش داده است. اکنون امکان درخواست آنلاین برای مجوز کار وجود دارد. ابتدا باید یک رمز گواهی دیجیتال از یک اداره پست مجاز خریداری کنید، که سپس به شما امکان دسترسی به سیستم آنلاین را می دهد. شغل شما باید با تحصیل شما مرتبط باشد و باید هر سال مجوز خود را تمدید کنید.

در این بخش در باب هزینه زندگی برای دارندگان ویزای تحصیلی برزیل صحبت شده است.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی برزیل

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی برزیل چیست؟ الزامات ذکر شده در بالا به هیچ وجه نباید فراگیر در نظر گرفته شود. دفتر کنسولی برزیل ویزا را پردازش می کند. اولین ورود فرد به برزیل باید ظرف 90 روز از تاریخ صدور ویزا انجام شود. این ویزا برای چندین بار ورود، برای مدت زمان ویزا مناسب است. در صورت لزوم، در صورت درخواست حداقل 30 روز قبل از انقضا، می توان با پلیس فدرال برزیل تمدید کرد. بازدیدکنندگانی که قصد اقامت بیش از 90 روز را دارند، باید ظرف 30 روز پس از اولین ورود خود به کشور، در پلیس فدرال برزیل ثبت نام کنند.

اگر زمانی که در کشور خود هستید برای ویزا درخواست می دهید، باید این روند را از کنسولگری شروع کنید. شما می توانید برای ویزا در هر کنسولگری برزیل در جهان درخواست دهید! با این حال، اگر در حال حاضر در برزیل هستید، می توانید فرآیند را در Polícia Federal شروع کنید. برای درخواست ویزا نیازی به ترک برزیل نیست. بیایید شرایط ویزای دانشجویی برزیل را بررسی کنیم. اینها همه اسنادی هستند که ممکن است نیاز داشته باشید: فرم الکترونیکی را پر کنید (در صورت درخواست در برزیل، در غیر این صورت دستورالعمل های کنسولگری را دنبال کنید).

فرم تکمیلی بایستی شامل موارد زیر هم باشد:

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی برزیل

در گفتگو با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با راه های اخذ پاسپورت برزیل آشنا شوید.

سوالات متداول در مورد ویزای تحصیلی برزیل

در این بخش از مقاله در خصوص ویزای تحصیلی برزیل به سوالات متداول شما پاسخ می دهیم:

  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی برزیل چیست؟ پاسپورت با حداقل اعتبار 6 ماه (همچنین باید حداقل یک صفحه خالی برای مهر ویزا موجود باشد). 2 قطعه عکس جدی-مدرک مستند جهت ثبت نام در یک سازمان آموزشی در برزیل-مدرک اقامت در حوزه قضایی کنسولی برای 12 ماه گذشته- پرداخت هزینه ویزا 180$ (دلار آمریکا) برای هر ویزا- برای اقامت بیش از 90 روز، گواهی عدم سوء پیشینه اخیر صادر شده توسط اداره پلیس محل سکونت متقاضی
  • شرایط برای تحصیل افراد زیر 18 سال در برزیل چگونه است؟ شخص زیر 18 سال که با هر دو والدین یا قیم یا قیم قانونی سفر نمی کند باید رضایت نامه محضری امضا شده توسط والدین یا قیم غیر همراه را همراه با پرداخت مناسب برای تسهیل احراز هویت رسمی توسط سرویس کنسولی ارائه کند.
  • شرایط تحصیل در برزیل چگونه است؟ از منظر هزینه های زندگی، برزیل مکانی مقرون به صرفه برای زندگی است، به ویژه با توجه به استانداردهای اروپای غربی به ‌راحتی می‌ توانید خوب غذا بخورید و در فعالیت ‌های اوقات فراغت شرکت کنید، مگر اینکه بخواهید در لوکس زندگی کنید.
  • الزامات ورود به برزیل با ویزای تحصیلی چیست؟ ظرف 90 روز از تاریخ صدور ویزا انجام شود. این ویزا برای چندین بار ورود، برای مدت زمان ویزا مناسب است. در صورت لزوم، در صورت درخواست حداقل 30 روز قبل از انقضا، می توان با پلیس فدرال برزیل تمدید کرد. بازدیدکنندگانی که قصد اقامت بیش از 90 روز را دارند، باید ظرف 30 روز پس از اولین ورود خود به کشور، در پلیس فدرال برزیل ثبت نام کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *