مهاجرت به کشور استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج ممکن است از اهداف بسیاری از مردم باشد. مهاجرت به استرالیا از راه های متنوعی امکان پذیر است. مثلا مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … که ازدواج نیز یکی از این روش هاست. در این صورت می بایست ویزای مربوط به شرایط خود را دریافت کنند. ویزاهای ازدواج در این خصوص در سال های 2024- 2023 متنوع بوده و بر حسب شرایط فرد متقاضی صادر می گردد. با خواندن این مقاله می توان اطلاعات مفیدی را که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه به دست آورده است، دریابید و آگاهی های لازم را پیدا کنید.

ویزاهای مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

برای به انجام رساندن امر مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج، دریافت ویزای ازدواج الزامی است. اما لازم است بیان شود که ویزای ازدواج در استرالیا انواع مختلفی دارد و با توجه به شرایط و نحوه ازدواج فرد متقاضی صادر می گردد.

در ذیل به انواع ویزاهای ازدواج در استرالیا اشاره شده است:

عنوان ویزانوع اقامت در استرالیا
ویزای 820اقامت موقت
ویزای 801اقامت دائم
ویزای 309اقامت موقت
ویزای 100اقامت دائم

در توضیح ویزاهای فوق الذکر باید بگوییم ویزای 820 و 801 در واقع مکمل یکدیگر می باشند. بدین صورت که چنان چه فرد متقاضی به مدت 2 سال در استرالیا زندگی کرده باشد، از طریق اخذ ویزای 801 مجاز به اخذ اقامت دائم در این کشور خواهد بود. این شرایط برای ویزاهای 309 و 100 نیز وجود دارد.

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج با ویزای نامزدی 300

به ویزای شماره 300 ویزای نامزدی می گویند که مختص فردی است که در آینده قصد ازدواج با تبعه استرالیایی یا مقیم دائمی استرالیا را دارد، اما طرفین ازدواج رسمی نکرده و به صورت نامزد با یکدیگر در ارتباط هستند. فردی که قصد مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج را دارد، ممکن است در شرایط نامزدی با فرد مورد علاقه اش باشد. در این صورت بایستی ویزای نامزدی دریافت کند.

شرایطی که در این حالت برای فرد متقاضی وجود دارد به شرح ذیل است:

  • سن فرد متقاضی باید 18 سال به بالا باشد.
  • درخواست ویزای نامزدی به قصد ازدواج با نامزد و حقیقی باشد.
  • مدارکی دال بر اثبات دوران آشنایی ارائه نماید.
  • فرد متقاضی هنگام اقدام و مدت زمان بررسی پرونده تقاضای ویزای نامزدی، بایستی در خارج از خاک کشور استرالیا حضور داشته باشد.

مدت اعتبار تعیین شده از سوی دولت استرالیا جهت صدور ویزای نامزدی، 9 ماه است. در واقع فرد متقاضی به مدت 9 ماه فرصت دارد تا اقدامات لازم جهت ازدواج با نامزدش را انجام دهد. لزومی ندارد که ازدواج آنها حتما در خاک کشور استرالیا برگزار شود. اما لازم است قبل از انقضای مهلت ویزا، جهت دریافت ویزای 801 و 820 استرالیا اقدام گردد. ضمنا در صورتی که در مهلت مقرر از سوی دولت استرالیا (9 ماه) ازدواج طرفین صورت نگیرد، ویزای نامزدی ابطال گردیده و فرد متقاضی بایستی فورا به کشور خود بازگردد. صدور این ویزا به مدت 4 الی 6 ماه طول خواهد کشید.

شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

ویزای ازدواج نیز برای فردی صادر می گردد که با شهروند استرالیایی یا کسی که اقامت این کشور را دارد، ازدواج کرده است. شرایط کلی انواع مختلف ویزاهای ازدواج به شرح زیر است:

شماره ویزانوع ویزاتوضیحات
309مشروط یا موقتویزای شماره 309 برای شخصی صادر می گردد که با تبعه استرالیایی یا مقیم این کشور ازدواج کرده و یا با او در حال زندگی است. چنین فردی در زمان ارائه درخواست می بایست خارج از خاک استرالیا حضور داشته باشد. صدور آن به صورت موقت و قابل تبدیل به ویزای دائمی همسر یعنی ویزای شماره 100 می باشد.
100دائماین ویزا به صورت دائمی صادر می گردد و مختص فردی است که با تبعه استرالیایی یا مقیم این کشور در حال زندگی است و یا با او رسما ازدواج کرده است.
820موقتاین ویزا به فردی اعطا می گردد که با تبعه استرالیایی ازدواج یا با او زندگی می کند. این نوع ویزا نیز قابل تبدیل به ویزای همسر دائمی یا ویزای شماره 801 می باشد. نکته قابل توجه اینجاست که برای درخواست این ویزا لزومی ندارد که حتما در خارج از خاک استرالیا باشید.
801دائماین نوع ویزا به صورت دائمی بوده و برای شخصی صادر می گردد که با تبعه استرالیایی یا مقیم این کشور ازدواج یا با وی در حال زندگی است.

شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

اختیارات متقاضی در مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

در موضوع مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج، فردی که دارای ویزای 820 استرالیا است، مزیت های به شرح ذیل برای او وجود دارد:

  • امکان اشتغال به صورت تمام وقت
  • امکان ادامه تحصیل با صرف هزینه
  • استفاده از بیمه خدمات درمانی

اختیارات‌ متقاضی در ویزای 801 استرالیا

فردی که موفق به اخذ ویزای 801 استرالیا شده است، می تواند از اختیارات و مزایای به شرح ذیل بهره مند گردد:

  • اقامت دائمی در کشور استرالیا
  • امکان کار در استرالیا به صورت تمام وقت بدون هیچ گونه محدودیت
  • امکان ادامه تحصیل در استرالیا از طریق بودجه دولتی
  • فرد قادر است برای اقوام درجه یک اسپانسر شود.
  • استفاده از حق بیمه خدمات درمانی
  • پس از گذشت 4 سال اقامت در استرالیا مجاز به اخذ شهروندی این کشور خواهد بود.

شرایط اسپانسر در مهاجرت به استرالیا از روش ازدواج

فردی که قصد اسپانسر شدن را دارد، بایستی شرایط ذیل را داشته باشد:

  • در صورتی که از اتباع استرالیایی باشد یا به صورت اقامت دائمی در این کشور زندگی کند. ضمنا می تواند از اتباع نیوزیلند نیز باشد.
  • فرد اسپانسر باید پس از صادر شدن ویزای شماره 300 (ویزای نامزدی) کلیه مایحتاج اولیه زندگی متقاضی شامل محل اقامت و مخارج زندگی را پوشش دهد. این تعهد به صورت کتبی باید ارائه گردد. برای افراد متقاضی زیر 18 سال، خانواده وی اسپانسر محسوب می شوند.
  • ممکن است اسپانسر در 5 سال گذشته اسپانسر ویزای نامزدی بوده است و یا حتی از سوی شخص دیگری اسپانسر شده است. در این حالت در صورت واجد شرایط بودن حق اسپانسر شدن را دارد.

اگر تا به حال برای اخذ ویزای نامزدی یا ازدواج برای مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج اقدام ننموده اید یا به اطلاعات جدیدتری در خصوص ویزای ازدواج استرالیا در سال 2019 نیاز دارید، از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به این مهم دست یابید. کارشناسان این موسسه با توجه به شرایطی که دارا هستید، نوع ویزا را برای شما مشاوره نموده و مراحل حقوقی آن را انجام می دهد. از این مشاوره ها می توانید به روش تماس تلفنی رایگان یا مراجعه حضوری به دفتر موسسه بهره بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *