مهاجرت کاری پاراگوئه

موسسه های کاریابی در پاراگوئه

موسسه های کاریابی در پاراگوئه

استفاده از موسسه های کاریابی در پاراگوئه می تواند یکی از روش های کاریابی در این کشور باشد. پاراگوئه کشوری متوسط از نظر اقتصادی است. این کشور در سال های اخیر این کشور رشد خوبی را تجربه کرده است. استفاده از موسسه های کاریابی به همراه روزنامه ها و مجلات و یا تماس مستقیم با شرکت های واقع در پاراگوئه می تواند در یافتن کار در کشور پاراگوئه کمک کننده باشد. به صورت کلی پاراگوئه کشور مناسب برای مهاجرت کاری نیست و برای مهاجرت و اخذ اقامت از طریق کار در کشورهای خارجی پیشنهاد می کنیم با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

وزارت کار و موسسه های کاریابی در پاراگوئه

وزارت کار، اشتغال و تأمین اجتماعی (Ministerio de Trabajo، Empleo y Seguridad Social، MTESS) در سال 2014 تاسیس شده است. ایجاد MTESS مستلزم انحلال وزارت دادگستری و کار سابق (MJT) بود که در سال 1948 ایجاد شده بود و جدایی دادگستری و ثبت احوال از امور استخدامی را سبب شد. MTESS اکنون آژانس اصلی در امور مربوط به:

  • سیاست اشتغال
  • تأمین اجتماعی
  • اداره کار و بازرسی
  • آموزش شغل و خدمات استخدام
  • و نظارت بر بازار کار است.

این تغییر نهادی پایه هایی را برای رفع کسری مناسب کار، ارتقا عملکرد بهتر بازار کار و گسترش دسترسی به مشاغل ایجاد می کند. حتی در این صورت، این تغییر خود منجر به تغییر جهت مجدد در اولویت های سیاست و استراتژی های اجرای می شود. اغلب، اجرای سیاست های عمومی در پاراگوئه، از جمله در زمینه اشتغال و عملکرد بازار کار، به دلیل عدم تداوم تضعیف می شود.

معرفی موسسه های کاریابی در پاراگوئه

بهبود اشتغال و توان نیروی کار در پاراگوئه در دهه های آینده بسیار مهم است. تخمین زده می شود که میزان اشتغال جمعیت در سن کار (64- 15 سال) به سرعت تا 45-2040 ادامه یابد. دستیابی به کار مناسب و معقول به عنوان یک قانون اساسی، یکی از اهداف اصلی MTESS کمک به کارگران امروز و نسل های آینده برای به دست آوردن و حفظ شغل رسمی است. هدف این است که بهبود ارائه خدمات آموزش و اشتغال زایی، در نتیجه کاهش مهارت ها و عدم تطابق شغلی و استفاده کم از نیروی کار، تسریع در کار مجدد و افزایش پاسخگویی به نیازهای کارفرمایان است.

علاوه بر کمک های این وزارت می توانید در سایت های کاریابی زیر نیز به دنبال کار در پاراگوئه باشید:

ردیفاسامی
1Opiconempleo.com
2Jobs.com.py
3Jobisland.com
4Careerjet.com
5eliterecruitmentgroup.com

بازار کار در پاراگوئه

پاراگوئه کشوری با درآمد متوسط در آمریکای جنوبی است که دارای بخش اصلی بزرگی است که به شدت به تجارت خارجی وابسته است. در سال 2023، جمعیت کشور 7.2 میلیون نفر و 3.7 میلیون نفر در نیروی کار هستند. نرخ رشد سالانه متوسط ​​4% در طی سال های گذشته توسط ثبات اقتصاد کلان پایه گذاری شده است اما نابرابری همچنان یک چالش است. اشتغال غیررسمی و پیامدهای آن از اهمیت بیشتری در بازار کار برخوردار است تا بیکاری فی نفسه. سطح اشتغال غیررسمی همچنان بالاست و %65.8 از کل اشتغال در بخشهای غیر کشاورزی است. برای مقایسه، میانگین منطقه ای ثبت شده 47.7% بود.

کم کاری ناشی از زمان و دستمزد پایین نیز از مشکلات دائمی است که باعث کاهش بهره وری نیروی انسانی و کیفیت اشتغال جوانان، زنان، کارگران خانگی و افراد در مناطق روستایی می شود. اشتغال غیررسمی در پاراگوئه با ضعف نهادی و غیبت طولانی مدت یک آژانس دولتی متخصص در زمینه کار و استخدام همراه بوده است.

در نمودار زیر می توانید برای بررسی بازار کار پاراگوئه نرخ بیکاری در پاراگوئه را مشاهده کنید.

نرخ بیکاری پایین در پاراگوئه

شبکه موسسه های کاریابی در پاراگوئه

به دنبال بازآفرینی های نهادی اخیر در زمینه سیاست های اشتغال، اداره کل استخدام پاراگوئه (DGE ، بخش MTESS، به عنوان مرجعی که مسئول تدوین سیاست های بازار کار و ارائه خدمات اشتغال است، ظاهر شد. در سال 2014، مخارج عمومی منظم برای امکانات، تجهیزات و آموزش کارکنان جدید به منظور ادغام مقر دفتر اداره ملی استخدام (Oficina Nacional de Empleo ، ONE) افزایش یافت. 25 نقطه دسترسی به خدمات استخدام وجود دارد و آموزش شغلی در پاراگوئه ایجاد شده است. دامنه خدمات موجود در هر یک از آنها از پشتیبانی جستجوی شغل، جایگیری و مشاوره گرفته تا اطلاعات شغلی، آموزش کوتاه مدت، برنامه های ارتقا مهارت های مرتبط با کار و توسعه کارآفرینی در پاراگوئه متفاوت است. DGE حدود 11 مرکز از 25 نقطه دسترسی به خدمات استخدام و همچنین دفتر مرکزی در Asunción را اداره می کند.

زیرساخت های موجود برای ارائه آموزش های کوتاه مدت و برنامه هایی برای ارتقا مهارت های مرتبط با کار شامل یک شبکه سراسری از 52 مرکز آموزش منطقه ای است که 14 مرکز آنها اطلاعات شغلی را ارائه می دهند. این مراکز کارگران 18 سال به بالا را هدف قرار می دهند و توسط دو نهاد فنی در MTESS اداره می شوند. خدمات ارتقا شغلی ملی (Servicio Nacional de Promoción Profesional ، SNPP) آموزش کوتاه مدت در زمینه های فنی و آموزش شغلی ملی را ارائه می دهد. DGE دو متحد بالقوه در SNPP و SINAFOCAL دارد که می توانند زیرساخت ها و بودجه لازم را برای افزایش خدمات اشتغال در سراسر کشور فراهم کنند.

برنامه های فعال کاریابی و بازار کار در پاراگوئه

پاراگوئه هنوز در مراحل اولیه توسعه سیاست ها و برنامه های بازار کار است که می تواند برای حفظ اشتغال، جبران از دست دادن درآمد کارگران و تسریع در اشتغال مجدد افزایش یابد، همانطور که در بحران اقتصادی و مالی جهانی سال 2008 مشخص شد. مداخلات موجود در بازار کار بر سه زمینه اصلی تمرکز دارند:

  • جستجوی کار و خدمات کاریابی
  • آموزش شغلی و توسعه کارآفرینی
  • رسمی سازی شرکت های کوچک و خرد

کمبودهای این برنامه ها، که MTESS در تلاش برای غلبه بر آنها است، شامل عدم هماهنگی کافی بین آژانس ها، پوشش محدود، ظرفیت کم برای انطباق تأمین با جمعیت هدف و بودجه ضعیف است. برنامه توسعه ملی 2030، که در سال 2014 تصویب شد، جریان اصلی اشتغال در سیاست های اقتصادی و برنامه های سرمایه گذاری عمومی برای اولین بار است. این در فعالیت ها و برنامه های جدید، مانند ارائه طیف وسیعی از خدمات به کارگران جوان و گسترش برنامه های انتقال نقدی مشروط برای تحت پوشش قرار دادن جمعیت های آسیب پذیر اجتماعی از جمله کارگران غیررسمی، افراد معلول، مجرمان سابق و جمعیت های فقیر را شامل می شود. به عنوان مثال، MTESS در حال ایجاد برنامه ای برای اشتغال موقت ماهیگیران در جوامع روستایی است که شامل آموزش و ارتباط با دفاتر کار خواهد بود.

موسسه های کاریابی خصوصی در پاراگوئه

موسسه های کاریابی خصوصی در پاراگوئه

در پاراگوئه، قانون کار (قانون شماره 213 از سال 1993) اصلی ترین قانونی است که استانداردهای عملکرد بازار کار از جمله روابط قراردادی و واسطه گری نیروی کار را تنظیم می کند. این قانون پیش بینی می کند که خدمات استخدام عمومی و آژانس های کاریابی خصوصی مجاز به ارائه خدمات متناسب با مشاغل به افرادی هستند که این آژانس ها به یک طرف در رابطه شغلی تبدیل نشده باشند. مطابق با استانداردهای بین المللی خدمات استخدام، قانون پیش بینی کرده است که خدمات به کارگران باید رایگان باشد. علاوه بر این، بخش 25 قانون کار، واسطه را یک شخص حقیقی یا حقوقی تعریف می کند که برای انجام خدمات شخص یا اشخاص دیگری برای انجام کار برای کارفرما قرارداد می بندد یا در آن قرارداد دخالت می کند.

این قانون همچنین واسطه ها را کارفرما می داند، حتی اگر به عنوان یک کارآفرین مستقل ظاهر شوند، اما با هدف ایجاد مسئولیت مشترک توسط طرف های مسئول در قبال تعهدات کامل قانونی و قراردادی در قبال کارگر که توسط قوانین موجود تعیین شده است. در ادامه قانون آمده است که کلیه واسطه ها هنگام انعقاد قرارداد کار باید نام شخص ثالثی را که با خدمات خود قرارداد می بندد اعلام کنند. در حال حاضر، هیچ ثبت رسمی برای آژانس های کاریابی خصوصی که در این کشور فعالیت می کنند وجود ندارد و این باعث می شود متقاضیان کار و کارفرمایان اعتماد به آنها را دشوار کند. جهت بررسی شرایط اخذ ویزای کار کشور پاراگوئه می توانید مقاله مربوط را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *