مهاجرت کاری پاراگوئه

شرایط اخذ ویزای کار کشور پاراگوئه

شرایط اخذ ویزای کار کشور پاراگوئه

در صورت درخواست کار در پاراگوئه باید شرایط اخذ ویزای کار کشور پاراگوئه را فراهم و برای ورود و انجام کار ویزای کاری را دریافت کنید. در حال حاضر پاراگوئه یکی از کشورهای جذاب برای ورود سرمایه گذاران خارجی و کارآفرینان شده است و می توانید برای شرکت های واقع در این کشور کار کنید و اقامت پاراگوئه را بدست آورید. بازار کار پاراگوئه در شهرهای بزرگ این کشور به زبان اسپانیایی است و برای کار در این کشور احتمال بسیار زیاد باید به این زبان مسلط باشید. مراحل اخذ ویزای کار کشور پاراگوئه در صورت دریافت پیشنهاد کاری ساده است و با انجام مراحل اداری صورت می پذیرد. برای بررسی شرایط اخذ ویزای کار کشور پاراگوئه به نوشته همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید.

نگاهی به کشور پاراگوئه

جمهوری پاراگوئه کشوری محصور در خشکی در آمریکای جنوبی و عضو مرکوسور و اوناسور است. این کشور از جنوب شرقی، جنوب و جنوب غربی با آرژانتین، از شمال با بولیوی و از شرق با برزیل همسایه است. این کشور با حدود 7 میلیون نفر پنجمین کشور کوچک و چهارم کم جمعیت در آمریکای جنوبی است. قلمرو آن شامل دو منطقه مختلف است که توسط رودخانه پاراگوئه از هم جدا شده اند:

  • منطقه غربی که بیشترین جمعیت را دارد.
  • و شرقی که بخشی از Chaco را که یک بیابان نیمه خشک و کم جمعیت است را تشکیل می دهد.

اگرچه یک کشور محصور در خشکی است، اما بندرهایی در رودخانه های پاراگوئه و پارانا دارد که از طریق آبراه پارانا پاراگوئه را به اقیانوس اطلس خروجی می دهد. پایتخت، مرکز سیاسی و اقتصادی آن آسونسیون است. زبان های رسمی آن اسپانیایی و گوارانی است و واحد پول رسمی آن گوارانی پاراگوئه (PYG) است. پاراگوئه جمهوری است و رئیس جمهور رئیس دولت است. قانون اساسی کنونی که در سال 1992 تصویب شد. سن قانونی 18 سال تمام است و افراد 18 ساله یا بیشتر حق دارند از طریق رای گیری مستقیم و مخفی جهانی برای انتخاب رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور که برای مدت پنج 5 منصب خود را دارند، رای دهند.

این کنگره از دو مجلس سنا با 45 عضو که برای مدت 5 سال انتخاب شده اند و مجلس نمایندگان، با 80 عضو و دارای یک پایگاه اداری تشکیل شده اند. متوسط ​​دما در پاراگوئه 22 درجه سانتی گراد است. با متوسط ​​سالانه 310 روز آفتابی و میانگین بارندگی سالانه 1400 میلی متر. بیشترین میزان بارندگی در ژانویه، آوریل و اکتبر ثبت شده در حالی که جولای و آگوست ماه های خشک هستند.

درباره شرایط اخذ ویزای کار کشور پاراگوئه

قانون پاراگوئه گزینه های اجازه کار کوتاه مدت و بلند مدت را برای اتباع خارجی که قصد کار در این کشور را دارند فراهم می کند. شرایط، زمان پردازش، شرایط اشتغال و مزایای همراهی اعضای خانواده با توجه به طبقه بندی ویزا متفاوت است. اتباع معاف از ویزا می توانند بدون انجام ویزا به عنوان گردشگر غیرمقیم برای انجام فعالیت های تجاری به پاراگوئه وارد شوند. اتباع ویزا برای ورود به پاراگوئه نیاز به ویزای کنسولی دارند. ورود غیر ساکنین به طور کلی برای 90 روز، و یک بار برای 90 روز اضافی، حداکثر برای 180 روز در یک دوره 12 ماه قابل تمدید است. اگر اقامت در نظر گرفته شده آنها کمتر از 90 روز نباشد و فعالیت آنها در پاراگوئه حقوق دریافت نکند، اتباع خارجی از شرایط مجوز کار معاف هستند.

اتباع خارجی که بیش از 90 روز در پاراگوئه کار می کنند باید مجوز کار خود را دریافت کنند. متداول ترین انواع آن عبارتند از:

انواع ویزای کاریشرح
مجوزهای کوتاه مدت6 ماه اعتبار دارند و برای 6 ماه دیگر نیز قابلیت تمدید
اقامت موقت مرکوسوربرای اتباع آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پرو، اروگوئه و ونزوئلا، به مدت 2 سال معتبر و یک بار برای همان مدت قابل تمدید
اجازه کار دائماجازه برای کار به مدت نامحدود در پاراگوئه

مدارک و شرایط اخذ ویزای کار کشور پاراگوئه

مدارک و شرایط اخذ ویزای کار کشور پاراگوئه

جهت دریافت ویزای کاری کشور پاراگوئه حتما می بایست دارای پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایی در پاراگوئه باشید. در صورت وجود این مورد می توانید با ارائه مدارک زیر قبل از سفر به کنسولگری پاراگوئه در کشور خود برای اخذ ویزای کاری پاراگوئه اقدام کنید:

  • ارائه پیشنهاد کاری کارفرما
  • ارائه فرم درخواست ویزای کار پاراگوئه
  • ارائه گذرنامه معتبر به همراه عکس مناسب گذرنامه
  • پرداخت هزینه برنامه

پس از دریافت ویزای ورود به پاراگوئه، متقاضیان می بایست به این کشور سفر کنند و برای درخواست مجوز کار و اقامت کاری درخواست خود را ارائه کنند. در این صورت ارائه مدارک زیر مورد نیاز هستند:

  • گذرنامه حداقل 6 ماه اعتبار
  • سابقه کیفری پک
  • مدارک شناسایی
  • ارائه گواهی ازدواج یا طلاق
  • انجام تست های پزشکی در پاراگوئه
  • ویزای ورودی و اجازه اقامت موقت
  • دریافت و مبایعه نامه صادر شده در پاراگوئه
  • دریافت گواهی از پلیس و اداره احراز هویت پاراگوئه

داشتن یک ارائه دهنده واحد که از طرف شما اجازه کار یا ویزا را حمایت مالی کند و سپس در پاراگوئه شما را استخدام کند، خطرات رد ویزا را به حداقل می رساند. به طور معمول روند صدور مجوز کار در پاراگوئه حداکثر 90 روز از زمان ارسال درخواست طول می کشد.

شرایط اخذ ویزای کار کشور پاراگوئه برای تمدید

لازم به ذکر است قبل از اتمام تاریخ انقضای ویزای خود باید برای تمدید ویزای کاری پاراگوئه به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کنید. مراحل تمدید ویزای کاری شما معمولا کم تر از یک هفته به طول می انجامد جهت تمدید ویزای کاری خود باید مدارک لازم را همانند زمان دریافت ویزای کاری ارائه نمایید. همچنین شایان ذکر است در صورت تغییر شغل و تغییر کارفرما باید ویزای خود را تغییر دهید چرا که ویزای کاری شما تحت بیان و مسئولیت کارفرمای شما صادر می شود. در صورت دریافت ویزای کاری بلند مدت نیز می توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود جهت پیوستن خانواده ویزای همراه برای آنها دریافت کنید.

بازار کار پاراگوئه

پاراگوئه کشوری است که در قلب قاره آمریکای جنوبی واقع شده و یکی از اعضای بنیانگذار بلوک تجاری MERCOSUR است. این بازار مشترک بین پاراگوئه، اروگوئه، آرژانتین، برزیل و ونزوئلا جای خود را به بازاری در حدود 270 میلیون نفر می دهد. پاراگوئه از ثبات اقتصادی کلان استثنایی برخوردار است، دارای ساختار مالیاتی رقابتی و یکی از کمترین هزینه های برق در آمریکای لاتین است. توزیع ثروت در بین پاراگوئه ها تقریباً نابرابر است. داشتن و نداشتن کاملاً قابل توجه است، خانه های چند میلیون دلاری املاک در حومه شهر و فقر کامل (کلبه ها) در چند مایلی جاده گواه این مسئله است. یک بخش غیررسمی بزرگ تحت سلطه کشاورزی، به ویژه در بخش سویا وجود دارد. اقتصاد به طور عمده به دلیل تولید مبتنی بر صادرات کشاورزی، در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است.

پاراگوئه فرصت های بی شماری را به افرادی که در زمینه رایانه و لوازم جانبی، اسباب بازی، کالاهای ورزشی، آلات موسیقی، تجهیزات سرگرمی، تجهیزات ارتباط از راه دور، تجهیزات صنعتی، ماشین آلات، موتورها، قطعات و آماده سازی دارویی مشغول هستند، ارائه می دهد. زیرساخت ها و ارتباطات از راه دور امکان ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در پاراگوئه را دارند. ارتباطات از راه دور تا حدی به اصلاحات انجام شده توسط شرکت تلفن دولتی وابسته است. خدمات تلفن همراه طی سالهای اخیر به سرعت در حال رشد است. علاوه بر این، پاراگوئه آماده است تا به یک بازیگر مهم در تولید سوخت های زیستی، به ویژه اتانول تبدیل شود. اگرچه تولید فعلی بیشتر برای تأمین نیازهای داخلی است، این بخش توانایی و تخصص را دارد که به سرعت توسعه یابد تا حجم صادرات بیشتری از بازارهای جدید را تأمین کند.

در نمودار زیر می توانید نرخ بیکاری در پاراگوئه را بررسی کنید:

نرخ بیکاری پایین در پاراگوئه

شرایط کار در کشور پاراگوئه

روابط بین کارفرمایان و کارمندان در پاراگوئه توسط قانون کار تنظیم می شود، که به طور عمده به کارمزد دریافتی توجه می کند. حقوق و دستمزد ممکن است توسط واحدهای زمانی (ساعت، دستمزد، پرداخت دو ماهانه یا ماهانه)، واحدهای کاری و کمیسیون های فروش نیز تعیین شود. حداقل حقوق در سال 2021 حدود PYG 2،192،839 (گوارانی) یا تقریبا $320 (دلار) است. ساعات کار عادی به ترتیب 8 و 48 ساعت در روز و هفته است. در مورد کارگران شیفت شب، این محدودیت زمانی به 7 ساعت در شب و 42 ساعت در هفته کاهش می یابد در حالی که در مورد کارگران تحت سیستم مختلط کار، این محدودیت 7.5 ساعت در روز یا شب و 45 ساعت در شب است. سیستم تأمین اجتماعی توسط موسسه تأمین اجتماعی (IPS مخفف اسپانیایی) اداره می شود.

همه کارمندان پاراگوئه باید در IPS ثبت نام کنند و درصدی از حقوق ماهیانه کار در پاراگوئه به آنها پرداخت می شود (16% توسط کارفرما و 9٪ توسط کارمند). مزایای کارمندان شامل:

  • مرخصی با حقوق
  • پاداش سالانه یا حقوق سیزدهم
  • کمک هزینه خانواده
  • مرخصی زایمان
  • مرخصی پدری
  • بیمه درمانی

چنانچه علاقه مند به بررسی سایر کشورها برای مهاجرت کاری هستید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و به صورت مفصل اطلاعات لازم را بدست آورید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *