مهاجرت کاری دانمارک

معادل سازی مدرک پزشکی در دانمارک

معادل سازی مدرک پزشکی در دانمارک

معادل سازی مدرک پزشکی در دانمارک یکی از مهمترین موضوعاتی است که از اهمیت بالایی برای پزشکانی که قصد مهاجرت به این کشور دارند، برخوردار است. پزشکی و زیر شاخه های آن از مشاغل مورد نیاز در کشور دانمارک بشمار می رود. پزشکانی که مدرک پزشکی خود را از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا اخذ نموده اند، پس از اخذ اقامت کاری و ورود به این کشور می باید ابتدا مراحلی را برای ورود به بازار کار پزشکی طی نمایند. در واقع پزشکان با اخذ اقامت کاری اجازه انجام کار نداشته و باید ابتدا نسبت به تعیین صلاحیت و دیگر ملزومات انجام کار پزشکی در این کشور بپردازند. مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی پزشکان علاقمند به انجام کار در دانمارک را در تمامی مراحل یاری و راهنمائی می نمایند.

پزشکان خارجی با اخذ ویزای کار دانمارک مجاز به ورود و معادل سازی مدرک پزشکی هستند. علاوه بر این آنها ملزم به گذراندن دوره های زبان دانمارکی می باشند. از آنجائیکه پزشکی از مشاغل حساس محسوب می شود، پزشکان می باید برخی از دوره های کارآموزی و تخصصی را نیز بگذرانند. ویزای کار برای پزشکان دارای اعتباری 2 ساله است. طی این مدت مجاز به انجام کار نیستند، اما می توانند به مدت 3 الی 6 ماه به کشورهای عضو شنگن بدون اخذ روادید سفر نمایند. ناگفته نماند افرادی که از طریق ویزای این کشور به دیگر کشورهای اروپایی سفر می نمایند، اجازه انجام کار نخواهند داشت.

پیش نیاز معادل سازی مدرک پزشکی در دانمارک

برقراری ارتباط با بیماران برای تشخیص و آگاهی از علائم بیماری یکی از مهمترین جنبه های پزشکی می باشد. از همین رو پزشکانی که قصد انجام کار را دارند، می باید از مهارت بالای زبان دانمارکی برخوردار گردند. پزشکان با اخذ اقامت می توانند به صورت رایگان در دوره های زبان دانمارکی را بگذرانند. در صورتیکه بتوانند نمره قبولی را در آزمون 3 سطحی زبان دانمارکی اخذ نمایند. مجوز کار این کشور را دریافت خواهند نمود. :

لازمه اخذ مجوز کار تسلط کامل به زبان دانمارکی است. پزشکان می توانند در مراکز آموزش زبان مراجعه و دوره های زبان دانمارکی را بگذرانند. پس از پایان دوره های زبان دانمارکی می باید برای شرکت در آزمون های زیر آمادگی لازم را کسب نمایند که به شرح زیر است:

آزمون زبان دانمارکیعنوان
آزمون زبان سطح 1Studiproven I dansk som andets prog
آزمون زبان سطح 2Dansk prove 2
آزمون زبان سطح 33 Danskprove

همانطور که اشاره شد، پزشکان برای معادل سازی مدرک پزشکی می باید به وزارت بهداشت این کشور مراجعه نمایند. منظور از معادل سازی مدرک پزشکی اثبات صلاحیت پزشکان برای انجام کار در این کشور است. زیرا پزشکان با انتخاب نوع درمان بیماری ها با موضوع مرگ و زندگی انسان ها در ارتباط هستند. ناگفته نماند فرآیند معادل سازی مدرک پزشکی در دانمارک برای پزشکان اروپایی و غیر اروپایی متفاوت است.

مراحل معادل سازی مدرک پزشکی در دانمارک

پزشکان خارج از اتحادیه اروپا که از سوابق بالای کاری برخوردارند. از طریق ویزای کاری دانمارک مهاجرت نموده اند. همچنین تعداد متقاضیانی که طی سال های اخیر این کشور را برای مهاجرت انتخاب کرده اند در نمودار زیر بیان شده است:

تعداد مهاجرین به کشور دانمارک

جهت تأیید و معادل سازی مدرک پزشکی در دانمارک باید به ترتیب طبق مراحل زیر عمل نمایند:

  • تکمیل فرم درخواست مجوز فعالیت پزشکی در این کشور
  • آماده سازی مدارک شناسائی و تمامی مدارکی که در فرم درخواست ذکر گردیده است.
  • اقدام به دریافت اقامت دانمارک برای مهاجرت به این کشور
  • گذراندن دوره های زبان دانمارکی جهت اخذ مجوز کار دانمارک
  • شرکت در آزمون های زبان
  • حضور در کلاس هایی که از سوی نظام پزشکی با هدف آشنایی پزشکان با قوانین پزشکی در این کشور برگزار می گردد.
  • شرکت در دوره های کارآموزی تحت نظارت پزشکان مجرب دانمارکی که معمولاً به مدت 6 ماه طول خواهد کشید.
  • معادل سازی مدرک پزشکی در دانمارک و اخذ مجوز کار

 معادل سازی مدرک پزشکی در دانمارک و شرایط کار

پزشکی یکی از حساس ترین مشاغل در جهان است. پزشکان پس از معادل سازی مدارک و اخذ مجوز فعالیت خود همواره تحت نظارت وزارت بهداشت این کشور می باشند. پزشکان پس از اخذ مجوز کار می باید تأییدیه ای از سوی نظام پزشکی نیز دریافت نمایند. این مرجع در بازه های زمانی مختلف پزشکان را مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار می دهند. پزشکان بالاترین حقوق را دریافت می نمایند و نباید در طول فعالیت خود با مشکلات مالی روبرو گردند. متوسط حقوق پزشکان در دانمارک سالانه DKK3361185 (کرون) در سال است.

البته با توجه به تخصص پزشکان در زمینه های مختلف این میزان درآمد متغیر است. پزشکان در طول فعالیت خود نباید با مشکلات مالی روبرو باشند. بدین منظور پزشکان خارجی با ارائه مدارک لازم می باید تمکن مالی خود را برای زندگی در دانمارک به نظام پزشکی این کشور ثابت نمایند. از این رو هزینه زندگی در این کشور در مقاله هزینه زندگی در دانمارک به صورت کامل شرح داده شده است.

پزشکان با توجه به شرایط خود می باید از درآمدهایی که در جدول زیر آمده است، برخوردار باشند:

شرایط سنی حداقل درآمد به کرون دانمارک
کمتر از 25 سالDKK522851
بیش از 25 سالDKK672237
25 سال به همراه همسرDKK1344474
پزشک به همراه فرزندDKK1344474 به ازای حضور هر فرزند
پزشک به همراه فرزند و بدون حضور همسرDKK672237 به ازای هر فرزند

 معادل سازی مدرک پزشکی در دانمارک و شرایط کار

مشاغل مورد نیاز پزشکی و پیراپزشکی در دانمارک

همانطور که در بخش های قبل بیان شد، این کشور در مشاغل پزشکی با کمبود نیرو مواجه است. هر ساله با جذب نیروهای متخصص خارجی سعی در جبران این کمبود نیرو دارد. پزشکان دارای حقوق و دستمزدهای بالایی هستند. از همین رو کار پزشکی متقاضیان زیادی دارد.

از مهمترین شاخه های مورد نیاز پزشکی در دانمارک عبارتند از:

  • تکنسین آزمایشگاه پزشکی
  • درمانگر شغلی
  • جراح چشم
  • فیزیوتراپیست
  • ماما
  • کیمیا گر
  • متخصص بالینی
  • رادیوگرافی
  • کار پرستاری در دانمارک
  • دندانپزشک
  • پزشک بهداشت دهان و دندان

متقاضیان مهاجرت و ورود به بازارکاری این کشور می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مختلف با مشاورین خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. این مجموعه مشاوره های مفیدی را در زمینه تحصیل در مقطع دکترا در دانمارک به ارائه می نماید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *