مهاجرت کاری سنت کیتس

کار در سنت کیتس

کار در سنت کیتس

موضوع کار در سنت کیتس برای علاقه مندان به زندگی در این کشور چه برای مهاجرین از طریق تحصیل و چه برای مهاجرین با ویزای کاری پر اهمیت است. سنت کیتس و نویس در واقع دو جزیره کوچک در منطقه کارائیب هستند که داشتن جذابیت های طبیعی و همچنین سرمایه گذاری بسیاری را علاقه مند به خود کرده است. همچنین جامعه انگلیسی زبان این کشور یکی از موارد قابل توجه است که احساس راحتی را به مهاجرین می دهد.

این کشور کوچک در حال متنوع سازی صنایع خود است و در بخش گردشگری و کشاورزی فعالیت قابل توجهی دارد. کار در سنت کیتس برای افراد خارجی با استفاده از مجوزهای تجاری و ویزای کاری انجام پذیر است. برای درک بیشتر موضوع کار در سنت کیتس و نویس مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه این مقاله را توصیه می کنند.

اینفوگرافیک کار در سنت کیتس

بازار کار در سنت کیتس

اقتصاد و بازار کار سنت كیتس و نویس به گردشگری بستگی دارد. از دهه 1970، گردشگری جایگزین شکر به عنوان پایه اصلی اقتصاد شده است. تقریبا 200000 گردشگر در سال گذشته از این جزایر بازدید کردند، اما ورود گردشگری و سرمایه گذاری خارجی منجر به رشد اقتصادی قابل توجهی در این کشور در سال های اخیر شده است. مانند سایر مقاصد گردشگری در دریای کارائیب، سنت کیتس و نویس در برابر آسیبهای ناشی از بلایای طبیعی و تغییر تقاضای گردشگری آسیب پذیر است. پس از برداشت محصول سال 2005، دولت صنعت قند را پس از چندین دهه ضرر تعطیل کرد. دولت برای جبران مشاغل از دست رفته، برنامه ای را برای تنوع بخشیدن به بخش کشاورزی و تحریک بخشهای دیگر اقتصاد مانند تولید صادرات گرا و بانکداری خارج از کشور آغاز کرده است. دولت در زمینه کاهش بدهی عمومی خود پیشرفت چشمگیری داشته است.

سنت کیتس و نویس از جمله کشورهای دیگر در کارائیب است که فعالیت اقتصادی خود را از طریق برنامه های تابعیت اقتصادی تکمیل می کنند، به موجب آن خارجی ها می توانند با سرمایه گذاری در سنت کیتس تابعیت و اقامت این کشور را بگیرند. رشد اقتصادی در سنت کیتس و نویس در سال گذشته نیز افزایش یافت. رشد بیشتر به صنعت جهانگردی بستگی داشت. در ابتدای سال افزایش قابل توجهی در صنعت هوایی و رشد شدید ورود کشتی های کروز مشاهده شد. بخش حمل و نقل نیز رشد چشمگیری را نشان داد، در حالی که فعالیت های ساختمانی پس از عملکرد قوی 2017 کاهش یافت.

در نمودار زیر می توانید رشد تولید ناخالص ملی این کشور را در سال های اخیر مشاهده کنید:

رشد تولید ناخالص ملی سنت کیتس

مزایا و معایب کار در سنت کیتس

کار در سنت کیتس و نویس می تواند مزایا و معایب را به همراه خود داشته باشد. این کشور کوچک یکی از مکان های مناسب برای تعطیلات و گردشگری است لذا افراد بومی نیز همواره از جذابیت های این کشور استفاده می کنند و زندگی در دو جزیره با آب و هوای گرمسیری و طبیعت بی نظیر با سواحل بکر را تجربه می کنند. البته کار در این کشور می تواند با توجه به شرایط شما لذت بخش و یا سخت باشد. برای مثال کار کشاورزی در این کشور یکی از مشاغل سخت و طولانی است. اما کار در بخش گردشگری و خدمات می تواند بسیار جذاب باشد.

در هر صورت کار در کشور توریستی سنت کیتس و نویس به همراه خود مزایا و معایبی دارد که در جدول زیر به آنها اشاره کرده ایم:

مزایامعایب
کار و زندگی در کشوری با جذابیت های طبیعی بکرکوچک بودن بازار کار
تجربه زندگی و کار در جزیرهدوری بیش از حد از کشورهای آسیا و اروپا
کسب اقامت سنت کیتسآب و هوای گرمسیری
امکان استفاده از ویزای همراهنیاز به دریافت مجوز کار
دریافت پاسپورت سنت کیتسسخت بودن یافتن کار
انگلیسی بودن زبان تجارت و کاردریافت حقوق متوسط

شرایط کار در سنت کیتس

برای انجام کار در سنت کیتس به عنوان یک شهروند خارجی نیاز به دریافت مجوز کار از طرق کارفرما می باشد. در صورت صدور مجوز برای شغل و پست مربوطه این مجوز به متقاضی داده می شود تا با آن بتواند برای دریافت ویزای کاری سنت کیتس جهت مهاجرت کاری به سنت کیتس اقدام کند. مجوز کاری سنت کیتس فقط در صورتی صادر می شود که این کشور در شغل مربوطه نیاز به نیروی کار خارجی داشته باشد و هیچ نیروی بومی توان و یا ظرفیت کافی برای آن را نداشته باشند. ویزای کاری سنت کیتس و نویس به چند صورت زمان دار ارائه می شود که بلند مدت ترین آن ویزای کاری 1 ساله است. این ویزا حدود 2500$ (دلار) برای صدور هزینه در پی دارد.

همچنین بسته به نوع کار در سنت کیتس فرد باید دارای مجوز و گواهی رسمی مانند مدرک تحصیلی و تجربه در آن شغل مورد نظر را داشته باشد. از جمله شرایط عمومی کار در سنت کیتس به شرح زیر است:

  • هفته کاری: 40 ساعت
  • حداقل سن کار: 18 سال (16 تا 18 به شرط)
  • سن بازنشستگی: 62 سال
  • میزان حقوق ساعتی حداقل: 9$ دلار

کار در سنت کیتس در بخش تولید

بخش تولید برای اقتصاد سنت کیتس و نویس بسیار مهم است و طی 5 سال گذشته به طور متوسط ​​6٪ به تولید ناخالص داخلی کمک می کند و بیش از 1000 نفر به طور مستقیم استخدام می شوند. تولید یک تجارت جهانی است که در طی انقلاب صنعتی در اواخر قرن نوزدهم شروع به کار کرد تا تولید گسترده محصولات را تأمین کند. از آن زمان تجارت تولید با نوآوری در فن آوری، فرآیند، مواد، ارتباطات و حمل و نقل بسیار تغییر کرده است. سنت کیتس بیش از 300 سال تولید شکر را برای تأمین شغل، درآمد ارزی، سرمایه گذاری مستقیم خارجی و افزایش صادرات که به فدراسیون به عنوان صادرکننده اصلی در منطقه سازمان کارائیب بوده استفاده می کرد.

تغییرات قریب الوقوع در عرصه تولید جهانی مستلزم آن است که فدراسیون سنت کیتس و نویس از طریق آموزش و پرورش و توسعه مهارت ها در بازار کار، تسهیل سرمایه گذاری تحقیق و توسعه، استفاده از استانداردهای جهانی در نوآوری های تولید، اصلاحات مالی آماده شود. این رشد و به طور کلی ایجاد یک بازار جذاب تر کشور را به مقصدی مطلوب برای زندگی، کار و سرمایه گذاری تبدیل می کند. چالش عمده تولید، تولید محصولات بیشتر با مواد کمتر، انرژی کمتر و درگیری نیروی کار کمتر است. این بخش فرصت های شغلی در طول سال را فراهم می کند، به موجب آن بخش های دیگر مربوطه منجر شده که بیشتر زنان را درگیر فعالیت های تولیدی کند.

مشاغل مورد نیاز در سنت کیتس 2023

سنت کیتس و نویس پس از تغییرات اساسی در سال 2005 و تغییر در رویکرد اقتصادی خود و کاهش وابستگی به صنعت نیشکر امروز در حال تبدیل شدن به کشوری توریستی است. این دو جزیره با داشتن جاذبه های فراوان و جذب سرمایه گذاران با احداث هتل های 5 ستاره و اقامت گاه های لوکس تبدیل به کشور میزبان برای گردشگران خارجی شده است. لذا بازار کار این کشور به این سمت حرکت کرده و مشاغل مرتبط با خدمات گردشگری و توریسم از جمله مشاغل مورد نیاز سنت کیتس برای کار در این کشور است. علاوه بر این نیز نیاز کشور به تولید و ساخت و ساز نیز باعث شده مشاغل در این صنایع نیز مورد توجه قرار گیرند.

در لیست زیر می توانید از جمله مشاغل مورد نیاز در سنت کیتس را مشاهده کنید:

  • هتلدار
  • مدیر رستوران
  • پیشخدمت
  • کارشناس فروش
  • سرآشپز
  • آشپز
  • شیرینی پز
  • مهندس برق و الکترونیک
  • مهندس IT
  • توسعه دهنده نرم افزار

کار در سنت کیتس در بخش کشاورزی

کار در سنت کیتس در بخش کشاورزی

فدراسیون سنت کیتس و نویس یک کشور دو جزیره ای در زنجیره جزایر لیورد است و از ویژگی های اقتصاد آن گردشگری، کشاورزی و تولید است. حدود 15،700 جریب زمین در سنت کیتس و نویس برای مصارف کشاورزی استفاده می شود. این حدود 24٪ از کل مساحت زمین را نشان می دهد. پس از برداشت محصول سال 2005، دولت صنعت قند را پس از چندین دهه ضرر تعطیل کرد. متعاقباً، دولت برنامه ای را برای تنوع بخشیدن به بخش کشاورزی و تحریک بخشهای دیگر اقتصاد مانند تولید صادرات گرا و بانکداری خارج از کشور آغاز کرد. در طی ده سال اخیر کشاورزی به طور متوسط ​​5.07% تا 2.5% به تولید ناخالص داخلی کمک کرده است. برنامه تنوع کشاورزی دولت با تأکید بر محصولات و دامهایی مانند فلفل تند، سیب زمینی ایرلندی و شیرین، سبزیجات، لبنیات، گوشت گاو، گوشت گوسفندی، گوشت خوک و مرغ ادامه دارد.

در نویس، پنبه و نارگیل عمده ترین محصولات کشاورزی هستند. در هر دو جزیره، منابع کمی دارد و کشاورزان برای مصرف محلی سبزیجات می کارند اما کمتر از 10% از محصولات تازه مصرف شده در این جزایر به صورت محلی پرورش می یابد. این کشور دارای آب و هوای گرمسیری با فصول مرطوب و خشک است که به کشاورزی و تولید بیشتر محصولات کمک می کند. لذا کار در این صنعت نیز به خصوص با ترکیب فناوری می تواند جای رشد داشته باشد.

محصولاتی که در درجه اول به عنوان محصولات کشاورزی در سنت کیتس و نویس رشد می کنند عبارتند از:

  • بادام زمینی
  • پنبه
  • نارگیل

مدارک لازم برای کار در سنت کیتس

جهت کار در سنت کیتس همانطور که گفته شد نیاز به دریافت مجوز می باشد تا اقامت سنت کیتس از طریق کار روند قانونی خود را طی کند. علاوه بر دریافت مجوز کار سایر مدارک زیر برای کار در این کشور لازم است:

  • نامه کارفرما در سنت کیتس
  • اخذ مجوز کار در سنت کیتس
  • اطلاعات مربوط به شرکت استخدام کننده
  • گذرنامه دارای اعتبار
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • 3 قطعه عکس رنگی
  • گواهی سلامت شامل تست HIV
  • درخواست و تکمیل فرم ویزای کاری
  • پرداخت 2500 دلار
  • سایر مدارک درخواست شده

اخذ اقامت سنت کیتس از طریق کار

به طور کلی، برای کار در کشور سنت کیتس، اقامت شهروندان خارجی در این کشور باید قانونی باشد. لذا افراد خارجی باید قبل از سفر به این کشور ویزای کاری سنت کیتس را دریافت کنند. البته متقاضیان می توانند برای مصاحبه حضوری نیز با استفاده از ویزای توریستی به این کشور سفر کنند. اما از آنجایی که صدور ویزای کاری ممکن است انجام نگیرد این سفر بی مورد باشد و هزینه زیادی از شما دریافت شود. در هر صورت برای اخذ اقامت سنت کیتس از طریق کار باید پیشنهاد کاری و قانونی را دریافت کنید.

لازم به ذکر است از سوی دولت این کشور هیچ گونه ظرفیتی برای صدور ویزای کاری در نظر گرفته نشده اما به صورت کلی با وجه به قوانین حاکم ویزاهای کاری در این کشور بسیار کم صادر می شود. چرا که قوانین این کشور در راستای اشتغال نیروی کار داخلی است و فقط نیروی کار لازم در کشور از سمت کشورهای خارجی تامین می شود. به صورت کلی صدور ویزاهای کاری در سنت کیتس با سخت گیری زیادی صورت می گیرد.

در آخرین آمار منتشر شده نرخ بیکاری این کشور در سال 2023 با سایر کشورهای کارائیب در نمودار زیر نمایان است:

نرخ بیکاری در میان کشورهای کارائیب

دستمزد در سنت کیتس

بر اساس آمار اعلام شده میزان دستمزد متوسط کار در کشور سنت کیتس در حد متوسط است و از نظر میزان ثروت در کشور سنت کیتس هفتمین کشور ثروتمند در قاره آمریکا است. انتظار می رود با رشد اقتصاد این کشور و تنوع بیشتر صنایع و بازار کارها در سنت کیتس میزان دستمزد و حقوق به ثبات و تعادل بیشتری برسد. در جدول زیر می توانید میزان حقوق متوسط چند شغل در کشور سنت کیتس را ببینید:

شغلحقوق (دلار کارائیب شرقی) XCD
حسابدار2.210
منشی1.520
مدیر دفتری2.850
عکاس1.800
طراح گرافیک2.110
مکانیک1.210
معلم2.380
مهندس عمران2.970
دندانپزشک8.040
صندوقدار1.190
پرستار2.650

چنانچه در مورد مهاجرت به سنت کیتس و یا کار در کشورهای مختلف نیاز به دریافت راهنمایی و مشاوره دارید همواره می توانید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را به عنوان یک پشتیبان در نظر بگیرید و از تمامی شرایط و قوانین مهاجرتی با تماس با این موسسه اطلاع حاصل کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *